OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Nouja, de bestemming van "mijn" bus was "Dirksland Ziekenhuis", voor de volgende rit stond er dus "Busstation" op. Wat betreft lijn 104 hadden alle ritten richting Renesse (en die naar Ouddorp iets soortgelijks) de bestemming zo in OVinfo staan. Daar was inderdaad één rit van TCR bij maar een rit die door een Voorne-Puttense MAN gereden wordt had precies dezelfde aankondiging. Richting Spijkenisse was de tekst in de app wel normaal.

Maargoed, in elk geval wel de "missie" geslaagd want er staat ook een "436 Dirksland via Dirksland" in Dirksland op de foto, dat blijft ook ietgs briljants van Connexxion :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Hendrik »

Misschien heb je dan niet lang genoeg naar de DRIP gekeken... :wink:

Zou het nu technisch echt zo ingewikkeld zijn om dat 'Dirksland via Dirksland' op te lossen? Het ziet er nogal knullig uit...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Vanochtend reden er wegens koperdiefstal geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Breda. Intercity Direct reed wel, maar volgens de storingsinformatie op Den Haag Centraal was het advies toch om naar Breda om te reizen via Utrecht. Lijkt me geen logisch advies.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daelea »

Dat de DRIP's "Busstation" tonen kan inderdaad goed komen doordat je net iets langer ernaar moet kijken :-) Om de een of andere reden alterneert CXX in Zuid-Holland op de DRIP's, ookal zou dat niet zou zijn. Zo alterneert bijvoorbeeld ook 'Spijkenisse' met 'Winkelcentrum Ma' voor lijn 84 op Spijkenisse Centrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag rond 16.40. Utrecht Centraal, automatische omroep:

Dames en heren, door dringende herstelwerkzaamheden rijden er geen intercity's tussen Schiphol en Hilversum. Reizigers naar Leiden Centraal kunnen omreizen via Den Haag Centraal.

Ik verwacht dat het klantoordeel voor reisinformatie niet gaat stijgen deze periode, met al die duidelijk foute reisadviezen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door JWM »

Voor welk station zou dit bedoeld zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Haha, daar noem je wat. Volgens mij is er geenenkel station waar je zo kunt omreizen om deze storing te omzeilen. Of de storing moet ook effect gehad hebben op de IC tussen Den Haag HS en Leiden, maar dan klopt er iets niet bij het traject.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door PatrickM »

Daniel schreef:Bij lijn 104 waarmee ik het bewuste eiland weer verliet ging ook iets niet helemaal lekker trouwens, die had in OVinfo "RENESSE TRANSFER Transferium" als bestemming.
Dat is al sinds December volgens mij. De CXX-VPR bussen hebben het dacht ik ook.
Daniel schreef:Maargoed, in elk geval wel de "missie" geslaagd want er staat ook een "436 Dirksland via Dirksland" in Dirksland op de foto, dat blijft ook ietgs briljants van Connexxion :mrgreen:
Dat is puur omdat het systeem met de wisselende bestemmingen het waarschijnlijk niet aankan dat de helft van de ritten tot Dirksland rijdt. Bij de bussen naar Stellendam wordt na Dirksland volgens mij ook gewoon Stellendam Busstation getoond.
Laatst gewijzigd door PatrickM op di 28 jun 2016, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Jup, alle bussen hebben het. Afgewisseld met "OUDDORP BERNHAR Bernhardweg" uiteraard :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door dylanwild94 »

Gemert vis Gemert, Spijkenisse via Spijkenisse. infoxx is een leuk systeem. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door cassie127 »

Had Syntus een tijdje op lijn 165 dat er via Wesepe bleef staan terwijl je er allang niet meer bent. Maar dat was met een week weer weg *bus*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Gekko123 »

De reisinformatie van de HTM over de zomerdienstregeling die vanaf komende zaterdag geld wordt weer eens heel goed aangekondigd... Netjes folders met de gewijzigde routes van de tramlijnen 1, 5, 9 en 15 en buslijn 18. En ook in de bussen en trams klinkt af en toe een waarschuwende omroep dat de dienstregeling gaat wijzigen.

Tot daar gaat het ook goed, want in die omroep wordt verwezen naar de site voor de gewijzigde tijden. Alleen ontbreken de nieuwe tijden nog volledig... Toen ik dat aan kaartte bij een HTM-servicepunt op station Den Haag HS werd mij gezegd dat ze de nieuwe dienstregelingfolders (ja die hebben ze nog, per lijn apart) op zijn vroegst zaterdag verwachten en dat de tijden op internet nog later worden gepubliceerd... Vervolgens heb ik contact gezocht via twitter, krijg ik als antwoord dat ze vorige week pas wisten dat er weer trams kunnen rijden vanaf station HS over het spui richting het centrum kunnen. Op dat moment stonden de tijden ook nog niet op internet, gelukkig is dat nu wel het geval. Alleen van lijn 5 zijn de tijden nergens te raadplegen, ze ontbreken volledig...

Ook bij het plannen van een reis in de reisplanner op de site van de HTM voor komende zondag (expres vanaf Nootdorp verder door naar Scheveningen gepland) krijg ik een reisadvies van de winterdienstregeling te zien met een overstap van tram 15 op tram 9 bij de halte Rijswijkseplein (noord). Dat gaat komende zondag echter niet lukken, omdat dan tram 15 niet rijdt (maar daarvoor in de plaats rijdt tram 5) en beide tramlijnen geen halte Rijswijkseplein (noord) meer hebben vanaf komende zaterdag.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door verfmeer »

Wubbo schreef:Vanmiddag rond 16.40. Utrecht Centraal, automatische omroep:

Dames en heren, door dringende herstelwerkzaamheden rijden er geen intercity's tussen Schiphol en Hilversum. Reizigers naar Leiden Centraal kunnen omreizen via Den Haag Centraal.

Ik verwacht dat het klantoordeel voor reisinformatie niet gaat stijgen deze periode, met al die duidelijk foute reisadviezen.
Daniel schreef:Haha, daar noem je wat. Volgens mij is er geenenkel station waar je zo kunt omreizen om deze storing te omzeilen. Of de storing moet ook effect gehad hebben op de IC tussen Den Haag HS en Leiden, maar dan klopt er iets niet bij het traject.
Als Schiphol eruit ligt dan word voor Leiden nooit de rechtstreekse IC genoemd, en worden mensen altijd via Den Haag CS gestuurd. Ik denk dat deze omroep voor Amersfoort of Hilversum bedoelt was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Dan nog is het vreemd, want voor Amersfoort - Leiden is vrijwel altijd sneller om in Utrecht op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] over te stappen als je niet via Schiphol kan. Sowieso is dat de eerstvolgende reisoptie nadat de IC naar Schiphol vertrokken is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door reisthijs »

Ik vind het niet vreemd want als je om :10 of :40 uit Amersfoort vertrekt sta je in Utrecht een half uur op die [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] te wachten. Dan ben je via Den Haag toch eerder in Leiden.
(Ervan uitgaande dat je op tijd weet dat de trein naar Schiphol niet rijdt.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Mwoh, niet als de (1)1700 op tijd rijdt hoor, dan is 't cross-platform in Utrecht prima te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Maar die aansluiting zal de reisplanner je nooit geven. Ik denk dat het is om de drukte wat te spreiden (de treinen naar Den Haag hebben wat meer restcapaciteit dan de trein via Alphen) maar op deze manier komt dat niet aan bij reizigers.

Aan de positieve kant: vandaag hoorde ik een omroepbericht over het verhuizen van de bussen vanaf komend weekend. En dat gewoon in de hal van Utrecht Centraal :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

En op de perrons. De informatievoorziening daarvoor hebben ze wel goed aangepakt. Tenminste, nadat ze het informerende spandoek op de tijdelijke trap naar het busstation omgedraaid hadden zodat reizigers die de trap af komen niet meer naar de achterkant staan te kijken :P

Aan de missertjeskant: ik stapte op 's-Hertogenbosch in de Sprinter richting Breda om vervolgens de omroep te horen te krijgen "Dit is de Sprinter naar Houten, Geldermalsen, 's-Hertogenbosch en Breda". Als eerstvolgende station werd op de schermen Utrecht Lunetten aangekondigd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Tochjo »

Alleen de grootste stations worden in de welkomstomroep genoemd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Tochjo schreef:Alleen de grootste stations worden in de welkomstomroep genoemd.
Ik denk dat Daniel bedoelt dat je vanuit Den Bosch richting Breda niet langs Utrecht Lunetten komt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Tochjo »

:oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Tja, en je gaat daarvandaan ook niet echt meer via Houten en Geldermalsen :P Oftewel, die schermen waren behoorlijk blijven hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door waldo79 »

Dat gebeurt meer dan eens in SLT. Vooral dat overlopen van [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] naar respectievelijk [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] levert nogal wat kuren op. Waarschijnlijk omdat het personeel handmatig de bestemming moet veranderen te Utrecht.

Gisteren nog een slechtziende reiziger gewezen dat hij al bij Lunetten was omdat de omroep zweeg in alle talen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door VIRM »

Gisteren had Tuffy spannende plannen met mijn [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie], die wegens werkzaamheden na Lelystad doorreed als IC naar Groningen. Op Sloterdijk stond ik te wachten en hoorde haar dit omroepen: "Dames en heren. De Intercity naar Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle en Lelystad Centrum van 12:26 rijdt verder naar Zwolle en Groningen. Herhaling..."

Op Amsterdam Centraal ging het ook niet helemaal lekker met de reisinformatie. De HC riep een paar keer om dat de de IC naar Groningen was, en niet de IC naar Amersfoort. De borden lieten kennelijk de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] zien.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Meltrain »

Vandaag zag ik op station Rotterdam Lombardijen weer erg verwarrende reisadviezen:
Afbeelding

Afbeelding
Pagina 1/3 ging over een verstoring bij Woerden en is verder niet belangrijk voor het verhaal.

Dus doordat er minder treinen tussen Dordrecht en Roosendaal rijden, moeten reizigers naar Breda en Eindhoven omreizen via Rotterdam Centraal en Breda? :? :')
Opvallend genoeg rijdt de Sprinter naar Roosendaal wel gewoon en is juist de Sprinter naar Breda ingekort tot Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten