[Verzameling] Lolligheid in een draadje
Re: Lolligheid in een draadje #1
:o :') :X
Re: Lolligheid in een draadje #1
http://www.dumpert.nl/mediabase/6799301 ... _kind.html
Op bovenstaande link krijgt een bekende van mij een klap in z'n gezicht tijdens de plaatselijke Avond4Daagse.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6802045 ... rden_.html
En hier knalt een bus tegen een gevel aan (Rusland). *bus*
http://www.dumpert.nl/mediabase/6801929 ... _door.html
En hierboven loopt een burenruzie wel erg uit de hand :o
Op bovenstaande link krijgt een bekende van mij een klap in z'n gezicht tijdens de plaatselijke Avond4Daagse.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6802045 ... rden_.html
En hier knalt een bus tegen een gevel aan (Rusland). *bus*
http://www.dumpert.nl/mediabase/6801929 ... _door.html
En hierboven loopt een burenruzie wel erg uit de hand :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Lolligheid in een draadje #1
Is dat een bekende van jou? Een vriend ofzo? Wat een gekkie zeg. Maar het is zeker lachwekkend.ArrivaBas schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/6799301 ... _kind.html
Op bovenstaande link krijgt een bekende van mij een klap in z'n gezicht tijdens de plaatselijke Avond4Daagse.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6802045 ... rden_.html
En hier knalt een bus tegen een gevel aan (Rusland). *bus*
http://www.dumpert.nl/mediabase/6801929 ... _door.html
En hierboven loopt een burenruzie wel erg uit de hand :o
Re: Lolligheid in een draadje #1
Die jongen woont een blok verderop in mijn straat, en ik laag ook in een deuk *O* .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Lolligheid in een draadje #1
Ik vind de laatste 2 eerlijk gezegd behoorlijk misplaatst in dit topic. -o- :XArrivaBas schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/6799301 ... _kind.html
Op bovenstaande link krijgt een bekende van mij een klap in z'n gezicht tijdens de plaatselijke Avond4Daagse.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6802045 ... rden_.html
En hier knalt een bus tegen een gevel aan (Rusland). *bus*
http://www.dumpert.nl/mediabase/6801929 ... _door.html
En hierboven loopt een burenruzie wel erg uit de hand :o
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Lolligheid in een draadje #1
Dat is dumpert. Ik vond dat persoonlijk die 3e wel leuk.
Re: Lolligheid in een draadje #1
Beetje van Will Griggs:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6805399 ... proep.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/6805091 ... riggs.html
En Bild Sport had nog een leuk grapje (vonden zelf zelf tenminste):
http://www.dumpert.nl/mediabase/6805399 ... proep.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/6805091 ... riggs.html
En Bild Sport had nog een leuk grapje (vonden zelf zelf tenminste):
- Spoiler: show
Re: Lolligheid in een draadje #1
Is dit dumpertdump geworden of wat? :X
Van een iets andere orde, maar in Bulgarije hopen ze blijkbaar klanten te trekken met aftands Nederlands materieel :')
http://www.wasteels.bg/en/content/ticke ... -transport
Van een iets andere orde, maar in Bulgarije hopen ze blijkbaar klanten te trekken met aftands Nederlands materieel :')
http://www.wasteels.bg/en/content/ticke ... -transport
Re: Lolligheid in een draadje #1
Neuh, kleuterklasje.Aking schreef:Is dit dumpertdump geworden of wat? :X
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Lolligheid in een draadje #1
En op die pagina over Interrail ook nog een vertrektijdenbord van een station in de VS en een Shinkansen (of iets Aziatisch in ieder geval). Goed bezig wel :')Aking schreef:Van een iets andere orde, maar in Bulgarije hopen ze blijkbaar klanten te trekken met aftands Nederlands materieel :')
http://www.wasteels.bg/en/content/ticke ... -transport
Re: Lolligheid in een draadje #1
Ik moest eventjes zoeken naar het Nederlandse aftandse, maar toen ontdekte ik de banken van een DD-AR :') :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Lolligheid in een draadje #1
Om nog maar te zwijgen over die Australische trein bovenaan de pagina. :pos:Geert schreef:En op die pagina over Interrail ook nog een vertrektijdenbord van een station in de VS en een Shinkansen (of iets Aziatisch in ieder geval). Goed bezig wel :')Aking schreef:Van een iets andere orde, maar in Bulgarije hopen ze blijkbaar klanten te trekken met aftands Nederlands materieel :')
http://www.wasteels.bg/en/content/ticke ... -transport
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Lolligheid in een draadje #1
Vandaag is het La Fête de la Musique in Frankrijk, een jaarlijks terugkerend evenement waarin in heel Frankrijk gratis concerten worden gegeven, door professionals maar vooral door amateurs. Voor de Franse TV is dat meestal een excuus om verschrikkelijk slechte programmering uit te gaan zenden, en zo kon het gebeuren dat ik vanavond tot aan het einde van het pakket aan Franse TV-zenders kwam. Daarbij stopte ik onder andere bij TV Breizh, een regionale commerciële TV-zender die niet veel meer doet dan Amerikaanse zooi uitzenden. Althans, dat dacht ik. Want toen ik langszapte begon net een reclameblok, en de jingle die daarbij gebruikt werd gaf mij toch een licht gevoel van herkenning... :')
Re: Lolligheid in een draadje #1
Heh, grappig. Maar hoe kom jij in godsnaam aan dat soort zenders
Ik doe ook maar wat
Re: Lolligheid in een draadje #1
Vrij simpel, kanaal 53 op Canalsat.
(Satellietschotels zijn ideaal) *O*
(Satellietschotels zijn ideaal) *O*
Re: Lolligheid in een draadje #1
De Belgische ombudsdienst voor de treinreiziger heeft vandaag het jaarverslag van 2015 gepubliceerd. Dit is elk jaar weer een aardig stukje proza, maar bij de open brief aan de reizigers over de compensatieregeling biggelden de tranen over mijn wangen van het lachen:
Het gehele jaarverslag kan je hier vinden: http://www.ombudsmanrail.be/nl/rapports ... =115&IDC=6Open brief aan de treinreizigers schreef: Beste treinreiziger
De NMBS kijkt er nauwlettend op toe dat u haar compensatiesysteem niet misbruikt. Strenge regels zijn het gevolg. Compensatie krijgen kan daarom enkel indien u een heus hindernissenparcours overwint. Wij zijn graag uw gids met net geen dozijn tips.
Tip 1: maak geen fouten
Dient de compensatieregeling van de NMBS om een deel van uw reiskosten terug te betalen wanneer u steeds vertragingen ondervindt? Niet echt. De compensatieregeling is eerder een beloningssysteem voor wie geen fouten maakt in de aanvraagprocedure.
Bij de minste vergissing die u maakt, kan de NMBS uw volledige aanvraag verwerpen. Dit betekent dat u geen enkele vertraging uit uw aanvraag terugbetaald krijgt. Ook kan de NMBS u een jaar uitsluiten van compensatie. Dit zijn 18 maanden waarin u wel wat vertragingen hebt ondervonden, en hoogstwaar- schijnlijk gaat ondervinden, maar waarvoor u niet gecompenseerd wordt.
Soms kan een vergissing worden rechtgezet (vanaf twee ligt u er sowieso uit). Vaak is het echter niet mogelijk om na te gaan of u oprecht verstrooid bent of bewust de boel wil belazeren. En dan oordeelt de NMBS op basis van haar eigen aanvoelen. Ga er niet van uit dat de NMBS een positief beeld van u heeft, dat valt meestal tegen.
Bent u verstrooid van aanleg? Hou daarmee op. Voor u het weet, ontvangt uw vaste reisgenoot wel compensatie en u niet. De NMBS aarzelt echt niet om u te straffen. Maak daarom nooit fouten en bega ook geen vergissingen.
Tip 2: herlees
Op de website van de NMBS staan beknopte informatiepagina’s over de compensatieregeling. Lees deze niet. Door hun beknoptheid zou u wel eens fouten kunnen maken. Lees daarentegen Art. 37 van de Vervoersvoorwaarden, enkel daar vindt u uw vele plichten en weinige rechten.
Let op: meermaals per jaar maakt de NMBS haar Vervoersvoorwaarden strenger. Herlees daarom het omvangrijke Art. 37 minstens één keer per maand. Enkel zo krijgt u een actueel overzicht van alle compensensatieregels.
Tip 3: zoek en puzzel
De vertragingen die u ondervindt, moet u in een archaïsche tabel puzzelen. Voor elke vertraging moet u allerlei gegevens invullen: de laatste gebruiksdatum van het vervoerbewijs, het aankomstuur van de voorziene treinreis, de treinnummers van de werkelijke treinreis, de vertraging uitgedrukt in minuten en nog zo van die dingen.
Erger u niet aan deze werkwijze, maar maak de speurneus in u wakker. Snuffel door webpagina’s, zoek de treinen die u nam, hou uw rekenmachine bij de hand en geniet.
Let er ook op dat er geen overlapping bestaat met uw vorige aanvraag. De periode van zes maanden begint pas te lopen vanaf de eerste vertraging die u opgeeft, ook die van uw voorgaande aanvraag.
Hiermee heeft u sneller een overlapping dan u denkt.
Tip 4: hou het bescheiden
Compensatie wordt enkel aan u toegekend. Ook al betaalde u voor het vervoer van uw fiets, bagage of huisdier, u krijgt er niets van terug. Er naar vragen is daarom zinloos.
Tip 5: verhuis
In procenten uitgedrukt is de compensatieregeling nadelig voor wie dicht bij het werk woont. Duurt uw dagelijkse reis volgens de dienstregeling 2 uur? Dan kan u al na 112,5% vertraging compensatie ver- krijgen. Is de reistijd op uw traject 10 minuten? Dan moet u al 250% vertraging ondervinden om voor compensatie in aanmerking te komen. Deze divergentie wordt overigens vergroot door de nieuwe korte trajecten van de S-baan.
Ga dus zo ver mogelijk van uw bestemming wonen. Zo zal u meer kans maken op compensatie.
Tip 6: blijf lang genoeg op uw bestemming
Kijk op uw horloge voor u op de trein naar huis stapt. U riskeert door de NMBS als fraudeur bestempeld te worden indien u minder dan 2 uur op uw bestemming blijft. In de tijd tussen uw heenreis en uw terug- reis geniet u geen dienstverlening van de NMBS, maar dat is voor haar geen punt.
Is uw reis zinloos geworden door die eerste vertraging? Dool wat door de straten. Een vergadering die te kort dreigt uit te vallen? Filibuster er op los. Dat hoogdringende dossier snel naar het hoofdkantoor brengen? Stuur het liever met de post. Wat het doel van uw reis ook is, blijf lang genoeg weg of vertrek niet.
Tip 7: voorspel de werkelijke reistijd
Wanneer uw traject uit een rechtstreekse verbinding bestaat, hoeft u niet de trein te nemen die u het snelst op uw bestemming brengt. Toch verwerpt de NMBS hele compensatieaanvragen omdat de aan- vrager niet de snelste trein nam. De NMBS verwijst in dat geval naar de laatste zin in paragraaf 18. Voor de context, die duidelijk maakt dat dit enkel bij gemiste aansluitingen en afgeschafte treinen geldt, blijft ze blind.
U staat te wachten op uw trein maar hij komt niet. Daar komt de volgende naar uw bestemming. Welke trein zal eerst aankomen? Volgens de dienstregeling komt de trein die u eerst wou nemen eerder aan. Maar zal dit ook zo zijn? De ene keer zal de ene trein als eerste aankomen en de andere keer zal de andere trein het snelste zijn. Neem daarom steeds een glazen bol mee, anders krijgt u die compensatie misschien niet.
Wees ook niet te sociaal. Voor u het weet, wordt uw compensatieaanvraag afgewezen omdat u graag samen met die collega reist die onderweg opstapt. U zit dan op een stoptrein wanneer de directe trein voorbijrijdt, nietwaar?
Tip 8: verzwijg een paar vertragingen
Met uw treinabonnement mag u zoveel reizen als u wil. Toch mag u slechts voor twee vertragingen per dag compensatie vragen. Ook het aantal dagen waarop u vertragingen mag ondervinden, is beperkt tot 120 per zes maanden.
Ligt het treinverkeer hopeloos in de knoei, maar moet u toch meermaals over en weer? Of gaat u, op zo’n dag, na uw werk naar een concert in de stad (en bestaat uw trein terug nog steeds)? Of mist u bijna dagelijks uw trein door die rotaansluiting? Verzwijg dan bepaalde vertragingen, anders krijgt u niets.
Er is een uitzondering. Kent u de pech om drie vertragingen op een dag te hebben, waarvan één van 60 minuten of meer? Dan heeft u ook geluk. Deze vertraging kan u apart terugbetaald krijgen via een compensatieaanvraag voor een langdurige vertraging. Al sluiten wij niet uit dat de NMBS uw aanvraag dan weigert na een kromme lezing van haar eigen Vervoersvoorwaarden.
Tip 9: treuzel niet
Binnen de 15 kalenderdagen moet u uw aanvraag indienen. De Europese regelgeving legt echter geen termijn op en stelt daarbij dat de verplichtingen tegenover reizigers niet mogen worden beperkt door een restrictieve clausule in de vervoerovereenkomst. Spijtig genoeg voor u wordt dit door de NMBS hopeloos anders geïnterpreteerd dan door ons.
Is de periode van zes maanden voorbij? Dien uw aanvraag dan binnen de 15 kalenderdagen in. Annuleer desnoods die ongelukkig geplande strandvakantie.
Tip 10: volhard
Uw aanvraag wordt niet aanvaard. Dan wil u toch weten waarom? Vaak vermeldt de NMBS in haar eerste brief niet waarom u geen compensatie ontvangt. U krijgt de stempel ‘fraudeur’ en dat is het dan.
Laat u niet ontmoedigen. Vraag waarom uw aanvraag werd geweigerd. De NMBS zal u een vaag antwoord geven. Blijf volhouden. Pas wanneer u weet in welke valkuil(en) u trapte, kan u de afwijzing van uw aanvraag naar behoren aanvechten.
Tip 11: doe aan tijdreizen
Terwijl u het aankoopproces doorliep, kon u kennis nemen van, en verklaarde u zich akkoord met, de Vervoersvoorwaarden. Die meer dan 200 pagina’s tellende droge kost werd onlangs uitgebreid met deze zin: “de van kracht zijnde compensatiemodaliteiten zijn deze die gelden op de dag van de reis die recht geeft op compensatie”. Ook al betaalt u uw reizen op voorhand, met deze ene zin kan de NMBS op elk ogenblik alle regels van de compensatieregeling wijzigen.
Hoe weet u wanneer uw trein vertraging gaat hebben en welke compensatiemodaliteiten er zullen gel- den? Ga het bekijken in de toekomst. Daarvoor kunt u inspiratie opdoen in de film “Back To The Future”, waar vreemd genoeg niet met de trein, maar met een auto wordt gereisd.
Zo beste treinreiziger, nu bent u klaar om een compensatieaanvraag in te dienen. Indien de NMBS deze toch nog zou afwijzen, kan u steeds onze bemiddeling vragen. Wij helpen graag.
Vriendelijke groeten
De ombudsdienst voor de treinreizigers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Lolligheid in een draadje #1
Prachtig dit. Ik heb wel het idee dat alles in België wat met treinen te maken heeft een puinhoop is...
Re: Lolligheid in een draadje #1
't Zal misschien een vooroordeel zijn, maar ik heb zelfs de indruk dat dat zich niet tot de treinen beperkt...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Lolligheid in een draadje #1
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Lolligheid in een draadje #1
Gewoon tè goed voor woorden _O_
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Lolligheid in een draadje #1
Dirk Jan altijd +1
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Lolligheid in een draadje #1
Omroep-lolligheid in Den Bosch :') :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten