Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Michael »

Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

ROOSENDAAL - Er gaat mogelijk op korte termijn een extra trein rijden tussen Antwerpen en Roosendaal. Deze dienst zou, tijdelijk, een uitkomst moeten zijn voor de geplande wegwerkzaamheden rond de Belgische havenstad. Antwerpen zou dan per auto slecht bereikbaar zijn.

De Nederlandse en Belgische overheden en de vervoersmaatschappijen in de twee landen, NS en NMBS, gaan samen de haalbaarheid bekijken. Ook komt er een onderzoek naar het doortrekken, op langere termijn, van de Belgische Intercityverbinding Brussel-Essen tot aan Roosendaal.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/25104 ... eid++.aspx
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Aking »

Dus nou kan het ineens wel? :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Wubbo »

Als ik het besluit van NS over de vraag aan het Locov goed begrijp is het doortrekken van die (tijdelijke) stoptrein de enige mogelijkheid om toch 2x per uur een trein de grens over te sturen bij Roosendaal als de Beneluxtrein via Breda gaat rijden. Nou zie ik dat laatste voorlopig niet gebeuren en lijkt het doortrekken van die stoptrein bij de NMBS ook nog niet helemaal door de molen te zijn, dus voorlopig verandert er verwacht ik niets.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Mr-W »

Heeft de NMBS eigenlijk wel voldoende geschikt materieel? Zeker gezien de wens van NS om met ander materieel te rijden dan de Varkensneuzen.
Als de aansluitingen goed zijn verwacht ik dat er nog wel gebruik van gemaakt wordt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door AppleMoose »

Als NS ander materieel wil, dan moet NS daar zelf maar voor zorgen. Sowieso, zolang NS haar eigen materieelbestand nog niet op orde heeft en nog geen HSL-waardig materieel laat rijden en nog Belgische rijtuigen moet huren om de dienstregeling überhaupt te kunnen uitvoeren, is NS wel het laatste bedrijf die eisen mag stellen over met welk materieel een ander vervoersbedrijf een treinverbinding moet uitvoeren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Vinny »

De materiële beperking is dat het PvR van de spoorlijn de meeste Belgische dubbeldekkers niet toelaat. De vervoerders moeten dus met andere treinen aan komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Plutona »

Mr-W schreef:Heeft de NMBS eigenlijk wel voldoende geschikt materieel? Zeker gezien de wens van NS om met ander materieel te rijden dan de Varkensneuzen.
Als de aansluitingen goed zijn verwacht ik dat er nog wel gebruik van gemaakt wordt.
Heeft de NMBS niet nog wat duikbrillen over?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Z2N »

De Duikbrillen mogen niet gekoppeld rijden in Nederland, omdat ze dan de bovenleiding teveel belasten. Een losse Duikbril is te kort verderop de route, en daarom vallen ze af.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Aking »

Kun je die dingen in Essen niet splitsen/combineren dan? Ik zo zeggen je knalt er achterop en rijdt door, maar dat zal wel weer te simpel zijn :X :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door reisthijs »

Het zijn treinstellen met volledige automatische koppeling (in tegenstelling tot de Varkensneuzen, waar alleen de mechanische koppeling automatisch werkt), dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mogelijk extra trein tussen Roosendaal en Antwerpen, onderzoek naar haalbaarheid

Bericht door Aking »

Dr zal vast wel iets met veiligheid/storingen/betrouwbaarheid/weetikhetwat te bedenken zijn :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten