NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Daniel »

NS vergeet werkzaamheden te communiceren
Geplaatst op: maandag 6 juni 2016 21:34
Laatst bijgewerkt: maandag 6 juni 2016 21:35

Veel treinreizigers tussen Enkhuizen en Amsterdam zijn maandagmorgen overvallen doordat er minder treinen reden. Dat blijkt het gevolg van werkzaamheden die nog heel de week duren. De werkzaamheden waren niet aangekondigd op NS.nl. Dat heeft het spoorbedrijf maandag aan het einde van de middag alsnog in allerijl gedaan.
De spitsintercit's Enkhuizen - Amsterdam en vice versa rijden deze week niet. De treinen zijn zonder mededeling uit de reisplanner gehaald. Veel forensen waren vannochtend dan ook niet op de hoogte van de werkzaamheden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Daniel »

Nou doen ze net alsof dit voor het eerst gebeurd... was dat maar zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Vinny »

Bovendien worden de meldingen die ze wel doen cryptischer en cryptischer. Je moet bijna een spoornerd met bovengemiddelde geografische kennis zijn om nog te snappen wat er allemaal gebeurt... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door JWM »

Vind meer dat er vaak informatie ontbreekt. Zo waren er afgelopen weekend werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag. Daardoor reden er ook maar 2 i.p.v.4 Intercity's op de route Amsterdam - Haarlem - Leiden en was de trein uit Groningen / Leeuwarden ingekort tot A'dam Zuid (waarom niet tot Schiphol?) Op NS.nl was er bij de werkzaamhedenberichten echt helemaal niks over terug te vinden.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door WSM »

Daarom: voor vertrek, de reisplanner-check.

Kan NS gewoon lekker treintjes niet rijden waar en wanneer het ze al dan niet uitkomt en hoeft er verder niet over gecommuniceerd te worden naar die procesverstorende elementen die zo nodig met die treintjes meemoeten.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door ODRAIL »

WSM schreef:Daarom: voor vertrek, de reisplanner-check.
Dan moet de reisplanner wel kloppen. En dat is de laatste tijd niet altijd het geval :? .
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door WSM »

Oh dat is helemaal fraai! Voorbeelden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door ODRAIL »

Vorig weekeinde (27 mei tot en met 29 mei) klopte het reisadvies van en naar Utrecht Centraal niet helemaal.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door JWM »

Stoppen er op Utrecht Zuilen 3 maanden geen treinen :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Suus »

JWM schreef:Stoppen er op Utrecht Zuilen 3 maanden geen treinen :shock:
Ja.

En verder merk ik dat "grote werkzaamheden" veel eerder op de site verschijnen dan "kleine" werkzaamheden. De binnenlandse werkzaamheden stoppen op dit moment bij 19 juni, en dan heb je opeens de werkzaamheden bij Alphen aan den Rijn van 9 dagen in juli.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Stoppen er op Utrecht Zuilen 3 maanden geen treinen :shock:
Yup, wordt ook alsof het volstrekt normaal is omgeroepen dat er door werkzaamheden van 30 mei t/m 22 augustus geen treinen stoppen daar. Hoop wel dat ze het bandje over 'n maand niet vergeten aan te passen, anders staan al die reizigers naar Zuilen in de bouwput aan de centrumzijde. Ik zie 't gewoon gebeuren...
WSM schreef:Oh dat is helemaal fraai! Voorbeelden?
Als er geen werkzaamheden op een bepaald traject staan ingevoerd verschijnt de rode balk met "Let op werkzaamheden" niet bij het advies maar staan er slechts opeens minder treinen in. Zover die rode balk überhaupt relevante info geeft want ik heb 'm ook wel gezien bij bv. een reisadvies van Rotterdam naar Dordrecht als er werkzaamheden op de HSL waren... Tja, die delen een stukje spoor maar daar houdt het ook mee op.

Bij de speciale pagina over de werkzaamheden op Utrecht Centraal ontbraken trouwens ook effecten van de werkzaamheden omdat volgens NS daar niet genoeg plek op de pagina voor was. En dus zetten ze dan maar helemaal niet neer dat er op zaterdag en zondag tot 10.00 uur niks reed van Utrecht naar Woerden.

Wat de reisplanner-check betreft had ik afgelopen week nog een gevalletje uitgelopen werkzaamheden waarbij ik een kwartier van tevoren nog niet kon zien dat m'n trein niet zou rijden, waardoor de verstoring deels voorbij leek gezien alle voorgaande treinen wel tijdig als opgeheven erin kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: Wat de reisplanner-check betreft had ik afgelopen week nog een gevalletje uitgelopen werkzaamheden waarbij ik een kwartier van tevoren nog niet kon zien dat m'n trein niet zou rijden, waardoor de verstoring deels voorbij leek gezien alle voorgaande treinen wel tijdig als opgeheven erin kwamen.
Mijn idee is dat bij een verstoring de treinen handmatig op opgeheven gezet worden en dat dit per blok van ongeveer 1 kwartier tot een half uur gebeurt. Zo kan het zijn dat je als je bij het station aankomt je alweer achter de feiten aanloopt :@ Anticiperen lukt je dan niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS vergeet werkzaamheden te communiceren

Bericht door Daniel »

Zoiets inderdaad ja. En zo kan je dus nog niet rekening houden met de storing in je reisplannen door bv. iets eerder van huis te gaan om via een alternatieve route nog op tijd op je bestemming aan te komen. Die reisplanner-check wordt daarmee knap waardeloos.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten