Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Werknemers en klanten zijn wat mij betreft wel gelijkwaardig.
In een geval als dit niet. Zonder werknemers sowieso geen bediening, daarnaast kan een werknemer niet zomaar weg. Een klant die kan zijn bestelling plaatsen en de consumptie buiten het restaurant opeten.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Daarnaast is de klant, als hij er voor kiest om zijn bestelling toch binnen te verorberen meestal met maximaal 30 minuten (geen idee wat de gemiddelde verblijfsduur is, daar is vast data over bekend maar vermoedelijk is dat bedrijfsgeheim) weer vertrokken. Dit terwijl Michael en zijn medeburgeraars dagelijks tot 20 uur boven meurende frituurpannen en bakplaten hangen. -o-

Nou weet ik dat ze daar niet heel goed voor Michael (en vermoedelijk dus ook de rest daar) zorgen, maar om m daarom nou maar zo snel mogelijk de dood in te jagen vind ik ook weer wat overdreven :Y
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

20 uur is wel overdreven. Ik maak altijd standaard 8,5 uur op een dienst. De meeste crewleden zitten daar vrijwel altijd onder. Meestal hebben die een dienst van zo'n 5 uur. Soms korter soms langer. 12 uur op 1 dienst is het maximum maar dat komt eigenlijk alleen maar met grote evenementen voor.
Nou weet ik dat ze daar niet heel goed voor Michael (en vermoedelijk dus ook de rest daar) zorgen
Dit is een voorbeeld wat vrijwel iedereen denkt maar zeer zeker niet zo is. Zeker in mijn vestiging werken collega's die echt wel voor zichzelf op durven komen en dat ook zeker doen. Als die vinden dat er slecht voor hun gezorgd wordt laten ze dat echt wel merken. En toch werken de meeste collega's er al een aantal jaartjes
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Werknemers en klanten zijn wat mij betreft wel gelijkwaardig.
Er is een Arbeidsomstandighedenwet, geen Klantenomstandighedenwet. De klant mag in 40 graden zitten, de werknemers moeten wel gekoeld worden (Arbobesluit artikel 6.1)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Michael schreef:20 uur is wel overdreven. Ik maak altijd standaard 8,5 uur op een dienst. De meeste crewleden zitten daar vrijwel altijd onder. Meestal hebben die een dienst van zo'n 5 uur. Soms korter soms langer. 12 uur op 1 dienst is het maximum maar dat komt eigenlijk alleen maar met grote evenementen voor.
Dus je hebt nog nooit langer dan 12 uur gewerkt? Volgens mij heb ik hier wel eens andere berichten voorbij zien komen? :')
Michael schreef:
Nou weet ik dat ze daar niet heel goed voor Michael (en vermoedelijk dus ook de rest daar) zorgen
Dit is een voorbeeld wat vrijwel iedereen denkt maar zeer zeker niet zo is. Zeker in mijn vestiging werken collega's die echt wel voor zichzelf op durven komen en dat ook zeker doen. Als die vinden dat er slecht voor hun gezorgd wordt laten ze dat echt wel merken. En toch werken de meeste collega's er al een aantal jaartjes
Nogmaals, volgens mij heb ik wel eens berichten van andere strekking van jouw hand voorbij zien komen :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Overigens heb ik geloof ik toch wel iets gevonden wat ik mis aan Nederland/het westen: Fatsoenlijke OV-verbindingen en aansluitingen...

Ik ga morgen naar Kroatië, maar wat een drama is dat met overstappen zeg...

Ik moet van Novi Sad naar Pag.

Er is een Nachtbus Novi Sad - Pag die er een uur of 10 over doet, maar met mijn 2 meter ben ik daar geen fan van. Sowieso ben ik geen fan van bussen, en al helemaal niet van nachtbussen.

Er gaat 2 keer per dag een trein van Belgrado naar Zagreb. De dagtrein vertrekt rond 11:00 en is rond 18:00 in Zagreb, de nachttrein is er rond 4:30.

Vanaf zagreb is er EEN keer per dag een degelijke verbinding naar Zadar, om 7:35 in de ochtend (bij de trein van een uur 2 later heb je een overstap van 9 uur :X -o- ) Dan ben je ergens rond 14:00 in Zadar (vanaf waar het nog ongeveer een uur naar Pag is. Maar dat betekent dus of een extreem korte nacht in de Nachttrein, of een nacht in Zagreb. Vanaf Zagreb gaat er ook wel een bus, ergens rond 5/6 in de morgen :') Dan neem ik dus liever de trein als ik dan toch vroeg op moet...

Terug is redelijk hetzelfde verhaal, er gaat een bus rond 5:35 die ergens rond 13:00 in Zagreb is, en je raad het nooit: De trein naar Belgrado gaat ongeveer een half uur eerder :X

Godver! Dat ik zo snel al zou zeggen dat NEEderlandje ook wel voordelen heeft... :') :X -o-
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

Aking schreef:
Michael schreef:20 uur is wel overdreven. Ik maak altijd standaard 8,5 uur op een dienst. De meeste crewleden zitten daar vrijwel altijd onder. Meestal hebben die een dienst van zo'n 5 uur. Soms korter soms langer. 12 uur op 1 dienst is het maximum maar dat komt eigenlijk alleen maar met grote evenementen voor.
Dus je hebt nog nooit langer dan 12 uur gewerkt? Volgens mij heb ik hier wel eens andere berichten voorbij zien komen? :')

Dat zeg ik toch niet? Is maar zelden voorgekomen en ze hadden het wel eerst aan mij gevraagd.
Michael schreef:
Nou weet ik dat ze daar niet heel goed voor Michael (en vermoedelijk dus ook de rest daar) zorgen
Dit is een voorbeeld wat vrijwel iedereen denkt maar zeer zeker niet zo is. Zeker in mijn vestiging werken collega's die echt wel voor zichzelf op durven komen en dat ook zeker doen. Als die vinden dat er slecht voor hun gezorgd wordt laten ze dat echt wel merken. En toch werken de meeste collega's er al een aantal jaartjes
Nogmaals, volgens mij heb ik wel eens berichten van andere strekking van jouw hand voorbij zien komen :Y
Maar dat wil niet zeggen dat ik daar niks van gezegd heb. Want over het algemeen word er echt wel geluisterd naar het personeel. Soms heeft het alleen wat tijd nodig voordat er wat aan gedaan word. (Dit is volgens mij bij bijna alle bedrijven het geval)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Michael schreef:Maar dat wil niet zeggen dat ik daar niks van gezegd heb.
Dat je er iets van gezegd hebt wil niet zeggen dat er ook iets mee gedaan is natuurlijk, en dat vermeld je ook niet expliciet.

Dus is er iets mee gedaan? Of wordt je nog steeds uitgebuit? (Sorry, maar anders kan ik het niet noemen :X )
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

Daar is wat mee gedaan ja.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Jef400 »

Hé guys. Ik had een vraagje. VOor een zeelandtour wil ik gebruik maken van lijn 19 tussen Hulst en Breda. Is mijn studieov daar geldig.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Z2N »

Ja, zolang je van NL naar NL reist. Naar Antwerpen is het niet geldig, daar moet je wel een los kaartje voor kopen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb toch wel een enorm medelijden met de Brabantse boeren, wiens spullen naar de kl**e zijn gegaan, door die obesitas-hagelstenen. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

sowieso is de agrarische sector daar flink de pineut met al die regenbui. Zullen vast een hoop bedrijven over de kop gaan... -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door JWM »

R.I.P. Bart Smit.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door PatrickM »

Toetsweek is weer afgelopen *O*
Na de toetsweek wordt het de laatste 3 dagen pas echt leuk, 6 uur achter elkaar film kijken :(
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Zwaar leven :(
🍉
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door chemie »

Zijn ze klaar met school, is het weer niet goed :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:R.I.P. Bart Smit.
En ook Toys XL.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

Heb mij al langer verbaasd over het feit dat Blokker allerlei formules heeft die heel erg op elkaar lijken.

Vraag mij ook af hoe lang Marskramer het nog vol gaat houden voordat het Blokker wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Blokker is ook allang niet meer zo'n succes als vroeger hoor. Die klanten zijn volgens mij allemaal naar de Action gegaan. Als ik nu iets koop bij de Blokker dan stond er altijd een flinke rij, nu nog maar zo af en toe.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door JWM »

De detailhandel heeft het gewoon erg moeilijk en moet zich ergens mee onderscheiden wil het kunnen overleven. Kijk bijvoorbeeld naar elektronica zaken, die zijn de laatste jaren zowat allemaal verdwenen. Aan de ene kant door de Media-Markt, anderzijds door succesvolle online concepten zoals Coolblue.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Daar heb je wel gelijk in.

Persoonlijk gezien vind ik het wel jammer dat Foto Klein niet meer bestaat :( .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door JWM »

Foto wat?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Foto Klein.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Een of andere fotoketen in de regio 010.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten