Zeker niet, elk halfuur reserveringsvrij vanaf het station en de Rijkenhage, wil je ergens anders instappen of in de andere richting reizen, dan moet je reserveren.sirvinniei schreef:Zutphen is toch volledig op reservering?
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Datzelfde geldt voor de nachtvlinders in Terborg, alleen op het station hoef je deze bus niet te reserveren. Voor de andere haltes moet er wel gereserveerd worden. Echter snappen de oude systemen dit niet, en zo staat er bij de overstap in Zutphen en Terborg belbus , en pas als je doorklikt staat er dat je deze niet hoeft te reserveren vanaf deze haltes -o- :X :X
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Verschrikkelijke Waardeloze Uitvinding!! :)
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Argumentatie?
Het lijkt mij juist onhandig om bussen grotendeels leeg heen en terug te laten rijden als de passagiers al uit zijn gestapt.
Wat ik echter te weinig zie bij zulk soort concepten is het samenvoegen van lijnen. In Zutphen kan je bijvoorbeeld 83 en 80 combineren en een zo logisch mogelijke route rijden naar de haltes die aangevraagd worden i.p.v. de standaard route rijden.
Het lijkt mij juist onhandig om bussen grotendeels leeg heen en terug te laten rijden als de passagiers al uit zijn gestapt.
Wat ik echter te weinig zie bij zulk soort concepten is het samenvoegen van lijnen. In Zutphen kan je bijvoorbeeld 83 en 80 combineren en een zo logisch mogelijke route rijden naar de haltes die aangevraagd worden i.p.v. de standaard route rijden.
Ik heb geen onderschrift
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als jij 17 man in een 8 persoonsbusje wilt proppen, dan gaat het iets te goed met de nachtvlinder zullen we maar zeggen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Juist inderdaad busentrein. Dat mensen moeten blijven staan is toch niet de bedoeling lijkt me...
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
waarom staat er dan geen grotere bus?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat de nachtvlinder met een 8 persoons busje wordt gereden... vandaar ook mijn reactie Waardeloze Uitvinding.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat heeft dan toch meer te maken met te vroeg beginnen met de nachtvlinder dienst dan de nachtvlinder zelf?busentrein schreef:Als jij 17 man in een 8 persoonsbusje wilt proppen, dan gaat het iets te goed met de nachtvlinder zullen we maar zeggen.
Er zijn altijd vervoerspieken, maar daarom moet er in GD vaak ook gereserveerd worden bij grote gezelschappen
Ik heb geen onderschrift
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat ik heb begrepen staat er met regelmaat nog meer dan 10 man bij het station rond 11 uur, dan lijkt mij het beter om die nachtvlinder met een optare te rijden. Ook vallen er regelmatig ritten uit in Zutphen, omdat er ook regelmatig ritten gereserveerd naar het station. Dan is de bus niet meer tijdig terug op het station om de volgende rit uit te kunnen voeren.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Juist dus nog een keer. Waardeloze Uitvinding ;)
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dan nog een keer: ligt aan de uitvoering en planning, niet het concept. (arriva staat sowieso niet bepaald bekendom het inplannen van groot genoeg materieel) Kijk maar hoe goed de Kolibrie werkt
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Misschien is het trouwens ook wel het probleem dat er vanaf stations niet op afroep wordt gereden. Syntus kan als er meer dan 7 reizigers zijn een tweede auto inzetten. Als je reserveringsvrij vanaf het station gaat rijden moet je er eigenlijk 100% zeker van zijn dat er niet meer reizigers komen dan in een auto/busje passen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alleen de stap om te bellen is heel groot, zo groot dat iets van 75% van de reizigers dan al afhaakt en ander vervoer regelt.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is puur omdat het niet in het systeem van mensen zit. Overdag ben ik het er mee eens dat het mensen afschrikt want dan hebben sommige mensen geen vaste tijd dat ze willen vertrekken, maar 's avonds weten mensen meestal wel wanneer ze terug naar huis gaan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bellen is een barrière voor mensen die het OV willen gebruiken, al omdat je een extra handeling moet doen. Extra handelingen = meer moeite = het hoeft al niet meer. Ook al weet de tijd, dan nog blijft die extra handeling bestaan.
Nu hoeft dat in een richting, de belangrijkste op dat moment, niet.
Nu hoeft dat in een richting, de belangrijkste op dat moment, niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Maar het feit is nu eenmaal dat door het niet reserveren de capaciteit tekort schiet.
Het reserveren is trouwens bijna even snel als een reis plannen via google maps, zeker als je bijvoorbeeld automatisch invullen van google chrome gebruikt.
Het reserveren is trouwens bijna even snel als een reis plannen via google maps, zeker als je bijvoorbeeld automatisch invullen van google chrome gebruikt.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alleen moet je een uur van tevoren zijn.
Je zal dan door het voortransport maar net te laat blijken te zijn, mag je bijna 2 uur wachten... Dan is de taxi toch al snel veel aantrekkelijker.
Je zal dan door het voortransport maar net te laat blijken te zijn, mag je bijna 2 uur wachten... Dan is de taxi toch al snel veel aantrekkelijker.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een halfuur van te voren reserveren vind ik goed. Een uur is te lang.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik zal nooit in mijn leven een bus reserveren. Mijn dag inrichten op basis van een dienstregeling prima en is volkomen geaccepteerd. Maar ook nog moeten bellen om mij vervolgens aan het keurslijf van een dienstregeling te moeten binden, dan bel ik liever een taxi of ik zorg dat ik er helemaal niet hoef te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Van de kolibrie weet ik dat hij 10 minuten wacht als er vertraging is, hetzelfde probleem heb je overigens als je de laatste reguliere bus hebt.SuperGhost schreef:Alleen moet je een uur van tevoren zijn.
Je zal dan door het voortransport maar net te laat blijken te zijn, mag je bijna 2 uur wachten... Dan is de taxi toch al snel veel aantrekkelijker.
Maar een halfuur is dan juist weer lastig voor de vervoerder om in te plannen. De meeste buslijnen duren langer dan een half uurregenmaker schreef:Een halfuur van te voren reserveren vind ik goed. Een uur is te lang.
Dan weet ik zeker dat jij nooit in Terlet gaat wonenBee schreef:Ik zal nooit in mijn leven een bus reserveren. Mijn dag inrichten op basis van een dienstregeling prima en is volkomen geaccepteerd. Maar ook nog moeten bellen om mij vervolgens aan het keurslijf van een dienstregeling te moeten binden, dan bel ik liever een taxi of ik zorg dat ik er helemaal niet hoef te zijn.
Mij hebben belbussen in ieder geval positief verrast: makkelijk reserveren, niet of nauwelijks wachten bij een bushalte en eerder thuis.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Apeldoorn willen ze op de stillen uren ook trajecten verbelbussen. Hoop dan dat het niet een uur van te voren hoeft, dan gaan ze echt gigantisch veel reizigers kwijtraken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die paar reizigers die na 22:00u nog in de bus zitten... En ook daar zal een nachtvlinderconcept wel worden uitgevoerd...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
We dwalen nu erg af naar een ander draadje, maar in Harderwijk en Ede is het zo dat de kolibrie de standaard standplaats hebben en er eventueel ook andere niet gereserveerde reizigers mee kunnen rijden, hoewel ze dat in Ede nu zoveel mogelijk proberen te voorkomen door niet meer te wachten op station Ede-Wageningenregenmaker schreef:In Apeldoorn willen ze op de stillen uren ook trajecten verbelbussen. Hoop dan dat het niet een uur van te voren hoeft, dan gaan ze echt gigantisch veel reizigers kwijtraken.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er zijn toch wel gemiddeld 3 reizigers per bus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten