Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Zooi?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door PatrickM »

Ja, zooi ja. Zodra er ook maar een school is waarvan de onder- of bovenbouw tegelijk uit zijn, heeft de eerste 436 meer weg van veevervoer dan van openbaar vervoer. Vorige week vrijdag ook weer, school X was om 12:00 uit. Resultaat: +- 25 achterblijvers. En dan heb ik het nog niet gehad over de bussen van rond 8:00 :X . Toen het nog van Arriva was had ik er nooit last van. Misschien helpt het labeltje "hoogfrequent" er aan mee, terwijl de drie oude lijnen even frequent of zelfs frequenter waren.

Een belletje over dat soort dingen zou toch niet zo moeilijk zijn? Het zijn daluren, dan staat de helft van de bussen hier toch in de remise. Maar dat is iets voor het HWGO-topic.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

A.s. maandag 4 april wijzigt de dienstregeling van de bussen van HTM. De nieuwe dienstregeling is inmiddels te raadplegen op de website en via 9292. HTM vindt het echter te veel moeite om (in grote lijnen) aan te geven wat er is gewijzigd. Voor de lijnen die ik regelmatig gebruik, heb ik nog geen wijzigingen kunnen ontdekken.
Iemand enig idee wat er is gewijzigd?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Wievank »

Zoals ik het lees puur de tijden, en daarmee de omlopen van de voertuigen en de diensten van de chauffeurs.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Maar ik kan geen wijzigingen ontdekken in de tijden... :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

Ik heb het dienstpakket gelezen en dit valt het meeste op:

Lijn 18 keert ´s avonds weer op zichzelf ( was gecombineerd met lijn 22) waardoor na 20.00 uur de ritten richting Rijswijk ongeveer 3 - 5 minuten later zijn dan nu.

Lijn 21 keert ´s avonds ook weer bijna allemaal op zichzelf met 3 minuten extra op Scheveningen waardoor na 20.00 uur de ritten richtingen Vrederust ook 3 minuten later zijn geworden.

Lijn 22 keert ´s avonds ook weer op zichzelf (was gecombineerd met lijn 18) waardoor na 20.00 uur de ritten richting Duindorp ongeveer 3 - 5 minuten later zijn dan nu.

Lijn 23 rijd 's avonds na 20.00 of 22.00 uur 16 minuten later dan nu in de richting van Kijkduin. en Vertrekt 2 minuten later richting Scheveningen Noorderstrand

Lijn 24 vertrekt na 20.00 uur 's avonds 1 minuut later uit Kijkduin richting Station Mariahoeve. Aankomst tijd op Station Mariahoeve is wel hetzelfde en de rit terug richting Kijkduin is wel dezelfde vertrek en aankomst tijd.

Lijn 25 vertrekt na 20.00 uur 's avonds 1 minuut eerder van Vrederust en komt 2 minuten eerder aan op de Grote Markt. Bus gaat dus ook 2 minuten eerder weg van de Grote markt en komt 4 minuten eerder aan op Vrederust. En dat er weer afgelost gaat worden op de lijn...

Lijn 26 Vertrekt 's avonds na 20.00 uur 6 minuten eerder richting Hollands Spoor en 5 minuten eerder richting Kijkduin

Wat er overdag veranderd kan ik niet zo snel terug vinden.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door OVwatcher »

De concept vervoerplannen 2017 van HTM en Veolia staan sinds kort online op de site van de MRDH:

HTMbuzz:
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... 20Buzz.PDF

HTM Rail:
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... 20Rail.PDF

Veolia:
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... nsport.PDF
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Andere route tram 16 en 17

Vanaf 2 mei wijzigt de route van tram 16 en 17. Tram 17 rijdt vanaf die datum met de nieuwe tram. Het traject van zowel tram 16 als 17 wordt hier op aangepast. Tram 16 rijdt van Wateringen naar het Statenkwartier, tram 17 van Wateringen naar het Korte Voorhout.
Bron: HTM
Folder

Dat betekent dat vanaf 2 mei de lijnen 2, 11 en 17 dus volledig met Avenio's rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Oud-minister Winsemius moet HTM en MRDH aanjagen
Geplaatst op: maandag 25 april 2016 20:57
Laatst bijgewerkt: maandag 25 april 2016 20:58

De gesprekken tussen HTM en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) over het nieuwe vervoerscontract verlopen stroef. Oud-minister Pieter Winsemius is ingeschakeld om het tempo er in te houden. Volgens de VVD'er 'is er niet echt ruzie' en gaat het volgens hem lukken om half mei 'te bevallen van een besluit'. Er is dit jaar al twee keer eerder uitstel geweest rond de HTM-concessie. Het Rotterdamse ov-bedrijf RET heeft het vervoerscontract voor de periode van tien jaar al wel binnen. Overigens ging het onderhandelingsproces tussen MRDH en RET evenmin van een leien dakje.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Vanaf vandaag zijn de oude GTL's maar de nieuwe Avenio's op lijn 17 te zien. Lijn 17 rijd vanaf vandaag tussen Wateringen via CS halte Rijnstraat naar het Korte Voorhout. De route naar het Statenkwartier zal vanaf CS halte schedeldoekshaven door lijn. 16 overgenomen worden.

Afbeelding

http://denhaagfm.nl/2016/05/02/tram-16- ... nkwartier/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Kwam al een aantal nieuwe trams tegen vandaag. Best wel wennen dat design ;)
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen rond half 8 is in de Rijnstraat (bij de halte CS/Schedeldoekshaven) een voetganger geraakt door vallende steigerdelen. Helaas is deze persoon op slag overleden.
Omdat men bang is voor nog meer vallende delen, is onduidelijk wanneer tram 1, 9, 15, 16 en 17 weer via CS/Schedeldoekshaven kunnen rijden.

Zie http://www.omroepwest.nl/nieuws/3161047 ... rbijganger
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3161070 ... jk-ongeluk
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3161167 ... eigerdelen
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Het viel me op dat de OV-Chippaaltjes op het traject Leidschenveen - Voorburg 't Loo op de perrons van metrolijn E allemaal E-lijnblauw zijn geworden i.p.v. geel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Dat zag ik onlangs ook. Ik dacht: 'Gek dat ik dat nog nooit eerder gezien heb'. Maar als ik jou goed begrijp, waren ze dus eerst ook gewoon geel... :P
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

wanneer wordt de concessie Haaglanden Streek op de markt gegooid? de concessie eindigt over iets meer dan een jaar en voor zover ik weet is er nog niks over bekend
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Renebussen schreef:wanneer wordt de concessie Haaglanden Streek op de markt gegooid? de concessie eindigt over iets meer dan een jaar en voor zover ik weet is er nog niks over bekend
Volgens mij loopt hij tot 2019 toch?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Wegens werkzaamheden in Delft rijdt tramlijn 1 van vandaag t/m 19 juni niet tussen Delft Tanthof en 's-Gravenmade. Op het vervallen traject rijdt een tijdelijke lijn 71 die tussen het noorden van Delft en het eindpunt Laan van Oversteen via Ypenburg rijdt in plaats van langs het kanaal. Dat hierdoor twee haltes nu niet bedient worden, is jammer, maar de route langs het kanaal is ook niet echt geschikt voor bussen en doorgaand verkeer is er ook niet mogelijk.
Nu staat in de folder echter ook: "Vanaf halte Broekpolder is tram 15 naar het centrum van Den Haag of Den Haag Centraal Station een goed alternatief. Halte Broekpolder van tram 15 ligt vlakbij halte Laan van Oversteen, het beginpunt van bus 71."
Beter had het in mijn ogen gweest als lijn 71 ook had gestopt bij de haltes Laan van 's-Gravenmade en/of Laan van Ypenburg, aangezien daar een veel makkelijkere overstap op lijn 15 gerealiseerd kan worden. Volgens de folder rijdt de bus toch al langs die haltes en er liggen bovendien ook bushalteperrons voor lijn 30.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hainje »

Lijn 71 wordt overigens met Diplomats uitgevoerd zag ik gisteren. Dus alsjr daar foto's van wilt maken dan weet je waar je deze week even naartoe moet.
🍉
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door WSM »

Lijn 71 is mix van Diplomats en aardgassers.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

@BusFanNL, Ja dat dacht ik ook maar in de wiki stond augustus 2017
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Anne »

Op de site van de MRDH staat:
Concessie Bus Den Haag stad
busvervoer in Den Haag, Leidschendam- Voorburg en Rijswijk. Deze concessie is verleend aan HTMbuzz voor de periode december 2012 - 2019.
Concessie Regionaal Busvervoer Haaglanden
busvervoer in Delft, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Westland, Wassenaar en Zoetermeer. Deze concessie is verleend aan Veolia Transport voor de periode 2009 - 2017.
Meest handige zou zijn als het straks als een concessie wordt aanbesteed; net als in R'dam is gedaan.
Concessie streek zou dan voor Veolia verlengd moeten worden met 2 jaar; weet niet of die verlenging binnen contract mogelijk is.
Anders zal de nieuwe concessie houder dus eerst met streek moeten starten voor Den Haag erbij komt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Ik had scheef gekeken bij Haaglanden stad. -o-
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

en overigens over de OV chipkaartpaaltjes van de RET, ze zijn niet allemaal blauw, kijk maar hier op station leidschendam - voorburg:
Afbeelding , en meer:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Sinds 7 kwartier rijd lijn 63, met MAN Lion's City, toen ik filmde zag ik tot mijn verbazing nog een hoop mensen de borden niet lezen; ze liepen naar het perron van de tram :roll:

Maargoed hier een video op LDV: https://www.youtube.com/watch?v=EgAfYc97eYY
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Bemined »

Er zou afgelopen nacht iets ontspoort zijn op de RandstadRail bij Forepark, HTM verwacht dat de RandstadRail nog het hele weekend plat ligt tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal. Iemand enig idee wat er naast de rails staat? Een reizigerstrein, een rangeerdeel of een werkvoertuig?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten