Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Dit is wel een lacher. Lijn 150 stopt omdat geld en de NS stopt met de stoptrein naar Utrecht CS met de stop in Overvecht. Almere zou naar mijn mening lijn 150 en lijn 156 moeten combineren in 2x per uur tot 20:00 en niet op zondag vanaf Almere Molenbuurt via Almere Centrum naar Blaricum Carpoolplaats (met aansluiting op de carrousel naar Hilversum) en in de spits 2x per uur door naar Utrecht WKZ (met stop in Eemnes en Maartensdijk)
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

Almere kijkt alleen naar eigen gebied en de 150 ligt natuurlijk ver daarbuiten. Ik betwijfel trouwens of de 30.000 euro van de gemeentes gaat bijdragen tot doortrekking van de 150.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Bij Eemnes & Maartensdijk is (nog) geen stop aan de snelweg dus dan moet daar een halte worden aangelegd, dat zorgt extra de kosten waardoor de kans er zeker niet groter op zal worden dat die stop er komt. Het is wel zo dat Eemnes & Maartensdijk beiden in de provincie Utrecht liggen dus als Utrecht er echt een punt van wil maken dat de Uithof goed bereikbaar wordt vanuit de noordflank dat is dit de kans om woord te houden en te betalen voor die lijn / haltes.

Overigens zie ik meer in een spits-Intercity Almere - Hilversum - Utrecht en als deze in het juiste pad komt te liggen dan kan die ook buiten de spits als omleiding worden gebruikt bij verstoringen tussen Zwolle en Utrecht via Amersfoort. Maar dan ga ik al weer (deels) off-topic.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

De NS krijgt de gewone sprinter Almere - Utrecht er al haast niet tussen, laat staan dat ze er een extra IC kunnen proppen.
Daarnaast zijn de kosten van een spits-IC een enorm stuk hoger dan de huidige spits-sneldienstbus.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

CamilleKreemers schreef:De NS krijgt de gewone sprinter Almere - Utrecht er al haast niet tussen, laat staan dat ze er een extra IC kunnen proppen.
Daarnaast zijn de kosten van een spits-IC een enorm stuk hoger dan de huidige spits-sneldienstbus.
Ik heb nog een leukere maar wel duurdere optie: verdubbeling van sporen tussen Weesp en Hilversum.
Past er een spits-IC zeker tussen. Altijd blijven dromen! :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Ja maar deze forumcategorie is bedoeld voor realistische ideeën... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Natorious »

Zonnig schreef: Overigens zie ik meer in een spits-Intercity Almere - Hilversum - Utrecht en als deze in het juiste pad komt te liggen dan kan die ook buiten de spits als omleiding worden gebruikt bij verstoringen tussen Zwolle en Utrecht via Amersfoort. Maar dan ga ik al weer (deels) off-topic.
Ik vind de huidige sprinter al redelijk snel. Oke, in Almere stopt hij bij elk station, maar daarbuiten stopt wordt alleen in Naarden-Bussum, Hilversum en Sportpark gestopt.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Een IC stopt in Almere Centrum - Hilversum - Utrecht Centraal,
Scheelt maar iets van 8 stations als het een IC is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Scheelt bijf stations. Dat is dan dus zeker wel 10 minuten.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Echt het zijn er dan 8.

1 Almere Oostvaarders
2 Almere Buiten
3 Almere Parkwijk
4 Almere Muziekwijk
5 Almere Poort
6 Naarden Bussum
7 Hilversum Sportpark
8 Utrecht Overvecht

Een IC stopt alleen op IC stations!

Dit kan zomaar ronde de 15 min schelen.
In de spits is kan je tov de A-27 dan best wel veel tijdwinst boeken.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

Is het volgende niet handiger:
Almere Buiten, Almere Centrum, Hilversum, Utrecht Centraal
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

In plaats van puur en alleen stations te noemen, is het niet beter om te beargumenteren waarom bepaalde stations wel of niet bediend zouden moeten worden? Zo ben ik namelijk van mening dat de haltes in Naarden-Bussum, Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht echt iets bijdragen aan de verbinding. Naarden-Bussum is de plek waar je makkelijk kan overstappen voor veel bussen het Gooi in, Hilversum Sportpark bedient het naastgelegen ROC en het Arenapark, en Overvecht biedt aansluitingen richting Uithof, een verbinding die met het verdwijnen van lijn 150 belangrijker zou moeten zijn dan de potentiële tijdwinst voor de beperktere groep reizigers die Ut-Alm nu te lang vinden duren.

Als er per sé versneld moet worden, kan dat beter gebeuren binnen Almere, waar er minder In- en Uitstappers zijn op stations als Almere Poort en Muziekwijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door isadora »

Ik wil gewoon in een half uur van Blaricum Carpoolplaats naar het UMC kunnen bussen.
Daar kan geen enkele treinvariant tegen op.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Wubbo »

Zonnig schreef:Echt het zijn er dan 8.

1 Almere Oostvaarders
2 Almere Buiten
3 Almere Parkwijk
4 Almere Muziekwijk
5 Almere Poort
6 Naarden Bussum
7 Hilversum Sportpark
8 Utrecht Overvecht

Een IC stopt alleen op IC stations!

Dit kan zomaar ronde de 15 min schelen.
In de spits is kan je tov de A-27 dan best wel veel tijdwinst boeken.
Waarom scheelt het als je een stuk gewoon niet meer bedient? Op Almere Oostvaarders - Almere Centrum rijdt deze trein dan helemaal niet meer, dus er is geen enkele reiziger die hier ook maar een seconde reistijdwinst van heeft. De overgeslagen stations waarvan wel reizigers reistijdwinst hebben/zouden kunnen hebben zijn er dus inderdaad vijf, zoals Klaasje al aangaf.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Wij hebben het hier expliciet over een SPITS-IC geen extra stoptrein.

De suggestie om de IC in Oostvaarders te laten starten zou mogelijk best kunnen, tenzij de IC afkomstig is uit een andere serie welke op Almere Centrum keert.

Als de IC ledig naar Almere Centrum zou moeten komen kan het misschien nog aantrekkelijk zijn om hem in Lelystad te laten starten, een stop in Oostvaarders zou dan nog kunnen al zou evt Almere Buiten mogelijk meer reizigers opleveren.

En de wil om elk half uur vanaf Blaricum-Carpool naar de Uithof te kunnen reizen is leuk maar niet rendabel.
Ik wil ook wel elk half uur een bus van Lutjebroek naar Luttelgeest.

Ik denk dat je met een SPITS-IC meer reizigers kan trekken dan met een spits-busje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Nog een extra trein past domweg niet in Almere en in het Gooi, dus kan je alleen kijken naar een eventuele versnelling van de bestaande treindienst. Bij klachten graag bij Sharon Dijksma klagen, en vragen of ze nog geld heeft liggen voor extra sporen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..). Bij klachten graag bij Sharon Dijksma klagen, en vragen of ze nog geld heeft liggen voor extra sporen. (A)
Er wordt net een brug vernieuwd met slechts 2 sporen.. waarbij volgens mij geen ruimte is gemaakt voor 2 extra sporen..
Dus.. spooruitbreiding zal nog wel 20 jaar duren ofzo.. denk ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Nog een extra trein past domweg niet in Almere en in het Gooi, dus kan je alleen kijken naar een eventuele versnelling van de bestaande treindienst. Bij klachten graag bij Sharon Dijksma klagen, en vragen of ze nog geld heeft liggen voor extra sporen. (A)
Niet bij Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus, die de verantwoordelijk minister is?
Zonnig schreef:Wij hebben het hier expliciet over een SPITS-IC geen extra stoptrein.
Nee, jij hebt het daarover. :)
Mij lijkt een stop in Naarden-Bussum en Utrecht Overvecht bijvoorbeeld erg zinvol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door isadora »

Zonnig schreef:....
En de wil om elk half uur vanaf Blaricum-Carpool naar de Uithof te kunnen reizen is leuk maar niet rendabel.
Ik wil ook wel elk half uur een bus van Lutjebroek naar Luttelgeest.
......
Even ter verheldering, niet elk half uur, maar in een half uur, nuances, nuances.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zonnig »

Excuus @isadora, zelf ook even te snel er overheen gelezen.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Bluearrow »

Zonnig schreef:Echt het zijn er dan 8.

1 Almere Oostvaarders
2 Almere Buiten
3 Almere Parkwijk
4 Almere Muziekwijk
5 Almere Poort
6 Naarden Bussum
7 Hilversum Sportpark
8 Utrecht Overvecht

Een IC stopt alleen op IC stations!

Dit kan zomaar ronde de 15 min schelen.
In de spits is kan je tov de A-27 dan best wel veel tijdwinst boeken.
Is het nu nog niemand opgevallen dat het nog twee stopjes meer is?
10 stuks dus...... Het 'hoofdstation' van Almere Centraal en Hilversum ontbreken in dit lijstje... :)
Laatst gewijzigd door Bluearrow op di 07 jun 2016, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Suus »

In dat lijstje staan alleen stations waarvan Zonnig vindt dat ze geschrapt kunnen worden voor een (Spits)-Intercity. Station Hilversum wil je uiteraard niet schrappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Durashift »

isadora schreef:Ik wil gewoon in een half uur van Blaricum Carpoolplaats naar het UMC kunnen bussen.
Daar kan geen enkele treinvariant tegen op.
Sorry, zal niet gebeuren.

Opheffing is definitief.

Buslijn 150 tussen Almere en De Uithof wordt definitief opgeheven. Provinciale Staten hebben maandagavond besloten dat er geen geld meer voor de bus wordt vrijgemaakt.

Lees (klein stukje) verder op de bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1484019 ... ermee.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door isadora »

Jammer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door busfanNL »

Die buslijn is ook SNEL WEG. :') :lol: :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten