Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Michael »

Toch handig die IPads bij de garage. Kan ik mooi even het forum doorlezen terwijl ik wacht tot de reparatie van de auto klaar is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Auto kapot?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Lijkt me wel als ie gerepareerd wordt... :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Michael »

De auto zelf niet. Het elektrische raam aan de bestuurderskant was dat wel. Was effe een duur geintje
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Zullen we terug gaan naar de tijd, dat het bestuurdersraam ook opengedraaid moet worden :') :Y (A) :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #191

Bericht door Suus »

Dat kan natuurlijk ook. Ik vond net de bijlagen van de zaterdagskrant in mijn brievenbus. Ik kan mij van heel vroeger wel herinneren dat de bezorging daarvan wel eens op vrijdag gebeurde maar ik wist niet dat dat dus nog steeds zo is op sommige plekken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Mikos »

Zal ik de knuppel dan maar in het hoenderhok gooien?

Wat is er de laatste tijd gaande met de sfeer hier op het forum? Alles gaat hard tegen hard, een handvol personen doet weinig anders dan NS bashen, er komen steevast een aantal standaard opmerkingen voorbij... Nu reageer ik niet zo heel veel, maar ik lees wel een hoop en ik merk dat ik steeds meer moeite heb met het lezen van bepaalde discussies.

Nu ben ik niet vies van een leuke, inhoudelijke discussie, maar die zijn er naar mijn idee steeds minder. Nu hangt dit forum natuurlijk niet van mij af, maar ik kan natuurlijk even peilen of ik de enige ben die er zo over denkt, want ik ben er langzamerhand wel een beetje klaar mee...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Jef400 »

Misschien help ik er een handje aan mee. Maar ik vind wel dat je een punt hebt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Ardan »

De sfeer is al jaren matig. Daarom lees ik nog maar een handjevol topics, en door de negeerfunctie te gebruiken lezen sommige topics erg lekker weg zonder ergernissen :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

De sfeer is een stuk minder als in de tijd dat het forum ontstaan is. Dit komt volgens mij ook mede doordat het forum groeit. Maar ik vind het een leuk en gezellig forum. Om een ander forum (waar dit forum ooit vanuit ontstaan is) vind ik de sfeer meer achteruit gaan dan hier.

En ik doe hetzelfde als Ardan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

Dat gevoel bekruipt mij ook al een hele tijd Mikos.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door busfanNL »

Er zijn ook nieuwe leden die wel goed meediscusiëren. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Dat gevoel bekruipt mij ook al een hele tijd Mikos.
Ben het met je eens. Mikos is een topic gestart over een campagne van de ns. Maar aan de discussie neemt hij zelf niet of nauwelijks deel in het topic wat hij zelf gestart is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Mikos »

En de reden schrijf ik hierboven... En dan zijn reacties zoals die van jou niet bevorderlijk, KM46. :|
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Hetgeen KM46 zegt valt mij inderdaad wel op, je opent een topic met een bepaalde boodschap die je op een bepaalde manier neerzet. En even los van of je dat namens jezelf of namens "het bedrijf" doet, daar komen dan reacties op. En gelet op het feit dat er redelijk wat mensen vallen over de manier waarop het gebracht wordt kun je toch ook eens bij jezelf te rade gaan waar dat vandaan zou kunnen komen. Als het één iemand is (ondergetekende bijvoorbeeld), dan ligt het misschien aan diegene, maar als het er meerdere zijn dan ligt het dus aan iedereen?

Daarnaast kun je je nog afvragen of er daadwerkelijk sprake is van NS bashen, (wat ik overigens in één specifiek topic zie gebeuren) of dat mensen ook daadwerkelijk valide punten aandragen. Maar als je daar vervolgens niet op ingaat, of het ontwijkt met "daar gaat het nu niet over" dan heb je naar mijn mening later ook geen recht om te "zeuren" over NS bashen. Reageer dan inhoudelijk op de betreffende reacties, in plaats van ze uit de weg te gaan omdat ze je niet aanstaan en er dan later over te beginnen...

Verder, wat u niet wilt dat u geschiedt enzo. Als jouw opmerking, zodra hij ineens met andere "lijdende voorwerpen" wordt geplaatst, ineens belachelijk is, was hij dat dan al niet toen je hem zelf neerzette? :roll: Ik zet regelmatig dingen scherp of in ieder geval nogal uitgesproken neer, maar ga dan ook niet janken als ik iets soortgelijks terugkrijg of als iemand het daar pertinent mee oneens is of exact het tegenovergestelde denkt. Part of the game :Y

Verder wat betreft de sfeer in het algemeen, mij bevalt het hier prima. Er hangt hier een stuk minder een "systeemautistenfoeimagniet!1!" sfeertje als op enkele andere fora. Iets wat mij persoonlijk wel aanspreekt. Je zit hier niet met kleuters, en de grote boze buitenwereld bestaat nu eenmaal. Dus een beetje tegen een stootje of een scherpe opmerking moet je kunnen wat mij betreft.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

@Aking: Dit heb je netjes weer gegeven.

@Mikos: Ik blijf bij mijn standpunten en sluit me bij Aking aan. En ik heb je via je eigen forum een verzoek gestuurd. Wil je hieraan voldoen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Klaasje »

Het lastige aan dit soort discussies is dat de perceptie over wat nu waar is en wat redelijk is verschilt. Rijdend personeel kijkt met een andere bril naar de situatie dan de gemiddelde reiziger en die kijkt er weer anders tegenaan dan iemand die op een andere plek binnen de sector werkt. Ik vind dat op het project veel valt af te dingen maar wat wel duidelijk is is dat NS probeert iets goeds aan de reiziger te bieden en ze daarin ook op hun eigen verantwoordelijkheid wijst.. En laten we eerlijk zijn: Als reizigers vlot instappen gaat het ook makkelijker. Daar staat ook wel weer tegenover dat de maatregelen die bedacht zijn misschien wel niet de beste maatregelen zijn en dat het reizigers tegen de borst stuit dat het hele verhaal niet groter wordt gebracht dan die ene trein wat natuurlijk wel zo is. In een campagne kan je niet alles erbij halen maar het valt me wel op dat NS dat vaak weer zo dat men het zichzelf wel goed moeilijk weet te maken. Dat is jammer maar wat nog veel jammerder is is dat op de een of andere manier mensen het dan meteen een goed idee om alle aspecten af te branden en te klagen dat het niet meer om de reiziger gaat. Dat is natuurlijk niet zo.

Wat ik wel kwijt moet is dat ik toch vind dat ik mij de laatste jaren minder betrokken ben gaan voelen bij het forum. Op de een of andere manier kan ik toch minder makkelijk een goede en interessante discussie voeren. Misschien ligt het eraan dat ik beter ingevoerd ben in de materie maar misschien ook wel aan dat de cultuur toch een beetje veranderd is. Wel valt mij op dat er momenteel minder gepost wordt dan pak 'm beet een jaar of twee á drie terug. Waaraan het ligt? Geen idee. Zeg het maar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik ook geen idee. Zelf heb ik soms ook periodes dat ik hier wat minder post dan andere periodes. Maar dat betekend niet dat ik dan het forum niet volg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Mikos »

KM46 schreef:@Mikos: Ik blijf bij mijn standpunten en sluit me bij Aking aan.
Heb je bijvoorbeeld gezien dat de post van Ronaldussen, die je quote, helemaal niets te maken heeft met een mening?

@Aking: Er komen in de discussie die daar op los is gebarsten allerlei vragen, meningen en opmerkingen voorbij die ik in de openingspost al heb beantwoord of heb behandeld. Ik heb echt tientallen keren reacties gelezen waarbij ik diep heb moeten zuchten, mijn hoofd heb geschud en het maar weg heb geklikt, omdat er gewoonweg geen beginnen aan is om er een discussie over te beginnen.
Dat je het niet met mij of het bedrijf eens hoeft te zijn, lijkt me een feit. Andersom natuurlijk ook. Ik ben het ook niet altijd eens met dat wat er gebeurt, maar dat heb ik volgens mij in de openingspost ook al gemeld; we moeten zien of alles uitpakt zoals het is bedacht.

Maar als er vervolgens hel en verdoemenis bijgehaald wordt en standpunten zo worden weggeschreven dat het überhaupt geen nut heeft om er tegenin te gaan (mensen die zó overtuigd zijn van hun eigen gelijk), dan begin ik er niet eens aan. En reageer ik er niet meer op. Dan lees ik hoofdschuddend, want al draag ik een miljoen valide redenen of denkwijzen aan; je wordt toch de hoek ingeduwd als 'daar heb je die bevooroordeelde conducteur weer'. En alleen maar omdat ik de andere kant van de medaille wil laten zien. Waarom zóu ik dan nog reageren?

Maar, niet alleen dat topic. Kijk eens naar het Dienstregelingentopic. Mijn hemel.

Een discussie is leuk, meningen en overtuigingen ook. Maar sta dan wel open voor elkaar. Ik sla ook wel eens dicht, ben ook wel eens overtuigd van mijn gelijk, mag dat misschien ook wel eens zo opschrijven. Maar ik sta wel open voor andermans mening. Dat zie ik bij anderen hier op het forum wel anders. En motiveert mij steeds minder en minder om nog te reageren. Ook met inhoudelijke informatie (hoe eens of oneens een ander het ook met die info mag zijn). Daarom kaart ik dit aan; dit is de reden dát ik niet in het door mij zelf geopende topic reageer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Mikos schreef:@Aking: Er komen in de discussie die daar op los is gebarsten allerlei vragen, meningen en opmerkingen voorbij die ik in de openingspost al heb beantwoord of heb behandeld.
Ik heb je openingspost specifiek nog even nagelezen, maar ik zie niets terug over bijvoorbeeld het door mij aangehaalde meermaals fluiten, of de achterlicht aansluitingen. Dus het spijt me zeer, maar dat is feitelijk onjuist.
Mikos schreef:Ik heb echt tientallen keren reacties gelezen waarbij ik diep heb moeten zuchten, mijn hoofd heb geschud en het maar weg heb geklikt, omdat er gewoonweg geen beginnen aan is om er een discussie over te beginnen.

Heb je het geprobeerd? Volgens mij niet namelijk.
Mikos schreef:Dat je het niet met mij of het bedrijf eens hoeft te zijn, lijkt me een feit. Andersom natuurlijk ook.
Absoluut, vind van alles wat je wil, maar probeer dat dan op zn minst te onderbouwen. Ik vind je een klootzak, maar waarom daar ga ik niet over in discussie. Dan zal jij daar nooit iets mee kunnen doen, en waarschijnlijk over mij zeggen "waarbij ik diep heb moeten zuchten, mijn hoofd heb geschud en het maar weg heb geklikt, omdat er gewoonweg geen beginnen aan is om er een discussie over te beginnen."
Mikos schreef:Ik ben het ook niet altijd eens met dat wat er gebeurt, maar dat heb ik volgens mij in de openingspost ook al gemeld; we moeten zien of alles uitpakt zoals het is bedacht.
"Zien of alles uitpakt zoals het is bedacht" is iets anders dan zeggen dat bepaalde dingen kloppen, je die problemen onderkent, daar al dan niet over is nagedacht enzovoorts. Nu het kan het net zo goed worden opgevat als: "nu maar hopen dat die vervelende reiziger gewoon luistert en een half uur blijft wachten, anders mislukt ons zo mooi bedachte idee" Een beetje het "Ik hoor het u zeggen" idee zeg maar.
Mikos schreef:Maar als er vervolgens hel en verdoemenis bijgehaald wordt en standpunten zo worden weggeschreven dat het überhaupt geen nut heeft om er tegenin te gaan (mensen die zó overtuigd zijn van hun eigen gelijk), dan begin ik er niet eens aan. En reageer ik er niet meer op.
Dat deed je eerder volgens mij ook al niet?
Mikos schreef:Dan lees ik hoofdschuddend, want al draag ik een miljoen valide redenen of denkwijzen aan; je wordt toch de hoek ingeduwd als 'daar heb je die bevooroordeelde conducteur weer'.
Heb je concrete posts (dus MET redenen en denkwijzen) waar dat uit blijkt? Is mij nog niet opgevallen namelijk. Of is het niet meer dan een vermoeden dat "dat (waarschijnlijk) gaat gebeuren?
Mikos schreef:En alleen maar omdat ik de andere kant van de medaille wil laten zien.
Die laat je wat mij betreft iets te eenzijdig zien, en doet alle tegenargumenten af als onzin, belachelijk, geen beginnen aan of wat dan ook... Elke mening is goed, zolang ie gelijk is aan die van mij. Elk argument is valide als ik hem ook gebruik.
Mikos schreef:Maar, niet alleen dat topic. Kijk eens naar het Dienstregelingentopic. Mijn hemel.
Dienstregelingen interesseren me geen kut, dus ik heb volgens mij nog nooit in dat topic gekeken. Schijnbaar mis ik daar dus ook niet heel veel aan (A)
Mikos schreef:Een discussie is leuk, meningen en overtuigingen ook. Maar sta dan wel open voor elkaar.
Helemaal mee eens, maar dat moet van 2 kanten komen geloof ik.
Mikos schreef:Ik sla ook wel eens dicht, ben ook wel eens overtuigd van mijn gelijk, mag dat misschien ook wel eens zo opschrijven. Maar ik sta wel open voor andermans mening.
Sorry, maar dat zie ik niet echt terug in de (non-discussie over OTR. Zodra het niet in jouw straatje past ben je weg...
Mikos schreef:Dat zie ik bij anderen hier op het forum wel anders. En motiveert mij steeds minder en minder om nog te reageren.
Zonde, maar nogmaals; volgens mij moet je dat niet alleen bij de ander zoeken.
Mikos schreef:Daarom kaart ik dit aan; dit is de reden dát ik niet in het door mij zelf geopende topic reageer.
En wat hoop je nu dat er precies gebeurt dan? Dat iedereen in jouw topic het ineens met je eens is zodat je weer kan reageren of?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Ardan »

tl;dr

Wel valt me de laatste tijd op (en dan heb ik het niet over een paar weken of maanden), dat discussies vaak verzanden in een welles-nietes-spelletje.
> 'Ik vind dit, want dat.'
< 'Je hebt het fout, ik vind zus, want zo.'
> 'Nee het is dit, want dat.'
< 'Zus is beter, want zo.'
> 'Toch vind ik dit, want dat.'

Ik las (nouja, las...) vanmiddag nog een soortgelijke discussie tussen twee leden in een topic waarbij ze telkens alleen hun eigen stokpaardje aanvoerden. Twee posts telkens in de herhaling. Het niet met elkaar eens is prima, maar kom dan ook met argumenten en laat het verhaal een keer doorlopen in plaats van telkens maar op dezelfde manier door te gaan.

Ook erger ik me kapot aan wijsneuzen, hoewel ik lastig kan zeggen of iemand een wijsneus is, of iemand die intern zit en dus de juiste gegevens heeft. Mikos komt er voor uit dat hij HC is, maar voor het onderling begrip is het misschien handiger dat meerdere internen er voor uit komen in plaats van met feitjes te gooien die door anderen totaal verkeerd begrepen worden. Dat lijkt soms op 'Nee hou je bek, het is dit want ik zeg dat', terwijl het eigenlijk is 'ik werk er, dus ik weet dat het dat is en dat kun je gerust van mij als waarheid aannemen.'
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Het feit dat iemand intern zit hoeft natuurlijk niet altijd te betekenen dat hij/zij de waarheid heeft, op de juiste manier interpreteert EN op de juiste manier overbrengt :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Vinny »

Ik hou zelf ook wel van een stevige discussie, maar dan moet die wel inhoudelijk zijn. Daar schort het nog wel eens aan. En eerlijk gezegd zouden sommige users best wel hun sarcasmometer en hun leesbril kunnen nakijken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Mikos »

Precies zo'n post zoals Aking hierboven plaatst, vermoeit mij enorm. Alles wat ik heb gezegd, moet weerlegd worden. Misschien heb je wel gelijk, Aking, maar al na de tweede quote had ik zoiets van: Laat maar. En maak je een discussie monddood. Omdat ik het niet kan weerleggen, omdat ik de gevraagde voorbeelden niet kan leveren? Nee, omdat als ik die plaats, er vast wel weer een letter niet goed staat, waardoor het 'geen antwoord op de vraag is'. Of zoiets. Dit is precies wat me tegenstaat.

Tijd voor een nieuw column, voorlopig ga ik wat verder op standby-modus...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Afbeelding
Net zo gezellig als het topic voor de DRGL van 2017 :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten