Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
lex boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 19:07

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht , doorstart ?

Bericht door lex boersma »

We gaan samen met de reizigers bekijken of we een doorstart kunnen maken Almere Centrum-Utrecht Rijnsweerd. Vanaf Rijnsweerd is een hoge frequentie van lokale buslijnen ook Almere Centrum wordt prima bediend dus voor- en natransport vanaf deze halten is geen probleem.

De kosten voor de verbinding kunnen veel lager :40-45 minuten traject betekent een omloop van 1,5 uur, zodat je met 3 bussen de exploitatie kan doen.

Aantal betalende reizigers dat er bij moet om het volledig 100% rendabel te krijgen is ca. 150 (zoals nu: 6 vertrekken per spits) tot ca. 250 (9 vertrekken per spits). Dan is de snelwegbus 100% rendabel. (Nu zijn er ca 100 betalende reizigers en 90 studenten * 2 ritten per dag).
Dat lijkt geen onmogelijke opgave met de duizenden forenzen.Ook willen we de tegenrichting er veel gunstiger inleggen. Daar zitten nu vrijwel geen reizigers in, wat begrijpelijk is omdat in de ochtendspits de richting Almere voor de helft na de spits ligt en in de middag de ritten richting Utrecht voorr de helft vóó'r de spits zijn. Ook van een evenwichtiger inplanning kunnen we substantieel inkomsten van verwachten.

Tarief blijft € 4,50 per rit (€ 9.20 voor de trein (5,50 met korting)) en ook jaartarief gelijk of lager dan huidig OV-tarief (en goedkoper dan de auto)
Tegenrichting kan wellicht nog goedkoper. Idee is dat studenten gratis gebruik kunnen blijven van de snelwegbus als twee betalende reizigers (forenzen) worden aangetrokken. (en half geld als dat er één is).

Daarmee blijft de snelwegbus veel aantrekkelijker en voordeliger dan de auto en voor het oostelijk deel van Utrechtse regio sneller dan de trein (sprinter Almere-Utrecht) voordeliger en comfortabeler (zitplaats).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht , doorstart ?

Bericht door Aking »

lex boersma schreef:We gaan samen met de reizigers...

Wie is "We" in dit geval?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Het internet leert dat Lex Boersma een particuliere initiatiefnemer is voor snelwegbus-projecten. Daar zit gelijk het probleem in de redenering: niet-concessiegebonden openbaar vervoer (artikel 29) mag namelijk geen gebruik maken van de snelheidsverhogende infrastructuur die wel toegestaan is voor concessiegebonden vervoer. Zo mag de bus dus niet op de busbanen op de Uithof of in Almere, en ook niet op de vluchtstrook, waarmee deze dus achteraan aan mag schuiven op de A27 in de spits... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Aking »

Dan is het "Ik" en niet "We" (A)

Ik weet hoe Google werkt, maar niet met wie meneer snelwegbus.com samenwerkt :wink:
lex boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 19:07

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door lex boersma »

ik begrijp dat er een warme steun is bij deze heren om te proberen lijn 150 voort te zetten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Zo mag de bus dus niet op de busbanen op de Uithof of in Almere, en ook niet op de vluchtstrook, waarmee deze dus achteraan aan mag schuiven op de A27 in de spits... (A)
Ik denk dat als het Flixbus lukt om diverse vergunningen te krijgen zodat hun bussen bij file over de vluchtstrook mogen rijden bij file, het dhr. Boersma of wie dan ook het ook wel voor elkaar krijgt wat vergunningen voor de busbanen te krijgen. Uiteraard met goed uitgewerkt (bedrijfs)plan. (A)
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Met dat verschil dat ook Flixbus niet de vluchtstrook op mag. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
lex boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 19:07

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door lex boersma »

We zijn Michiel Bakker (initiatiefnemer van de petitie bus 150 moet blijven), Johan Jorritsma ( bepleiter van het behoud van de lijn in gemeenteraden en provincies) en ondergetekende. De we die we erbij willen betrekken zijn de reizigers zelf.

Bus op de vluchtstrook is inderdaad noodzaak voor succes en voor zover ik heb kunnen zien nog niet voor Flixbus voor elkaar.
Als dat betekent dat dat samen met Connexxion gaat, die de toestemming al heeft, prima wat mij betreft.
Zo nodig wil de opdrachtgever voor het OV daar vast wel bij helpen.
Ik heb alleen maar onderbouwd dat de businesscase prima rond te maken is.

Het gaat mij alleen maar om goed collectief vervoer voor de reiziger, voor een duurzame samenleving.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat je eerst moet weten hoe de vervoervraag verdeeld is. Ik denk namelijk dat er meer potentie is of iets lagere frequenties geboden moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Z2N »

Eerlijk gezegd zie ik het niet rooskleurig in om dit als particulier te willen proberen. Niet alleen mis je het voordeel van gebruik mogen maken van OV-infrastructuur, ook mis je de inkomsten van de studenten-ov kaart, de grootste doelgroep van de huidige bus. Het plan om forenzen aan te trekken door studenten lijkt mij onhaalbaar, die zullen geen moeite doen om gratis te reizen en gewoon de trein pakken. Bovendien zit je met het probleem dat je tegenspitsritten per definitie leeg zullen zijn, wat hetgene is dat lijn 150 nekt qua kosten, daar zijn geen oplossingen voor te bedenken. Die lijn had dan nog de voordelen van een directe, frequente verbinding die zonder overstappen van binnen in Almere naar De Uithof rijdt, en dat heb je niet in je plan.


(Oh, en de gegeven rijtijden zijn zwaar onhaalbaar, Connexxion heeft mét speciale infra 61 minuten nodig voor de rit Almere Centrum - Utrecht Rijnsweerd Zuid)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
lex boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 19:07

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door lex boersma »

ik ben wat teleurgesteld over dit negativisme.
ik vind het jammer om onze ambitie te moeten verdedigen in plaats van enthousiasme en constructieve suggesties te krijgen.
Dat had ik niet verwacht op deze site.

Almere centrum en Rijnsweerd noord komt uit op 44 minuten.
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... Richting=2
daar kunnen nog enkele minuten van af want de halten in Almere zitten wel erg dicht op elkaar voor een regionale verbinding.

betalende reizigers zijn al de grootste helft (55%) en zorgen nu al voor 150.000 euro aan opbrengsten.
studenten zijn de kleine helft en plan is dat deze gratis mee kunnen (blijven) reizen als ze twee forenzen weten mee te krijgen (en half geld bij een forens) . dus je kan gratis gebruik blijven maken van deze vergeleken met ander OV geweldige voorziening als je er even wat moeite voor doet.

Ik heb al wat over gezegd over het meemogen /kunnen rijden op de infrastuctuur.

Suggesties die helpen zijn van harte welkom.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door waldo79 »

44 minuten
Het lukt je alleen in 44 minuten in optimale omstandigheden en dan zonder stops gerekend. Met stops en wat onoverkomelijk oponthoud ga je al snel naar de 61 minuten die Connexxion nu haalt.
Hoe zie je de opbouw van de reistijd voor je?
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Natorious »

Het voodeel van de huidige bus is dat hij van deur tot deur rijdt. Op het moment dat de lijn ingekort wordt tot Rijnsweerd en Almere Centrum gaan veel reizigers juist voor snellere, frequentere verbindingen, aangezien ze tóch moeten overstappen om thuis te komen. En reizen met de trein blijft toch helaas wel de reis met de meeste opties, omdat er ook in het dal en weekend gereden wordt en niet uitsluitend in de spits.

Ik denk juist dat als de SPR Utrecht-Almere in drgl 2017 ingekort wordt tot Centrum i.p.v Oostvaarders je daar misschien je slag kan slaan:
- Hogere haltedichtheid ten noorden van Centrum
- Vanaf Centrum een veel lagere halte dichtheid voor snelheid.
-De snelweg op en eenmaal in Utrecht direct naar de uithof.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Als mensen nu ook echt even lezen wat er daadwerkelijk staat dan scheelt dat een hoop denk ik. Want die 44 minuten gaat over Almere Centrum naar Rijnsweerd Noord, net als er nu in de Connexxion-dienstregeling staat. Als je dan met drie bussen een halfuurdienst rijdt wordt het wel kwetsbaar met enige vertragingen maar als die er niet zijn is het theoretisch gezien behoorlijk optimaal. Echter ga je met het overslaan van twee of drie bushaltes in Almere niet zoveel tijd winnen dat je daarmee ook daadwerkelijk wel voldoende marge opbouwt om het logistiek zo uit te werken zonder onbetrouwbaar te worden.

Wat dat betreft zou je dus moeten kiezen tussen het schrappen van Blaricum carpoolplaats of het toevoegen van een extra bus voor de halfuurdienst. Het voordeel van het laatste is dat er dan ook voor gekozen kan worden om wel een stukje verder te rijden in Utrecht zodat mensen ook echt voor de deur kunnen overstappen. Dan zit er maar aan één kant van de reis een overstapbeweging. Een overstapbeweging veroorzaakt minder betrouwbaarheid en kost extra reistijd omdat je marge moet inbouwen. Dat maakt de verbinding dus een stuk aantrekkelijker. Aangezien zowel de betrouwbaarheid van de dienst en de reis erbij vooruit gaan met een extra bus denk ik dat het verstandig is om daar minimaal vanuit te gaan.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

lex boersma schreef:Suggesties die helpen zijn van harte welkom.
Ik probeer je kritische opbouw te geven, waardoor ik denk dat je plan lastig wordt. Hierbij heb ik de Connexxion-rijtijden gepakt en de NVS-telling. Hierbij geldt dat momenteel de rijtijd Centrum - Rijnsweerd Noord in de daluren 54 minuten is. In de spitsrichting is dit iets meer dan 1 uur. Wellicht kan met een T100-bus de rijtijd iets omlaag, maar de vraag is hoe efficiënt het is.

Daarnaast ga jij uit van 44 minuten rijden en 3 omlopen. Je kan op deze afstanden op de snelweg dan geen vertraging wegwerken, waardoor je uitvoer ook onbetrouwbaar wordt. Je wilt als vervoerder juist betrouwbare rijtijden, maar niet overdreven opgeblazen. Ik zou dus uitgaan van ruimere rijtijden, zodat je de klant betrouwbaar kan vervoeren. Dan eindig je al op 4 omlopen.

Daarnaast neem ik aan dat je dit een succes wil laten worden. Ik heb de bezettingen van de aanbesteding er even bijgepakt. Ik zal de bezetting in de spitsrichting neerzetten voor je:
richting Utrecht in de ochtend
  • rit 6:30 heeft gemiddeld 27,4 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
  • rit 7:00 heeft gemiddeld 13,6 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
  • rit 7:15 heeft gemiddeld 37,0 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
  • rit 7:30 heeft gemiddeld 37,4 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
  • rit 7:45 heeft gemiddeld 28,6 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
  • rit 8:00 heeft gemiddeld 35,4 reizigers vanaf Blaricum naar Utrecht.
Persoonlijk zou ik kiezen de rit van 7:00 te laten vervallen en de rit van 6:30 een kwartier later te laten rijden. Dan heb je 5 ochtendritten

richting Almere in de middag
  • rit 15:35 heeft gemiddeld 31,4 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
  • rit 16:05 heeft gemiddeld 25,0 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
  • rit 16:35 heeft gemiddeld 26,0 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
  • rit 16:50 heeft gemiddeld 16,0 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
  • rit 17:20 heeft gemiddeld 36,6 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
  • rit 17:50 heeft gemiddeld 4,6 reizigers vanaf Utrecht naar Blaricum.
Persoonlijk zou ik een strakke halfuursdienst maken van 15:20 tot en met 17:20. Hierdoor krijg je in de middag 5 ritten. De eerste drie ritten rijden dan een kwartier eerder.

Je moet wel flink extra reizigers krijgen, om de bus met 45 (uitgaande 12m) of 60 (uitgaande 15m) plekken te vullen.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op zo 19 jun 2016, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

lex boersma schreef:Almere centrum en Rijnsweerd noord komt uit op 44 minuten.
http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... Richting=2
daar kunnen nog enkele minuten van af want de halten in Almere zitten wel erg dicht op elkaar voor een regionale verbinding.
Mooi initiatief Lex! De rijtijd van 44 minuten bij Connexxion is niet op alle ritten. In de ochtendspits in de spitsrichting Almere -> Utrecht zijn er ook ritten met een rijtijd van 53 minuten; vertrek Almere CS 07:13 aankomst Rijnsweer Noord 08:06.

Wat je in overweging kunt nemen; vertrekken vanaf busstation 't Oor. Dat scheelt 7 minuten enkele reis en 't Oor is uit vele delen van Almere goed bereikbaar (en maakt je omloop 14 minuten korter).

Wat je in overweging moet nemen; keren bij Rijnsweerd is niet makkelijk als je de route inkort tot Rijnsweerd, zeker in 1 minuut gaat dat niet lukken.

Ander idee; de route wijzigen in Almere - A27 - A28 - P+R de Uithof (en niet verder). Daar kun je in de toekomst overstappen op de tram (nu nog bus 28) die je naar alle delen van de Uithof (en verder brengt). Verder biedt een P+R halte mogelijk (meer) passagiers in de richting Blaricum en Almere in de tegenspitsrichting die je wilt gaan bedienen. Bij ellende (file, werkzaamheden) op de A27 kun je omrijden via A1 - A28 zonder dat dit veel meer tijd kost, zonder dat je haltes overslaat en op de A28 mag de bus al over de vluchtstrook.

Houd je ons via dit forum op de hoogte over de ontwikkelingen?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Klaasje schreef:Als mensen nu ook echt even lezen wat er daadwerkelijk staat dan scheelt dat een hoop denk ik. Want die 44 minuten gaat over Almere Centrum naar Rijnsweerd Noord, net als er nu in de Connexxion-dienstregeling staat.
Maar er zijn in diezelfde dienstregeling ook ritten die er veel langer over doen, vandaar de reacties.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Wat je in overweging moet nemen; keren bij Rijnsweerd is niet makkelijk als je de route inkort tot Rijnsweerd, zeker in 1 minuut gaat dat niet lukken.
Als je in beide richtingen een overstap op hetzelfde halteperron verder De Uithof in wilt bieden wordt het lastig ja, maar als je dat niet doet kan je met gemak vanaf de A27 een rondje rijden: Biltse Rading > Sartreweg > Biltsestraatweg > Archimedeslaan > Pythagoraslaan > Waterlinieweg > Sartreweg > Biltse Rading. Moet dan wel persé in die richting als je op de busbaan wilt halteren, want vanaf de Archimedeslaan kan je de busbaan wel op draaien, maar andersom gaat niet.
Ander idee; de route wijzigen in Almere - A27 - A28 - P+R de Uithof (en niet verder).
Probleempje is alleen dat je vanaf de A28 niet de busbaan naar P+R De Uithof op kunt rijden. En ik weet niet of je in de parkeergarage (die is wel zo te bereiken) ook met een bus kunt keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Aking »

Keert lijn 28 daar nu niet? Of komt die via een andere ingang binnen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja 28 keert daar, maar die gaat vanaf het WKZ via een tunnel onder de weg die aansluit op de afrit van de A28 door. Vanaf de A28 zijn er alleen aansluitingen op de busbaan in de richting WKZ, niet in de richting P+R.
Met de Tour de France is er een lijn geweest die vanaf de A28 naar de P+R ging, maar die reed toen A28 > WKZ > AZU > WKZ > P+R. Dat kan echter over twee weken ook niet meer want dan gaat de lus bij het AZU eruit wegens werk aan de Uithoflijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Zugführer »

Littlebusdriver schreef:Wat je in overweging kunt nemen; vertrekken vanaf busstation 't Oor. Dat scheelt 7 minuten enkele reis en 't Oor is uit vele delen van Almere goed bereikbaar (en maakt je omloop 14 minuten korter).
Mensen die nu de bus nemen vanuit Almere naar de Uithof zullen dat vooral doen omdat ze vlakbij huis de bus kunnen nemen en op hun bestemming uit kunnen stappen. Als ze nu 1 of zelfs 2 keer over moeten stappen is de bus op geen enkele manier meer aantrekkelijker dan de trein.
lex boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: do 08 mei 2014, 19:07

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door lex boersma »

bedankt voor alle suggesties.

Langere rijtijden, klopt bedankt: 53 minuten in de spitsrichting en 44 in de tegenspits.

Voor 3 bussen zou je in de omloop dan 7 minuten moeten winnen, dat probleem kan voor een belangrijk deel opgelost door wel T100 te maken.
Dit scheelt bij vrije afwikkeling namelijk 5 minuten op 30 km snelweg. (en kortere reistijd / beter alternatief voor auto /forens ook in de tegenspits)

Nog kritisch kijken naar de halten en iets te schuiven met de dienstregeling (en weer terug buiten de spits) zou het dan moeten doen.
+ een noodoplossing als het echt uit de pas loopt (keren bij Oor en de reiziger vanaf daar verder met hoogfrequente lokale lijnen en er naar toe en dat is lastiger.).
Wat meer lucht in de dienst zou helpen, ik houd me aanbevolen voor suggesties.

4 bussen (2 uurs omloop), is natuurlijk heel robuust, maar daar betaal je dan 30 % meer voor.
Dat betekent meer reizigers nodig. We zaten nu op 125 extra reizigers voor 6 ritten (huidig) op de businesscase rond te krijgen en op 200 reizigers voor 9 ritten. Met een extra bus in de spits heb je ca. 50 extra reizigers nodig. Ook nog te doen, maar wel een grotere uitdaging.
Misschien kortere tijd tijdens de spits als back-up of (alleen) bij verwachte zware spits.

Ik verwacht niet dat veel reizigers afhaken als je het langzame traject in beide steden eraf haalt, het blijft voor Almere-Utrecht Rijnsweerd sneller (of even snel tijdens de spits) en goedkoper dan de trein en je zit comfortabel. Voor alles onderweg is het veel sneller.
De overstapweerstand op Rijnsweerd is niet groot de frequentie is erg hoog daar (naadloos OV: korte wachttijd, geen onzekerheid). Maar we gaan het vragen.

(snel en optimaal) keren in Rijnsweerd kan, maar moeten we medewerking voor krijgen.

Alvast weer bedankt voor het meedenken !
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door isadora »

lex boersma schreef:...
Voor 3 bussen zou je in de omloop dan 7 minuten moeten winnen, dat probleem kan voor een belangrijk deel opgelost door wel T100 te maken.
Dit scheelt bij vrije afwikkeling namelijk 5 minuten op 30 km snelweg. (en kortere reistijd / beter alternatief voor auto /forens ook in de tegenspits)
...
Maar, als leek vraag ik me dan weer af, wat heb je aan T100-capaciteit op de vluchtstrook?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Milco »

Je zou in de spits de dienstregeling goed moeten afstemmen met lijn 156, die tussen Almere Centrum en Blaricum dezelfde route rijdt. Momenteel rijdt er op bepaalde tijden een lijn 150 én 156 vrijwel achter elkaar aan met slechts enkele minuten verschil. Liefste zie ik een gedeelde dienst tussen beide lijnen, zoals 3x/uur per lijn en dan op het gezamenlijke traject een tienminutendienst, om maar puur een voorbeeld te geven.

Het liefste zie ik lijn 156 degraderen waarbij enkel de drukke (spits)ritten blijven, en dan lijn 150 ook in het dal. Ik denk dat nu met lijn 150 het probleem voornamelijk is dat de parallelliteit met lijn 156 te groot is en dan met name in de tegenspits.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Snelwegbuslijn 150 Almere - Utrecht

Bericht door Natorious »

Milco schreef: Het liefste zie ik lijn 156 degraderen waarbij enkel de drukke (spits)ritten blijven, en dan lijn 150 ook in het dal. Ik denk dat nu met lijn 150 het probleem voornamelijk is dat de parallelliteit met lijn 156 te groot is en dan met name in de tegenspits.
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Je zou zelfs de 156 kunnen laten vervallen en de 150 hoogfrequent in de spits kunnen laten rijden, aangezien de trajecten van beide buslijnen gelijk is van Almere t/m Blaricum Carpoolplaats, alleen rijdt de 150 door naar de Molenbuurt.
Reizigers voor Hilversum kunnen dan overstappen op Blaricum Carpoolplaats op de 320, die ook hoogfrequent rijdt.
Het zou een reizigersgroei kunnen opleveren, zolang je de term hoogfrequent en R-Net vaak genoeg noemt :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten