(BTM) Filmfoutjes #2
Re: Filmfoutjes #2
Ah, daar is de Citaro met zijn versienummers weer, zo'n geval is al 2x eerder gespot
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Filmfoutjes
Ook niet bij alle LED's. Dit heeft te maken met de fabrikant van de de filmbak en de (on)mogelijkheden van het programmeren. De oudere Ambassadors en de Alliances met LCD hebben allemaal de filmbak van Meister. Deze heeft de onhebbelijkheid dat grote letters dun krijgt, waarbij 2 regels niet meer mogelijk is, of dus de bestaande kleine letters.Geert schreef:Waarom kan Infoxx eigenlijk geen grote letters tonen op die LCD-schermen? Met de LED-films kan dat toch ook?
De nieuwere Ambassadors hebben een andere leverancier van de filmbak, dezelfde als de voormalige Hermes 1800-serie. Deze is weer beperkt in het aantal karakters wat hij kan voeren op 1 regel.
Dan heb je nog de gelede Citaro's: die hebben weer een ander model, samen met de MAN's. En de Volvo 8700's hebben, in mijn ogen, nog de beste mogelijkheid: Gorba. Daarbij is 1 regel mooi groot en 2 regels mooi duidelijk.
Maar het heeft allemaal te maken met de leverancier van de bakken zelf. InfoXX kan hier verder weinig tot niets aan doen.
Wat wel gebeurd:
Bij LCD schermen waarbij de bestemming door het beeld moet scrollen(wat bij de LED heel mooi kan) valt het beeld gewoon weg.
Bij dot/matrix schermen, zoals nog de 2300 Alliances en de oudere Van Hools van het GVU, wordt de bestemming getoond voor zover het past. Zo rijdt bij ons de 2341 met "Almelo Cent" i.p.v. Almelo Centraal en "Hengelo Sta" i.p.v. Hengelo Station.
When you're tired of London, you're tired of life
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Hmm, dat laatste klopt weer niet helemaal met m'n spot van zo'n oude Van Hool (zie m'n vorige bericht in dit topic) die de bestemming juist volledig (en samen met het lijnnummer) in kleine letters/cijfers toonde
Lijkt een beetje op het effect wat optrad met het Thoreb-systeem in de 6500'en van SVD in Dordrecht: die kregen ook een klein lijnnummer + kleine letters voor de bestemming bij een te lange bestemming voor de matrixbak.
Lijkt een beetje op het effect wat optrad met het Thoreb-systeem in de 6500'en van SVD in Dordrecht: die kregen ook een klein lijnnummer + kleine letters voor de bestemming bij een te lange bestemming voor de matrixbak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Filmfoutjes #2
Ah ja, dat kan. GVU gebruikt een ander merk. Die 2300's hebben Krüger. Ik weet zo niet welke het GVU heeft.
When you're tired of London, you're tired of life
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Hedenochtend in de aanbieding: een BRU-Amba met "Utrecht CS Wöü" op de film. Gaat goed met dat InfoXX deze week...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Filmfoutjes #2
Vanmiddag kwam ik op metrostation Eendrachtsplein RR-stel 5514 tegen, die een testritje reed.
Op de displays stond echter 'Geen Spanning'. :?
Op de displays stond echter 'Geen Spanning'. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Filmfoutjes #2
Niet echt fout, meer een melige chauffeur: Ik zag een standaard-Jonckheer vlakbij de garage hier rijden met 30 Holysloot op de film. Ik zou het niet aanraden die route met een 12m-bus te rijden
Overigens zag ik een tijdje terug een bus met 65 KNSM-Eiland richting de garage rijden. Dat was een chauf met een vooruitziende blik: als de plannen worden goedgekeurd wordt lijn 15 miv drgl 2010 geknipt bij Zuid in een 15 Sloterdijk - Zuid en een 65 Zuid - MP en dan door naar KNSM via route 41. 41 wordt dan ingekort tot Gaasperplas - MP.
Overigens zag ik een tijdje terug een bus met 65 KNSM-Eiland richting de garage rijden. Dat was een chauf met een vooruitziende blik: als de plannen worden goedgekeurd wordt lijn 15 miv drgl 2010 geknipt bij Zuid in een 15 Sloterdijk - Zuid en een 65 Zuid - MP en dan door naar KNSM via route 41. 41 wordt dan ingekort tot Gaasperplas - MP.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Filmfoutjes #2
En terecht, die achterlijk lange route slaat nergens op :')tsov schreef:Niet echt fout, meer een melige chauffeur: Ik zag een standaard-Jonckheer vlakbij de garage hier rijden met 30 Holysloot op de film. Ik zou het niet aanraden die route met een 12m-bus te rijden
Overigens zag ik een tijdje terug een bus met 65 KNSM-Eiland richting de garage rijden. Dat was een chauf met een vooruitziende blik: als de plannen worden goedgekeurd wordt lijn 15 miv drgl 2010 geknipt bij Zuid in een 15 Sloterdijk - Zuid en een 65 Zuid - MP en dan door naar KNSM via route 41. 41 wordt dan ingekort tot Gaasperplas - MP.
Re: Filmfoutjes #2
Het is ook helemaal niet handig, want het westgedeelte is veel drukker dan het oostgedeelte, waardoor ze nu in west aan het prutsen zijn met spitsbussen. Door de knip kan je de frequentie een stuk makkelijker omhoog gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Vanmorgen kwam ik in Utrecht een bus tegen die slechts "Wijk bij Duurstede via Bunnik" filmde, zonder lijnnummer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Filmfoutjes #2
Dat doen ze nu al, maar door de drukte op de westelijke tak lopen de bussen daar ook heel veel vertraging op die doorwerkt naar het oosten. De 15 is daardoor een nogal onbetrouwbare lijn ;)Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Overigens is ook het plan voor vertramming van lijn 15 (de westelijke tak dus) weer uit de ijskast gehaald ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Filmfoutjes #2
Misschien off-topic nu, maar op een paar honderd meter rails is dat toch al zo gedaan? Nu alleen nog ergens trams vandaan zien te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Filmfoutjes #2
Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Filmfoutjes #2
Komt bij dat er nu standaardjes op rijden, terwijl er vroeger gewoon gelede wagens op reden. Nu snap ik ook gelijk waarom ze enkele standaards willen vervangen door gelede Citaro's. De 15 lijkt me prioriteit nummer 1 qua instroom van nieuwe geledes (op de voet gevolgt door de 48).tsov schreef:Dat doen ze nu al, maar door de drukte op de westelijke tak lopen de bussen daar ook heel veel vertraging op die doorwerkt naar het oosten. De 15 is daardoor een nogal onbetrouwbare lijn ;)Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Overigens is ook het plan voor vertramming van lijn 15 (de westelijke tak dus) weer uit de ijskast gehaald ;)
Re: Filmfoutjes #2
Ja, maar als de gewone bussen 6x per uur rijden, hebben spitsbussen alleen nut als die ook 6x per uur gaan rijden met dus 12x per uur een bus. Als je 'm knipt kan je ook 8 of 10 keer per uur gaan rijden, net wat nodig is.Geert schreef:Je kunt toch ook makkelijk bussen tot halverwege laten rijden als versterking in de spits? Daarvoor hoeft toch niet een lijn geknipt te worden?
Re: Filmfoutjes #2
In OV-Magazine heb ik plannen gezien dat lijn 15 (als tram) mogelijk verlengd kan worden naar Amstelveen Westwijk ter vervanging van sneltram 51. Dit zijn echter de plannen van één persoon of een groep, dus niet officieel.tsov schreef:Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Filmfoutjes #2
Dat is echt een ontzettend waardeloos plan. De sneltram stroomt door al die stationnetjes al flink vol, moet je nagaan als ze dat met gewone trams gaan doen, dan zitten ze dubbel zo snel volgepropt. Maarja, bij zulke plannen kan het GVB direct een grote bestelling trams gaan plaatsen.meltrain schreef:In OV-Magazine heb ik plannen gezien dat lijn 15 (als tram) mogelijk verlengd kan worden naar Amstelveen Westwijk ter vervanging van sneltram 51. Dit zijn echter de plannen van één persoon of een groep, dus niet officieel.tsov schreef:Dat vooral dus ;) Er loopt nu een studie of die investering loont. Daarmee zal wel samenhangen dat lijn 26 aan z'n capaciteitsgrens zit en er meer ATB-trams nodig zijn voor de Piet Heintunnel. Puntje is dat er na de opening van de NZL minder trams nodig zijn, al kan dat met de laatste ontwikkelingen nog wel ff duren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Twee gekopelde combino's zijn net zo lang als twee gekoppelde sneltrams.
Alleen de BN sneltrams kennen 4 stoelen per rij, Combino heeft er maar 3 per rij.
Alleen de BN sneltrams kennen 4 stoelen per rij, Combino heeft er maar 3 per rij.
Re: Filmfoutjes #2
Op een vrijliggende baan is dat natuurlijk mogelijk, maar je wil het stadstraject van lijn 15 dan echt niet met een dubbele combino rijden (of welk ander dubbel materieel dan ook)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
De meeste trajecten zijn geschikt voor gekoppeld rijden, o.a. de Leidsestraat en Utrechtsestraat natuurlijk niet.
Re: Filmfoutjes #2
En dat bochtje bij kruizing Marnixstraat/Rozengracht - of dichterbij huis bochtje Bilderdijkstraat/de Clerqstraat, daar wil je volgens mij niet met gekoppelde trams door..
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Filmfoutjes #2
Bochten maakt niet uit, waar een enkele combino doorheen kan, kan een dubbele combino het ook. Het gaat alleen maar om de halte lengte en verkeerslichtenafstelling.
Re: Filmfoutjes #2
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten