Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Z2N »

Ach, bij andere implementaties is het ook normaal dat dit soort sites openbaar toegankelijk zijn. Niets geks dus. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Lijnnummers

1-10: stadslijnen
20-ers: streeklijnen Parkstad
30-ers: streeklijnen Sittard-Geleen
50-ers: streeklijnen Heuvelland
60-ers: streeklijnen rond Roermond
70-ers: streeklijnen Midden-Limburg
80-ers: streeklijnen Noord-Limburg
300-reeks: Qliners
600-reeks: Schoollijnen
700-reeks: buurtbussen
Eindelijk een vervoerder die het aandurft om de lijnennummers logisch te maken!
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Ik ben niet heel bekend met de lijnnummers in Limburg, maar echt heel veel veranderd er niet heb ik de indruk.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Dan moet je toch eens de wiki paginas van de concessies bekijken: Het hele streeknet is een warboel aan nummers die totaal geen orde hebben mbt het gebied waar ze rijden.
Ik heb geen onderschrift
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?
Ik heb geen onderschrift
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

sirvinniei schreef:
Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?
Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66
Limburg krijgt schoollijnen, okee. Welke lijnen worden er opgeheven?
#2. Hadden ze trouwens niet de stadslijnen kunnen nummeren van 1- 19?
Maar daarnaast wel mijn complimenten voor de hernummeringen. Dit laat wel zien dat er verbetering op weg is.
Gaan ze dat Syntus model ook overnemen, genaamd visgraat model?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door wouter15 »

Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

wouter15 schreef:Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?
Op mobiel is het niet zichtbaar, maar op je desktop PC of laptop kun je links in het menu verschillende zaken zien.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Afbeelding
Op de site van Arriva. Alleen zijn de spiegels nu niet boven de deur of raam, maar op Arriva stijl.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

De treinen en bussen zien er niet verkeerd uit.
Wel opvallend dat de "normale" Flirts 2 deuren per bak hebben (in de kopbakken) en de Flirts die op meerdere spanningen kunnen rijden maar 1 deur per bak hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Bee schreef:Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.
Als de provincie de subsidieregelingen voor met name de grensoverschrijdende bussen goed heeft dichtgetimmerd moet het niet voorkomen dat het lijnennet tijdens de concessie telkens herzien wordt. Als een buslijn goedgevuld is, niet parallel aan het spoor loopt, maar door gebrek aan subsidie alsnog geschrapt wordt is dat vrij belachelijk te noemen, maar ik geloof dat Arriva best een buslijn onder eigen rekening wilt rijden zolang het maar voldoende schuift.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Mr-W schreef:
bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet. Stadler is ook een soort van besloten fabriek. Het is ,denk ik, niet zoals VDL dat je achter een hek kan staan en foto's kan maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.

Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

CamilleKreemers schreef:is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.

Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
Ik denk dat het handiger is om mee te gaan met wat Arriva wil doen omdat je dan als klant en chauffeur makkelijker weet dat alles met de 60 bijvoorbeeld via Roermond moet. Om bijvoorbeeld alle 46 lijnen ook tot 46 te proppen stad, buurt en Qliners door elkaar, is een beetje moeilijk te scheiden. Dat is mijn kijk erop. 't zal vast anders zijn.

De tweede is voor mij ook een mysterie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

OmniLezer schreef:
Mr-W schreef:
bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet .
Arriva heeft natuurlijk allang interieurtekeningen beschikbaar, alleen zijn ze niet vrijgegeven :wink: De lijn tussen Herzogenrath en Heerlen moet worden geëlektrificeerd.
Vreemd dat er zelfs een contactformulier op staat https://www.arriva.nl/implementatielimb ... ontact.htm
CamilleKreemers schreef: Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
Zo laat mogelijk :wink:
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Dat contactformulier is voor personeel met vragen.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Zoals de hele website eigenlijk is....
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Plutona schreef:
sirvinniei schreef:
Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?
Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).

Er zijn nog wat meer, in het zuiden bv lijn 54 en 143.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè :P .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

ArrivaBas schreef:Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè :P .
Dat zijn geen schoollijnen. De 150 rijdt alleen in de spits tussen 7 en 9 en 14.30-17.30. De 58 rijdt de hele dag in de schoolperiode. De 54 rijdt maar 2x richting leeuwenborgh Maastricht en de 143 ook maar 2x richting Heerlen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten