OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door DrechtBlub »

ArrivaBas schreef:Zojuist een TCR MAN i.p.v. een Integro op lijn 620 naar Werkendam. De bus was paars.
Ik zag hem ook al, ik dacht dat die man toch in brabantkleuren reed toendertijd? of is dit weer een andere. Ik vind dat paars wel mooi trouwens, Ik wou alleen dat de bus naar werkendam gewoon de hele dag rijd, en misschien ook weer op zaterdag (biesboschmuseum bijv.), Ik gebruik 620 met enige regelmaat en ik mis dat toch wel. Enne, stoppen bij de haltes van lijn 5 is er ook niet bij tegenwoordig. Niet dat je veel passagiers zou hebben maar het zou toch wel logisch zijn als die nog op de hastingsweg stopt voor de scholen bij de koningsstraat en groenezoom en bij de crayensteinstraat voor het halma.
Ik blub in het Drecht.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door busfanNL »

Ik denk dat die paarse TCR MAN de 477 is voor mocht je het willen weten.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

wilburg22 schreef:stoppen bij de haltes van lijn 5 is er ook niet bij tegenwoordig
Lijn 620 hoort bij de concessie Brabant en Lijn 5 bij concessie DAV. Grote kans dat dat de reden is dat lijn 620 daar niet stopt.

De 477 is inderdaad de enige paarse MAN van TCR. Er is er ook 1 die in de kleurstelling van een hotel rijdt. 1 is in de oranje van Fraassen kleuren en 2 hebben een Brabants rode kop met aan de zijkant de van Fraassen kleuren. 2 hebben nog de Connexxion kleuren. De rest is in de Brabantse kleuren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Lijn 620 hoort bij de concessie Brabant en Lijn 5 bij concessie DAV. Grote kans dat dat de reden is dat lijn 620 daar niet stopt.
De buurtbus die de voorganger van lijn 620 was stopte wel op halte Hastingsweg en Krommedijk-Oost dus kennelijk is 't wel een te gedogen lijn in de DAV-concessie. Vooral Krommedijk-Oost zou weinig op tegen moeten zijn want 620 is überhaupt de enige lijn die daar langs komt.

In Amersfoort kwam ik vanmorgen voor de tweede dag op rij een Citaro G tegen op lijn 8 even voor 7 uur, da's niet heel gebruikelijk op die lijn. In beide gevallen op het CS kort kerend op lijn 6.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door DrechtBlub »

620 stopt nogsteeds op de krommedijk oost
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Suus »

Trein t11735 is met VIRM12 uit Den Haag vertrokken. De t2837 die er in Utrecht tegenaan gekegeld had moeten worden reed met ICM3 en is in Gouda opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door MetroRET »

Combineren en splitsen is in Utrecht met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].

In het weekend gebeurt dit in Gouda met de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie].
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door waldo79 »

Eh, het punt is dat VIRM en ICM zich wat moeilijk laten combineren. Al zou het technisch al lukken, dan is het in de reizigersdienst niet toegestaan. Jammer voor de reizigers voor de 2837, want die kregen nu een extra overstap te Gouda.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Jurre »

Woensdag zag ik zeker 4 verschillende Scania Omnilinks op de stadsdienst in Tilburg. Alle bussen zijn ex-EBS en reden in een Keukenhof-livrei.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

Deze rijden daar vanwege de inbouw van de pinapparatuur. Zodra ze in Tilburg klaar zijn met de inbouw zullen deze waarschijnlijk naar Breda komen zodat ze daar de pinapparatuur kunnen inbouwen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door PatrickM »

Stadshybride 5403 vertrok zonet op het zuidplein als lijn 92.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

In de 13666 trof ik tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch 5 bakken SGM. In 's-Hertogenbosch gingen die ook weer als gebruikelijk door in de 16066 naar Utrecht, toch niet heel gebruikelijk materieel daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Jeuj, ik heb er ook een keer eentje te pakken. Vaak genoeg gelezen al hier, maar had 't zelf nog niet eerder gespot. De Dordtse hybride stadsbus 5415 mocht vanmiddag een uitstapje naar Rotterdam Zuidplein maken...
Afbeelding
Arriva 5415 - Dordrecht, Spuiboulevard
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door nvdw »

Metinclusief zwaaiendechauffeurbonus ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

Afbeelding

Dit klopte niet helemaal vanmiddag

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door OmniLezer »

Uit schaamte zou ik deze rit wel schrappen. Hoe is dit gekomen, is mijn vraag.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

De bussen zullen wel op zijn geweest

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door ArrivaBas »

Kan het nog erger dan een stadsbus op de Brabantliner? (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Chrysa »

Had dan ergens een Volansbus vandaan geplukt, Lijn 316 kan makkelijk met een Citea.

Over Volans gesproken, hoe is die ene Volvo eigenlijk aan die BrabantLiner stickers gekomen? Zijn er te weinig Intouros besteld door Arriva?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door OmniLezer »

Dat was ook door de grote drukte op de BrabantLiners. Daarom kwam die extra Volans als BrabantLiner.

Laten we 1 juli 2016 maar onthouden dat Arriva een Stadsbus op de BrabantLiner inzette.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dylanwild94 »

OmniLezer schreef:
Chrysa schreef:Had dan ergens een Volansbus vandaan geplukt, Lijn 316 kan makkelijk met een Citea.

Over Volans gesproken, hoe is die ene Volvo eigenlijk aan die BrabantLiner stickers gekomen? Zijn er te weinig Intouros besteld door Arriva?
Dat was ook door de grote drukte op de BrabantLiners. Daarom kwam die extra Volans als BrabantLiner.
ter correctie de 7280 de volvo die nu Brabantliner is heeft nooit als volans gereden maar in Bergen op Zoom voor lijn 310.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dennistd »

Beter een verkeerde bus dan helemaal geen bus...
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

Inderdaad wat Dennistd zegt. Er rijdt tenminste een bus. De 7280 is omgebouwd naar BrabantLiner omdat de Frequentie van lijn 401 is verhoogd sinds december. De 7281 rijdt ook in Breda maar dan gewoon op de reguliere streekdienst

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door OmniLezer »

Dat is allemaal echt waar, maar wat is dat dan dat er roosters worden gemaakt zonder dat er rekening wordt gehouden met het materieel. Je hebt stadsroosters. Die kan je ook gewoon maken zonder op de streek te moeten. Een keer kan wel dat je op lijn 131 moet of zo om materieel te kunnen wisselen of om in Tilburg verder te mogen gaan op de stad, maar dit kan niet. Welke Arriva stadsdienst is er in Gorinchem? Het komt 9 van de 10 keer hier in Brabant voor.
Dat het in DAV gebeurt, snap ik omdat de streeklijnen ook halve stadsdiensten zijn in Papendrecht en Sliedrecht, maar hier... Nee, gewoon niet doen en beter opletten.
Kan er ook geen maatregel worden genomen dat één chauffeur gewoon één bus heeft en die dan afgeeft met een persoon die de aansluitende rooster heeft dus; bus 8176, Roberto(Breda Stads) van 6:00 tot 15:00 en Klaas(Breda stads) van 15:00 tot 00:00 bijvoorbeeld.
NIET bus 8176, Roberto(Breda stads) van 6:00 tot 15:00 en Henk(streek Oost Brabant o.a. Cuijk of Brabant Lijn 402) van 15:00 tot 00:00.

Anders ronselen ze nog meer bussen van Fryslan/Achterhoek/Zuid-Holland Noord als ze dit willen voortzetten, want dat er om dit soort redenen ook bussen uitvallen, is niet prima. Helemaal niet. Dat is ook een slechte oplossing.

Waarom hebben andere vervoersbedrijven deze problemen bijna niet?

Dank jullie wel voor het lezen van mijn preek.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hainje »

Als je weer een bus uit kunt sparen door een stadswagen die anders een lange tijd stil staat een slag op de streek te laten rijden, dan zou ik dat ook doen hoor. En een chauffeur de hele dag één bus geven kost je ook snel weer enkele tientallen bussen, want tijdens de pauzes van de chauffeur staat zo'n ding ook weer stil. Een bus die stil staat kost geld, een bus die rijdt levert geld op.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten