Je vergeet hier nog dat 'ie in de middagspits elke 6 minuten gaat rijden (nu elke 10). In hoeverre er iets veranderd aan de frequentie net voor de middagspits (vooral tbv. scholieren wordt dan 8x/uur gereden vanaf Plettenburg) kan ik uit het vervoerplan niet opmaken.Ezra schreef:- 65: Frequentiestijging: in de ochtendspits een 5- minutendienstregeling.
Er keert op deze lijn ook weer een ochtendspitsrit met grote bus terug.- 127: Leidsche Rijn- Vleuten- Kockengen: Rit 20.00u wordt uitgevoerd met kleinschalig taximaterieel.
Dit is feitelijk een halteverplaatsing. De huidige halte Orteliuslaan gaat namelijk Papendorp - Zuid heten.Verdwijning haltes:
- Utrecht Papendorp- Zuid.
Dit betreft alleen de tijdelijke halte op de brugoprit. Halte P+R Papendorp blijft gewoon bestaan maar voortaan wordt gebruik gemaakt van de nieuwe halte aan de busbaan net aan de andere kant van de kruising.- Utrecht P+R Papendorp.
Het probleem is dat de leerlingen van het ROC, en trouwens ook van het Grafisch Lyceum Utrecht, daar nu gebruik maken van de restcapaciteit in de vele lijnen op halte Bleekstraat stoppen. Echter heeft alleen lijn 8 en 47 daar niet genoeg plek voor, immers moeten de reizigers naar Hoograven Noord, Lunetten en Houten er ook nog in passen.sirvinniei schreef:Is 6x per uur dan niet genoeg voor een enkele school? En waarom is er een heel nieuw lijnnummer voor nodig?Ezra schreef:Dat is lijn 208: een versterking van lijn 8 die in de nieuwe dienstregeling nog maar 6x/ uur gaat rijden en het op dat punt nog drukker kan worden, omdat de leerlingen van het ROC daar instappen richting het centraal station.sirvinniei schreef:Wat is het nut van een pendellijn vaartsche Rijn-Utrecht centraal met maar 2 haltes?
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een pendelbus daarvoor echt geen overbodige luxe is. Met die scholierenstroom komt het vandaag de dag al voor dat je met een relatief lege bus bij de Bleekstraat aankomt en er alsnog mensen moet achterlaten.
Niet waarschijnlijk maar zeker weten, het staat zelfs letterlijk in het vervoerplan vermeldovforens schreef:Waarschijnlijk het dieselbusje 4363 wat nu de reserve is van buslijn 2. Die gaat straks minder rijden waardoor 1 elektrische bus de reserve wordt van de andere 2. De 4363 blijft dan over.sirvinniei schreef:Wat voor midi (15 personen)busjes heeft u-ov trouwens in hun bezit wat straks op lijn 126 gaat rijden?