Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

Jij snapt er ook maar weinig van he :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ODRAIL »

Of hij wil het gewoon niet snappen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb nu gewoon de neiging om een tijdelijke ban aan te vragen, met dit soort ruzies. Het is hier ooit veel gezelliger geweest -o- :X .
Edit/ Zie nu net dat DRGL 2017 flink is opgeruimd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door JWM »

Als je geen ruzie wil dan geef je mensen die met elkaar botsen hier de ruimte om dat uit te praten. Andere optie is dat je als vredestichter optreedt. De popcornetende panda zou eigenlijk een ban moeten krijgen wat het voegt gewoon niks toe.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Tja... Mijn fout. I'm so sorry :oops: :cry: .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door chemie »

Ik heb soms het idee dat mensen iets langer na moeten denken voordat er op "Verstuur" geklikt wordt, ik denk meestal drie keer na voordat ik mijn mening ga verkondigen. Soms wil ik best reageren, maar dan denk ik, ach wat voegt het toe. Dan druk ik niet op "Verstuur". Gewoon even kort de tijd nemen, om de geschreven tekst na te lezen, om even wat relativeringen aan te brengen en om even te checken of je tekst goed onderbouwt is.

Nederland is een polderland, met een poldermodel... Dus waarom hier niet? Waarom moeten mensen hier hun gelijk halen?

In een verhitte discussie is het naar mijn mening beter om zo nu en dan te denken laten we tot een polderoplossing komen, waar beide partijen vrede mee kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Meltrain »

JWM schreef: De popcornetende panda zou eigenlijk een ban moeten krijgen wat het voegt gewoon niks toe.
Mee eens! De eerste keer was het nog grappig, maar die gif begint me nu behoorlijk te irriteren. :evil:
chemie schreef:Ik heb soms het idee dat mensen iets langer na moeten denken voordat er op "Verstuur" geklikt wordt, ik denk meestal drie keer na voordat ik mijn mening ga verkondigen. Soms wil ik best reageren, maar dan denk ik, ach wat voegt het toe. Dan druk ik niet op "Verstuur". Gewoon even kort de tijd nemen, om de geschreven tekst na te lezen, om even wat relativeringen aan te brengen en om even te checken of je tekst goed onderbouwt is.

Nederland is een polderland, met een poldermodel... Dus waarom hier niet? Waarom moeten mensen hier hun gelijk halen?

In een verhitte discussie is het naar mijn mening beter om zo nu en dan te denken laten we tot een polderoplossing komen, waar beide partijen vrede mee kunnen hebben.
En ook hier ben ik het geheel mee eens. Soms verwijder ik zelfs (vrijwel direct) na het posten nog een bericht, omdat het bij nader inzien niks toevoegt aan de discussie.
Verder maak ik ook gebruik van PB's om onderlinge discussies (of korte opmerkingen) te bespreken en eventueel uit te praten.

En over "NS bashen": ik zal alleen iets negatiefs schrijven over de NS als ik vind dat het de schuld van de NS is.
Wisselstoringen, aanrijdingen en defect materieel zijn voor iedereen vervelend en absoluut niet de schuld van NS. Ook voor werkzaamheden heb ik begrip, al zou er soms iets creatiever omgesprongen mogen worden met alternatieven.
Maar als de treindienst wegens geplande werkzaamheden (dus niet wegens verstoringen!) gehalveerd is en de materieelinzet wordt hier niet op aangepast, dan vind ik dat ik best even mag klagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Ok, nu maar even weer de sfeer verbeteren :Y :
Hoe lang moeten jullie nog tot de zomervakantie? *O* Ik moet nog 14 dagen inclusief deze.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

Ik heb al ruim drie jaar zomervakantie 8-) 8-)
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door ArrivaBas »

Werkloos of Pensionado *O* ?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Z2N »

Ik ben net weer terug... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Precies zo'n post zoals Aking hierboven plaatst, vermoeit mij enorm. Alles wat ik heb gezegd, moet weerlegd worden. Misschien heb je wel gelijk, Aking, maar al na de tweede quote had ik zoiets van: Laat maar. En maak je een discussie monddood. Omdat ik het niet kan weerleggen, omdat ik de gevraagde voorbeelden niet kan leveren? Nee, omdat als ik die plaats, er vast wel weer een letter niet goed staat, waardoor het 'geen antwoord op de vraag is'. Of zoiets. Dit is precies wat me tegenstaat.

Tijd voor een nieuw column, voorlopig ga ik wat verder op standby-modus...
Jammer dat je wederom, om je eigen woorden te gebruiken "de knuppel in het hoenderhok gooit", maar als daar dan vervolgens reacties op komen vermoeit het je en reageer je dus maar niet meer. En wederom komen de "het zal wel weer zo en zo" aannames om de hoek kijken...

Misschien is die stand-by modus dan inderdaad zo gek niet (A) :Y
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hendrik »

C'est le ton qui fait la musique.
Als iedereen dat goed beseft bij het typen/plaatsen van een post, zou het 'probleem' vermoedelijk al een stuk minder groot zijn. Daarnaast wordt soms direct een oordeel geveld, terwijl het beter is om eerst eens een verduidelijkende vraag te stellen. Maar goed, ik lever niet zo'n grote bijdrage aan discussies, dus ik heb niet zo heel veel recht van spreken... :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:Werkloos of Pensionado *O* ?
Ben pas 32, dus dat pensioen duurt nog wel even. :P
Dus laten we de categorie "werkloos" maar kiezen. :D
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Aking »

Dr zijn anders lui die met 32 met pensioen gaan, dus het kan wel :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Dr zijn anders lui die met 32 met pensioen gaan, dus het kan wel :D
Het kan zeker wel, alleen hebben die het waarschijnlijk financieel wat beter getroffen dan ik. Dus ik zal gewoon tot mijn 70e door moeten werken straks, wat mits ik al die tijd in goede lichamelijke en geestelijke gezondheid verkeer, zeker geen probleem vind.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Daniel »

Was dat niet 72 ondertussen? Dat kwam ik ooit weleens tegen voor mezelf en jij bent nog 'n jaartje jonger, dan zou je volgens de lijstjes ook alweer langer door moeten.
ArrivaBas schreef:Hoe lang moeten jullie nog tot de zomervakantie? *O* Ik moet nog 14 dagen inclusief deze.
Toevallig 'm net vandaag ingevoerd op m'n werk: nu nog 9 werkdaagjes te gaan tot de 17-daagse vakantie :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

14 juli om 23.00 heb ik vakantie. 10 dagen later mag ik weer aan de slag om vervolgens halverwege augustus nog een keer 10 dagen vrij te hebben.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Daniel »

Owja, nog 'n keer vakantie gaat er bij mij ook wel van komen. Nog niet gepland, maar ik heb na de aankomende nog 96 vakantie-uren en 88 uur ADV over :P
Moeten nog wel twee weekjes met kerst af, maar die heb ik nog niet ingevoerd. Blijft er alsnog 112 uur over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Daantje »

Mijn vakantie zit er alweer op helaas :( Inschrijven voor de kerstvakantie kan nog twee dagen, dan gaan we daarover bakkeleien. Hoop dat ik nog uren heb voor nog een weekje vrij in september ofzo.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

@Daniel: Dat is wel lekker ja, zoveel vrije uren nog over.
Na mijn tweede weekje vrij moet ik nog even een half jaar doorploeteren en lange dagen maken (regelmatig van 08.00 uur tot 23.00 uur bezig met school/stage en werk erachteraan en vaak slechts 1 dag in de week vrij). Daarna hoop ik het toch iets rustiger te krijgen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Daniel »

@Daantje: Tja, ben wat dat betreft wel blij dat het bij mij nooit echt moeilijk is om vrij te krijgen. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Aan de andere kant: dit jaar is ook wel het eerste dat ik geen uren uit het jaar ervoor had meegenomen.

@Ronaldussen: Ik ben dan ook geheel niet ontevreden met het rijkelijke aantal verlof- en ADV-dagen dat ik heb. Zeker omdat daarnaast het salaris ook niet bepaald slecht is :P Ook wel een voordeel van een sector waar schaarste heerst.
Die combi school en werk lijkt me wel behoorlijk pittig ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door AppleMoose »

De combi is best pittig ja, gelukkig zien niet alle dagen er zo uit. Het niveau van de opleiding is voor mij over het algemeen vrij makkelijk (en juist dát maakt het soms juist zo moeilijk :') ) maar het is wel een hoop werk wat gedaan moet worden. Hoewel ik in zomervakantie best veel moet werken zal dat een stuk relaxter aanvoelen dan nu. Na mijn werk ben ik dan ook echt klaar en vrij. Als ik nu een dag of avond vrij heb moet er alsnog eigenlijk van alles gebeuren...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door chemie »

13 juli, tot die tijd mag ik nog bacheloropdracht afronden en nog twee andere vakken, en dan heb ik tegen die tijd hopelijk mijn bachelor diploma *O*

Om dit te bereiken mag ik nog wel even aanpoten maar okey
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #191

Bericht door Zugführer »

Wie ziet ook meteen waar dit is? :p
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten