GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Bericht door Chauf21 »

Die Connexxion-bus van hierboven is weliswaar hybride, maar dan wel met waterstof en elektriciteit ;)
Oud forumgebruiker

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Over die lijn Zaandam -> Riekerpolder: zal dat geen spitslijn worden?
Wat ik ervan begrijp is het een uitbreiding van de huidige lijn 87 Zaandam Kalf (Wormerland P&R A7) - Amsterdam Sloterdijk Station. Of dit alleen in de spits zal gebeuren of de hele dag door moeten we afwachten ben ik bang, totdat de offertes van de vervoerders binnen zijn (eind februari weten we het!).

Zou in principe wel nice zijn als er hybride Citea's komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Bericht door Suus »

En over rijgedrag van de trambestuurders, er zijn nu werkzaamheden op de Middenweg in de Watergraafsmeer, en omdat nogal veel vertraging oplevert, vliegen de bestuurders vanaf daar flink door naar het eindpunt van lijn 9. Vaak rijden er ook twee trams achter elkaar aan, dus als je in de voorste tram zit heb je helemaal geluk, aangezien de conducteur dan geen instappers wil hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Bericht door reisthijs »

Chauf21 schreef:
klaxxon schreef:Wat zijn trouwens de goedkoopste EEV-bussen? Als dat de Amba is zie ik het somber in voor lijn 94 vanaf december 2010 :(, trouwens.
*de goedkoopste bus* bestaat niet. OV-Bussen worden over het algemeen niet gewoon gekozen uit een boekje en de prijs staat ook niet vast; het is een onderhandelingsproces tussen minimaal twee partijen waarbij ook veel meer andere zaken en eisen (zoals informatievoorziening, klimaatbeheersing, (vervolg-/)ordergrootte etc.) komen kijken.
Desondanks zal de Ambassador wel vaak de goedkoopste zijn, anders zou Connexxion niet zo vaak daarop uitkomen. Tenzij er geleden bussen nodig zijn of de overheid aardgasbussen eist.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Oud forumgebruiker

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Bericht door Oud forumgebruiker »

In principe rijden er nu (deels) gelede's op de betreffende lijnen, maar ik weet niet of de vervoerder de frequentie omhoog gooit en zodoende allemaal standaards in gaat zetten, zoals bij AML is gebeurd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 71 gasten