Euro 2016

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Er valt nog weinig te toeteren want ze zijn nog niet zeker van de volgende ronde :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Ja dat wist ik zelfs na een blik op mijn papieren bijgehouden EK-schemaatje en slechts matige basis-voetbalkennis maar zij waren er blij mee :')
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Nouja even gekeken, maar in Poule F kan het voor Turkije alleen goed gaan als Portugal verliest van Hongarije. Moet de redding waarschijnlijk uit poule E komen. Een zege voor Ierland morgen is dus waarschijnlijk uitschakeling Turkije. Aan een overwinning van Zweden hebben ze alleen wat als dat met 4 goals verschil of meer is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door regenmaker »

Leukste is nog dat Kroatië de poulewinnaar is. Spanje - Italië in de achtste finale al. *O*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Euro 2016

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Het duurde even maar heel Turks Deventer kwam hier net langzaam en toeterend langsrijden, lieve help :')
:lol:
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Ik brak net in bij de voetballerij op tv en moest even hardop grinniken om de scores :D
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Hihi, met deze standen komt Portugal ook aan de horrorkant van het speelschema uit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Wtf, ik ben even douchen en het staat meteen 3-3 :shock:

Heeft die lamlul nou ook eens gescoord of is die nog steeds alleen maar met zijn kapsel bezig?
Edit: zo zo, twee keer zelfs
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Waarvan één pareltje. Zal wel eens de goal van het toernooi kunnen worden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

We kunnen het speelschema steeds verder invullen nu:

Zwitersland - Polen
Kroatië - Portugal
Wales - Turkije/ N-Ierland
Hongarije - België /Zweden/Ierland

Duitsland - Slowakije
Italië - Spanje
Frankrijk - N-Ierland/België/Zweden/ Ierland
Engeland - IJsland
Laatst gewijzigd door JWM op wo 22 jun 2016, 23:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

IJsland *O*
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Toch maar goed dat de Turken gister al hebben getoeterd, vandaag kan het niet meer :lol:

Volgende ronde weer een Brits onderonsje: Wales - Noord-Ierland. Ierland mag trouwens tegen Frankrijk.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Even kijken of ik snap waarom Italië 1e is geworden ondanks gelijk aantal punten met België hoor.
BEL - IT 0-2
IT - ZWE 1-0
BEL - IER 3-0
ZWE - BEL 0-1
IT - IER 0-1
Italië 6 punten, België ook.

Italië heeft 3 doelpunten gemaakt, 1 tegen gehad.
België heeft 4 doelpunten gemaakt, 2 tegen gehad.
Doelsaldo is voor beide +2.

Italië heeft twee keer gewonnen, België ook.

Maar onderling resultaat: Italië heeft gewonnen van België dus wordt Italië eerste.


Kloppen mijn derde plaatsen ook?
Slowakije heeft 4 punten, dus door. Ierland ook.
De andere vier hebben allebei drie punten. Noord-Ierland en Portugal hebben een doelsaldo van 0 en Albanië en Turkije -2, dus de eerste twee zijn door.

Niet haten als ik het allemaal toch niet blijk te snappen, ik ben het aan het leren :D En nu ik een tv heb én Kowet weer in de Eredivisie wil ik het toch wat meer gaan volgen allemaal..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Nou, dit soort regels verschillen vaak per toernooi. Onderling resultaat gaat op het EK voor op doelsaldo, dus ook als Italië met 8-0 had verloren waren ze nogsteeds groepswinnaar.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Euro 2016

Bericht door Ardan »

Ah okee. Naja, we gaan nu toch de finales in :)
Het wordt dus dit:

Zaterdag:
Zwitserland-Polen
Kroatië-Portugal
Wales-Noord Ierland

Zondag:
Hongarije-België
Duitsland-Slowakije
Frankrijk-Ierland

Maandag:
Italië-Spanje
Engeland-IJsland
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Zullen we even een bescheiden poultje doen?
  • Zwitserland - Polen: Lastig, ik zie weinig verschil tussen beide elftallen. Beide met weinig spektakel vrij gemakkelijk doorgegaan achter een grote favoriet. De aanvallende kwaliteit van Lewandowski geeft de doorslag
  • Wales- Noord-Ierland: Zonder Bale zou het gelijkwaardig zijn, maar met deze klasbak in het elftal is Wales mijn favoriet.
  • Kroatië - Portugal: Portugal had de grootste moeite door te gaan in een niet bijzondere poule. Hebben weliswaar Ronaldo maar het middenveld van Kroatië is van topniveau.
  • Frankrijk - Ierland: De Ieren gaan hun huid duur verkopen maar gaan uiteindelijk toch strijdend ten onder.
  • Duitsland - Slowakije: DIt mag geen probleem zijn voor Duitsland.
  • Hongarije - België: De Belgen draaien nog niet geweldig maar Hongarije is een haalbare kaart.
  • Italië - Spanje: De Italianen kunnen tegen Spanje hun favoriete spelletje spelen en daar gaat Spanje enorm veel moeite mee krijgen.
  • Engeland - IJsland: De Engelsen scoren moeilijk en de IJslanders kunnen goed verdedigen. Dit blijft lang 0-0 en wordt vlak voor tijd beslist door een fraaie treffer van de Engelsen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Euro 2016

Bericht door Vinny »

Ik kan me wel in bovenstaande analyse vinden al denk ik dat de Portugese spelers wel gebruik gaan maken van hun kwaliteit en dus Kroatië gaan verslaan, al vind ik de Kroaten leuk spelen en gun ik het hen meer. Hongarije is ook een lastige ploeg en ik vind de Belgen juist tegenvallen, dus dat zou ook andersom kunnen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door regenmaker »

JWM schreef:Zullen we even een bescheiden poultje doen?
Laat ik dan ook maar eens een gokje wagen. :P
  • Zwitserland - Polen: Ik denk toch dat Zwitserland gaat winnen als Shaqiri en Lichtsteiner weer eens een beetje beter gaan voetballen. Als Lewandowski geen ballen krijgt, wordt het ook moeilijk scoren.
  • Wales - Noord-Ierland: Wales gaat dit denk ik wel winnen of er moet iets rampzalig gebeuren. Bale scoort gewoon. Zelfs zonder Bale hebben ze nog een beter elftal dan Noord-Ierland.
  • Kroatië - Portugal: Ronaldo begint eindelijk een beetje te draaien sinds de wedstrijd tegen Hongarije en als ze de achterhoede op orde hebben dan moet het wel goed komen. Pepe moet gewoon iedereen onderuit halen en kaarten gaan incasseren.
  • Frankrijk - Ierland: Frankrijk meer klasse, was al een verrassing dat die Ieren van de Italianen wonnen maar die Italianen hadden een tweede elftal opgesteld. Frankrijk zal minder spaarzaam zijn.
  • Duitsland - Slowakije: Idem als hierboven: Dit mag geen probleem zijn voor Duitsland.
  • Hongarije - België: Hongarije gaat dit winnen, denk ik. De Belgen draaien niet top en Dzsudzsák is in goede vorm.
  • Italië - Spanje: Italië gaat hier een vroege goal maken en dan de rest van de tijd weg is weg en voor de goal hangen. Wordt misschien wel geen mooie pot, maar krijgt wel een winnaar.
  • Engeland - IJsland: IJsland verrast iedereen op dit toernooi. De Engelsen zijn ook niet meer wat het geweest zijn. IJsland is goed in verdedigen en hun ingooi-skills zijn ook handig (soort extra corner). IJsland gaat winnen in de verlenging door een counter. Hup IJsland!
Laatst gewijzigd door regenmaker op do 23 jun 2016, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Euro 2016

Bericht door AppleMoose »

Dan doe ik ook maar even mee :)
  • Zwitserland - Polen: Beide ploegen niet echt gezien maar op gevoel zeg ik dat Polen doorgaat. Al zou het me geen zak kunnen schelen als het andersom is.
  • Wales - Noord-Ierland: Wales heeft een goed ploegje en is in goede vorm. Met Bale moeten ze Noord-Ierland wel kunnen verslaan.
  • Kroatië - Portugal: Portugal speelde tot nu toe niet denderend maar ik denk dat de wilskracht en de individuele kwaliteiten van een aantal spelers van Portugal de doorslag gaan geven. Ronaldo heeft toch elke wedstrijd wel een of meerdere momenten waarop die het verschil kan maken.
  • Frankrijk - Ierland: Ik ben nog niet zo van onder de indruk van de Fransen, maar ze zullen Ierland wel moeten kunnen verslaan. Wel jammer, de filmpjes van de Ierse supporters bevallen mij wel.
  • Duitsland - Slowakije: Duitsland gaat dit gewoon winnen.
  • Hongarije - België: Jammer voor de Belgen, maar hier stopt het EK voor hen. Hongarije heeft tegen Portugal laten zien dat ze in goede vorm en zijn niet voor niets groepswinnaar geworden. België mist de vorm en is met hangen en wurgen naar de volgende ronde gekropen.
  • Italië - Spanje: Spanje heeft zeker hun kwaliteiten maar ik denk dat Italië net wat meer "swingt".
  • Engeland - IJsland: IJsland kan weleens, samen met Wales, de verrassing van het toernooi worden. Ze moeten wel wat beter gaan spelen in de tweede helft. Engeland zal wel het meeste balbezit hebben en een paar grote kansen krijgen, maar de keeper van IJsland is erg goed en anders ligt er wel een andere IJslander dwars. IJsland zelf heeft aan een paar kansen genoeg om 1 of meerdere goals te maken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Euro 2016

Bericht door Meltrain »

Mijn voorspellingen:
  • Zwitserland - Polen: Ik denk dat Zwitserland net iets beter is, maar veel verschil zal het niet zijn.
  • Wales - Noord-Ierland: Wales heft meer kwaliteit: niet alleen Bale, maar ook bijvoorbeeld Ramsey. Overigens gaat Will Grigg wel zijn door iedereen gehoopte EK-debuut opluisteren met een doelpunt. *O* :mrgreen:
  • Kroatië - Portugal: Portugal heeft vermoedelijk toch net iets meer kwaliteit. Daarnaast hoop ik heel erg op een wedstrijd Wales - Portugal, maar dat kan helaas pas in de halve finale. Niets zo leuk als Ronaldo verslagen te zien worden door Bale. :mrgreen:
  • Frankrijk - Ierland: Omdat (het team en de supportersgroep van) Ierland gewoon veel leuker is. :D
  • Duitsland - Slowakije: Duitsland is voor mij de grote favoriet dit EK en zal dat in deze wedstrijd wel waarmaken.
  • Hongarije - België: De Belgen hebben meer individuele kwaliteit. Tot nu toe draait het nog niet heel erg, maar ze hebben wel altijd een keeper die ze in de wedtrijd kan houden.
  • Italië - Spanje: Spanje heeft meer individuele kwaliteiten, maar bij Italië speelt iedereen meer in dienst van het team. Ik denk dat dat uiteindelijk toch de winst zal opleveren. Het is wel de vraag of het opstellen van een B-team tegen Ierland het ritme en de routines bij de Italianen niet heft verstoord.
  • Engeland - IJsland: Het wordt geen makkelijke wedstrijd, maar uiteindelijk zal Engeland wel winnen, vermoedelijk door ene doelpunt van Vardy
Ronaldussen schreef:, maar de keeper van IJsland is erg goed
Je weet van welke club hij is? :mrgreen:
(Dus eigenlijk toch nog een derde Eredivisie-speler op het EK, ook al speelde hij het afgelopen half jaar niet in de Eredivisie.)
regenmaker schreef:en Duszak is in goede vorm.
Bijna goed, het is Dzsudzsák. :') :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Bijna goed, het is Dzsudzsák. :') :X
Ik had z'n naam nog gegoogled en toen ik duszak typte kreeg ik foto's van hem, dus dacht zal wel goed zitten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Euro 2016

Bericht door JWM »

Goh, iedereen gaat hier voor Italië :o
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Euro 2016

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef:
Ronaldussen schreef:, maar de keeper van IJsland is erg goed
Je weet van welke club hij is? :mrgreen:
Niemand is perfect :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Euro 2016

Bericht door Hainje »

Ik ben Niemand. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Euro 2016

Bericht door Suus »

Ik denk nog steeds dat Spanje de titel gaat prolongeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten