Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Krkv
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 15:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Krkv »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Wat is daarmee aan de hand?
🍉
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Even een vraagje: Op ovzoeker.nl en op de ovinfo app heb ik gisteren en vandaag een tweetal onbekende wagenparknummers voorbij zien komen in Tilburg. Het gaat om de nummers 32 en 38. Heeft er iemand enig idee wat voor bussen dit zijn???
De 38 heeft ook op lijn 131 gereden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Is de 38 niet een wagen van van Driel?
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Wat is daarmee aan de hand?
Helemaal niks. Deze bus staat daar gewoon te wachten om naar de stalling te gaan.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Alleen van een bijzondere locatie genomen. Namelijk de afrit van het parkeerdek. Welke niet toegankelijk zou moeten zijn voor voetgangers.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Als je boven op het parkeerdek staat kan je zo via de helling naar beneden lopen. Je komt beneden alleen de hekken niet door. Het is ook niet slim wat hij gedaan heeft want de helling is breed genoeg om er een auto/bestelbusje te laten rijden maar als je een voetganger tegen zou komen moet je als automobilist stoppen om die voetganger zich er tussendoor te laten wurmen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Gothic-Writer schreef:Even een vraagje: Op ovzoeker.nl en op de ovinfo app heb ik gisteren en vandaag een tweetal onbekende wagenparknummers voorbij zien komen in Tilburg. Het gaat om de nummers 32 en 38. Heeft er iemand enig idee wat voor bussen dit zijn???
De 38 heeft ook op lijn 131 gereden.
Dit zijn ex Keukenhof Scania's. Vandaag rijden er ook een aantal rond op de stadsdienst van Tilburg.
Krkv
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 15:38

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Krkv »

Michael schreef:Als je boven op het parkeerdek staat kan je zo via de helling naar beneden lopen. Je komt beneden alleen de hekken niet door. Het is ook niet slim wat hij gedaan heeft want de helling is breed genoeg om er een auto/bestelbusje te laten rijden maar als je een voetganger tegen zou komen moet je als automobilist stoppen om die voetganger zich er tussendoor te laten wurmen.
Foto is Baroniebus en deel ik gewoon eventjes. Het hoeft niet altijd een smeuïg verhaal te zijn.

En ik liep overigens naar boven... Breed zat en goed in t zicht, behalve natuurlijk voor diegenen die hun voertuig laten lanceren bij elke heuvel... oja, ik breng maandelijks bijna 100 euro naar die club die het beheert, dus dan loop ik er ook graag, ongeacht of jij het slim vindt. Bovendien levert het een leuke foto op, wijsneus. ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Aan het omloopnummer weet je vrij snel waar hij vandaan komt. Het kan ook zijn dat een Tilburgse omloop naar de garage te Ht gaat, om een half uur later met een nieuwe chauffeur weer terug te moeten. En dan kun je natuurlijk een andere bus pakken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Dit zijn ex Keukenhof Scania's. Vandaag rijden er ook een aantal rond op de stadsdienst van Tilburg.
Zag er toevallig vanmiddag een rijden op lijn 6, gewoon nog compleet met Keukenhof-bestickering.
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

Krkv schreef:
Michael schreef:Als je boven op het parkeerdek staat kan je zo via de helling naar beneden lopen. Je komt beneden alleen de hekken niet door. Het is ook niet slim wat hij gedaan heeft want de helling is breed genoeg om er een auto/bestelbusje te laten rijden maar als je een voetganger tegen zou komen moet je als automobilist stoppen om die voetganger zich er tussendoor te laten wurmen.
Foto is Baroniebus en deel ik gewoon eventjes. Het hoeft niet altijd een smeuïg verhaal te zijn.

En ik liep overigens naar boven... Breed zat en goed in t zicht, behalve natuurlijk voor diegenen die hun voertuig laten lanceren bij elke heuvel... oja, ik breng maandelijks bijna 100 euro naar die club die het beheert, dus dan loop ik er ook graag, ongeacht of jij het slim vindt. Bovendien levert het een leuke foto op, wijsneus. ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ik weet niet of er een voetgangersverbod staat. In dat geval ben je hartstikke illegaal bezig natuurlijk. Dat het leuke plaatjes oplevert is dan maar bijzaak. Zijn er foto's van de situatie aldaar? Misschien kunnen we dan nog tot iets van een serieuze discussie komen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JWM »

Serieuze discussie over of een foto van een bus op een gevaarlijke plek genomen is? Zullen we dat gewoon eens niet doen :D
Krkv
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 15:38

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Krkv »

JWM schreef:Serieuze discussie over of een foto van een bus op een gevaarlijke plek genomen is? Zullen we dat gewoon eens niet doen :D
Waarom inderdaad mij bekritiseren? Je kent me niet en ik heb geen interesse in een discussie over wat ik zou moeten van jou of van wie dan ook. Ik plaats een leuk fotootje en daarmee zal je het moeten doen. En ga zelf eerst even checken of ik daar mag lopen voor je in het wilde weg mij veroordeelt, want dat ga ik niet voor je doen, maat. Back on topic, want daar kom ik voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik vind die Baroniebus stickers best lelijk, die witte achtergrond past niet bij de rest. Ik denk dat ze het beter hadden kunnen doen zoals de BBA. Rode kruizen en geen gekleurde achtergrond.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Deze foto's kreeg ik toegestuurd:

Afbeelding
Afbeelding

Er vroeg laatst toch iemand zichzelf af hoelang het zou duren voordat een bus met T-bus stickers in Breda of Den Bosch terecht zou komen? Ik kan bij deze het antwoord geven: Niet lang. Ik zag rond 18:00 de Arriva 8142 op lijn 131 van Breda naar Tilburg rijden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JWM »

Zijn die bussen uit Tilburg oude EBS-bussen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat klopt inderdaad.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ik zag vanmiddag de 5003 rijden trouwens.

Waarom rijden deze wagens eigenlijk rond in Tilburg. Als het nu op de schoolversterking was, oké, maar de reguliere dienst....
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Waarschijnlijk rijden deze in Tilburg vanwege de inbouw van pinapparatuur in de bussen. Ik vermoed dus ook dat als ze in Tilburg klaar zijn deze bussen naar Breda komen voor de inbouw van pinapparatuur.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Oh ja.
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Krkv schreef:Afbeelding

:pos: Super mooie foto ! :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Arriva 8109 Lijn 3 Den Bosch via Hintham (16/06/2016) vanuit de auto foto gemaakt.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Mooi. Kijkt de chauffeur nou jou kant op of lijkt dat maar zo?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:Mooi. Kijkt de chauffeur nou jou kant op of lijkt dat maar zo?
Hij keek idd mijn kant op, maar omdat een andere sul naast ons als een gek op z'n rem trapte qua rood licht.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten