Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Knip lijn 12 dan op het moment dat lijn 12S werd opgeheven, dan is dat ook klaar.

Wijkt de paginatitel van lijn 2 trouwens ook niet af van de rest met Jaarbeursplein ipv Jaarbeurszijde?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Daniël, ik ben het helemaal met je eens dat het afzonderlijke busstations zijn en waarbij best vermeld mag worden op welke de lijn stopt. Maar is het nodig om dat meteen in de titel te zetten, dat kan toch ook de eerste alinea in vetgedrukte letters? Men zoekt een lijn op aan 'xx Utrecht Centraal' en welke kant boeit niet als je zoekt, dat lees je wel als je op de pagina zelf bent.
Daniel schreef:als een lijn bij "Nepstad, Fantasiestraat" eindigt noemen we dat in de titel toch ook niet "Nepstad, Verzonnenlaan"?
Die vergelijking gaat niet op in dit geval.. het gaat puur om een zijde, niet om een compleet ander station.
Ik doe ook maar wat
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Met wijken is het niet anders.
We noemen in de titel de wijknaam. Terwijl de eindhalte toch echt anders heet.

In het geval van stations de stationsnaam benoemen, zonder vervoerdersnaam.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Voor stations zie ik liever in de paginanaam simpelweg "Station", geen verdere toevoegingen (ook geen Centraal Station hoewel ik ermee kan leven als de "echte" Centraal Stations dit wel gaan hebben, dan zitten we nog wel altijd met Nijmegen). Dan houden we alles uniform en maakt het eventueel handmatig zoeken makkelijker. In de routestrip (en eventueel eerste alinea) mag je los gaan, daar mag je best toevoegingen gebruiken als er meerdere fysieke busstations zijn bij het station zijn. Dit zou in eerste instantie moeten gaan gelden voor alle nieuwe pagina's. Zolang redirects nog goed werken heeft hernoemen van oude pagina's wat mij betreft een lagere prioriteit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Als een station Centraal heet is er niets mis met Centraal Station. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Als een station Centraal heet is er niets mis met Centraal Station. :X
Ik was je al voor met een edit van mijn bericht. Ik zou ermee kunnen leven als het een "echt" Centraal Station is (en die hebben we niet veel). Het probleem is vooral een wildgroei in Centraal Stations omdat sommige vervoerders hun eindhalte zo noemen (bijvoorbeeld Nijmegen in het verleden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Bee schreef:Zolang ze in Utrecht met busstations blijven schuiven blijf je het risico houden dat er dubbele doorverwijzingen blijven ontstaan. Daarom dat ik er de stofkam doorheen haal.
Dit is de enige en laatste verschuiving voor veruit de meeste lijnen op Utrecht Centraal. De U-OV-lijnen van het Jaarbeursplein gaan alleen uiteindelijk weer naar de centrumzijde, maar dat zijn slechts 3 lijnen (de rest is doorgaand).
Vijf lijnen, maar bij 18 en 28 hoef je de titel uiteraard niet meer te wijzigen (maar wel de routestrip).
Bee schreef: Wijkt de paginatitel van lijn 2 trouwens ook niet af van de rest met Jaarbeursplein ipv Jaarbeurszijde?
Ja, maar die stopt ook op het Jaarbeursplein. :P Beetje gek om dan Jaarbeurszijde in de naam te zetten, terwil hij daar niet stopt. :wink:
Hetzelfde geldt voor lijn 3 en 6.
fogeltje schreef:Voor stations zie ik liever in de paginanaam simpelweg "Station", geen verdere toevoegingen (ook geen Centraal Station hoewel ik ermee kan leven als de "echte" Centraal Stations dit wel gaan hebben, dan zitten we nog wel altijd met Nijmegen).
En hoe wil je dat dan doen met andere toevoegingen, zoals "Centrum" (Schiedam Centrum, Barneveld Centrum, Almere Centrum) of dubbele stationsnamen (Ede-Wageningen wat volledig in Ede ligt)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Vijf lijnen, maar bij 18 en 28 hoef je de titel uiteraard niet meer te wijzigen (maar wel de routestrip).
Ik schreef toch ook dat de rest doorgaand was.
Bee schreef:Wijkt de paginatitel van lijn 2 trouwens ook niet af van de rest met Jaarbeursplein ipv Jaarbeurszijde?
Ja, maar die stopt ook op het Jaarbeursplein. :P Beetje gek om dan Jaarbeurszijde in de naam te zetten, terwil hij daar niet stopt. :wink:
Hetzelfde geldt voor lijn 3 en 6.
Helaas, lijn 2 stopt wel op Jaarbeurszijde (maar da's alleen een uitstaphalte)
fogeltje schreef:Voor stations zie ik liever in de paginanaam simpelweg "Station", geen verdere toevoegingen (ook geen Centraal Station hoewel ik ermee kan leven als de "echte" Centraal Stations dit wel gaan hebben, dan zitten we nog wel altijd met Nijmegen).
En hoe wil je dat dan doen met andere toevoegingen, zoals "Centrum" (Schiedam Centrum, Barneveld Centrum, Almere Centrum) of dubbele stationsnamen (Ede-Wageningen wat volledig in Ede ligt)?
Ik kan me er prima in vinden dat je pagina's niet gaat hernoemen als de haltenaam wijzigt van "Station NS" naar "Station" of "Station Veolia", dat komt allemaal op hetzelfde neer. Dat kan je inderdaad het beste allemaal Station of Centraal Station noemen afhankelijk van hoe dat door de vervoerder gehanteerd wordt (meestal met centraal erbij als er meerdere stations in die stad zijn).
Ardan schreef:Daniël, ik ben het helemaal met je eens dat het afzonderlijke busstations zijn en waarbij best vermeld mag worden op welke de lijn stopt. Maar is het nodig om dat meteen in de titel te zetten, dat kan toch ook de eerste alinea in vetgedrukte letters?
Ja dat is in deze uitzonderlijke situatie nodig. Utrecht is nu eenmaal de enige uitzondering in het land met twee grote busstation op verschillende plaatsen naast het station. (Amsterdam Centraal heeft er ook wel meerdere maar dat gaat meer om verschillende kleinere halteplaatsen).
Er zijn trouwens ook meerdere gevallen waarbij deze naamgeving overlap van pagina's voorkomt: "Lijn 47 Utrecht Busstation West - Houten Station" en "Lijn 47 Utrecht CS Jaarbeurszijde - Houten Station Houten" zijn bv. twee totaal andere lijnen waarbij eigenlijk alleen de haltes op de ringweg van Houten bij allebei voorkomen. Ik zie eerlijk gezegd liever deze manier van ze uit elkaar houden dan dat je jaartallen in de paginanaam moet gaan zetten.
Daniel schreef:als een lijn bij "Nepstad, Fantasiestraat" eindigt noemen we dat in de titel toch ook niet "Nepstad, Verzonnenlaan"?
Die vergelijking gaat niet op in dit geval.. het gaat puur om een zijde, niet om een compleet ander station.
Het is dus juist wel een compleet ander station. Als je aan de verkeerde kant staat ben je in Utrecht echt niet blij hoor...

Bedenk trouwens ook dat als je een lijn zoekt via Google je ook de paginatitel in de resultaten ziet. Dat biedt ook gelijk een mogelijkheid om snel te herkennen wat de actueelste pagina is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:Voor stations zie ik liever in de paginanaam simpelweg "Station", geen verdere toevoegingen (ook geen Centraal Station hoewel ik ermee kan leven als de "echte" Centraal Stations dit wel gaan hebben, dan zitten we nog wel altijd met Nijmegen).
En hoe wil je dat dan doen met andere toevoegingen, zoals "Centrum" (Schiedam Centrum, Barneveld Centrum, Almere Centrum) of dubbele stationsnamen (Ede-Wageningen wat volledig in Ede ligt)?
Ik zou zeggen:
- Bij Centraal Stations --> Centraal Station in de titel
- Bij stations als Almere Centrum, Almere Poort, Barneveld Noord --> gebruik dat dan ook in de titel
- Bij overige stations (die alleen de plaatsnaam of twee plaatsnamen als stationsnaam hebben) --> gebruik enkel Station in de titel

Voorbeelden (in de titels):
Almere Station Centrum
Utrecht Centraal Station
Ede Station
Bussum Station
Barneveld Station Noord
Maastricht Station Randwyck
Venray Station
Groningen Station

Ik heb het hier puur over de paginatitels; in de routestrips blijven we gewoon de haltenamen van de vervoerders hanteren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Milco schreef:- Bij overige stations (die alleen de plaatsnaam of twee plaatsnamen als stationsnaam hebben) --> gebruik enkel Station in de titel
Dat gaat gegarandeerd verwarrend werken bij steden met meerdere stations waarvan het hoofdstation geen aparte naam achter de plaatsnaam heeft. In dat soort gevallen zou ik ook gewoon centraal station gebruiken, zoals de vervoerders in veruit de meeste gevallen ook al doen.

Als aanvulling nog:
- Bij stations met meerdere grote busstations --> gebruik de naam van het busstation in de titel i.p.v. die van het station.

We moeten hier eens ophouden met zo panisch doen met een pagina meer of minder en alles in een regeltje te gieten. Soms is een richtlijn goed, maar in veel andere gevallen moet je naamgeving gewoon op de situatie aangepast zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Volgens mij geeft ieder hier gewoon zijn mening, niks panisch dus...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Daniel blijft ook gebruik maken van avondfrequenties van 1x/dag (ri. Utrecht). Dan lijkt het net of er om 22:00 uur nog een rit rijdt, terwijl die rit al om 19:30 uur rijdt. Als je het dan aanpast krijg je meteen van: a.u.b. laten staan, heb net alle pagina's nagekeken. Heb dan liever 1x/uur (tot 19:30).

Daarnaast ben ik ook van mening dat je gewoon Centraal Station moet gebruiken, zoals lijn 50 tussen Utrecht en Wageningen. Is makkelijk en scheelt hernoemingswerk als de vervoer weer van busstationnetje wisselt.

Ede station wordt in mijn ogen wel Ede station Ede-Wageningen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ja iedereen geeft z'n mening maar de uitkomst laat zich wel steeds samenvatten tot het tot sint juttemis blijven gebruiken van dezelfde pagina en het opleggen van een naamgevingsregel terwijl dat nu juist iets is wat zich nooit goed in één regel laat samenvatten.

@opsplitsen: Bv. de pagina van lijn 2 in Utrecht beschrijft een periode van liefst 13 jaar waardoor bv. informatie over de materieelinzet in de loop der jaren verloren gaat. Ook frequenties die in de loop der jaren steeds ietsjes verschuiven halen daardoor nu vaak niet de geschiedenis waardoor na een aantal jaar best een grote verandering ontstaan kan zijn. Dat kan je goed ondervangen door wat vaker een nieuwe pagina te beginnen.

@naamgeving: Ik zou dit juist niet te strak vastleggen zolang het basis format (Lijn xx Stad, Beginpunt - Eindpunt) maar gehanteerd wordt. Zo kan je juist in situaties waar dat relevant is een uitzondering maken. Daaronder vallen bv. ook grote routewijzigingen die een andere pagina wenselijk maken terwijl bv. de eindpunten niet veranderen. Jaartallen in paginanamen moet je zoveel mogelijk voorkomen, doe dan liever een iets andere haltenaam bij een station als die toevallig ook rond hetzelfde moment gewijzigd is.
Daniel blijft ook gebruik maken van avondfrequenties van 1x/dag (ri. Utrecht). Dan lijkt het net of er om 22:00 uur nog een rit rijdt, terwijl die rit al om 19:30 uur rijdt.
Ja hallo, waarom hebben we andere een avondparameter. Zoiets moet je ook wel consequent gebruiken anders werkt dat ook niet. Dat het lijkt alsof er om 22.00 uur een rit rijdt is een aanname, maar dit dient juist als onderscheid tussen lijnen die daadwerkelijk na de spits ophouden met rijden of nog kort na de spits doorrijden.
Als je het dan aanpast krijg je meteen van: a.u.b. laten staan, heb net alle pagina's nagekeken.
Dat is omdat ik de frequentieparameters graag consequent houdt: een lijn die na 19.00 uur nog ritten heeft rijdt dus 's avonds, punt. Dan is het niet bepaald wenselijk als daar vervolgens weer iemand in gaat rotzooien die vindt dat dat nog bij de spits hoort.
Heb dan liever 1x/uur (tot 19:30).
Da's op zich ook een prima toevoeging, maar dan wel bij de avond-parameter en niet bij "spits" o.i.d.
Daarnaast ben ik ook van mening dat je gewoon Centraal Station moet gebruiken, zoals lijn 50 tussen Utrecht en Wageningen. Is makkelijk en scheelt hernoemingswerk als de vervoer weer van busstationnetje wisselt.
Jullie doen hier net alsof dat jaarlijks gebeurd, maar het is nu notabene één keer dat er veel verschuift. Er is nagenoeg geenenkele lijn die meer dan eens naar een ander busstation verschoven is, de pagina's waarbij dat wel zo is gaan gewoon al veel te lang mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Bij stations met twee plaatsnamen zou ik de plaatsnaam gebruiken waar het busstation ligt.
Bij Ede-Wageningen ligt het busstation in Ede; bij Naarden-Bussum ligt het busstation in Bussum; bij Heemstede-Aerdenhout liggen de bushaltes in Heemstede en ga zo maar door. Mijn keuze hiervoor is puur om de paginatitel niet te lang te maken: "Ede Station" is een aanzienlijk stuk korter dan "Ede Station Ede-Wageningen".
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Waarom mag de paginatitel niet te lang worden dan? Ik kan me niet herinneren ooit tegen een maximumlengte daarvoor aan gelopen te zijn.

Ook niet heel consequent trouwens: zag dat je laatst goed bezig was door allerlei afkortingen uit haltenamen in de routestrips te halen, maar als het een eindpunt is ga je het vervolgens wel inkorten??? En dan bv. juist weer niet "Johan Hans Willem Poststraat" in de paginatitel maar "J.H.W. Poststraat" om maar een willekeurig iets te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Ik zeg ook niet dat een titel kort moet zijn, maar hoe korter hoe beter ik het vind. ;)

Waar heb ik dat gedaan dan? Als je het over een buslijn in Noord-Holland-Noord hebt, die concessiepagina en de titels waren door Etienne aangemaakt en ik zou de rest doen.

Oh ja, je vraagteken blijft hangen lijkt wel. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Da's op zich ook een prima toevoeging, maar dan wel bij de avond-parameter en niet bij "spits" o.i.d.
Ja, dat is ook wat ik bedoel en zelf gebruik. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Ik zeg ook niet dat een titel kort moet zijn, maar hoe korter hoe beter ik het vind. ;)
Noemen we de pagina's toch voortaan iets als "Lijn 1"? Ben je gelijk van de stationsnamen af :lol: Dingen gaan toch altijd weer in cirkeltjes rond, want zo zijn we ooit ook begonnen met buslijnen op de wiki.
Waar heb ik dat gedaan dan? Als je het over een buslijn in Noord-Holland-Noord hebt, die concessiepagina en de titels waren door Etienne aangemaakt en ik zou de rest doen.
Afkortingen uit haltenamen halen heb je in zo'n beetje heel Nederland wel gedaan, zag er in elk geval ook een stel op m'n volglijst langskomen. Die Poststraat was gewoon even een verzonnen iets als voorbeeldje en kwam niet uit de praktijk ofzo.
regenmaker schreef:
Daniel schreef:Da's op zich ook een prima toevoeging, maar dan wel bij de avond-parameter en niet bij "spits" o.i.d.
Ja, dat is ook wat ik bedoel en zelf gebruik. ;)
Hmm, maar ik kan me niet herinneren anders dat ik dat soort aanpassingen teruggedraaid heb. Hooguit als er weer dingen aangepast werden in pagina's waar ik nog bezig was de wijzigingen te verwerken, dan heb ik zoiets van breng een keer wat meer geduld op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Bij stations met twee plaatsnamen zou ik de plaatsnaam gebruiken waar het busstation ligt.
Bij Ede-Wageningen ligt het busstation in Ede; bij Naarden-Bussum ligt het busstation in Bussum; bij Heemstede-Aerdenhout liggen de bushaltes in Heemstede en ga zo maar door. Mijn keuze hiervoor is puur om de paginatitel niet te lang te maken: "Ede Station" is een aanzienlijk stuk korter dan "Ede Station Ede-Wageningen".
Maar als je alleen "Ede, Station" gebruikt, is het nog steeds niet duidelijk welke van de twee stations in Ede gebruikt wordt.
Dus kies ik dan toch voor "Ede, Station ede-Wageningen".
(Voor station Naarden-Bussum geldt hetzelfde.)

Ik zou willen voorstellen om de stationsnaam altijd volledig in de titel van een pagina te vermelden, tenzij een plaats maar één station heeft en de naam van het station hetzelfde is als de naam van de plaats (+ dingen als Nieuw-Vennep / Nieuw Vennep).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Dus bijvoorbeeld bij Naarden-Bussum stel je voor in de titel Lijn 100 Bussum Station Naarden-Bussum - xxxx? Zoiets? Kan in principe ook wel, maar toch vind ik in zulke gevallen gewoon "Bussum Station" beter eigenlijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik kan me wel in Meltrains suggestie vinden eigenlijk.

Met dan de aanvulling op het gebied van meerdere grote busstations bij een station, want daarvoor geldt natuurlijk precies dezelfde redenatie als zijn voorbeeld met "Ede, Station". Daarnaast: beide gevallen zijn relatief zeldzaam maar tegelijk ook de gevallen die om een uitzondering vragen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

In Friesland is iemand heel enthousiast begonnen met wat vandaag in dit topic is besproken, maar daar komt meteen een historische fout aan het licht.

:arrow: Lijn 320 Leeuwarden Station - Drachten Van Knobelsdorffplein
Deze lijn heeft in maart 2010 en in december 2012 een nieuw eindpunt gekregen in Drachten, maar de volledige historie zit op een pagina. Eigenlijk moet deze in drie delen gesplitst worden, is dat mogelijk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Heb hem al gesplitst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door chemie »

In het kader van studieontwijkend gedrag ging ik eens wat rondneuzen op de wiki.

Lijn 9 - Enschede - Hengelo heeft de tekst dat er 12 bussen per uur rijden tussen 8 en 9.

Dit is niet helemaal waar, er wordt maar een beperkt deel van het uur een 5 minuten regeling gereden. Nu ben ik niet echt iemand die vaak de wiki edit (lees: nooit) dus voordat ik begin met dingen aanpassen zou ik graag willen weten hoe hiermee omgegaan wordt. Als niemand grote bezwaren heeft dan kunnen we naar mijn mening idee gewoon de huidige tekst laten staan.

De hele situatie uitleggen inclusief dat er op beide eindpunten een ander begin en einde is van de 5 minuten regeling maakt het niet allemaal even makkelijk. Nu is de tekst erbij kort, beknopt en helder.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door dennistd »

De extra bussen daar zijn:
45625 Enschede, Centraal Station 08:05:00 Hengelo, Centraal Station 08:23:00
45628 Enschede, Centraal Station 08:15:00 Hengelo, Centraal Station 08:33:00
45631 Enschede, Centraal Station 08:25:00 Hengelo, Centraal Station 08:43:00
45634 Enschede, Centraal Station 08:35:00 Hengelo, Centraal Station 08:53:00

45474 Hengelo, Centraal Station 08:05:00 Enschede, Centraal Station 08:23:00
45472 Hengelo, Centraal Station 08:15:00 Enschede, Centraal Station 08:33:00
45470 Hengelo, Centraal Station 08:25:00 Enschede, Centraal Station 08:43:00

Er wordt dus nooit vaker dan 10x per uur gereden. Ik heb de 6-12x aangepast naar 6-10x en een iets duidelijker tekst toegevoegd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten