[Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Hainje »

avl schreef:Hangt ervan af welke gids je hebt; Nederland, Europa of alleen Amsterdam. Voor veel bezoekers zal Nederland een van de landen uit Europa zijn.
overzicht

De Lonely Planet is niet de enige reisgids.
Zie bijvoorbeeld dit van de Roughguides
Natuurlijk is Lonely Planet niet de enige op die markt, het zal wel een van zo niet de bekendste zijn. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Aking »

Jonguh! de Capitool reisgids über ALLESCH! *O* :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Geert »

Dat is meer een plaatjesboek :X
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Bluearrow »

Als hobbyist kan je natuurlijk ook een 'weekend vrij' kaart kopen voor de trein. Kost je 32 euro per maand.
Okee, je zit er dan wel een jaar aan vast, maar je kunt er elke vrijdagavond (na 18.30 uur), zaterdag en zondag mee reizen door heel Nederland.
Als je dit omrekent is het 8,25 weekenddagen per maand. Dus mocht je met de trein willen hobby'en kost je dat slechts € 3,88 per dag !!! En dan maakt het niet uit als je van Roodeschool naar Valkenburg reist... :)
Dus, tel uit je winst.

Bovendien is het een '40% kortingkaart' voor door-de-weekse-dagen, tijdens de daluren.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door regenmaker »

Laat ik nou met de bus willen reizen en zo min mogelijk met de trein. ;) Maar op zich is het inderdaad een goede deal. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door michiel71 »

Bluearrow schreef:Als hobbyist kan je natuurlijk ook een 'weekend vrij' kaart kopen voor de trein. Kost je 32 euro per maand.
Bovendien is het een '40% kortingkaart' voor door-de-weekse-dagen, tijdens de daluren.
Kun je als buitenlandse toerist op Schiphol of bij de VVV op de Dam óók zo'n Weekend Vrij kaart aanschaffen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Aking »

michiel71 schreef:
Bluearrow schreef:Als hobbyist kan je natuurlijk ook een 'weekend vrij' kaart kopen voor de trein. Kost je 32 euro per maand.
Bovendien is het een '40% kortingkaart' voor door-de-weekse-dagen, tijdens de daluren.
Kun je als buitenlandse toerist op Schiphol of bij de VVV op de Dam óók zo'n Weekend Vrij kaart aanschaffen?
Blijft lastig he, dat lezen... :') :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Z2N »

Overigens heeft NS tegenwoordig ook Weekend Vrij dat maar 1 maand geldig is, maar dat blijft irrelevant voor dit topic... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Aking »

Als ik het goed begreep was dat ding alleen in de zomer geldig. Vrij jammer, want met mijn (momenteel) 3 maanden hier 3 maanden daar was dat anders best handig :Y
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:Laat ik nou met de bus willen reizen en zo min mogelijk met de trein. ;) Maar op zich is het inderdaad een goede deal. :pos:
Succes in het weekend met de bus van Roodeschool naar Valkenburg.
Als je er komt kan je de ww in met een Hernia.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Michael »

Afbeelding

Vandaag gebruik gemaakt van het Holland Travel Ticket off peak. Werkt netjes bij alle vervoerders waar ik vandaag mee heb gereisd (NS, Veolia, Arriva en RET) wel was er veel onduidelijkheid bij NS personeel want allemaal zeiden ze dat ie niet in de middagspits geldig is wat uiteraard wel het geval is

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Chrysa »

Zijn er nou echt situaties waarin zo'n ding goedkoper is dan gewoon een superdaldagkaart van de NS voor €10 en een dagkaartje voor de bus in het gebied waar je komt? Je moet wel heel Nederland door bussen om je geld uit zo'n kaartje te halen volgens mij.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Ronald »

Chrysa schreef:een superdaldagkaart van de NS voor €10
:?:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door webguy »

Etos aanbiedingen waren een euro of 10-12.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Tochjo »

Zie https://www.spoordeelwinkel.nl/campagne ... t/superdal (alleen dit weekend nog te koop).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Zijn er nou echt situaties waarin zo'n ding goedkoper is dan gewoon een superdaldagkaart van de NS voor €10 en een dagkaartje voor de bus in het gebied waar je komt? Je moet wel heel Nederland door bussen om je geld uit zo'n kaartje te halen volgens mij.
Actiekaartjes zijn er niet altijd en ook dagkaartjes zijn er niet in elke regio. Ik heb gisteren met dit kaartje half Zuid Limburg door gereisd om daarna per trein naar Rotterdam te reizen en daar nog een avondje met het OV op pad te gaan. Dit kaartje is namelijk in al het OV geldig. En zo'n superdaldagkaart ben ik geen voorstander van omdat je pas na 11:00 weg kan. Dan is zo'n beetje de halve dag al voorbij.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Ronald »

Zelfs voor een wat langer dagretour (Zwolle-Eindhoven bijvoorbeeld) kan zo'n toeristenkaart al voordeliger zijn trouwens.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:zo'n superdaldagkaart ben ik geen voorstander van omdat je pas na 11:00 weg kan. Dan is zo'n beetje de halve dag al voorbij.
Dan ben ik toch pas net mijn nest uit. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Dan ben ik toch pas net mijn nest uit. :')
Lambal! :N
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door JWM »

Die superdalkaartjes zijn dus weer wel geldig in de avondspits?
Michael schreef: was er veel onduidelijkheid bij NS personeel want allemaal zeiden ze dat ie niet in de middagspits geldig is wat uiteraard wel het geval is
Werd je hier bij controle in de trein op aangesproken? Als je er mee ingecheckt bent is het toch gewoon geldig, anders zou je er toch ook niet mee kunnen inchecken? De voorwaarden staan er trouwens ook gewoon op gedrukt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Chrysa »

JWM schreef:Die superdalkaartjes zijn dus weer wel geldig in de avondspits?
Yup. Zijn vandaag voor het laatst te koop helaas.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [Nieuws] Toeristenkaartje voor heel Nederland.

Bericht door Michael »

JWM schreef:Die superdalkaartjes zijn dus weer wel geldig in de avondspits?
Michael schreef: was er veel onduidelijkheid bij NS personeel want allemaal zeiden ze dat ie niet in de middagspits geldig is wat uiteraard wel het geval is
Werd je hier bij controle in de trein op aangesproken? Als je er mee ingecheckt bent is het toch gewoon geldig, anders zou je er toch ook niet mee kunnen inchecken? De voorwaarden staan er trouwens ook gewoon op gedrukt.
Een maat van mij kocht er 1 in Maastricht aan het loket en die medewerker zei dat die niet in de middagspits geldig was omdat het een off peak kaartje was. Toen ik hem op de voorwaarden wees begon die te zeggen dat dat niet klopte. Nadat ik zei dat ik er op dat moment gewoon mee kon inchecken (17:00) gaf de medewerker de discussie maar op. Later bij controle in de trein zei de HC het ook maar na het lezen van de voorwaarden was het prima. De HC zei dat ze dat kaartje nog nooit had gezien en dat er wel vaker onduidelijkheid is bij nieuwe kaartjes. Ik was op dat moment uiteraard ingechecked.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten