Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Z2N »

busje10 schreef:Zoals de hele website eigenlijk is....
Arriva zet eigenlijk bij al zijn nieuwe concessies deze pagina's online, ze zijn expres publiekelijk toegankelijk. Zie het als iets aardigs vanuit Arriva. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

flipje schreef:Dit gaat er dus rijden de komende jaren in Limburg:

Bussen
- Volvo 8900 13 meter
Worden dit 3-assige Volvo's?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

In DAV hebben de 13m-Volvo's 2 assen. de 3-assers zijn 15 m.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

De verdubbeling en elektrificatie van het spoor tussen Heerlen en Aken gaat definitief door.

De provincie heeft een akkoord bereikt met PvdA-staatssecretaris Sharon Dijksma.

Naar Luik?
Door de verdubbeling kan er vanaf 2018 of 2019 twee keer per uur een trein gaan rijden tussen Maastricht, Heerlen en Aken; een keer als intercity en een keer als stoptrein. Het is de bedoeling dat de lijn ook wordt doorgetrokken naar Luik. Of dat lukt wordt over een paar dagen duidelijk.

71 miljoen
In totaal gaat het om een investering van 71 miljoen euro waarvan 13 miljoen voor beheer en onderhoud. De provincie en de regio betalen 20 procent, van Europa wordt 20 tot 40 procent bijdrage verwacht en de rest komt van het Rijk.

Grote impuls
CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck is heel tevreden over het akkoord omdat het een grote impuls is voor het grensoverschrijdend treinverkeer. Hij ziet nu ook reële kansen voor een intercityverbinding tussen Eindhoven, Heerlen, Aken en Keulen. Daarvoor moeten wel nog aan nog een aantal werkzaamheden aan Duitse kant worden verricht.

Een intercity tussen Eindhoven en Düsseldorf via Venlo is wel voorlopig van de baan.

Verdubbeling
De noodzakelijke verdubbeling van het spoor tussen Kaldenkirchen en Dülken heeft geen prioriteit in het nieuwe infrastructuurplan van de Duitse verkeersminister Dobrindt. Tot 2030 wordt dat project dan ook zo goed als zeker niet uitgevoerd.

http://www.1limburg.nl/definitief-dubbe ... en-en-aken
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jef400 »

Waar zou die Intercity dan moeten stoppen? Valkenburg en Heerlen? Of neemt hij dan 1x per uur een van de sneltreinen naar Heerlen over waardoor hij ook op Meerssen halteert?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

https://de.wikipedia.org/wiki/LIMAX
Dat ding stopt dus in Aachen West, Herzogenrath, Eygelsoven Markt, Landgraaf, Heerlen, Valkenburg, Meersen en helaas ook in Maastricht Noord. Ik weet niet of er een uursdienst of halfuursdienst komt tussen Heerlen en Aachen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

Het begint er dus mee dat de sneltrein Maastricht Heerlen 1x per uur door gaat rijden naar Aachen. Ik neem dan dat als er een tweede trein naar Aachen gast rijden, er voor de sneltrein nog een paar tussenstops (zoals in Eygelshoven) vervallen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Zoals het op 1Limburg staat kan eigenlijk bijna niet.

2 x per uur naar Aken waarvan 1 sneltrein en 1 stoptrein, dan gooi je de halfuursfrequentie van de snel- en stoptreinen tussen Maastricht en Heerlen in de war. En gezien het feit dat er tussen Heerlen en Aken op compleet alle stations gestopt gaat worden denk ik dat het gewoon en halfuurs dienst gaat worden gekoppeld an de sneltrein Maastricht-Heerlen. Want ook de uitbreiding naar Luik bevat alle stations dus het zou me niet verbazen als het traject aan beide zijden elk half uur aan de sneltrein gekoppeld wordt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MdJ »

2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

MdJ schreef:2 x per uur betekend niet automatisch dat de intervallen tussen beide treinen 30minuten zijn. 15/45 (huidige trein doortrekken) is ook mogelijk...
Uiteraard is alles mogelijk qua interval maar ik neem niet aan dat ze dat gaan doen. De hele Limax is gericht op een snelle verbinding in de euregio, dan ga je mensen niet 45 minuten op een trein laten wachten lijkt mij. Daarnaast maak je de trein daardoor 1 x per uur onaantrekkelijker door elk station tussen Maastricht en Aken aan te doen. Daar zit denk ik niemand op te wachten.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Heerlen de Kissel, Kohlscheid en Aachen Schanz worden al overgeslagen door de Limax. Enigste wat je bij een 2e trein kan overslaan is Eygelsoven Markt, of er komt een supersneltrein die rechtstreeks tussen Heerlen en Aachen rijdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Herzogenrath lijkt me wel handig om te bedienen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.

Dit ging over treinen. Dan ben ik weer lekker off topic.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door dennistd »

Het gaat over zowel bussen als treinen :wink:

Ik denk trouwens dat 2x per uur naar Aachen niet haalbaar is door de drukte tussen Herzogenrath en Aachen. Wat je wel zou kunnen doen is 2x per uur naar Herzogenrath waarvan 1x per uur door naar Aachen.
Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Ik zie ook nog wel enige moeite met de inpassing tussen Heerlen en Landgraaf met 5-6x per uur een trein. Of gaan de stopper uit Maastricht en Sittard combineren in Heerlen?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Ze gaan Heerlen - Herzogenrath verdubbelen :wink:
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Het verdubbelen van Heerlen-Landgraaf is wel logisch met 3 tot 4 treinen per uur, maar op Landgraaf-Herzogenrath rijden slechts 1 tot 2 treinen per uur. Dan is spoorverdubbeling een beetje onzinnig en verspilling van de middelen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.
Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Het zou veel logischer zijn als ze tussen Venlo en Geilenkirchen het Duitse nummer SB3 gebruiken, wat ik ook dacht dat ze zouden gaan doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Gewoon nieuwsgierig, maar hoezo zou dat logischer zijn? Het is toch een Nederlandse lijn?
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Ik dacht dat de lijn in combinatie met de Duitse vervoerder West Verkehr GmbH wordt geëxploiteerd, maar bedenk me net dat het tussen Sittard en Geilenkirchen is. De lijn tussen Venlo loopt toch tot Kaldenkirchen en is inderdaad Nederlands.

De lijn tussen Sittard en Geilenkirchen heeft nu al tussen Geilenkirchen en Tüddern een snelbusverbinding SB3 en wordt doorgetrokken naar Sittard.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

huibf schreef:
OmniLezer schreef:De bus van Venlo naar Geilenkirchen gaat dus rijden onder lijn 83s. De bus van Venlo via Weert naar Hamont onder lijn 70 en 71 van Venlo naar Panningen. De bussen 50 en 54 blijven in stand. Alleen is lijn 54 ook naar Aken bushof doorgetrokken. Lijn 44 en 58 blijven, denk ik, ongewijzigd.

Ik weet niet of dit de Qliners kunnen zijn, maar dit is wat er te vinden was.
Op de arriva implementatiesite vindt ik die info niet...
Ik geef jou lekker de informatie waar ik dit vandaan heb.
Bij de presentatie van Arriva hebben ze een kaart van de spoorlijn staan. Daar zijn ook de belangrijkste/grensoverschrijdende lijnen te zien. Die 83s leek dus SB3 te zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Zugführer schreef:Volgens het kaartje in de presentatie (pagina 6) gaat het puur om de sneltrein die door gaat rijden naar Aachen, al dan niet 1 of 2x per uur.
Hier is dat kaartje(presentatie)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Dat kaartje is al een tikkeltje gedateerd
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Het is toch waar ze de aanbesteding mee gewonnen hebben? Kan moeilijk heel anders worden dan bij de implementatie...
Hoewel zo'n lijnnummer natuurlijk nog makkelijk kan veranderen. Zie ook niet echt wat het uitmaakt :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten