OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen om 6.50 uur stond er op spoor 4 te Rotterdam Stadion een lange sleep Plan T's met ook een enkel V'tje ertussen. Lijkt sterk op een verzameling van al het afgevoerde Plan T wat her in der in het land aanwezig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

3x een plan T en 1x een plan V? Doet me sterk denken aan de stellen die enkele weken rondom Leiden hebben gestaan ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Dat was inderdaad het geval volgens een melding na die van mij op Somda. Toen stond er overigens inmiddels ook een loc voor, ook niet echt alledaags om te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

In de t241 zit een vervangend DB-stammetje met blauwe stoelen en houten tafeltjes in de 2e klas. Wat is dat voor een ding, en is dat vandaag uit Duitsland overgekomen? Geen Bordbistro ook.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door dennistd »

De t148 heeft een aanrijding gehad bij Berlijn. Daar is toen een vervangende trein voor gekomen, en die zal in Hfdo wel gekeerd zijn op de t241
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door JeePee »

De t12759 met slechts 2x ICM-III. Staanplaatsen tussen Ut en Zl in de gangpaden. Tussen Zl en Swk alleen op de balkons. Conductrice nog vol trots melden dat het achterste stel er in Zl niet af ging. Nee dat zou er nog eens bij moeten komen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Mja, 't was wel goed druk ja... de t1759 moest het namelijk ook met slechts twee drietjes doen en had eveneens de balkons en gangpaden over de hele treinlengte vol staan. Bleef ook nog wel het een en ander achter in Utrecht, voor veel andere richtingen als Amersfoort zullen immers geen reizigers staan te wachten op spoor 11 aldaar.
Overigens miste de t1759 nog wel wat meer dan een treinstel, namelijk ook een machinist wat ca. +5 opleverde bij vertrek. Van die trein ging het achterste stel overigens wel maar tot Deventer mee en verder stond er een ICMm op Utctw dus dat zou weleens verband met die korte treintjes kunnen houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Gister had trein t4556 problemen met koppelen op Amsterdam Centraal. Het gevolg was +37 vertraging. Trein t14556 reed ook al niet, waardoor trein t4558 die met een los Ddarretje reed extreem vol was, mensen konden er niet allemaal in.
Nadat de problemen waren verholpen met de t4556 kon ie meteen achter de t4558 aan, 8 bakken mddm, slechts halfvol. En 3 minuten later kwam de t14558 ook nog langs, mensen hebben het er blijkbaar niet voor over om nog even 5 minuten te wachten, ondanks dat werd omgeroepen dat die andere treinen veel ruimte hadden.

Zelf ben ik in de verkeerde trein gestapt gister voor het eerst sinds ik me kan herinneren in Nederland. Uit automatisme ben ik op spoor 8a op Amsterdam Centraal ingestapt in de gereed staande Ddar om 23.35, er gewoon van uitgaande dat het de trein naar Enkhuizen was. (blijkt die op vrijdag van spoor 11b te vertrekken) Het was helaas de t2200 naar Rotterdam Centraal. Ik dacht zelfs nog in het even vluchtig naar de cta kijken dat de flapjes verkeerd stonden :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Waar kwam je er achter? :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

IC t9228 reed bij Rtz met een Traxx-loc voorop met daarachter een 11.8-tje in opzending en achterop een Bs.
De daarop kerende IC t9229 reed bij Rtz zonder het 11.8-tje, dus deze is in Brussel gedropt, maar nog wel met de Bs.

Verder zag ik ergens tussen 11 en 12 uur de Veolia-loc 1509 met 5 Class 66-tjes op sleeptouw opweg vanaf NedTrain Rotterdam Feijenoord naar de Duitse grens bij Venlo. Waar de locs verder naartoe gaan weet ik niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Waar kwam je er achter? :P
Gelukkig bij Sloterdijk, het perron naar Haarlem was ieens een vreemd gezicht als je dat niet verwacht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door M57 »

Trein t4568 was besmeurd met poep. Het zat op vele tactische plaatsen door de trein heen. Het materieel werd op uit Ekz uit dienst genomen en er kon uiteraard geen vervangend materieel worden geregeld voor t4583.

Verder vanmiddag in de omloop voor de s4800/s5400 zowel een ICMm als een SGMm getroffen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Stoptrein t4028 kreeg vanochtend +5, omdat er tussen Gouda en Woerden een goederentrein tussen werd gegooid. De HC wist het echter erg leuk te formuleren, hetgeen ik helaas niet meer helemaal weet.

Een andere opmerkelijke omroep was in de s3400 --> Haarlem, net na Heerhugowaard: 'Wegens fotografen langs het spoor voor de stoomtrein, hebben wij de opdracht gekregen om niet op volle snelheid te rijden.'
Deze omroep zorgde voor onbegrip bij twee meiden, die niet begrepen wat er leuks is aan stoomtreinen fotograferen. :p Overigens hadden die twee meiden even ervoor al een discussie waar de afkorting LONSDALE voor staat. :lol:
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 17 mei 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

meltrain schreef:Stoptrein t4028 kreeg vanochtend +5, omdat er tussen Gouda en Woerden een stoptrein tussen werd gegooid. De HC wist het echter erg leuk te formuleren, hetgeen ik helaas niet meer helemaal weet.
Huh? Welke stoptrein moet daar dan voorgegooid zijn? De s19800 rijdt niet op zaterdag, de s9700 ook niet, en gaan maar tot Goverwelle, en de s9800 rijdt zo'n 5 minuten later dan de s4000 :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Sorry, moet natuurlijk een goederentrein zijn. :oops:
Ik bedoelde het goed, maar schreef het verkeerd. :oops:
Zal het gelijk even aanpassen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Er reed vanmiddag (kwart voor zes) een DD-AR met mDDM in een s8800 uit Alphen richting Bodegraven :shock:

Er heeft de afgelopen jaren allerhande materieel in de s8800 gereden, maar dit is nieuw voor mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Er reed vanmiddag (kwart voor zes) een DD-AR met mDDM in een s8800 uit Alphen richting Bodegraven :shock:
Nog meer DD-AR nieuws. Ik zag vandaag een stam met lok tussen Gouda en Woerden voorbijkomen (ongeveer rond 16:40 en reed richting Woeren), waarvan het tweede rijtuig een schonere (lees nieuwere) kleur had dan de rest van de stam :shock: :?.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Dat klopt, dat is de ex-7364 (nu 7464). De wat frissere bak stond jarenlang met brandschade in Leidschendam en is recent volledig opgeknapt en nu dus toegevoegd aan het stammetje van 3 bakken. Vandaar de wat betere kleur aan de buitenkant, aan de binnenkant ziet het ding er ook een stuk beter uit kan ik uit eigen ervaring melden ;)

@Bee: het is de afgelopen jaren een enkele maal voorgekomen (DDAR met mDDM in de s8800), maar het is inderdaad zeer zeldzaam. DDAR met loc is overigens niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Er reed 1 minuut geleden een beneluxstam (die met geschilderde stuurstand) voorbij op de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer. Dat gebeurt normaal niet, dus er zal ergens wel iets mis zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Jurjen »

Zou het geen s9200 met +5 kunnen zijn, die daardoor op Shl-Asd opgeheven is en via Asdz naar Wgm gestuurd is? Of is die regeling alweer afgeschaft nu?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Allang.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Toch worden er nog bijna dagelijks wel een of meerdere Beneluxen via de Zuidtak gestuurd, die veel vertraging hebben opgelopen. Ik weet niet wat de grens is, zal wel met personeel en mat keringen te maken hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag rond 17.50 uur kwam er een SLT-IV bij Rotterdam Centraal de tunnel uit komende uit de richting Dordrecht. Na diverse nachtelijke proefritten durft men het nu dus blijkbaar weer aan middenin de spits met zo'n ding rond te gaan rijden.

Enige tijd later, zo rond 18.00 uur, nog een vrij merkwaardige situatie in Dordrecht. De t1965 kwam tot stilstand voor het rode inrijsein wat ongetwijfeld te maken had met de t2158 die even later voorbij kwam, kennelijk was die met +15 van z'n gebruikelijke vertrekspoor 5 vertrokken.
Toen die trein voorbij was sprong het sein op geel (kan je door de forse boog mooi zien van achterin de trein) en gingen we weer rijden, waarbij me opviel dat de t5165 nog op spoor 4b stond. Echter werd de t1965 niet naar spoor 5 gestuurd, maar mocht deze binnenkomen op spoor 4a... dat past dus echt niet met 10 bakken ICRm. Er werd nog omgeroepen dat de achterzijde van de trein niet langs het perron stond, maar dat was toch wel enigzins een understatement want na met vele andere reizigers drie bakken naar voren te zijn gelopen was er nog altijd niets anders dan wissels te zien. We begonnen toen echter wel weer te rijden om, naar later bleek, de trein alsnog volledig langs het perron te zetten. Dat was toch wel wat makkelijker als er met een bak of 4-5 buiten staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

- De Stoptreinen t14015 en t4016 reden in Rtd met een Plan T + V i.p.v. een DD-AR.
- Stoptrein t5157 reed in Rtd met VIRM 8624. Was wel grappig om de Stoptrein met net zoveel capaciteit als de IC t2157 te zien.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Marc »

Af en toe vallen van die kleine zaken op: in een kopbak van VIRM-stel 9402 trof ik een sticker over het ontgrendelen van de deuren bij nood. De betreffende sticker hoorde niet in dit materieel thuis, maar in ICRm (met deurgrepen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten