Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ach, bij andere implementaties is het ook normaal dat dit soort sites openbaar toegankelijk zijn. Niets geks dus. (A)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Eindelijk een vervoerder die het aandurft om de lijnennummers logisch te maken!Lijnnummers
1-10: stadslijnen
20-ers: streeklijnen Parkstad
30-ers: streeklijnen Sittard-Geleen
50-ers: streeklijnen Heuvelland
60-ers: streeklijnen rond Roermond
70-ers: streeklijnen Midden-Limburg
80-ers: streeklijnen Noord-Limburg
300-reeks: Qliners
600-reeks: Schoollijnen
700-reeks: buurtbussen
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik ben niet heel bekend met de lijnnummers in Limburg, maar echt heel veel veranderd er niet heb ik de indruk.
🍉
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan moet je toch eens de wiki paginas van de concessies bekijken: Het hele streeknet is een warboel aan nummers die totaal geen orde hebben mbt het gebied waar ze rijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).sirvinniei schreef:Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Limburg krijgt schoollijnen, okee. Welke lijnen worden er opgeheven?Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt Q-liners
- Limburg krijgt schoollijnen
- Buurtbussen zijn nu nog in de 100-reeks, eentje zelfs nog in de 90-ers
- Noord- en Zuid-Limburg hebben nu nog een apart systeem. Dus er is bijvoorbeeld een Noord-Limburgse lijn 66 en een Zuid-Limburgse lijn 66
#2. Hadden ze trouwens niet de stadslijnen kunnen nummeren van 1- 19?
Maar daarnaast wel mijn complimenten voor de hernummeringen. Dit laat wel zien dat er verbetering op weg is.
Gaan ze dat Syntus model ook overnemen, genaamd visgraat model?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op mobiel is het niet zichtbaar, maar op je desktop PC of laptop kun je links in het menu verschillende zaken zien.wouter15 schreef:Als ik op https://www.arriva.nl/implementatielimb ... imburg.htm kijk kan ik verder niks vinden over materieel of lijnnummers zoals hier word verteld. Of kijk ik gewoon verkeerd?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Op de site van Arriva. Alleen zijn de spiegels nu niet boven de deur of raam, maar op Arriva stijl.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De treinen en bussen zien er niet verkeerd uit.
Wel opvallend dat de "normale" Flirts 2 deuren per bak hebben (in de kopbakken) en de Flirts die op meerdere spanningen kunnen rijden maar 1 deur per bak hebben.
Wel opvallend dat de "normale" Flirts 2 deuren per bak hebben (in de kopbakken) en de Flirts die op meerdere spanningen kunnen rijden maar 1 deur per bak hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als de provincie de subsidieregelingen voor met name de grensoverschrijdende bussen goed heeft dichtgetimmerd moet het niet voorkomen dat het lijnennet tijdens de concessie telkens herzien wordt. Als een buslijn goedgevuld is, niet parallel aan het spoor loopt, maar door gebrek aan subsidie alsnog geschrapt wordt is dat vrij belachelijk te noemen, maar ik geloof dat Arriva best een buslijn onder eigen rekening wilt rijden zolang het maar voldoende schuift.Bee schreef:Veolia heeft sinds hun komst er een stuk of vijf volledige lijnennetten erdoorheen gejaagd die meestal niet werkten zoals beoogd, het is te hopen dat Arriva niet de eerste jaren in dezelfde kuil valt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet. Stadler is ook een soort van besloten fabriek. Het is ,denk ik, niet zoals VDL dat je achter een hek kan staan en foto's kan maken.Mr-W schreef:Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.
Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk dat het handiger is om mee te gaan met wat Arriva wil doen omdat je dan als klant en chauffeur makkelijker weet dat alles met de 60 bijvoorbeeld via Roermond moet. Om bijvoorbeeld alle 46 lijnen ook tot 46 te proppen stad, buurt en Qliners door elkaar, is een beetje moeilijk te scheiden. Dat is mijn kijk erop. 't zal vast anders zijn.CamilleKreemers schreef:is het voor het netwerk niet het handigste zo weinig mogelijk lijnnummers te hebben? Daardoor lijkt me het eenvoudiger worden.
Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
De tweede is voor mij ook een mysterie.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva heeft natuurlijk allang interieurtekeningen beschikbaar, alleen zijn ze niet vrijgegeven De lijn tussen Herzogenrath en Heerlen moet worden geëlektrificeerd.OmniLezer schreef:Ik denk dat je geen foto's kan vinden van een trein die nog niet is gemaakt. Die IC treinen komen toch als laatst omdat de verbinding naar Aachen iets moest ondergaan, wat dat was, weet ik nu zo net niet .Mr-W schreef:Heeft hij in het interieur ook kenmerken van een Intercity?bartjemestrom schreef:Dat had met het in en uitstapgemak te maken. De meerspanningsvariant heeft een soort IC-kenmerk.
Kan geen interieurfoto's vinden of kijk ik verkeerd?
Vreemd dat er zelfs een contactformulier op staat https://www.arriva.nl/implementatielimb ... ontact.htm
Zo laat mogelijkCamilleKreemers schreef: Daarnaast wanneer zal Arriva de conceptdienstregeling bekend maken, wat bijvoorbeeld door Syntus al wel is gedaan?
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat contactformulier is voor personeel met vragen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zoals de hele website eigenlijk is....
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Plutona schreef:Meestal wat extra ritten. Zo rijdt lijn 41 Kerkrade - Sittard 's ochtends een keer extra en overdag buiten de vakanties door naar een middelbare school in Kerkrade. Lijn 73 doet hetzelfde in Weert. Langs de meeste andere grote scholen rijden sowieso al veel bussen (o.a. Bernardinuscollege in Heerlen, Sint Maartenscollege in Maastricht en Trevianum in Sittard).sirvinniei schreef:Huh? Ja, hoe zit dat? hoe functioneert Limburg nu zonder scholierenlijnen?Plutona schreef:Nou, er verandert wel degelijk het een en ander:
- Limburg krijgt schoollijnen
Er zijn nog wat meer, in het zuiden bv lijn 54 en 143.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zijn geen schoollijnen. De 150 rijdt alleen in de spits tussen 7 en 9 en 14.30-17.30. De 58 rijdt de hele dag in de schoolperiode. De 54 rijdt maar 2x richting leeuwenborgh Maastricht en de 143 ook maar 2x richting Heerlen.ArrivaBas schreef:Vergeet dan ook de 150 en 58 niet hè .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten