Bee schreef:Google Maps houdt rekening met de snelheid voor auto's, dus tussen de 120 en 130 km/uur. Een bus mag maximaal 80 km/uur, dus wordt de reistijd dan minimaal 1 uur 15 minuten. 9292OV geeft 1 uur 20 minuten als bestaande reistijd, lijkt mij daardoor een weinig nuttige toevoeging die vooral erg duur is om te rijden (studenten leveren een vast bedrag per rit op en de bus is na aankomst in Heyendaal niet voor iets anders in te zetten)
Daarom zou je de lijn ook met een T 100 bus moeten laten rijden. Laat Gebo Tours of Van Kooten ofzo met zo'n touringcar rijden. De meeste "normale" bussen halen overigens 85 km/h. De Uithof kan ook zo'n set spitsbussen krijgen, waarom Heyendaal dan niet?
BrengMe schreef:
Jij beweert dat een directe bus tussen Apeldoorn en Nijmegen Heyendaal goedkoper is voor reizigers. De meeste reizigers zijn echter studenten die een studenten-ov hebben. Deze reizigers hoeven helemaal niet op de kosten te letten, dus dat is geen goede reden om die buslijn in het leven te roepen.
Nee ik beweer dat als je met de bus naar Nijmegen CS gaat, dan met de trein en dan weer met de bus gaat dat het duurder is dan bus naar Nijmegen CS, bus tussen Arnhem en Nijmegen en dan weer met de bus verder.
Dus bus-trein-bus is duurder dan bus-bus-bus. Kost je wel een halfuur extra ja.
Misschien had ik wat beter moeten verwijzen, maar een bus Apeldoorn - Nijmegen Heyendaal doe je ook niet vanwege de kosten, maar die ga je exploiteren om de NS trein rond collegetijden te ontlasten. En er is vraag. Moet de verbinding wel sneller zijn dan de huidige.
Misschien dat een lijn Zevenaar - Nijmegen Heyendaal ook een goede verbinding zou zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.