Dienstregelingen SRE 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Allemaal gissen... Hermes gaat wat testrijden. Ze hebben straks ook Volansen...
Ik zag ook vorige week een Phileas staan.


Binnenkort, in april, komen er steeds meer details naar buiten. De provincie en Hermes komen met de plannen naar buiten voor Gemeenten en Reizigersoverleggen.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hans »

Die Phileas vorige week, dat kan kloppen Huib als dat donderdag- of vrijdagmiddag/avond was.

Daarmee was ik opleiding aan het geven. En ja... een bakkie op zijn tijd hoort er dan ook bij :-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk het nut van lijn 184?
Als ik de routestrip bekijk, heeft deze lijn exact dezelfde haltes als lijn 404. Waarom worden er dan twee lijnnummers gebruikt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Zugführer »

De 18x nummers worden in het SRE gebruikt voor scholierenlijnen, de 4xx nummers voor de HOV lijnen. Waarom het twee verschillende lijnen zijn snap ik ook niet, ze rijden ook met hetzelfde materieel volgens mij.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Toen 404 en 184 ontstonden waren de routen niet gelijk.
Overigens zal 404 straks echt over de HOV baan gaan rijden, en wellicht de versterkingsritten niet.
Het idee is dat deze via de route van lijn 4 rijden tot Andromeaplaats en daar keren.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij zijn er nog wel meer verschillen tussen 404 en 184.
Allereerst staat de dienstregeling van 404 vast en kan die van 184 naar behoeft worden gewijzigd.
Tevens wordt 404 door de chauffeurs van Eindhoven Stad gereden en heeft 184 met de overige 180+ lijnen aparte chauffeurs.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Dat van die chauffeurs(stallaing, type werknemer) is totaal oninteressant voor de reiziger en mag geen invloed hebben op het lijnnummer.
Dat van aanpassen op behoefte is inderdaad wel een goede.
Het idee van scholierenlijnen is, is dat deze veel vaker kunnen wijzigen, afhankelijk van de behoefte. Daarom zijn er geen vertrekstaten beschikbaar.
Overigens is dat wel een kulargument omdat de scholierenlijnen, ook bij Hermes, niet of nauwelijks wijzigen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door ZO6176 »

Je hebt een punt omtrent "type" chauffeur. Overigens heb ik wel het idee dat 184 richting station van de route mag afwijken indien de bus richting Station al vol zit van het Summa College. Ik heb de 184 wel eens op de Kennedylaan rechtstreeks naar het Station zien gaan ipv het ommetje via Fliednerstraat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Arriva heeft tegenwoordig aan de Daalakkersweg een stalling.

Staan circa 15 bussen heb ik begrepen.
Ook de cxx kleine busjes schijnen daar te staan.
Ah, ik wist niet dat daar ook streekbussen gestald worden. Ik dacht dat er alleen de tourbussen voor de IC-bussen zouden staan, maar klinkt bij nader inzien wel logisch dat ze ook wat streekbussen daar stallen voor lijnen die in Eindhoven eindigen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Vanaf 8 mei gaat flexbus 552 een andere route rijden. De flexbus rijdt vanaf dan niet langer via de haltes Rotonde Hoofdstraat en Baudevoort. De nieuwe route loopt via de Geldropseweg en de Brandevoortsedreef en bedient de halte St. Antoniusweg.

De halte Hamsvoort/De Langekker wordt vanaf 8 mei een flexibele halte. Bij deze halte komt de bus alleen als iemand daar wil opstappen. Om bij deze halte op te kunnen stappen moet men tenminste vijf minuten vantevoren telefonisch contact opnemen met de chauffeur. Als de chauffeur geen oproep krijgt voor deze halte, dan wordt een kortere route gereden. Als er wel een oproep binnenkomt, dan wordt de langere route gereden.

De wijzigingen zijn het gevolg van stelselmatige sabotage aan de slagboom voor de busdoorsteek voor bij 552.

Kaartje met de nieuwe route:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: De wijzigingen zijn het gevolg van stelselmatige sabotage aan de slagboom voor de busdoorsteek voor bij 552.
Kun je dit verhaal toelichten? Ben wel benieuwd.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef: De wijzigingen zijn het gevolg van stelselmatige sabotage aan de slagboom voor de busdoorsteek voor bij 552.
Kun je dit verhaal toelichten? Ben wel benieuwd.
De sint Antoniusweg is lange tijd geleden doorgeknipt. Speciaal voor de bus (of voor evenementen) is op de parkeerplaats is een slagboom geplaatst die de wijk Mierlohout en Brandevoort met elkaar verbind.
https://www.google.nl/maps/@51.4611627,5.6285007,18.49z
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Dank voor toelichting. Waarom saboteert men dit? Is men boos dat gewone auto's er niet meer door mogen?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Dank voor toelichting. Waarom saboteert men dit? Is men boos dat gewone auto's er niet meer door mogen?
Auto's hebben er sinds de komst van de wijk Brandevoort niet meer doorheen mogen rijden. De slagboom is 2x gesloopt, de 1e keer is hij nog hersteld door een bedrijf uit Veendam. De plastic slagboom werd onder andere gemold door kinderen van de tennisverenging, ouders stonden erbij en vonden het wel prima.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Reizigersoverleg Brabant stemt in met tijdelijk abonnement gemeente Nuenen

Reizigersoverleg Brabant is gevraagd om advies uit te brengen voor het invoeren van een tijdelijk abonnement voor de gemeente Nuenen i.v.m. de aanleg van HOV 2. Gemeente Nuenen heeft i.v.m. ...Lees verder
Advies in PDF
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Waarom wel de 21 maar niet de 22?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hans »

Het tijdelijke Nuenen abonnement is geldig op maandag t/m vrijdag op de lijnen:

6 - 21 - 22 - 121 en 122
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Goed dat ze de 6 en 22 aan de geldigheid hebben toegevoegd. Dat zou anders toch wel raar zijn geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Raymond »

De provincie heeft aangegeven (PDF, pagina 10) dat in september twee waterstof Phileassen gaan rijden in Eindhoven. Al lang geleden aangekondigd, maar gaat nu dus toch nog gebeuren blijkbaar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hainje »

Als dat die koekblikken uit Amsterdam zijn, dan weet ik wel hoe het gaat lopen. Tenzij alle gegevens uit de ritten in Amsterdam zijn gebruikt om de motor te finetunen, dan zou het wellicht nog wel wat kunnen worden. Vind het allemaal prima, zolang ze die andere meuk maar door de shredder gooien.
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door MdJ »

Die bussen van het GVB stonden "slechts" 35% van de geplande ritten aan de kant door technische defecten. En dat terwijl beide bussen samen 1 dagdienst reden. (De ene tussen 6:00u-12:00u, de ander vanaf 12:00u-18:00u)
Bij twijfel: gebruik beton.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Provincie: 'Arabische teksten bushalte Budel ook in het Nederlands'.

BUDEL - De reisinformatie in het Arabisch op een bushalte in Budel moet ook in het Nederlands te lezen zijn. Dat antwoordt de provincie Noord-Brabant op vragen van de PVV-statenfractie.

De PVV stelde die vragen naar aanleiding van een briefje dat busmaatschappij Hermes bij een bushalte in Budel heeft opgehangen. Daarop staat, als service aan bewoners van het asielzoekerscentrum (azc), in het Arabisch dat betalen met een briefje van 50 niet mogelijk is en dat de laatste bus van de dag niet tot het azc rijdt.

Lees meer: http://www.ed.nl/regio/cranendonck-e-o/ ... -1.6258986

EDIT:
* Vanaf 28-8 rijdt de laatste rit vanuit Eindhoven door naar het AZC in Budel-Dorplein = halte St Jozephplein (was Budel-Nieuwstraat). Muv zaterdag dan rijdt de een na laatste rit door.

* Vanaf 28-8 rijdt de laatste rit vanuit Weert door naar het AZC in Budel = halte AZV Cranendonck (was Budel Deken van Baarsstraat)


Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Ik was gisteren op weg naar huis van Eindhoven richting Lieshout en zag in Gerwen een touringcar de andere kant (richting Nuenen) op gaan. Te oordelen aan het briefje in de voorruit heeft deze versterking gereden voor lijn 121 tot Gemert. Ik kwam het beest omstreeks 17:00 tegen, dus ik vermoed dat deze de rit van 15:30 of 16:00 versterkt heeft (eerder die van 16:00). Is het tegenwoordig zo erg dat ondanks een tienminutendienst in de spits er extra touringcarren ingezet moeten worden? Overigens kan ik met het wel voorstellen, juist de 121 is altijd druk omdat die aansluit op de ICs vanuit Limburg en vanuit de Randstad en de 121 heeft ook reizigers die verder gaan dan Gemert. Als door drukte mensen achterblijven voor Boekel, dan moeten die al meteen een half uur wachten terwijl mensen t/m Gemert maar tien minuten hoeven te wachten.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik was gisteren op weg naar huis van Eindhoven richting Lieshout en zag in Gerwen een touringcar de andere kant (richting Nuenen) op gaan. Te oordelen aan het briefje in de voorruit heeft deze versterking gereden voor lijn 121 tot Gemert. Ik kwam het beest omstreeks 17:00 tegen, dus ik vermoed dat deze de rit van 15:30 of 16:00 versterkt heeft (eerder die van 16:00). Is het tegenwoordig zo erg dat ondanks een tienminutendienst in de spits er extra touringcarren ingezet moeten worden? Overigens kan ik met het wel voorstellen, juist de 121 is altijd druk omdat die aansluit op de ICs vanuit Limburg en vanuit de Randstad en de 121 heeft ook reizigers die verder gaan dan Gemert. Als door drukte mensen achterblijven voor Boekel, dan moeten die al meteen een half uur wachten terwijl mensen t/m Gemert maar tien minuten hoeven te wachten.
Hermes heeft inderdaad versterking moeten inzetten op diverse lijnen. Het is na de zomer altijd extreem druk, wat na een maandje of twee weer minder wordt. Geluk dat we dan een goede nazomer hebben....
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Mr-W »

Misschien wel de laatste verandering van deze concessie, vanwege toegenomen drukte in Lijn 50 rijdt er vanaf morgen een versterkingsbus mee naar de Automotive Campus in Helmond om 08:15 *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten