Euro 2016

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Jahoor, eindelijk de eerste 3 op het scorebord. Schrijf die Spanjaarden ook maar op als favoriet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door regenmaker »

JWM schreef:Jahoor, eindelijk de eerste 3 op het scorebord. Schrijf die Spanjaarden ook maar op als favoriet.
Eerder: schrijf de Turken maar af voor de volgende ronde. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Het is toch verschrikkelijk wat voor zelfingenomen zak hooi die Ronaldo is :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door regenmaker »

Wat een verschrikkelijke teams in die laatste poel, voetbal was niet om aan te zien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Kikkers horen in een poel, geen teams.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Euro 2016

Bericht door ODRAIL »

Je schrijft geen poel maar poule. Maar dit is geheel terzijde :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door Suus »

? Een poel is een waterplas, JWM had het gewoon juist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Euro 2016

Bericht door Vinny »

Poule is de naam van de halve competities in de voorronde van een kampioenschap of kwalificatieronde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door Suus »

Het ging hier over kikkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Euro 2016

Bericht door Hainje »

Ik lees hier veel te veel offtopic gekwaak. :X
Spoiler: show
Sorry, inkoppertje.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Vooruit dan maar:

Vanavond begint de laatste ronde van de groepsfase. Denk dat heel wat ploegen hopen op een gelijkspel bij Albanië - Roemenië zodat 1 van de 2 zwakste nummers 3 al bekend is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Euro 2016

Bericht door trolly »

Bee schreef:Het ging hier over kikkers.
Oh ja, natuurlijk, poule, 't is frans.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

De stand in Poule B is nu dit:
Engeland 4
Wales en Slowakije 3
Rusland 1

En het gaat nu niet meer gebeuren vanavond maar stel nou he. Stel dat ze allemaal gelijk spelen (als beide 0-0 waren gebleven). Dan is Engeland nummer 1 met 5 punten, Rusland ligt eruit met 2 punten, en Wales en Slowakije hebben er dan allebei vier. Én een gelijk doelsaldo, én een gelijk aantal wedstrijden gewonnen, verloren en gelijk gespeeld. Waar wordt dán op gekeken wie tweede is?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Euro 2016

Bericht door ODRAIL »

Het onderlinge resultaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Euro 2016

Bericht door Meltrain »

Sterker nog: het onderling resultaat gaat vóór het doelsaldo (maar na het puntenaantal uiteraard).
De volgorde is: puntenaantal, onderling resultaat, doelsaldo, doelpunten vóór, fair-play-klassement, UEFA coëfficiëntenlijst.
Bron: UEFA
(Ik snap alleen punt d niet zo goed. Hoe is dat anders dan het voorgaande? :? )

Om te bepalen wie de beste nummers drie zijn:
a. hoogste puntenaantal
b. beste doelsaldo
c. meeste doelpunten gemaakt
d. fair-play-klassement
e. UEFA coëfficiëntenlijst
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Euro 2016

Bericht door baladid »

Meltrain schreef: De volgorde is: puntenaantal, onderling resultaat, doelsaldo, doelpunten vóór, fair-play-klassement, UEFA coëfficiëntenlijst.
(Ik snap alleen punt d niet zo goed. Hoe is dat anders dan het voorgaande? :? )
Nemen we aan, Team A, Team B, en Team C hebben allen 3-0 tegen Team D gewonnen. A-B was 2-2, B-C was 1-1, C-A 0-0. D heeft 0 punten, A, B en C ieder 5. Dan wordt een direkt vergelijking tussen A, B, en C opgemaakt. Daar hebben ze allen twee punten. Het doelsaldo is bij allen 0, maar B scoorde 3 keer, A scoorde 2 keer en C maar 1 keer. Dus is B de poulewinnaar.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Er is ook een nooit in de praktijk gebrachte regel dat als twee teams in de laatste wedstrijd gelijk spelen en ook hetzelfde doelsaldo hebben ze strafschoppen gaan nemen i.p.v. dat het fair-playklassement de doorslag geeft. Als Frankrijk in de tweede speelronde niet had gescoord tegen Albanië hadden Zwitserland en Frankrijk dat bijvoorbeeld moeten doen gisteravond.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Als Duitsland van Noord-Ierland wint zijn Slowakije, Hongarije en Kroatië zeker van de volgende ronde. Wat een rare opzet is dit toch.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Huh? De 3e uit B/E/F, 3e uit A/C/D, 3e uit A/B/F en 3e uit C/D/E gaan door naar de achtste finales. Kroatië is als er geen gekke dingen gebeuren nu de 3e uit A/C/D maar óók uit C/D/E..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Dat wat jij noemt is alleen relevant voor de plaatsing in het speelschema van de volgende ronde. Daarvoor wordt deze onnavolgbare tabel gebruikt: https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro ... _structure

De vier beste nr. 3 van alle poules gaan door. Albanië heeft drie punten en Noord-Ierland ook als ze niet terugkomen tegen Duitsland. Een land met 4 punten is dus sowieso zeker van de volgende ronde.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Het eerste affiche in de 1/8 finales is bekend. De kraker tussen Polen en Zwitserland staat zaterdagmiddag om 15u op het programma.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Euro 2016

Bericht door Meltrain »

baladid schreef:
Meltrain schreef: De volgorde is: puntenaantal, onderling resultaat, doelsaldo, doelpunten vóór, fair-play-klassement, UEFA coëfficiëntenlijst.
(Ik snap alleen punt d niet zo goed. Hoe is dat anders dan het voorgaande? :? )
Nemen we aan, Team A, Team B, en Team C hebben allen 3-0 tegen Team D gewonnen. A-B was 2-2, B-C was 1-1, C-A 0-0. D heeft 0 punten, A, B en C ieder 5. Dan wordt een direkt vergelijking tussen A, B, en C opgemaakt. Daar hebben ze allen twee punten. Het doelsaldo is bij allen 0, maar B scoorde 3 keer, A scoorde 2 keer en C maar 1 keer. Dus is B de poulewinnaar.
Bedankt voor de uitleg. :pos: Ik zie alleen nog steeds niet hoe punt d verschilt van punt a, b, c. Of geldt a, b, c alleen als er meer dan twee clubs hetzelfde puntenaantal hebben?
JWM schreef:Er is ook een nooit in de praktijk gebrachte regel dat als twee teams in de laatste wedstrijd gelijk spelen en ook hetzelfde doelsaldo hebben ze strafschoppen gaan nemen i.p.v. dat het fair-playklassement de doorslag geeft. Als Frankrijk in de tweede speelronde niet had gescoord tegen Albanië hadden Zwitserland en Frankrijk dat bijvoorbeeld moeten doen gisteravond.
Dat zie ik nergens op de site van de UEFA staan.
Ik neem dus aan dat dat bij dit toernooi niet geldt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Staat nog wel op wikipedia, maar de site van de Uefa lijkt mij dan betrouwbaarder. Overigens kan deze situatie ook niet meer ontstaan dit toernooi.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Kroatië weet dat het Spanje, Frankrijk, Engeland, Italië én Duitsland pas in de finale kan tegenkomen. Onevenwichtig speelschema komt er nu uitrollen maar dat maakt het wel leuk. Spanje - Italië is in iedergeval al een echte kraker in de volgende ronde.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Het duurde even maar heel Turks Deventer kwam hier net langzaam en toeterend langsrijden, lieve help :')
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten