OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door albertjan96 »

Ik zag vanmorgen op Arnhem Berg wel een stel SGM met "Update 12 juni 2016" op de bestemmingsdisplays staan
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door bartjemestrom »

Heel simpel. Ni :D

niet instappen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Afbeelding
Halte I is buiten gebruik op het busstation van Delft. Gelukkig is netjes met handgeschreven stickers op halte F aangegeven waar de bus naar Nooddorp dan wel vertrekt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door reisthijs »

De bus naar Nooddorp vertrekt van de noothalte? :mrgreen:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

albertjan96 schreef:Ik zag vanmorgen op Arnhem Berg wel een stel SGM met "Update 12 juni 2016" op de bestemmingsdisplays staan
Dat "hoort", dient voor de monteurs die de update doorvoeren zodat die kunnen zien dat de update uitgevoerd is bij dat stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:VIRM kent zo'n beetje alle verkortingen wel geloof ik, dus als je dan een machinist/HC treft die een geintje uit wil halen...
ICMm kan/kon het ook hoor:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Afbeelding
Halte I is buiten gebruik op het busstation van Delft. Gelukkig is netjes met handgeschreven stickers op halte F aangegeven waar de bus naar Nooddorp dan wel vertrekt...
Nooddorp, dat ken ik alleen van Tiny en Lau :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

dennistd schreef:
Daniel schreef:VIRM kent zo'n beetje alle verkortingen wel geloof ik, dus als je dan een machinist/HC treft die een geintje uit wil halen...
ICMm kan/kon het ook hoor
Bij o.a. VIRM en ICM kan de stationsafkorting ingevoerd worden, en daarmee kan je dus variëren zoveel je wilt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Somoht »

Afaik worden die koersborden tegenwoordig automatisch aangestuurd door OBIS, zou mij niet verbazen dat het mogelijk is dat een matrit met bestemming Watergraafsmeer incidenteel op zo'n koersbord terecht kan komen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

Je kan ze altijd nog manueel overriden, wat ook wel regelmatig nodig is als OBIS hapert.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Marc »

Een defecte trein zorgt voor een verstoring in de treindienst tussen Breda en Tilburg. Via de automatische omroep wordt het advies gegeven om gebruik te maken van de metro :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

In de categorie bizarre automatische storingsmeldingen wordt ook reizigers van/naar Breukelen deze morgen geadviseerd de metro te nemen. Sinds wanneer rijdt het GVB door naar Utrecht vanuit Holendrecht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Ik zat vandaag in bus 31 van Katwijk naar Leiden, waar op het scherm keurig de overstapmogelijkheden bij het Transferium verschenen. Je kon er overstappen op:
- De bus waar ik al in zat
- Lijn 31 terug
- Lijn 30 naar Leiden, die exact dezelfde route rijdt als de bus waar ik al in zat
- Lijn 30 naar Katwijk, waar je (als je dat al zou willen) ook een aantal haltes eerder al op had kunnen overstappen
- De volgende lijn 31 naar Leiden.

Kortom: erg nuttige informatie...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Handig die instapbalk op 's-Hertogenbosch als die niet werkt voor een 700800 bij werkzaamheden. Nog onhandiger dat die op de A- en B-fase wordt aangekondigd en vervolgens alleen aan de B-zijde stopt.

Edit: Owja ook handig: eveneens op 's-Hertogenbosch riep men om dat de IC naar Alkmaar niet verder dan Utrecht reed, maar om 18.10 uur rijdt die helemaal niet meer naar Alkmaar en staat er dus uiteraard alleen groot "Amsterdam Centraal" op de borden. Je zou maar onervaren reiziger zijn...

Zowel vanuit Amersfoort (8 i.p.v. 4) als vanuit 's-Hertogenbosch (7 i.p.v. 20) toonde OBIS doodleuk de normaal geplande aankomstsporen in Utrecht. Handig zo'n zogenaamd actuele informatievoorziening maar niet heus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door reisthijs »

Vandaag reed er maar twee keer per uur een sprinter tussen Utrecht en Geldermalsen. Dus klonk er in Houten steeds op de tijd van de niet-rijdende [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] een omroep met de mededeling ding dat de sprinter naar Utrecht niet rijdt, maar dat de volgende sprinter naar Utrecht over een kwartier rijdt (vind ik ietwat verwarrend, maar goed het klopt wel).

Nu blijkt na 21:00 de dienstregeling met een kwartier verschoven te zijn. Maar klonk dus wel precies dezelfde omroep, terwijl deze trein wel rijdt, maar die van over een kwartier juist niet...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Durashift »

Oeps, programmeerfoutje.. :cry:

Stond het op de borden wel goed?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door nvdw »

Vandaag op Utrecht CS een lijn 602 naar Nieuwegein zien rijden. Het zal wel een lijn 65 zijn geweest. Het lijnnummer was gewoon 'ingekleurd' dus een hikje in de aansturing waarschijnlijk (als de chauffeur zelf aan de lijnfilm zit geeft de filmbak volgens mij nooit een lijnkleur weer)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Dat laatste klopt inderdaad, maar naar Nieuwegein kan ook nog een lijn 66 geweest zijn. Die heeft wel meer hikjes in het systeem, zoals een halte zonder naam maar met tijd (da's de Liesboschbrug) op de schermen in de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

"Dames en heren, we kunnen niet vertrekken want er is geen conducteur aanwezig. We zijn aan het zoeken waar de beste man gebleven is."

Gaat goed hier in de 12700. Later bleek de conducteur ziek naar huis gegaan te zijn.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door VIRM »

Vandaag op Sloterdijk:
"Dames en heren, de Intercity naar Amsterdam Centraal van 07:30 rijdt niet".
"Dames en heren, de Intercity naar Enkhuizen van 17:58 rijdt niet. De eerstvolgende trein naar Enkhuizen is de Intercity van 18:15".

Dat er geplande werkzaamheden waren, moest de reiziger er zelf maar bij verzinnen. Nu klonk het heel erg als defect materieel of een verstoring.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Hainje »

Automatische omroep zeker?
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door JWM »

Sowieso, dat omroepen van treinen naar Amsterdam Centraal op Sloterdijk... Dat is echt overbodig.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door VIRM »

Op Schiphol vielen vanavond de ICD van 22:05 en 22:21 naar Amsterdam Centraal uit. Reizigers werden door de omroeper verwezen naar de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] met overstap op Sloterdijk of de rechtstreekse [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] van 22:29. Hij maakte geen enkele vermelding van de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] van 22:14, en hij riep ook helemaal niet om in het Engels.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Ik nam vanmorgen de 11728 vanuit Amersfoort en wilde naar Rotterdam, dus was 't even balen toen er op de borden "Utrecht C./Den Haag C. - Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht C." stond aangekondigd.
Maargoed, even gekeken en er waren geen storingen en ook stond er gewoon een gebruikelijk setje van 10 bakken IRM klaar. Het enige ongebruikelijke was dat 't op spoor 4A stond wegens een vertraagde aankomst waardoor het slagje Schothorst vervallen was.
Gelukkig weet ik ondertussen wel dat ik met die treinen verder moet kijken dan m'n neus lang is, dus had inmiddels gezien dat de 2828 in Utrecht gewoon als rijdend op de AV stond. Toch gewoon ingestapt dus en jawel, in Utrecht ging het betreffende stel inderdaad gewoon door naar Rotterdam. Je zou als onwetende reiziger in Amersfoort maar je trein voorbij hebben laten gaan omdat er ten onrechte staat dat 'ie geen deel naar Rotterdam heeft...

Later kon ik me dan weer verbazen dat Connexxion na al die jaren nog altijd niet heeft bedacht dat plaatsnamen best handig zijn op het reisinfoscherm in een lange streeklijn. Nog tot daar aan toe dat de 436 op de DRIPs van Rotterdam Zuidplein de veelzeggende bestemming "Busstation" heeft, maar als je dan vervolgens instapt en als eerstvolgende haltes "A29", "N59 P+R", "Busstation" en "N215" op het scherm ziet staan lijk je toch in een soort van puzzeltje beland waar de bus nu heen gaat :P
Bij lijn 104 waarmee ik het bewuste eiland weer verliet ging ook iets niet helemaal lekker trouwens, die had in OVinfo "RENESSE TRANSFER Transferium" als bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Hendrik »

Gelukkig wordt bij de halteafroep van lijn 436/437 de plaatsnaam er wel bij gezegd. Maar op het scherm zou het ook gerust mogen staan ja...
Op de DRIP's staat trouwens normaliter gewoon 'Stellendam Busstation' (ik neem aan dat dat de bestemming van 'jouw' bus was). Het zou kunnen dat het alterneert tussen 'Stellendam' en 'busstation' of tussen 'Stellendam busstation' en 'busstation' (dat laatste is onlogisch ja), maar de plaatsnaam wordt normaliter wel weergegeven.
De bus op lijn 104 was vast een bus van TCR... :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten