OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

Dat klopt keleti, daar zijn ze al een poosje mee bezig ook ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Eindelijk LIVE! Internet in de Protos werkt toch wel :) Gigantisch cool, ik denk dat ik vaker wat Valleilijn ritjes ga doen zo... Je moet alleen niet Protos 5033 hebben, en Vista is ook niet 100% :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag moesten de treinen bij Meerssen stapvoets over de overweg, omdat er iets gebeurt was met een van de spoorbomen (hij hing er wel nog aan, mar er miste in het midden een stukje).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Even kijken wat we in de aanbieding hebben, een enkel Vtje in de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen midden in de spits, met de V van Veevervoer dus.
En op de terugweg uit Utrecht reden er 2 V-IRM-VI's in de 800 naar Amsterdam Centraal, waarvan de achterste "Niet Instappen" als doel had. Het stel ervoor had elke stoel bezet, ook erg gezellig om 23:25 's avonds, en een PBT Team wat al voor vertrek zo opvallend zichzelf bij de trein vertoonde dat ik gok dat geen enkele zwartrijder hierin gesignaleerd is. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de 2214 (6.52 Dordrecht -> Amsterdam C) een bak met een dusdanig vierkant wiel dat 't bonkte alsof er alleen nog een as aanwezig was :P
Verder nog een los zesje in de 2161 (16.16 Den Haag HS -> Bergen op Zoom), was ook lekker druk en volgens de koersdisplays ging het ding naar "Schiphol Airport"

En owja: in de 9882 (23.51 Woerden -> Den Haag C) liep de HC langs zonder te controleren, maar toen ik tegen Hugo en Daantje zei dat'ie geen zin had was'ie toch bereid onze kaartjes te bekijken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Cookie »

Vannacht vertrok de trein Groningen-Nieuweschans (V 0.19 Gn) van spoor 4b i.p.v. 1b. Alle reizigers stonden echter bij spoor 1b, inclusief de mcn. Op de CTA stond daar echter niets aangekondigd, de mcn wist ook niet waar zijn trein stond. Even bellen leverde uiteindelijk vertrek van spoor 4b op. Er was echter om 0.17 uur (V 0.19 uur) nog geen omroep geweest, dus besloot de mcn de spoorwijziging mondeling maar te verspreiden. Het leverde een prachtig gezicht op: een hele horde mensen die 1 Arrivamcn volgde de loopbrug op 8-) . De mcn had over de telefoon ook even verzocht om een omroep, deze volgde uiteindelijk toch nog...

En opvallend: de CTA van spoor 4b toonde ook alleen de vertrektijd, verder niets...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door JeePee »

Bij de 10569 (Zl 20.20 -> Lw) werd vandaag een viertje bijgeplaatst. Normaal is dit 3 bakken stampvol, nu 8 bakken :shock: en uiteraard een stuk rustiger dan normaal :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Op Utrecht Centraal liepen vanmorgen (rond kwart voor negen) alle klokken een uurtje achter. Die hadden dus nog een soort winterslaap :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Mark »

ProRail bedankt maar weer :x

Om 15:30 sta ik op Twello, passeert mij een goederentrein richting Deventer. Even later komt de stopper naar Almelo binnen. Geen problemen op de rit naar Almelo, en de goederentrein staat te wachten op Deventer goederen. Om 16:30 aankomst in Almelo, en om 16:46 gaat mijn trein, de 145, naar Hengelo waar ik een mooie aansluiting op de bus heb. Maar.... het wordt 16:46, en nog niks, het duurt maar en het duurt maar, en om 16:55 weet ik dat ik de bus niet meer ga halen. Intussen heeft de 145 +10 en de stopper naar Enschede (7951) die er achter zit +5, maar de CTA's en de omroep vermelden nog niks. Om 17:00 komt vervolgens die goederentrein binnen, met meteen daarachter de 145, met +15. Weer meteen daarachter zit de 7953 met +10.

Gevolg: +15 bij aankomst in Hengelo, drie kwartier wachten op de bus en een uur later thuis. En dat allemaal omdat men het bij Prorail nodig vond de 145 een kwartier te laten wachten en dan achter een goederentrein aan te sturen, zodat het tussen Wierden en Hengelo filerijden werd. Wat een schijtbedrijf is dat hele Prorail soms :x
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Caspar »

Zo ik ben net terug van mijn laatste dagje gebruik maken van Interrail, aangezien ik de rest van de week verkouden thuis heb gezeten maar bescheiden gehouden.

Mooie actie van de conducteur in de ICE 123: Een vrouw had geen kaartje en sprak slechts gebrekkig engels. Ze wilde naar Luxemburg. Reactie van de HC: If I see your face, I know that I don't have to ask you, that you have the money to pay right now.
En idd ze had geen geld bij haar. Na een stevige woordenwisseling zei de HC: Okay Good luck!
Meid begon te lachen toen de HC wegliep. Kwartier later stopt de ICE in Horst Sevenum: HC komt terug: Take your luggage, this is your final destination with this train, en hoppa ze werd er uit gezet. :lol: Mooie prive stop :lol:

Lijkt mij het meest vreselijke station om gedropt te worden als je geen geld of treinkaartje hebt! Volgens mij was er ook bewust voor gekozen, want al voor bv Helmond was de controle.

Edit: zag Mark nog in Hengelo, ik dacht zo handig te zijn om uit de Berlijn IC daar over te stappen op de stopper naar Zwolle. Toen ik zag dat er werkzaamheden waren bij Nijverdal, was de Berlijn IC al weg...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Caspar »

Nog wat:

Afbeelding

Waarom worden de nachttreinen in Duitsland alledrie als ander treintype aangegeven? EuroNight, IntercityNight en CityNightline...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door playertwo »

Vandaag kwam ik een lege / extra trein DDAR tegen op Tilburg - West (richting Breda). Deze reed op blokafstand, iets na de 3600 van 10.10. Verder vandaag zag ik om 13.36 Raillion 1619 met in opzending 189099 op spoor 2 binnenkomen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Vandaag in de serie Prorails' Gepruts:
de 2100 Rtd-Asd.

Afin, we schrijven maandagochtend 7.30 uur, station Rotterdam C. De 2100 naar Amsterdam wordt aangekondigd met enkele minuten vertraging. Reizigers lopen nog even naar de Kiosk om wat koffie te halen en gaan schuilen voor de opkomende regen. Ongeveer tien minuten na de oorspronkelijke vertrektijd (remproblemen bij Blaak bleek later) komt de trein naast de inmiddels ook gearriveerde 2200 (sneltrein Breda-Amsterdam) binnen. Beide treinen staan inmiddels enkele minuten vertrekgereed, maar alsnog mag de 2200 vooruit. Dat betekent dus hobbelen achter de semi-stoptrein tot Den Haag HS. Aangezien HS beschikt over maar liefst vijf perronsporen, zou je denken dat daar nuttig gebruik van gemaakt zou kunnen worden. Helaas: de 2100 mag keurig wachten totdat zijn geplande vertrekspoor vrij komt. Tussen Den Haag en Leiden ligt een heel mooi viersporig traject. Ik heb het niet goed kunnen beoordelen, maar volgens mij hebben we op hetzelfde spoor als de sneltrein mogen kachelen. Aankomst te Leiden inmiddels met +20, de normaal ingelopen vijf minuten extra rijtijd zijn verspeeld. Op Leiden staat de 5700 (stoptrein naar Utrecht) ook te wachten op reizigers en een groen licht. Het personeel van de 2100 heeft de deuren al gesloten en vergrendeld, maar alà�, de 5700 mag eerder, deuren weer ontgrendeld etc. Slaktempo richting Hoofddorp dus. Foutjes maken kan gebeuren, maar gelukkig krijg je bijna altijd wel een mogelijkheid om fouten te herstellen. Daar moet je dan gebruik van maken, zou je denken.
Bij Hoofddorp mocht de 2100 enkele minuten naast de stoptrein wachten op een rood sein, maar wederom mag de 5700 eerder vertrekken. Een of andere wannabe IC-DDAR mag ook voorlangs, het verbaast me dat de LM vanaf het opstelterrein niet voor mocht. Voorbij Shl stonden we nog stil bij Lelylaan en Sloterdijk (ach ja, is die tegenspitstrein ook eens een keer op tijd). Het aantal zuchtende reizigers nam inmiddels recht evenredig toe met het aantal ongeplande stops en bleek bij de zoveelste stop voor Amsterdam C exponentieel gegroeid te zijn. Datzelfde geldt overigens ook voor het aantal ongeplande telefoontjes vanuit de trein. De HC bleef maar omroepen; Dames en heren, we staan voor een rood sein, er is nog geen plaats op het station, er zit nog een trein voor ons, het is nog even wachten op een groen sein, hey we rijden weer, het station staat vol, ...

Gut, Amsterdam Hbf, endlich, CNL 318 staat naast ons. Zo'n 1.000 reizigers inmiddels bijna +40, wat +0 had kunnen zijn bij een adequaat inspelende treindienstleider en dus tijdig vertrek uit Rotjeknor. College dus gemist, maar de koffie van de 2,27-compensatiegelden smaakte in ieder geval goed. Dat dan weer wel.

Tot morgen!! Dan is er weer een nieuwe aflevering van de vingerverfjosti's van Prorail Incapability B.V.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Je vraagt je af waarom ze �überhaupt nog mensen hebben als alles wordt overgelaten aan ARI en zijn geplande aankomst- en vertreksporen. Voor LM matjes die voorgelaten worden moet je ff naar Amersfoort gaan trouwens, LM van Connexxion van station naar Bokkeduinen :x
Maar ja ARI kan natuurlijk niet vingerverven... :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Helaas: de 2100 mag keurig wachten totdat zijn geplande vertrekspoor vrij komt. Tussen Den Haag en Leiden ligt een heel mooi viersporig traject
De sneltrein en de IC hebben tussen Den Haag en Leiden dezelfde snelheid. Alleen de stoptrein stopt op tussengelegen stations.

overigens is dit beleid: de meest vertraagde trein wordt 'in de wacht' gezet en loopt een cumulatieve vertraging op. Daar is ooit expliciet voor gekozen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Vinny schreef:overigens is dit beleid: de meest vertraagde trein wordt 'in de wacht' gezet en loopt een cumulatieve vertraging op. Daar is ooit expliciet voor gekozen
Station Laan van NOI?

Bovendien was die 2100 in eerste instantie niet vertraagd maar juist door dit soort acties liep ie +40 op...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

chauf 21 schreef:Ongeveer tien minuten na de oorspronkelijke vertrektijd
+ 10 -> + 40. Dat is slechts een beetje erger dan normaal. Over het algemeen geldt de regel + 10/ +15 vertrek op Rotterdam Centraal geeft exact +30 bij aankomst op Amsterdam Centraal (zegt iemand die veel ervaring heeft met de IC verbinding Amsterdam - Rotterdam in ochtend- en avondspits)
Station Laan van NOI?
Oh ja, die's weer nieuw... :roll:
Ik heb hem nog niet 'in mijn hoofd' zitten die stop ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Freek »

13.27, machinist rent langs trein 3700 (zwolle-nijmegen vv) in nijmegen, met vertrek 13.28. Iets te lang koffie gedronken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen vroeg had iemand in al z'n wijsheid besloten een DDAR-stam te parkeren op spoor 2a in Dordrecht (of was'ie toevallig defect), waardoor de nodige spoorwijzigingen nodig waren. Zowaar lukte het zonder al te veel vertraging bij gebrek aan doorgaande goederentreinen die aardig in de weg kunnen zitten met alle sneltreinen en IC's over spoor 1.

De 1921 (7.01 Dordrecht -> Venlo) kwam ik bij Rotterdam Lombardijen tegen met iets van +15. Op zich nog niet opvallend, maar dat was wel dat'ie op blokafstand gevolgd werd door een lege ICK-compositie.
Alsof 't nog niet genoeg was stopte de zes bakken tellende 5016 (7.48 Den Haag HS -> Leiden C.) op Den Haag HS bij het bordje voor 4 bakken. Niet geheel toevallig bevindt zich dat naast de Kiosk, waaraan de machinist kort na aankomst even een bezoekje bracht voor de uiteraard hoognodige koffie :P Op diezelfde 5016 ontstond een stormloop nadat de IC naar Amsterdam met +15 aangekondigd werd.

En jawel, ook de meelezende ProRail'ers hebben hun werk gedaan... sinds vandaag wordt de naar Bergen op Zoom doorrijdende IC Amsterdam - Dordrecht niet langer als IC naar Vlissingen, maar als IC naar Bergen op Zoom aangekondigd :pos: Beetje jammer dat dat nog vergezeld wordt van het standaard-bandje dat de IC naar Vlissingen niet verder rijdt dan Bergen op Zoom i.p.v. een melding dat de betreffende IC juist extra doorrijdt.

Vanmiddag dan weer een gevalletje cryptische omschrijvingen: er reden minder treinen tussen Rotterdam en Dordrecht als gevolg van een defect aan het perron. Te Rotterdam Lombardijen stond een betonelement van de perronwand van spoor 3 op het perron, dat zal vast de oorzaak van de stremming geweest zijn.
De locatie van de stremming zorgde voor een uitzonderlijk eindpunt voor de sneltrein uit Amsterdam: deze reed tot Rotterdam Blaak en ging vervolgens leeg verder naar Rotterdam Stadion om kop te maken.

En owja, zou ik toch bijna vergeten dat er rond 14.20 uur een ACTS-loc op Den Haag HS arriveerde uit noordelijke richting... die zie je daar ook niet bepaald vaak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag dan weer een gevalletje cryptische omschrijvingen: er reden minder treinen tussen Rotterdam en Dordrecht als gevolg van een defect aan het perron.
Waarom cryptisch? Doet me toch vele malen concreter aan dan "een seinstoring". Dat je het minder vaak hoort, is een heel ander punt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Tja... 'tis inderdaad concreter als een seinstoring maar een defect aan het perron kan nogsteeds vanalles en nogwat zijn :wink:
Dan zegt een stremmingsoorzaak als "verzakking van een perronwand" zoals ik 'n aantal jaren geleden tegen kwam nog wat meer (hoewel, destijds vroeg ik me wel af welke perronwand dan verzakt zou moeten zijn... het destijds getroffen Dordrecht Zuid beschikt over een perron bestaande uit betonplaten op palen :P )

Was tussen de al zo grote hoeveelheid opvallendheden de leukste nog vergeten: omstreeks 14.45 uur kwam loc 6502 door Rotterdam Centraal met een metrostel uit de 5300-serie van de RET op sleep :) Het geheel reed richting Rotterdam Noord en zal dus wel de aldaar langs het spoor gelegen werkplaats van de RET als bestemming gehad hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:
Helaas: de 2100 mag keurig wachten totdat zijn geplande vertrekspoor vrij komt. Tussen Den Haag en Leiden ligt een heel mooi viersporig traject
De sneltrein en de IC hebben tussen Den Haag en Leiden dezelfde snelheid. Alleen de stoptrein stopt op tussengelegen stations.
True, de sneltrein stopt weliswaar in Laan van NOI, maar dat ligt nog voor het viersporige stuk vanuit Den Haag HS. Wel is het zo dat de IC vertraging kan inlopen op een vrij stuk spoor tussen Gv en Ledn. Dat kan niet als er een sneltrein voorzit die lekker op z'n eigen snelheid rijdt. De IC had in mijn beleving makkelijk 1 of 2 minuten eerder in Leiden aan kunnen komen, om zodoende wé�l voor de stoptrein gegooid te worden.
Vinny schreef:verigens is dit beleid: de meest vertraagde trein wordt 'in de wacht' gezet en loopt een cumulatieve vertraging op. Daar is ooit expliciet voor gekozen
Ok, ik kan er best in komen dat vertraagde treinen voorrang moeten verlenen aan op tijd rijdende treinen. Maarrr, als een IC tot 3x toe voor een andere trein had kunnen vertrekken zonder verstrekkende gevolgen, vind ik dat gewoon inadequate inspeling op de treinenloop.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Was tussen de al zo grote hoeveelheid opvallendheden de leukste nog vergeten: omstreeks 14.45 uur kwam loc 6502 door Rotterdam Centraal met een metrostel uit de 5300-serie van de RET op sleep :) Het geheel reed richting Rotterdam Noord en zal dus wel de aldaar langs het spoor gelegen werkplaats van de RET als bestemming gehad hebben.
Klopt, er ging een metrostel (de 5333) van de Waalhaven naar de Centrale werkplaats aan de Kleiweg voor een revisie. Vanavond doet de 5301 het tegenovergestelde. Die heeft als eerste metrostel uit die serie zijn revisie gehad. :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Maarrr, als een IC tot 3x toe voor een andere trein had kunnen vertrekken zonder verstrekkende gevolgen, vind ik dat gewoon inadequate inspeling op de treinenloop.
Dat kun je wel roepen, maar dat weet je niet. Ik kan ook niet in het hoofd van de treindienstleider kijken waarom hij trein x voor trein y laat gaan.Wel weet ik wat voor standaard-afwegingen er in de controlekamer gemaakt kunnen worden en dat (net als andere onderdelen van ProRail) er resultaatgericht op gestuurd wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen rond 8 uur puinhoop en chaos in Roermond. Ik heb me echter kostelijk vermaakt, moet ik zeggen :P

Toen ik aankwam, bleek mijn intercity richting Maastricht/Heerlen een kwartier vertraging te hebben. De stopper richting Maastricht Randwyck heeft dan automatisch 5 minuten extra vertraging.
Even later scheurde een goedertrein met staalprofielen via spoor 1 richting Sittard voorbij. Hierna kwam vanuit Sittard de intercity naar Alkmaar aan. Al vanuit de verte hoorde ik een vreemd geluid. Blijkbaar was de koppeling in Sittard niet vlekkeloos verlopen en was men toch gaan rijden. Uit de koppeling tussen beide stellen was namelijk duidelijk het ontsnappen van lucht hoorbaar. Dit had men blijkbaar in Roermond ook in de gaten, waarop de treinen werden gesplitst en de aansluitingen schoongepoetst werden. Meteen werd omgeroepen dat deze trein een onbekende vertraging zou hebben.
Omdat deze intercity spoor 2 langer dan gepland bezet hield, werd een volgend goederentreintje via spoor 1 geleid.
Inmiddels werd het ook langzaam tijd voor de intercity naar Schiphol van 8.11 uur. Deze kwam dus ook gespoorwijzigd aan op spoor 1. Omdat de intercity naar Alkmaar nog altijd niet gereed was, stapte dus iedereen over op de intercity naar Schiphol. Dit zorgde uiteraard voor enorme drukte en overvolle rijtuigen. Na vertrek van deze intercity, was ook die naar Alkmaar gereed. Toen die vertrok, kwam ook mijn vertraagde intercity naar Maastricht/Heerlen binnen.
Tel daarbij op dat er constant info omgeroepen werd voor éé��n van deze treinen en je begrijpt dat ik me kostelijk vermaakt heb op de vroege morgen! :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten