OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door PatrickM »

-o-

Ik probeerde vanmiddag(+- 13:00) Hermes te bellen. Dus ik hun telefoonnummer opzoeken, en gebeld. Toen kreeg ik te horen:
Op dit moment zijn wij gesloten. U kunt ons bereiken van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 17:00.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Vandaag bij de IKEA in Delft geweest met de bus.

Het is nu weer campingseizoen, dus rijdt lijn 64 naar de camping door. De vertrekstation van deze bus hangt alleen bij de halte aan de overkant van de straat. Bovendien staat op de haltepaal van de halte waar de bus naar de camping stopt niet meer dan "Alleen uitstappen".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door JWM »

Een bus die speciaal naar een camping rijdt? :shock:
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door verfmeer »

Nee, hij rijdt 2 haltes verder door, naar natuur en recreatiegebied Delftse Hout. De laatste halte daar is bij de camping.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Durashift »

Best uniek, een hangend vertrekstation :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Bovendien staat op de haltepaal van de halte waar de bus naar de camping stopt niet meer dan "Alleen uitstappen".
Tja, normal is dat natuurlijk ook de facto de eindhalte. (Niemand reist van IKEA naar de Olof Palmestraat.) Lijn 61 heeft zijn (instap)halte ook aan die kant, zodat beide lijnen naar het station van dezelfde halte vertrekken.
Dus die "Alleen uitstappen"-halte is alleen in de zomer in gebruik, wanneer lijn 60 naar het Delftse Hout rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Etienne »

In het kader van de omroep bij de NS:
Door de wisselstoring in Utrecht wordt in Leiden omgeroepen dat reizigers voor Eindhoven, Heerlen en Maastricht kunnen reizen via Den Haag Centraal en Eindhoven en dat sprinterreizigers tussen Utrecht en Breukelen ook via Den Haag Centraal kunnen reizen. :?: :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

16.39: Wubbo komt op het gebruikelijke perron voor de trein van 16.44 naar Den Haag
16.44: geen trein, geen omroep
16.47: trein verdwijnt van de TBP. Geen omroep. TBP staat op de volgende trein (sprinter naar Woerden)
16.48: trein naar Den Haag Centraal komt binnen. Geen omroep. TBP nog steeds op sprinter Woerden.
16.49: TBP op IC naar Den Haag Centraal. Omroep buiten kon ik niet meer horen, in de trein geen omroep.
16.51: vertrek met +7. Geen omroep.
Vervolgens tot Den Haag Centraal (aankomst met +14) geen omroep meer gehoord. Goed gedaan NS.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door waldo79 »

Neem aan dat je vertrekstation Ut was, Wubbo?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door The best »

De NS had gisteren in Deventer een klein beetje moeite met de reisinformatie. Er was bij Deventer iemand onwel geworden in de trein, daarom reden er geen treinen tussen Deventer en Zutphen/Almelo. Op dat moment zat ik in de intercity vanaf Zwolle, die zou vervolgens weer terugrijden naar Zwolle. Maar dat werd niet omgeroepen in de trein. Dus dat hoorde ik net op tijd. Vervolgens gaf de app aan dat er tot 20.00 geen treinverkeer zou zijn. Dat werd ook omgeroepen. Vervolgens zei de conducteur dat de trein naar Roosendaal zou vertrekken vanaf spoor 1, maar dat we niet in de eerste trein moesten stappen die daar aan zou komen, die zou namelijk weggerangeerd worden. Vervolgens werd er omgeroepen dat er tot 20.00 geen treinverkeer was en tien seconden later werd er omgeroepen dat alle beperkingen voorbij waren. Vervolgens kwam er nog een trein binnen, dus ging ik daar in zitten. Maar die trein werd uiteindelijk ook weggerangeerd. En toen kwam uiteindelijk de goede trein binnen.

Uiteindelijk heeft het een half uur vertraging opgeleverd, dus dat viel nog wel mee. Maar doordat ik wel echt ergens moest zijn, was het door de slechte informatievoorziening wel heel erg stressen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Ik weet dat de RET dol is het plaatsen van berichtjes op de displays overal in de stad en het is heel handig dat ze ook zichtbaar zijn op de telefoon, maar dit is wel een klein beetje overdreven:

Afbeelding

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Afbeelding
Ik dacht eerst aan alweer een fout in het informatiesysteem, maar er was slechts een treinstel dus dan klopt het toch weer wel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Geert »

Nou ja, heel helder is het niet voor de ongeoefende reiziger...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door ODRAIL »

En de geoefende reiziger moet ook nog even goed kijken wat er staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Helaas komt precies hetzelfde ook voor als er wel meerdere stellen rijden maar ze door een storing allemaal naar Den Haag gaan. Of bij werkzaamheden op de Gooilijn waarbij de [serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] naar Den Haag afgebogen wordt i.p.v. de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] waardoor de koppeling stuk gaat in het systeem.
Zelfs als geoefende reiziger is het in die gevallen dus nog goed verder kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Het is niet echt een reisinformatie-misser, maar het valt me al geruime tijd op dat aan de buitenzijde van de treinstellen in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] de eindbestemming is veranderd van "Leiden Centraal" in "Leiden".
Weet iemand waarom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Is dat ooit anders geweest dan op het huidige materieel daar? Kan het me op DDZ in elk geval niet herinneren. Uit het verleden weet ik nog wel dat het voor DDZ formeel een "constructiewijziging" is en daarom waarschijnlijk niet zo heel snel doorgevoerd zal worden.
Was het niet zo dat ICM wel "Leiden Centraal" toont? Maar dat rijdt daar juist al een aardig tijdje niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Het wisselde inderdaad per materieeltype, en ik dacht dat DDAR het allebei had. Maar dat zijn flarden uit mijn geheugen van de tijd dat er DDAR in de 5700 Utrecht - Hilversum - Leiden reed, die toen nog vanaf Leiden doorreed als 5000 naar Dordrecht en dus nog Leiden als eindbestemming toonde.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Volgens mij heb ik inderdaad ook "Leiden Centraal" op DD-AR gezien toen dat nog in de (oude) 5000 reed.
Ik dacht trouwens dat VIRM eerst wel "Leiden Centraal" toonde, maar ik kan me natuurlijk vergist hebben.
Raar dat zoiets aanpassen een "constructiewijziging" is. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Geert »

Ik weet niet of het tegenwoordig met OBIS anders is, maar vroeger was dat een vast lijstje met stations die geprogrammeerd waren in de computer achter de displays. In VIRM kon je ook nog heel lang "Utrecht CS" etc. zien op de binnendisplays, en dat is ooit in één keer met een constructiewijziging aangepast (lees: een actie om nieuwe bestemmingen te programmeren in de werkplaats).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:Volgens mij heb ik inderdaad ook "Leiden Centraal" op DD-AR gezien toen dat nog in de (oude) 5000 reed.
Ik dacht trouwens dat VIRM eerst wel "Leiden Centraal" toonde, maar ik kan me natuurlijk vergist hebben.
Raar dat zoiets aanpassen een "constructiewijziging" is. :roll:
Mij is altijd opgevallen dat bij VIRM op een keer "CS" is vervangen door "Centraal" maar dat men daarbij niet aan Leiden had gedacht. "Leiden" is altijd gebleven bij VIRM.

Dat aanpassen bij DDAR niet zomaar ging blijkt wel uit het feit dat die jarenlang met "Almere Buiten Oost" rondreden. Dat werd pas 3 jaar na de opening van Oostvaarders gefixt met een "constructiewijziging".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door de_clercq »

Ik zag een tijdje geleden ook een VIRM met bestemming Watergraafsmeer, waar is dat dan voor?

Wat betreft die update waarbij CS vervangen werd door Centraal: volgens mij zijn sindsdien ook in een keer alle stationsnamen te filmen in plaats van een beperkter voorgeprogrammeerd lijstje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

VIRM kent zo'n beetje alle verkortingen wel geloof ik, dus als je dan een machinist/HC treft die een geintje uit wil halen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Klaasje »

Transformatorweg aansluiting?
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Jultar »

SGM kent ook Boxmeer. Er zijn wel meer van dat soort stations die in de lijsten staan.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten