Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Dat is wel jammer inderdaad, maar gezien de schaarste aan materieel, konden ze de Buffels sowieso niet aan de kant zetten.
Overigens overweegt NS momenteel ook de inzet van dieselmaterieel in de [serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Wolvega9000[/serie] te laten rijden. Niet vanwege het materieeltekort, maar omdat de stroomtoevoer 4 treinen per uur niet aankan. Als dat Buffels moeten worden, dan moeten ze die zo onderhand toch gaan opknappen.
Overigens overweegt NS momenteel ook de inzet van dieselmaterieel in de [serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Wolvega9000[/serie] te laten rijden. Niet vanwege het materieeltekort, maar omdat de stroomtoevoer 4 treinen per uur niet aankan. Als dat Buffels moeten worden, dan moeten ze die zo onderhand toch gaan opknappen.
Re: Dienstregeling 2017
Er zijn voor Kampen 2 treinstellen nodig, voor Zwolle-Enschede zijn dat er 14 nodig. (2 composities van 3 treinstellen, 4 van 2; kan naar een compositie minder). 16 benodigde treinstellen, en we hebben er 10 over voor onderhoud en de toekomstige [serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Wolvega9000[/serie]...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2017
Waarom kan de stroomtoevoer 4 treinen per uur niet aan?starx schreef:maar omdat de stroomtoevoer 4 treinen per uur niet aankan. Als dat Buffels moeten worden,
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Omdat de stroomtoevoer naar niet op berekend is. Bij te veel rijdende treinen dicht bij elkaar kan de bovenleidingsspanning zakken tot onder acceptabele niveau's. Volgens ProRail is de huidige sitatie met 3 treinen per uur al op het randje. Er komt daarom al een extra onderstation bij Heerenveen, maar ze verwachten dat het voor 4 treinen per uur nog niet voldoende is.
Hoe het precies zit, kan je nalezen in de overbelastverklaring:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... ring_2.pdf
Hoe het precies zit, kan je nalezen in de overbelastverklaring:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... ring_2.pdf
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Mogelijk 3 maanden geen trein Den Haag - Eindhoven
Bericht van treinreiziger.nl, bevestiging van de NS-woordvoerder dat een knip in Breda serieus overwogen wordt "om zo de nieuwe productstap beheerst te introduceren".
Bericht van treinreiziger.nl, bevestiging van de NS-woordvoerder dat een knip in Breda serieus overwogen wordt "om zo de nieuwe productstap beheerst te introduceren".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Ik vind het persoonlijk echt onder de maat.. Het schijnt met opleidingen van doen te hebben...
Re: Dienstregeling 2017
Dan gewoon DM'90 eronder. Paar opknappen en kunnen ze er weer jaren tegenaan.reisthijs schreef:Omdat de stroomtoevoer naar niet op berekend is. Bij te veel rijdende treinen dicht bij elkaar kan de bovenleidingsspanning zakken tot onder acceptabele niveau's. Volgens ProRail is de huidige sitatie met 3 treinen per uur al op het randje. Er komt daarom al een extra onderstation bij Heerenveen, maar ze verwachten dat het voor 4 treinen per uur nog niet voldoende is.
Hoe het precies zit, kan je nalezen in de overbelastverklaring:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... ring_2.pdf
Re: Dienstregeling 2017
Dit gaat puur om de inzet van bevoegd personeel. Er schijnen niet genoeg machinisten te zijn die met de Traxx locs kunnen rijden om deze serie ineens uit te kunnen voeren. Vandaag de zogenaamde beheerste invoering.en in het andere scenario kiezen we voor een ingroei waarbij de eerste 3 maanden de treindienst in Breda te knippen
Re: Dienstregeling 2017
Het punt is alleen dat DM'90 aan het einde van de dienstregeling 2017 buiten dienst gaat, als de laatste diesel-lijnen van NS naar Syntus gaan. Dat zou dan weggegooid geld zijn.NintendoC schreef:Dan gewoon DM'90 eronder. Paar opknappen en kunnen ze er weer jaren tegenaan.reisthijs schreef:Omdat de stroomtoevoer naar niet op berekend is. Bij te veel rijdende treinen dicht bij elkaar kan de bovenleidingsspanning zakken tot onder acceptabele niveau's. Volgens ProRail is de huidige sitatie met 3 treinen per uur al op het randje. Er komt daarom al een extra onderstation bij Heerenveen, maar ze verwachten dat het voor 4 treinen per uur nog niet voldoende is.
Hoe het precies zit, kan je nalezen in de overbelastverklaring:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... ring_2.pdf
Re: Dienstregeling 2017
Maar als ze tussen Leeuwarden en Meppel gaan/blijven rijden is er toch geen weggegooid geld?Z2N schreef:Het punt is alleen dat DM'90 aan het einde van de dienstregeling 2017 buiten dienst gaat, als de laatste diesel-lijnen van NS naar Syntus gaan. Dat zou dan weggegooid geld zijn.NintendoC schreef:Dan gewoon DM'90 eronder. Paar opknappen en kunnen ze er weer jaren tegenaan.reisthijs schreef:Omdat de stroomtoevoer naar niet op berekend is. Bij te veel rijdende treinen dicht bij elkaar kan de bovenleidingsspanning zakken tot onder acceptabele niveau's. Volgens ProRail is de huidige sitatie met 3 treinen per uur al op het randje. Er komt daarom al een extra onderstation bij Heerenveen, maar ze verwachten dat het voor 4 treinen per uur nog niet voldoende is.
Hoe het precies zit, kan je nalezen in de overbelastverklaring:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... ring_2.pdf
Re: Dienstregeling 2017
Dan nog steeds, want want vanaf 2018 krijgt NS naast de Flirts nog eens 120 CAF-sprinters erbij, het zou zonde zijn als deze niet kunnen rijden. Deze rijden vanaf 2018 bovendien op groene stroom, wat beter is voor het milieu. En uiteindelijk is het gewoon het werk van ProRail om ervoor te zorgen dat de treinen die verlangt worden kunnen rijden, en in twee jaar kunnen er nog wel prima extra onderstations gebouwd en aangesloten worden.
Re: Dienstregeling 2017
Daar heb je volledig gelijk in. Maar er zit helaas nog wel eens verschil in tussen wat Prorail moet en doet.Z2N schreef:Dan nog steeds, want want vanaf 2018 krijgt NS naast de Flirts nog eens 120 CAF-sprinters erbij, het zou zonde zijn als deze niet kunnen rijden. Deze rijden vanaf 2018 bovendien op groene stroom, wat beter is voor het milieu. En uiteindelijk is het gewoon het werk van ProRail om ervoor te zorgen dat de treinen die verlangt worden kunnen rijden, en in twee jaar kunnen er nog wel prima extra onderstations gebouwd en aangesloten worden.
Re: Dienstregeling 2017
Rijden de treinen nu al niet allemaal op groene stroom? Misschien is dat het probleem ook wel, die groene stroom levert vast minder energie per kWh dan grijze stroomZ2N schreef:Deze rijden vanaf 2018 bovendien op groene stroom, wat beter is voor het milieu.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Die rijden toch gewoon op dezelfde stroom als de rest van de elektrische treinen hoor, er komt geen aparte bovenleiding voor de CAF-sprinters :')Z2N schreef:...120 CAF-sprinters erbij... Deze rijden vanaf 2018 bovendien op groene stroom, wat beter is voor het milieu.
Re: Dienstregeling 2017
Het doel voor 2015 was de helft van de treinen op groene stroom kunnen rijden en vanaf 2018 100%. zover ik mij kan herinneren stond dat toen op de schermen in de treinendennistd schreef:Rijden de treinen nu al niet allemaal op groene stroom? Misschien is dat het probleem ook wel, die groene stroom levert vast minder energie per kWh dan grijze stroomZ2N schreef:Deze rijden vanaf 2018 bovendien op groene stroom, wat beter is voor het milieu.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2017
Dit is inmiddels achterhaald hoor. Je schijnt het 'stroomprobleem' ook op te kunnen lossen door een lengtebeperking op de treinen Lw-Zl v.v.starx schreef:Dat is wel jammer inderdaad, maar gezien de schaarste aan materieel, konden ze de Buffels sowieso niet aan de kant zetten.
Overigens overweegt NS momenteel ook de inzet van dieselmaterieel in de [serie=Sprinter|2016|Leeuwarden - Wolvega9000[/serie] te laten rijden. Niet vanwege het materieeltekort, maar omdat de stroomtoevoer 4 treinen per uur niet aankan. Als dat Buffels moeten worden, dan moeten ze die zo onderhand toch gaan opknappen.
Als het goed is wordt er een dezer dagen een knoop doorgehakt of er 4 treinen per uur gaan rijden tussen Lw en Mp of dat het huidige patroon gehandhaafd blijft.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Al sinds 2012 wordt de HSL beheerst geïntroduceerd. Het is toch zeker geen rocket science om een trein wat verder dan Breda te laten rijden? Hoop dat de kamer vlot door deze spin heen prikt, want 3 maanden een geknipte verbinding is inderdaad ondermaats als al jarenlang reizigers en bestuurders zoet gehouden worden met de belofte dat in 2017 de HSL écht gebruikt gaat worden. Als er inderdaad een tekort aan geschoolde machinisten is lijkt me dat ook een bijzonder slechte planning aan de kant van NS.reisthijs schreef:Mogelijk 3 maanden geen trein Den Haag - Eindhoven
Bericht van treinreiziger.nl, bevestiging van de NS-woordvoerder dat een knip in Breda serieus overwogen wordt "om zo de nieuwe productstap beheerst te introduceren".
Re: Dienstregeling 2017
Wat dat betreft is het ministerie van Verkeer en Waterstaat een tamelijk tandeloze tijger als het gaat om het in beweging krijgen van de (toch al zo flexibele) spoorsector. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2017
Ik had gehoopt dat ik niet had hoeven zeggen, maar ik denk dat het verstandiger is om de invoering van alle plannen een jaar uit te stellen. De lijst met onvolkomenheden wordt alsmaar langer:
- geen ETMET op Amsterdam - Eindhoven, maar in plaats daarvan splitsen/combineren in Eindhoven
- knippen van Den Haag - Eindhoven
- overbelasting Arnhem - Nijmegen
- problemen met de tractievoorziening Leeuwarden - Meppel
NS en Prorail hadden ambitieuze plannen voor 2017, maar het is pijnlijk duidelijk geworden dat ze er allebei niet klaar voor zijn. Ze missen simpelweg het vermogen om hun zaakjes op tijd op orde te hebben. En als ze dat niet hebben (want dat kan altijd gebeuren), dan weten ze niet tijdig met een volwaardig alternatief te komen. Het is erg jammer, maar alles bij elkaar betekent voor de reiziger meer zuur dan zoet. En de mooipraterij van NS vind ik echt tenenkrommend. Van Boxtel mag wat mij betreft opzouten en plaatsmaken voor iemand die de fouten wel eerlijk durft toe te geven.
Maargoed, ik zie graag mijn ongelijk bevestigd.
- geen ETMET op Amsterdam - Eindhoven, maar in plaats daarvan splitsen/combineren in Eindhoven
- knippen van Den Haag - Eindhoven
- overbelasting Arnhem - Nijmegen
- problemen met de tractievoorziening Leeuwarden - Meppel
NS en Prorail hadden ambitieuze plannen voor 2017, maar het is pijnlijk duidelijk geworden dat ze er allebei niet klaar voor zijn. Ze missen simpelweg het vermogen om hun zaakjes op tijd op orde te hebben. En als ze dat niet hebben (want dat kan altijd gebeuren), dan weten ze niet tijdig met een volwaardig alternatief te komen. Het is erg jammer, maar alles bij elkaar betekent voor de reiziger meer zuur dan zoet. En de mooipraterij van NS vind ik echt tenenkrommend. Van Boxtel mag wat mij betreft opzouten en plaatsmaken voor iemand die de fouten wel eerlijk durft toe te geven.
Maargoed, ik zie graag mijn ongelijk bevestigd.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2017
Ik vind dit juist het bewijs dat er door Prorail en NS maar aangemodderd wordt. Als een provinciale vervoerder dit presteert, staan bestuurders te schreeuwen. De regering houdt zich alleen dan stil. Voor Prorail en NS lijkt geen goede drive te zijn om verbeteringen door te voeren.
Ook wordt alles goedgepraat door Van Boxtel. "NS doet het heel goed" zegt ie vaak, maar internationaal zijn we steeds slechter gaan presteren. Is daar een verband? Er moet meer durf komen om verbeteringen door te voeren. Het is een groot aantal beloften doen om ze vervolgens te breken wegens allerlei redenen.
Zo moeten reizigers maar alles pikken om de winst garant te stellen.
PS: Overbelastverklaring Arnhem - Nijmegen was allang voorzien door Prorail. Het Rijk had de sprinter Tiel - Arnhem namelijk ingekort tot Elst, waar de provincie het niet mee eens was. Ik kan me dat ook voorstellen als punt, want nu schijnen de meeste reizigers naar Arnhem te gaan en die zadel je op met een extra overstap.
Ook wordt alles goedgepraat door Van Boxtel. "NS doet het heel goed" zegt ie vaak, maar internationaal zijn we steeds slechter gaan presteren. Is daar een verband? Er moet meer durf komen om verbeteringen door te voeren. Het is een groot aantal beloften doen om ze vervolgens te breken wegens allerlei redenen.
Zo moeten reizigers maar alles pikken om de winst garant te stellen.
PS: Overbelastverklaring Arnhem - Nijmegen was allang voorzien door Prorail. Het Rijk had de sprinter Tiel - Arnhem namelijk ingekort tot Elst, waar de provincie het niet mee eens was. Ik kan me dat ook voorstellen als punt, want nu schijnen de meeste reizigers naar Arnhem te gaan en die zadel je op met een extra overstap.
Re: Dienstregeling 2017
Als er een overbelastverklaring is moet de infrastructuur worden uitgebreid, en daar is tijd en geld voor nodig. Als dat er niet (genoeg) is kan de dienstregeling niet als gewenst worden uitgevoerd. Dat is dus ook een verantwoordelijkheid van de opdrachtgever.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2017
Het zou met een nieuwe minister allemaal beter worden NOT.Vinny schreef:Wat dat betreft is het ministerie van Verkeer en Waterstaat een tamelijk tandeloze tijger als het gaat om het in beweging krijgen van de (toch al zo flexibele) spoorsector. :Y
Ook deze minister faalt nu al.
Misschien een optie.
NS er uit en DB er in?
Of moet de NS eens in Japan gaan kijken hoe het wel moet? Zou voor de service ook geen overbodige luxe zijn!
Re: Dienstregeling 2017
De minister faalt niet want het spoor is niet haar verantwoordelijkheid. Verder: NS eruit en DB erin? Get real please.
Re: Dienstregeling 2017
Bij de techniek heeft iedereen last van. NS kun je alleen NS-gerelateerde zaken aanrekenen, zoals defecte treinen (de rijtuigen of onderhoud-technische storingen aan de locomotieven) en het bijsturen van de ICD. Een andere vervoerder zal dezelfde brakke ETCS-storingen hebben immers. Daarnaast hebben we te maken met de verbouwing van Breda waardoor er zeer beperkte bijsturingscapaciteit is. Daarnaast zit je nu ook met de verbouwing van Breda, waardoor elke keer de handelingen (wel/niet rangeren, op verschillende plekken, wel/niet keerspoor) anders zijn, waardoor prsoneel steeds moet wennen (ingroeiperiode) dat effect heeft op de treindienst. Op Amsterdam-Rotterdam (de sandwitch stammen) gaat het voor mijn gevoel beter...
Dus niet de dagelijke uitvoering is het probleem, maar de treindiensten zelf: Amsterdam-Brussel met een verschrikkelijk langzame dienst. Alleen als alles gecompromiseerd moet worden (wel geen Breda, Den Haag, Brussel Luchthaven) en daar hebben de partijen vorige week een hoorzitting over gevoerd met NS / NMBS / Rover / MvbOV / FMN. Alleen als de NMBS niet wil meewerken om Noorderkempen/Luchthaven over te slaan, kun je als marktpartij niet veel. En dan krijg je alsnog de compromis-dienstregeling van de toekomstige Benelux, of je moet naast NS gaan rijden, wat zeker Arriva niet wil.
Dus niet de dagelijke uitvoering is het probleem, maar de treindiensten zelf: Amsterdam-Brussel met een verschrikkelijk langzame dienst. Alleen als alles gecompromiseerd moet worden (wel geen Breda, Den Haag, Brussel Luchthaven) en daar hebben de partijen vorige week een hoorzitting over gevoerd met NS / NMBS / Rover / MvbOV / FMN. Alleen als de NMBS niet wil meewerken om Noorderkempen/Luchthaven over te slaan, kun je als marktpartij niet veel. En dan krijg je alsnog de compromis-dienstregeling van de toekomstige Benelux, of je moet naast NS gaan rijden, wat zeker Arriva niet wil.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2017
Daar zou je in de dienstregeling 2017 geen last meer van moeten hebben. Vrijdag eindigt de laatste bouwronde en zijn alle sporen weer beschikbaar en begin september is de feestelijke opening.MdJ schreef:Daarnaast hebben we te maken met de verbouwing van Breda waardoor er zeer beperkte bijsturingscapaciteit is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten