Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:
Ezra schreef:
Daniel schreef:Je kunt niet fysiek pagina's uit je volglijst laten verdwijnen zonder ze zelf te ontvolgen. Wel kan je op de pagina "volglijst" bepaalde typen bewerkingen verbergen.
Ik bedoel eigenlijk meer het wijzigingenoverzicht van pagina's uit m'n volglijst die in een overzichtpagina komt te staan, maar weer wordt verwijderd zonder dat ik de wijziging bekeken heb. Kan ik ergens instellen dat dit langer dan x dagen blijft staan (bijvoorbeeld totdat ik de wijziging bekeken heb)?
Kom het net toevallig tegen, maar zijn dit de instellingen die je zoekt?
Jaaaa!!!, Dankjewel. Ik had de optie ''dagen weer te geven in de volglijst'' maar op vier dagen staan en het maximale aantal bewerkingen in de volglijst ook erg laag. Ik heb de voorkeuren gewijzigd. Bedankt!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Nog even terugkomend op de stationsdiscussie, want het zou mooi zijn als we die kunnen afronden.

Het laatste voorstel dat ik tegengekomen ben is om in alle plaatsen met slechts één station altijd "station" aan te houden; als er meerdere stations in een plaats liggen de volledige stationsnaam. Dan wordt het Hoorn, Station Hoorn (immers, er ligt nog een ander station in Hoorn), maar ook Elst, Station?

Dan zitten we nog met de plaatsen waar er een tweede station wordt toegevoegd in de loop der tijd of waarvan de stationsnaam gewijzigd wordt. Zelf had ik een vooruitziende blik voor Arnhem en heb ik overal Arnhem, Centraal Station van gemaakt, omdat ik dat een paar jaar geleden netter vond staan (en ik vind het eerlijk gezegd nog steeds makkelijker zoeken want ik hoef niet na te denken of een buslijn voor of na een bepaalde stationsnaamswijziging reed, ik vind hem altijd terug met Centraal Station). Maar, iig, wat doen we met dit soort gevallen?

Bij stations die meerdere busstations hebben ben ik wel voor om altijd dezelfde naamgeving te gebruiken. Ik zie de stationsnaam dan maar een beetje als een wijknaam. Als een buslijn van het ene naar het andere busstation verhuist hoef je niet direct een nieuwe pagina aan te maken of de pagina te hernoemen. Je zorgt meteen voor een hoop minder redirects en ik heb een beetje een hekel aan redirects. Aan de ene kant wil je ze graag laten staan omdat mogelijk pagina's van buitenaf nog naar de redirect verwijzen (en je wilt niet dat het een lege pagina wordt); aan de andere kant zorgen ze (vind ik) voor een slechte beheerbaarheid van de wiki, bijvoorbeeld doordat er snel dubbele doorverwijzingen ontstaan, pagina's nog naar een doorverwijspagina linken etc.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Frank schreef:Dan wordt het Hoorn, Station Hoorn
Ik vind dit soort dubbelop-dingen altijd zo gruwelijk lelijk staan..
Frank schreef:Bij stations die meerdere busstations hebben ben ik wel voor om altijd dezelfde naamgeving te gebruiken. Ik zie de stationsnaam dan maar een beetje als een wijknaam.
Helemaal mee eens. Immers, het busstation hoort bij het treinstation. In de tekst kun je de situatie verduidelijken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef:
Frank schreef:Dan wordt het Hoorn, Station Hoorn
Ik vind dit soort dubbelop-dingen altijd zo gruwelijk lelijk staan..
Ja, ik walg ervan. :N

Gewoon: Hoorn Station, Hoorn Station Kersenboogerd, Ede Station Ede-Wageningen en Utrecht Centraal Station. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik zie hier nu heel veel reacties van "ja maar dat vindt ik niet mooi" of "ik vindt dit" danwel "ik vindt dat" maar op al die aannames valt geen procedure te baseren. Daarvoor moet je gewoon iets hebben wat objectief vaststelbaar is en niet afhankelijk is van iemands smaak. Oftewel...
Frank schreef:Het laatste voorstel dat ik tegengekomen ben is om in alle plaatsen met slechts één station altijd "station" aan te houden; als er meerdere stations in een plaats liggen de volledige stationsnaam. Dan wordt het Hoorn, Station Hoorn (immers, er ligt nog een ander station in Hoorn), maar ook Elst, Station?
Ik zou het nog simpeler maken. Hanteer gewoon wat de vervoerder hanteert met uitzondering van de naam van een vervoerder in de haltenaam.
In het geval van Hoorn wordt dat dus gewoon "Hoorn, Station" (gebruikt Connexxion daar ook). Heet een halte "Station NS", "Station Veolia" of iets dergelijks dan wordt dat ook gewoon "Station", de naam van de vervoerder is immers niet heel toekomstvast.
Zelfs bij stations met dubbele namen gaat dat nog goed, want de halte bij Naarden-Bussum heet bv. bij Connexxion gewoon keurig "Bussum, Station" :wink: Bij grotere steden zie je vaak dat de vervoerder "Centraal Station" gebruikt, lijkt me niks mee om dat ook in de paginatitels over te nemen. In de basis heb je dan dus gewoon twee smaken: Station of Centraal Station. En heeft een station een achtervoegsel dan zet je dat achter Station, bijvoorbeeld "Schiedam, Station Nieuwland". Op het GVB na zal de halte waarschijnlijk al zo heten in de dienstregeling.

Gevallen als "Busstation/NS" moeten dan natuurlijk wel "Station" worden want door er alleen "Busstation" van te maken suggereer je dat ze ergens anders liggen dan bij het treinstation, maar die benaming is toch al uitstervend.
Dan zitten we nog met de plaatsen waar er een tweede station wordt toegevoegd in de loop der tijd of waarvan de stationsnaam gewijzigd wordt. Zelf had ik een vooruitziende blik voor Arnhem en heb ik overal Arnhem, Centraal Station van gemaakt, omdat ik dat een paar jaar geleden netter vond staan (en ik vind het eerlijk gezegd nog steeds makkelijker zoeken want ik hoef niet na te denken of een buslijn voor of na een bepaalde stationsnaamswijziging reed, ik vind hem altijd terug met Centraal Station). Maar, iig, wat doen we met dit soort gevallen?
Een tweede station hoeft niet uit te maken, zie Naarden-Bussum en Hoorn waar het nu ook al geen effect heeft op de door de vervoerder gehanteerde naam.
Bij stations die meerdere busstations hebben ben ik wel voor om altijd dezelfde naamgeving te gebruiken. Ik zie de stationsnaam dan maar een beetje als een wijknaam. Als een buslijn van het ene naar het andere busstation verhuist hoef je niet direct een nieuwe pagina aan te maken of de pagina te hernoemen. Je zorgt meteen voor een hoop minder redirects en ik heb een beetje een hekel aan redirects.
Daar ben ik dus fel op tegen om dit heel star te gaan hanteren. Gaat het om stations als Leeuwarden met een stads- en streekbusstation dan is het prima om dat allemaal onder "Leeuwarden, Station" te plaatsen, daar is dat verschil immers niet zo heel schokkend. En bv. bij Amsterdam Centraal noemen de diverse vervoerders in 99% van de gevallen de halte "Centraal Station" ondanks dat er drie halteplaatsen zijn, daar zou ik dat dus gewoon volgen. Veel andere situaties hebben we bij mijn weten niet. Her en der is er nog weleens een lijn die nog een losse halte aan de andere kant van een station heeft maar dat heeft geen impact op de paginanaam.

Een ander verhaal wordt Utrecht waar de twee busstations bij het station echt op een significant verschillende plek liggen. Zelfs als je het als "wijknaam" zou hanteren valt dat nog niet fatsoenlijk onder één naam te benoemen. Dit is echter ook wel een uitzonderlijke situatie die eigenlijk nergens anders in het land voorkomt, dus daarom zou ik dat ook als zodanig hanteren. Je komt die haltes echt overal als CS Centrumzijde en CS Jaarbeurszijde tegen, dan is het toch wat raar om hier een andere naam te gaan gebruiken.
Ik heb vaak het argument "ja maar als een buslijn naar het andere busstation verhuist" langs zien komen, maar eigenlijk is dat een flutargument. Sowieso omdat dat allereerst helemaal zo vaak niet gebeurt. Ja, er waren er dit jaar even veel op Utrecht Centraal maar alles wat nu op CS Jaarbeurszijde staat staat daar nu ook op z'n definitieve eindpunt, de komende jaren zijn daar dus geen hernoemingen meer te verwachten. En daarnaast is dit dus ook al het enige busstation waarbij zoiets überhaupt zou kunnen spelen en 2 juli 2016 de laatste grote verhuizing alhier, dat scheelt flink in de hernoemingen.

Vindt het ook wel wat hypocriet dat iedereen nu hierin tegen mij lijkt te zijn, terwijl ik nooit iemand heb gehoord over lijn 88 met "Ede, Station Ede Wageningen Zuid" jarenlang in de titel. 't was alleen doordat het nu eenmalig om wat meer lijnen ging dat het opviel.
Aan de ene kant wil je ze graag laten staan omdat mogelijk pagina's van buitenaf nog naar de redirect verwijzen (en je wilt niet dat het een lege pagina wordt); aan de andere kant zorgen ze (vind ik) voor een slechte beheerbaarheid van de wiki, bijvoorbeeld doordat er snel dubbele doorverwijzingen ontstaan, pagina's nog naar een doorverwijspagina linken etc.
Pagina's die nog naar een doorverwijziging linken is vooral slecht werk van degene die de doorverwijzing aangemaakt heeft (en ja, ik weet dat ik daar niet altijd even goed in was in het verleden). Verwijderen moet je omwille van de externe links echter ook niet te snel willen doen tenzij het een bij vergissing aangemaakte pagina was waar je even een foutje uit de titel haalde. Doorverwijzingen zouden daarom eigenlijk altijd moeten verwijzen naar de laatste versie van de bewuste pagina. Da's een op zich vrij simpel klusje als je de "verwijzigingen naar hier" functie gebruikt op de te hernoemen pagina. Vergt oplettendheid van de bewerker, maar dat zal je altijd wel houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Ben het wel eens met Daniel wat betreft de busstations in Utrecht. Welke bus er ook langs komt of welk bordje je ook bekijkt, er wordt altijd gesproken over "CS Jaarbeurszijde" of "CS Centrumzijde". Nooit "Centraal station" o.i.d.
Het lijkt me niet meer dan logisch de benaming van de vervoerder te gebruiken, tenzij die te veel zelfpromotend is inderdaad ;)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Daniel schreef:Vindt het ook wel wat hypocriet dat iedereen nu hierin tegen mij lijkt te zijn, terwijl ik nooit iemand heb gehoord over lijn 88 met "Ede, Station Ede Wageningen Zuid" jarenlang in de titel. 't was alleen doordat het nu eenmalig om wat meer lijnen ging dat het opviel.
Hier ben ik het niet echt mee eens. Deze discussie is al diverse malen eerder gevoerd, zowel hier op het forum, als ook daarbuiten. De discussie heeft alleen nooit een fatsoenlijke afronding gekregen. Door de naamswijzigingen bij Utrecht is hij alleen voor de zoveelste keer opgerakeld.

Verder hoeft Utrecht van mij niet per sé een uitzondering te worden, maar als er iets afgesproken kan worden waar veel mensen zich in kunnen vinden, heb ik er weinig problemen mee. Dan zullen mensen zo hier en daar wel wat toe moeten geven, want anders blijft de huidige situatie gewoon bestaan (i.e. per concessie/gebruiker gaat het verschillend).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Volgens mij is er nooit echt een discussie geweest over verschillende zijden van een station geweest (behalve nu dan). Het ging meer om in hoeverre je hanteert wat de vervoerder hanteert. Dat betreft dan de gevallen als Vleuten Station Vleuten bijvoorbeeld, die staat letterlijk zo in de dienstregeling, en wat dat betreft doe ik in dit geval trouwens wel behoorlijk wat water bij de wijn met het voorstel in het vorige bericht.

Nog maar even als samenvatting dus:
Als basis gebruik je voor de naamgeving van een station de benaming die de vervoerder hanteert, uitgezonderd de vervoerdersnamen die soms in haltenamen voorkomen. De keuze is hier over het algemeen beperkt tot "Station" of "Centraal Station" dus.
Wanneer een station nog een achtervoegsel achter de plaatsnaam heeft wordt de benaming "Station xxx"

Voorbeelden:
Vervoerder -> Wiki
Hoorn, Station -> Hoorn, Station
Den Helder, Station NS -> Den Helder, Station
Utrecht, Station Terwijde -> Utrecht, Station Terwijde
Venray, Station Veolia -> Venray, Station
Dordrecht, Centraal Station -> Dordrecht, Centraal Station

Wanneer een station beschikt over meerdere busstations en deze op een fysiek verschillende locaties liggen hanteer je ook de benaming die de vervoerder hanteert. Dit is dus alleen van toepassing als busstations aan twee totaal verschillende kanten van een station liggen, niet als er toevallig een stads- en een streekbusstation naast elkaar liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Qbuzz hanteert in Groningen, Hoofdstation, Hermes hanteert Dieren, Station Dieren en Arriva hanteert Zutphen, Busstation. Het wordt juist onduidelijk als je de vervoerder gaat volgen. Nouja eigenlijk volg je de vervoerder dan ook weer niet, want Zutphen, Busstation moet dan wel Zutphen, Station worden en Utrecht CS Jaarbeurszijde blijft wel zoals het is. Dus worden er alleen maar weer uitzonderingen op uitzonderingen gemaakt. Het gaat hier enkel om een titel, niet om de routestrip!!! Ik weet toch niet of een bus naar Jaarbeurszijde of centrumzijde rijdt, dus beter Utrecht Centraal Station. Scheelt aanpaswerk in de toekomst en vereenvoudigd het zoeken.

Voorbeelden:
Dieren, Station Dieren -> Dieren, Station
Groningen, Hoofdstation -> Groningen, Centraal Station
Amsterdam, CS IJzijde -> Amsterdam, Centraal Station
Zutphen, Busstation -> Zutphen, Station
Utrecht, Station Terwijde -> Utrecht, Station Terwijde
Utrecht, CS Jaarbeurszijde -> Utrecht, Centraal Station
Ede, Station Ede-Wageningen -> Ede, Station Ede-Wageningen
Bussum, Station Naarden-Bussum -> Bussum, Station Naarden-Bussum
Wolvega, Station NS -> Wolvega, Station
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Waarom Groningen Centraal Station? Ik vind dat de naam van het busstation ondergeschikt is aan de naam van het treinstation. Immers, het busstation hoort bij het treinstation en niet andersom (goh dat heb ik eerder gezegd..). Het treinstation heet Groningen en de locals gebruiken Hoofdstation. Niemand heeft het over Centraal.

Daniël, je hebt me wel een beetje kunnen overtuigen van de twee busstations van Utrecht... daar ga ik me nu niet meer aan branden.

Ik vind alleen niet dat we teveel moeten meegaan in het systeemautistisch denken van vervoerders. Sowieso geen vervoerdersnaam, maar ook geen gedrochten als 'Hoorn, Station Hoorn' of 'Lijnden, Lijnden' puur 'omdat de vervoerder dat zegt'.

Maar Bussum, Station moeten we echt niet gaan doen. Er IS geen 'station Bussum', alleen Naarden-Bussum en Bussum Zuid.

Toen ik jaren geleden nog losse haltes aan het toevoegen was (wat was ik denkende...) bestond er een pagina over de bushalte Van der Keesselstraat in Deventer. Op een gegeven moment heeft iemand dat gewijzigd in Godefridus Desiderius van der Keesselstraat. Kan best zijn dat de beste man zo heette maar mijn god wat een lange naam. De halte heet Van der Keesselstraat en op de straatnaambordjes staat de naam ook niet voluit. Niemand die dat weet, niemand die gaat zoeken op Godefridus enzovoort.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Eigenlijk wordt hier weer over iets gediscussieerd wat niet echt een grote ramp of de wiki is. ;) De titels zijn grotendeels al in regeltjes gevoegd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Qbuzz hanteert in Groningen, Hoofdstation, Hermes hanteert Dieren, Station Dieren en Arriva hanteert Zutphen, Busstation. Het wordt juist onduidelijk als je de vervoerder gaat volgen.
LEZEN! Ik zeg dat je in de basis de vervoerder volgt, maar dus met uitzondering van dubbele plaatsnamen / vervoerdersnamen in het station e.d. Wat Zutphen, Busstation betreft is het me om het even. Is op zich een logische naam om te volgen, maar aan de andere kant is de haltenaam zelf onlogisch omdat die niet laat zien dat de halte bij het station ligt.
Nouja eigenlijk volg je de vervoerder dan ook weer niet, want Zutphen, Busstation moet dan wel Zutphen, Station worden en Utrecht CS Jaarbeurszijde blijft wel zoals het is. Dus worden er alleen maar weer uitzonderingen op uitzonderingen gemaakt.
Welke uitzonderingen op uitzonderingen? Ik schrijf duidelijk dat er alleen een uitzondering is voor stations met meerdere busstations. Zutphen heeft er maar eentje en valt daar dus niet onder, lijkt me toch behoorlijk duidelijk dat je daar geen onderscheid hoeft te maken.
Het gaat hier enkel om een titel, niet om de routestrip!!! Ik weet toch niet of een bus naar Jaarbeurszijde of centrumzijde rijdt, dus beter Utrecht Centraal Station. Scheelt aanpaswerk in de toekomst en vereenvoudigd het zoeken.
Ja en juist de titel moet ook duidelijk zijn in om welke buslijn het gaat, dat is notabene zelfs belangrijker voor de vindbaarheid van de juiste pagina voor bezoekers uit externe bronnen (lees: Google). Immers, het is juist de titel die je ziet als je een pagina zoekt. Ga daarbij alsjeblieft niet uit van de zoekfunctie van MediaWiki want die is gewoon bagger, zelfs als je naamgeving standaardiseert is dat absoluut geen garantie voor vindbare pagina's. Over vindbaarheid gesproken, werkt prima met de huidige naamgeving in Utrecht hoor...
Afbeelding
...als je in plaats van "Lijn 47" de zoekterm "Bus Utrecht Centraal Houten" gebruikt staat die pagina nogsteeds in de top 3 trouwens.

En aanpaswerk in de toekomst? Welk aanpaswerk? Alle buslijnen die nu op de Jaarbeurszijde staan in Utrecht staan daar op hun definitieve halte. Oftewel, die pagina's kunnen weer jaren mee zonder hernoemingen. Dat waren er slechts eenmalig wat meer.
Je schrijft het zelf al met het "ik weet toch niet": dit is weer zo'n geval waarin een klein clubje bewerkers zijn manier probeert door te drammen terwijl je dit soort gevallen veel beter kunt overlaten aan degenen die daadwerkelijk ergens bekend zijn. Die kunnen veel beter inschatten of het wel of niet zinvol is om op te splitsen qua naamgeving. Wat Utrecht betreft: de naam Utrecht Centraal komt nergens voor op de bushaltes. Sterker nog, er hangen zelfs stationsnaambordjes met "Utrecht CS Jaarbeurszijde", dat blijft echt nog wel jaren zo heten.
Ardan schreef:of 'Lijnden, Lijnden' puur 'omdat de vervoerder dat zegt'.
Hoe zou je die eigenlijk noemen dan, is wel een mooi voorbeeldje.
regenmaker schreef:Eigenlijk wordt hier weer over iets gediscussieerd wat niet echt een grote ramp of de wiki is. ;) De titels zijn grotendeels al in regeltjes gevoegd.
Goh, komen we daar nu al achter :mrgreen: Misschien maar gewoon grotendeels laten zoals het is op wat kleine dingetjes na zoals de dubbele plaatsnamen na?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

De RET noemt station Schiedam Centrum ook echt "Station Schiedam Centrum" in de dienstregeling.
Op de Wiki is daar niet even consequent mee omgegaan, want we hebben nu:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Alleen lijn 53 heeft hier de juiste naam volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Lijkt me ook. Ben het hier helemaal eens met de uitzondering zoals Daniel het beschrijft. Naam van vervoerder aanhouden tenzij dat een dubbele plaatsnaam of naam van vervoerder in de titel oplevert.
Dus bij 51 en 54 mag nog "Centrum" bij, aangezien Schiedam meerdere stations heeft en de vervoerder ook "station (Schiedam) centrum" gebruikt. En het dubbele Schiedam in de titel van lijn 38 weg. Dat soort dubbelzinngheden krijg ik ook de kriebels van.
Ardan schreef:Maar Bussum, Station moeten we echt niet gaan doen. Er IS geen 'station Bussum', alleen Naarden-Bussum en Bussum Zuid.
Ook mee eens.
Misschien "Bussum, Station Zuid" en "Bussum, Station Naarden-" :mrgreen:
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Globetrotter »

Psst, jongens, dit topic heet ''Korte Wiki vragen''. Is het misschien een idee om dit onderwerp over de statiosnbenamingen op Wiki-pagina's in een nieuw draadje voort te zetten?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door PatrickM »

Hoe ga ik een tijdelijke nachtbuslijn in de wiki zetten?
Als ik een tijdelijke lijn invoer, dan kan ik geen "frequentie_nacht" invoeren. Heb het nu zo opgelost.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

Ik heb hem aangepast. Het probleem zat hem in het gebruik van TLijnInfo, dat sjabloon wordt niet meer gebruikt tegenwoordig. Daarvoor in de plaats moet je de parameter "|tijdelijk=ja" gebruiken en voor deze lijnen is ook de parameter "|type=grensbus" wel handig. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door PatrickM »

Top, bedankt! De crossway's in Zeeland zijn trouwens wel Iveco's :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

|type=grensbus wordt niet gebruikt. De lijn wordt bestempeld als grensoverschrijdende lijn wanneer |land= en |land2= ingevuld zijn. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Wat vinden we van opvolgers plaatsen bij lijnen die nog niet voormalig zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Niks mis mee.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ligt aan de situatie, maar als er ritten van lijn X door lijn Y worden overgenomen zonder dat er significante routewijzigingen o.i.d. zijn dan is splitsen van de pagina wat overdreven en is die lijn Y dus een opvolger van de nog rijdende lijn X.

Wat van belang is bij dit soort situaties is dat je het goed in de tekst beschrijft en dat je erop let dat de voorgangers/opvolgers niet in vicieuze cirkeltjes rond gaan verwijzen. Wel een risico zijn situaties waarin lijn Y later weer opgeheven wordt waarbij de ritten terugkeren naar lijn X en er eventueel weer een lijn Z andere ritten van X overneemt. Die situatie had ik bij lijn 28 in Utrecht en heb ik daar toen opgelost door de nieuwe opvolger als opvolger neer te zetten en de oude splitsing van de lijn bij de geschiedenis te beschrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Wat ik doe is gewoon alleen in de tekst vermelden en de opvolgersparameter leeg laten om later verwarring te voorkomen met de begin en einddata van een lijn. Maar kan ook op die manier. Iedereen heeft zijn eigen manieren, dat hou je toch. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Globetrotter »

Er komen nu steeds meer Flixbus- verbindingen waarbij er ook binnen Nederland gereisd mag worden. Omdat de wiki een informatiebron is, leek het mij wel mooi om per Flixbus-lijn toe te voegen op welke trajecten er binnenlands mag worden gereisd (dit wil ik wel doen/ heb ik deels al gedaan). Zal ik aangeven op welke trajecten er binnen Nederland niet mag worden gereisd (wat nu deels al zo staat) of zal ik per lijn aangegeven op welke binnenlandse trajectdelen er ook gereisd mag worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten