Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Valt dan toch wel mee. Wat ik eerder Las zal alles naar een halfuursdienst teruggebracht worden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Wel grappig dat bij Breng de zomerdienstregeling pas op 10 juli ingaat en bij Syntus al 20 juni. :P

Wat ik dan niet snap is dat lijnen 11 en 12 in Nijmegen wel op volle sterkte blijven rijden. Daar zit echt geen kip in tijdens de vakanties.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Dat is inderdaad ook erg vreemd. Lijnen 11 en 12 zijn vooral bedoeld voor studenten (snelle verbinding met Heyendaal vanaf Druten/Beuningen/Nijmegen-West) en die zijn er juist niet meer in de zomer. Dan was het logischer geweest om dan 13 en 15 (die een ietsjes langzamere variant rijden en meer bebouwing bedienen en ook aan de voorzijde van het CWZ halteert) gewoon de normale frequentie te laten behouden tussen CS en Dukenburg.

Al heeft lijn 11 tegenwoordig wel een belang voor Lindenholt-Oost, dus dat die nog wel rijdt is logisch, maar dat had ook alleen tussen Station Dukenburg en Lindenholt-Oost (- Beuningen) kunnen zijn.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Vanaf maandag 25 juli gaat toch pas de uitgeklede dienstregeling van start, om zo de vierdaagse te ontzien. Alleen jammer dat ze die uitgeklede dienstregeling tot 3 september laten rijden. De laatste weken zijn er weer meer reizigers omdat de scholen, stages en werk weer beginnen.

Zo te zien gaan alle lijnen die nu een kwartiersdienst rijden naar een halfuursdienst. Wat precies met de Nijmeegse lijn 6 en de Arnhemse lijn 7 gaat gebeuren weet ik niet. Ik verwacht uitdunning van 6x per uur naar 4x per uur.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Er zitten inderdaad een paar onverwachte keuzes in, zoals het schrappen op lijn 9 in Nijmegen en lijn 33 en 53. Dan had ik eerlijk gezegd eerder de Nijmeegse lijnen 11, 12 en lijn 35 verwacht.

Lijn 6 in Nijmegen en lijn 7 in Arnhem gaan terug naar een kwartierdienst, maar dat doen ze nu ook in de vakantieperiode dus die had ik niet opgeschreven.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Lijn 9 in Nijmegen is inderdaad best vreemd om te schrappen. Lijn 11 en 12 zouden misschien kunnen worden samengevoegd en dan na Lindenholt-Oost verder naar Druten? En dan een pendelbus Dukenburg-Beuningen die dan niet door Lindenholt rijdt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Juist logisch dat lijn 9 wordt uitgedund
Heyendaalseweg: 2x/uur was sowieso onaantrekkelijk
Heyendaal: scholen en universiteit zitten dicht
Hatertseweg: grotendeels parallel met lijn 4 die een meer directere route naar het centrum rijdt.
Nederasselt: klein dorpje

Arnhem lijn 1 oost loopt grotendeels parallel met lijn 29 en de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie]
Arnhem lijn 1 west loopt grotendeels parallel met lijn 51 en 352
Arnhem lijn 3 zuid loopt grotendeels parallel met lijn 33 en 300
Arnhem lijn 5 en 6 lopen grotendeels parallel aan elkaar

Nijmegen lijn 2 oost vertoont geen paralleliteit, behoud van de kwartiersdienst was wenselijk
Nijmegen lijn 2 west loopt grotendeels parallel met lijn 99 en 331, voor Dukenburg-Lindenholt wel wenselijk
Nijmegen lijn 5 zuidoost vertoont geen paralleliteit, maar meer een verkapte streeklijn. Aangezien de andere streeklijn ook slechts 2x/uur rijden lijkt me dat niet zo probleem
Nijmegen lijn 5 west loopt grotendeels parallel met lijn 85
Nijmegen lijn 8 oost vertoont geen paralleliteit, behoud van kwartiersdienst was wenselijk
Nijmegen lijn 8 west, delen van Hazenkamp en Hatert zijn ook te bereiken met lijn 4. Alleen jammer dat het ziekenhuis minder bedient wordt.

De Nijmeegse lijnen 2 en 8 had ik liever gezien dat de kwartiersdienst behouden werd. Vooral in Arnhem zorgen de bundeling van meerdere lijnen toch voor een hogere frequentie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Dat er geen colleges worden gegeven is iets heel anders dan dat de universiteit gesloten is.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

De gebouwen van de UvA zijn in de maand juli altijd voor iedereen gesloten, zowel medewerkers als studenten. Alleen de Centrale Studenten Administratie werkt dan nog door. Die periode wordt vaak gebruikt om allerlei verbouwingen uit te voeren. Ik kan mij voorstellen dat zoiets ook bij andere universiteiten gebeurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Nee ok, UB en sportcentrum zijn vrijwel altijd open. Echter de HAN is een paar weken dicht.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Erno-BE schreef: Arnhem lijn 1 oost loopt grotendeels parallel met lijn 29 en de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie]
Ik vraag me af wie er tussen Station Velp en Velperpoort/Arnhem CS de Sprinter neemt. En lijn 29 rijdt het grootste deel van de dag ook maar 1x per uur en stopt niet overal.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Volgens mij was het sowieso onderdeel van de ov visie om veel van de 2x lijnen niet meer naar arnhem door te laten rijden buiten werkdagen.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De huidige inkrimping is dan ook alleen voor deze zomer, niet voor volgende jaren.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Nee, zou ook moeten gelden voor komende jaren, aldus de adviesaanvraag van Breng op de site van het ROCOV (ja, die publiceren ze tegenwoordig). De "gewonnen" uren worden dan ingezet op het flexnet.

Nog eentje gevonden trouwens: lijn 15 rijdt van maandag tot en met vrijdag overdag niet meer tussen Lent en station Nijmegen.
Lijnen 5 en 6 te Arnhem blijft zaterdagmiddag wel elk kwartier rijden, in tegenstelling tot wat ik eerder zei.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Wat ik trouwens wel apart vind is dat er extra geld nodig is om te bezuinigen op slechtgebruikte lijnen door Vraagafhankelijk vervoer te laten rijden. Omgedraaide wereld.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Even een vraagje tussendoor: waarom staat lijn 14 op de Wiki als Nijmeegse stadslijn?
In mijn ogen is het namelijk meer een streeklijn en evenveel een Nijmeegse als Arnhemse stadslijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Op basis van nummering. Het is altijd een beetje onduidelijk bij dat soort lijnen, dus wat mij betreft lekker zo laten staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Maar op basis van nummering kan het ook een Arnhemse stadslijn zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Historische nummering dan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Omdat die altijd (m.u.v. vakantiedagen overdags) losse slagen Nijmegen CS - Brakkenstein heeft? :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

Op de site van connexxion (en vast ook wel op die van breng) staan nu 2 lijnfolders met daar in de zomerdienst regeling voor Arnhem e.o. En Nijmegen e.o.

En ze staan ondertussen ook op het linkse hier onder :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Er komt de komende dagen (t/m zaterdag) een non-stop pendellijntje (4x p/u) Nijmegen CS - Plein 1944 vanwege werkzaamheden. Alle overige bussen zouden niet via dit busstation kunnen rijden, vandaar het pendellijntje.

Bron: De Gelderlander
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Ik zag een klein halfuurtje geleden op de A59 ter hoogte van Terheijden richting Den Bosch een Berkhof Trolley die van Breng is geweest gesleept worden. Iemand een idee waar die vandaan komt en heen gaat?
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Michael schreef:Ik zag een klein halfuurtje geleden op de A59 ter hoogte van Terheijden richting Den Bosch een Berkhof Trolley die van Breng is geweest gesleept worden. Iemand een idee waar die vandaan komt en heen gaat?
Volgens de website van de Nederlandse Trolleyclub gaan er 7 Berkhof trolleybussen naar Litouwen, in ieder geval de 5212, 5213, 5214 en de 5217. https://translate.google.nl/translate?s ... edit-text=
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Het zou de 5214 zijn die ik gezien heb. Die is gisteren vertrokken naar Kaunas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten