Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn deze allemaal voor Limburg? Je zou verwachten met de uitbreiding van Almelo - Mariënberg (- Hardenberg) dat ze daar nu ook een reserve willen hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).
Almelo - Mariënberg wordt juist versneld zodat ze geen extra stel nodig hebben om naar Hardenberg door te kunnen rijden.
Almelo - Mariënberg wordt juist versneld zodat ze geen extra stel nodig hebben om naar Hardenberg door te kunnen rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, ik. :') Ik had de OdR niet bij me toen ik het typte, maar het zijn er inderdaad 7: 25 t/m 30 + 32.reisthijs schreef:Volgens de eerdere berichten zou Arriva 7 Linten huren voor de Maaslijn (misschien heeft iemand een nummertje gemist?).
Dat betekent dat praktisch alle Linten dan weer / nog in dienst zijn, alleen de 21 t/m 24 staan dan nog aan de kant.
Met "rijvaardig" bedoelde ik meer "geschikt om reizigers te vervoeren". Ik vraag me namelijk af of ze dat nu nog goed kunnen, na ruim 2 jaar stilstand.Daniel schreef:Rijvaardig maken is niet echt nodig, die eerste twee stellen zijn namelijk op eigen kracht naar het grensstation (meen Bad Bentheim) gereden.Meltrain schreef:In de Op de Rails 2016-6 staat dat Arriva 6 Linten (26 t/m 30 + 32) heeft gehuurd van NS Financial Services. De eerste twee (26 en 28) zijn al op weg naar Duitsland om verbouwd (ander interieur en inbouw toilet) en rijvaardig gemaakt te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Blijven alle oude Veolia GTW dieselstellen gewoon rijden vanaf december?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, die blijven rijden tot ze vervangen kunnen worden door elektrische Flirts.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Laatst gewijzigd door flipje op di 14 jun 2016, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat is de C 65?flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dank!Z2N schreef:Dat zijn Sprinter City-busjes, zoals nu ook al rondrijden bij Veolia.
Op de dienstregelingpagina zag ik dat er Q-liners gaan rijden.
Waar gaan deze rijden buiten Maastricht - Aken en Maastricht - Sittard?
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus ook de recent geïntroduceerde kortere LLE's (in dit geval de 9,9m). Zal wel voor mindere lijnen zijn als de Zuid-Limburgse 61 (gaat blijkbaar ander nummer krijgen tegen dubbelnummeringen).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
*vloeken uit verbazing* Dus ze gaan een 10 meter Citea LLE nemen. EN IS ER ZELFS EEN ELECTRO-VERSIE ERVAN! *bus* *bus* Dan weet ik waar ik naar toe moet gaan in 2017 voor nieuw materieel.Plutona schreef:Wat is de C 65?flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:
Bussen
- Volvo 8900 13 meter
- VDL LLE 120
- VDL LLE 99
- VDL SLF 120
- VDL SLE 120-E
- VDL LLE 99-E
- Mercedes Sprinter
- Mercedes C 65
- 19 gebruikte bussen (vanwege instroom elektrische bussen gedurende eerste 3 jaar)
Treinen
- 15 nieuwe Flirts
- 8 GTW-E (overgenomen van Veolia)
- 16 GTW (overgenomen van Veolia / tijdelijk)
- 7 Lint (ex-Syntus / tijdelijk)
Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) rijdt nu nog geleed materieel. Zou dit ook zonder geleed materieel kunnen of krijgen we dan hetzelfde gedoe zoals in Brabant?
Eigenlijk verbaast het me niet zo. Arriva neemt altijd "exotisch" materieel in dienst. Deze is dan niet zo exotisch, maar het is vrij nieuw.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik wist wel dat ze een 10 meter Citea zouden nemen. Dat voelde ik gewoon aan mijn wateren en die puist op mijn hand.OmniLezer schreef:http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... lang=nl-NL
Misschien heeft Arriva wel één van deze er ook bij besteld. Een kleine Citea van 10 of 11 meter kan er wel bij voor de kleine kernen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat ik wel een hele vreemde vind, is waarom ze gaan voor de Elektrische SLE in plaats van een SLF. Ze willen dat elektro gedoe in de stad uitoefenen toch. Die LLE-99 snap ik wel omdat dat voor Venlo is, maar de SLE blijft mij steeds dagen, want Maastricht heeft de SLF.
Als die op de streek komt, moeten ze wel oppassen omdat VDL bussen qua elektriciteit heel erg zwak zijn met een bereik van 70 tot 200 km.
En wat is er ondertussen gebeurt met de Citea MLE, want dat zou de vervanging zijn voor de Ambassador 106 in plaats van de Citea LLE 99, 107 en de 127. Volgens mij is dat model zo onsuccesvol geweest dat het gewoon is ingehaald door een nog niet bestaand model.
Als die op de streek komt, moeten ze wel oppassen omdat VDL bussen qua elektriciteit heel erg zwak zijn met een bereik van 70 tot 200 km.
En wat is er ondertussen gebeurt met de Citea MLE, want dat zou de vervanging zijn voor de Ambassador 106 in plaats van de Citea LLE 99, 107 en de 127. Volgens mij is dat model zo onsuccesvol geweest dat het gewoon is ingehaald door een nog niet bestaand model.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?
Daarnaast: wat is de beste elektrische bus op dit moment?
Daarnaast: wat is de beste elektrische bus op dit moment?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Omdat er geen nieuwe GTW's meer in Nederland worden geleverd. Er moeten nieuwe treinen komen om straks de diesels te vervangen. En Flirts zijn dan een goede keuze.CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er een combinatie van GTW en Flirt gebruikt?
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :Xbartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....henkhenk schreef:Hier staat alle informatie over de implementatie Limburg: http://www.arriva.nl/implementatielimburg. Veel plezier!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk 't wel, Nick (A) :6busentrein schreef:Doel jij op die Scania's uit de Achterhoek ? :Xbartjemestrom schreef:Die 19 bussen zijn een aantal Scania OmniLink en een stuk of wat Citea's afkomstig uit Friesland.
Arriva heeft geen geledes in Limburg. De frequentie van die lijnen gaat naar 4x per uur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het staat gewoon op een openbaar toegankelijke website. Natuurlijk is het in eerste instantie bedoeld voor personeel van Veolia maar iedereen kan op die site komen dus iedereen die er wat van op wilt steken kan dat doen. Zo spannend is het ook niet hoor, en al helemaal niet geheim.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Inderdaad.... Google kent het volgende week ook wel hoor...Hainje schreef:Als de informatie op die site echt niet voor ons bedoeld was, dan vroegen ze wel een wachtwoord.busje10 schreef: Volgens is deze website alleen bedoeld voor personeel, en is het niet de bedoeling om dit hier zo openbaar te zetten....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten