Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Marnixlaan bedoel je neem ik aan? Da's wel de halte waar op tijden dat lijn 3 rijdt naar verwezen wordt, maar 's nachts komt daar echt niks. Nachtbus 420 rijdt via De Meern naar Loenen namelijk, dat maakt daarmee ook Majellapark de halte het dichtst bij Utrecht Zuilen waar een nachtbus komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Marnixlaan ja, lang leve autocorrect :')

En Majellapark is dan inderdaad iets te ver lopen om dienst te doen als vervangende halte :X Met dezelfde afstand sta je hemelsbreed op het station geloof ik :')
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Aking schreef:Niet iets over de straatweg? De halte Marnixlaan is niet heel achterlijk ver weg vanaf Utzl...
Daarop aansluitend, sinds vorige week staan er borden om voetgangers van station Zuilen naar halte Marnixlaan te verwijzen als vervangende halte voor de NS bussen. Het lijkt er dus op dat de treinvervangende bussen nu net als lijn 3 over de Straatweg rijden. Scheelt wel een stukje omrijden, de bussen reden eerst over de Vleutenseweg en moesten vanaf de Marnixlaan ook nog eens doorrijden tot de kruising met de van Egmondkade, omdat de bocht Marnixlaan -> Amsterdamsestraatweg niet gemaakt mag worden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door JWM »

Ehm, wat ik er van begrijp is het treinvervangend vervoer juist de reguliere stadsbus 3.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Klopt, maar in de weekends dat er helemaal geen sprinters Utrecht - Breukelen rijden, zijn er wel stopbussen Ut - Utzl - Mas - Bkl
Het lijkt er dus op dat de halte van die bussen nu gelijkgetrokken is met die van lijn 3, wat wel zo duidelijk is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Her en der in de stad zitten er al nieuwe stickers voor de dienstregeling per 2 juli op de borden, maar helemaal consequent is men daar niet in geweest. Zo is bij Europaplein Noord alleen 241 erbij geplakt in beide richtingen, maar staat 77 er nog op (en 74 nog naar CS Centrumzijde). Bij halte Balijelaan is dan juist weer lijn 29 erop geplakt over de oude sticker van 74 heen en is die van 77 weggeplakt middels een witte sticker er overheen.
En bij halte Balijebrug (op de plek van de oude halte Anne Frankplein uit de CXX-tijd) heeft men keurig een bordje voor lijn 29 neergezet, maar daar is alleen de sticker van de lijn op geplakt en geen haltenaam. In plaats daarvan staat er nog "Tijdelijke halte" op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Rijdt U-OV de FC-Utrecht express lijnen nog zelf? De site herkent de lijnnummers niet meer zie ik net namelijk. Kan ik ze eventueel gelijk op voormalig zetten nu ik toch bezig ben.

Kwam trouwens ook nog een nieuwtje op de U-OV site tegen: ze hebben nu ook een drukte-indicator bij de actuele vertrektijden van een halte staan. Zit bij U-OV iets meer resolutie in als bij NS want ze gebruiken vier poppetjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Daniel schreef:Rijdt U-OV de FC-Utrecht express lijnen nog zelf? De site herkent de lijnnummers niet meer zie ik net namelijk. Kan ik ze eventueel gelijk op voormalig zetten nu ik toch bezig ben.
Denk dat dat komt omdat die lijnen tot de ingang van de winterdienstregeling niet rijden. Lijn 18, 29, etc. staan er ook nog niet in.
Daniel schreef:Kwam trouwens ook nog een nieuwtje op de U-OV site tegen: ze hebben nu ook een drukte-indicator bij de actuele vertrektijden van een halte staan. Zit bij U-OV iets meer resolutie in als bij NS want ze gebruiken vier poppetjes.
Goede ontwikkeling, zou goed kunnen dat meer mensen op zoek gaan naar een iets langzamer maar rustiger alternatief, zit ook in de app gelukkig.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Rijdt U-OV de FC-Utrecht express lijnen nog zelf? De site herkent de lijnnummers niet meer zie ik net namelijk. Kan ik ze eventueel gelijk op voormalig zetten nu ik toch bezig ben.
Volgens deze pagina blijven ze gewoon rijden, maar ze zullen er nu idd niet instaan omdat het voetbalseizoen voorbij is.
Er komt zelfs een nieuwe lijn vanuit Vleuten bij dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Jonkervoort schreef:
Daniel schreef:Kwam trouwens ook nog een nieuwtje op de U-OV site tegen: ze hebben nu ook een drukte-indicator bij de actuele vertrektijden van een halte staan. Zit bij U-OV iets meer resolutie in als bij NS want ze gebruiken vier poppetjes.
Goede ontwikkeling, zou goed kunnen dat meer mensen op zoek gaan naar een iets langzamer maar rustiger alternatief, zit ook in de app gelukkig.
Tja, die U-OV app... ik heb 'm wel, maar ik gebruik 'm nooit omdat je elke keer opnieuw de haltenaam moei invoeren. Gaat met OVinfo een stuk sneller.
(Ja sorry, met die 24 bussen per uur die ik vanaf de nieuwe dienstregeling voor m'n werk-station ritje heb is de bus er vaak al voordat ik in de U-OV app gevonden heb hoe snel er eentje komt :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

Weet iemand wanneer de uitgangspunten van de concessie Regio Utrecht verschijnen? Ik kan me herinneren dat dit altijd ergens in juni is maar ik heb nog nergens iets kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Was dat niet een typisch BRU dingetje? Sowieso, veel grote wijzigingen hoeven we in december ook niet te verwachten met de grote wijzigingen over twee weken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door regenmaker »

Zullen vooral wel dingetjes zijn qua tijden of toch net iets andere route. Zijn dan vaak optimaliseeringsdingetjes. Overigens in Zeeland hebben ze een paar maanden later weer een groot gedeelte van de wijzigingen ongedaan gemaakt. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ik hoorde vanmiddag toen ik met de 77 onderweg was bij halte Bleekstraat een keurig uitgebreide halteafroep met de melding dat die halte per 2 juli vervalt en een verwijzing naar de site. Ook bij CS Centrumzijde zit er een bericht over de verhuizing in de halteafroep. Dat is nog eens goed informeren over de flinke wijzigingen die er komen :pos:
Voor haltes Bleekstraat en Balijelaan staat er ook nog een tekstbericht op de schermen in de bus trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Tja, daar sta je dan met je bus... ligt er een vrachtwagen op de rijbaan voor je neus: http://www.ad.nl/utrecht/westplein-scho ... /67692907/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vandaag reed de Bilthovense ringlijn 78 voor het laatst met een grote bus op zaterdag. Twee plaatjes...
Afbeelding
Qbuzz 4514 - Bilthoven, Berlagelaan

Afbeelding
Qbuzz 4482 - Bilthoven, Rembrandtlaan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmiddag hoorde ik op Utrecht Centraal (op het treinperron, niet het busstation dus!) een omroepbericht over de verhuizing van de bussen van CS Centrumzijde naar de Jaarbeurszijde. Men probeert wel duidelijk op alle mogelijke manieren ervoor te zorgen dat iedereen op de hoogte is van de omklap :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

RTV Utrecht schreef:UTRECHT - De verhuizing van alle bussen van de stadskant van Utrecht Centraal naar het Jaarbeursplein verloopt zaterdagochtend volgens plan. Dat zegt U-OV. Alleen lijn 2 is een probleem. Die bus loopt op stroom maar er is nog geen oplaadpunt op het nieuwe busstation. Er is een dieselbusje ingezet. bron
Echt waar :') :') :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Dat zal wel weer een half jaar ofzo duren :')

Zal me overigens niets verbazen als ze letterlijk de oplaadplaat van Centrumzijde overzetten... Dat is dan wel weer milieuvriendelijk enzo :Y (A)
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door ovforens »

De gemeente Utrecht was kennelijk vergeten de taxichauffeurs te informeren over hun nieuwe -kennelijk slechte- locatie en dat is niet verstandig om te doen.

Met een paar taxi's is het busverkeer gedurende een uur volledig in de soep gelopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Meltrain »

Zugführer schreef:
RTV Utrecht schreef:UTRECHT - De verhuizing van alle bussen van de stadskant van Utrecht Centraal naar het Jaarbeursplein verloopt zaterdagochtend volgens plan. Dat zegt U-OV. Alleen lijn 2 is een probleem. Die bus loopt op stroom maar er is nog geen oplaadpunt op het nieuwe busstation. Er is een dieselbusje ingezet. bron
Echt waar :') :') :')
Ik had het op 31 maart al voorspeld. :')
:N
Maar misschien klopt de bewering van Aking wel dat letterlijk het oplaadpunt van de Centrumzijde wordt overgezet en wordt dat dit weekend gedaan, aangezien er in het weekend bussen "over" zijn en lijn 2 dus even met ander materieel kan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Laten we hopen dat er in ieder geval niet 2 maanden overheen hoeft te gaan :')

Vanwege werkzaamheden voor de Uithoflijn is P+R De Uithof de hele maand juli niet bereikbaar viel me net op. Lijn 28 rijdt tot WKZ en er rijden pendelbusjes (?) naar de P+R
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

busfanNL schreef:Wat krijgen we nu?? TCR voor u-ov/qbuzz? En waarom elke nacht behalve zaterdag op zondagnacht? Terwijl dat toch een stapnacht is voor de meesten. :shock: :?
Afbeelding
[url=http://www.tcr.nu/vacatures/chauffeur-l ... ng-utrecht]De link.[url/]
Een gebroken nachtdienst voor een ritje van 10 minuten waar niemand inzit? Geen weldenkend persoon zou dit doen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Hainje »

10 minuten?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Als het om één rit gaat zoals in de advertentie staat is het inderdaad ongeveer 10 minuten :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten