Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door dylanwild94 »

Ik ga wel gewoon naar de Kamera-Express.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door dylanwild94 »

Je suis Istanbul.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Ardan »

Pfoee jemig, heftig idd :(
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Ik ga wel gewoon naar de Kamera-Express.
Daar heb in het verleden niet zulke goede ervaringen gehad. Misschien is het nu anders.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Of gewoon Foka?

Ik dacht dat Marskramer niet meer bestond maar blijkbaar alleen de winkel hier.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Of gewoon Foka?
Die winkel ken ik niet (ja weleens een advertentie gezien in de krant). Maar ik zal het onthouden voor als weer een nieuw fototoestel nodig heb :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Marskramer zit volgens mij vooral in de wat kleinere plaatsen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

Er zit een Marskramer op 300 meter van mijn huis, en ik woon in Rotterdam :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Of gewoon Foka?
Die winkel ken ik niet (ja weleens een advertentie gezien in de krant). Maar ik zal het onthouden voor als weer een nieuw fototoestel nodig heb :wink: .
Is ook wel een van de betere zaken hoor.

Heel wat anders: heb nu een treinstel met de geupdate OBIS en de "nieuwe" Wifi in de trein. Die is echt snel zeg, al moest 'ie wel duidelijk even op gang komen.

En verder nog een diepe zucht, was niet heel handig bezig vanmiddag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Het is in elk geval een grote in de regio Rotterdam. Ik heb mijn camera er gekocht en ben erg tevreden. Had vorig jaar voor onderhoud gemoeten, dat ben ik vergeten. Binnenkort maar een keer gaan. Ben benieuwd hoe soepel ze er mee omgaan dat ik het vorige keer vergeten ben. Of ik dan pech heb, of nog een keer gratis krijg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Inderdaad lekker groot en ook een hoop keuze en je kunt tenminste ook fysiek wat uitproberen in de winkel. Tenminste, als ze de accu kunnen vinden want dat was even het probleem toen ik m'n camera er kocht :P

En het onderhoud is ook wel mooi ja, al ben ik dat zelf tot op heden steeds vergeten. Maar dat tekenen ze toch af op een soort van voucher? Kan me althans herinneren zoiets erbij gekregen te hebben. In dat geval zou een jaartje vergeten niet uit hoeven maken.
Is voor mij natuurlijk ook weer een eindje reizen om even daarvoor langs te gaan, maar had er vanwege goede eerdere ervaringen wel voor gekozen daar heen te gaan toen ik m'n huidige camera ging kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Ja, je krijgt een soort bon daarvoor. Je betaalt er 30 euro oid voor en dat krijg je dan terug als je al die keren geweest ben. Weet dus niet hoe dat nu gaat. Voor mij is het een kleine moeite, even langsbrengen, paar andere boodschappen doen en weer ophalen. Als je het niet vergeet tenminste :D
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ArrivaBas »

Bij mij op school is een van de unitdirecteurs (ik noem geen naam) ontslagen. Deze man ging dus precies over de heisa van dat digitaal leren bij ons op school :') . Hij zou een leerling geslagen hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Geert »

ArrivaBas schreef:Deze man ging dus precies over de heisa van dat digitaal leren bij ons op school :') .
:?:
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door PatrickM »

Ja, dat is hier ook een heisa. Volgend jaar hebben alle leerlingen (stuk of 1200) hier een device (Ipad of Chromebook). Alle docenten op één na hebben een Macbook pro. Echter, er zijn genoeg docenten die niet met dat ding om kunnen gaan, dus hebben ze van de ICT bij een stuk of 5 docenten windows op een macbook gezet :')
Maargoed, volgend jaar 1350 devices hier op school, en geen glasvezel oid... Nu lukt het al niet met 550 devices (up 0,50 Mbit, down 0,90 Mbit en ping 25). Het leuke aan een chromebook is dat hij geen opslagruimte heeft, dus alles via de cloud. Als er één ding is wat ik niet meer vertrouw, is het de cloud wel. Ga dus ook maar proberen om een macbook air te regelen, werkt 100X prettiger.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Ardan »

Iedereen een iDing? Jemig.. Vroeger in mijn tijd had nog niet eens iedereen een telefoon! *zwaait met wandelstok*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

En Windows '98 was magisch!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Iedereen een iDing? Jemig.. Vroeger in mijn tijd had nog niet eens iedereen een telefoon! *zwaait met wandelstok*
Zal ik de rollator er dan maar bij pakken... in mijn middelbare schooltijd had nog niemand een telefoon en kreeg ik bij informatica les in WordPerfect :P
Goed, dat laatste was eigenlijk toen al een beetje achterhaald... desondanks, ik was in het derde jaar nog een van de eersten die thuis internet had. Moest ik wel altijd even de telefoonkabel voor uitrollen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Ardan »

Internet begon net vanzelfsprekend te worden toen ik op de middelbare school kwam.. al duurde het in huize Ardan nog eens drie jaar, want bij moeders duurt het soms even voor ze de noodzaak van moderne dingen inziet..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ArrivaBas »

Geert schreef:
ArrivaBas schreef:Deze man ging dus precies over de heisa van dat digitaal leren bij ons op school :') .
:?:
Een jaar geleden moest iedereen een MacBook bij ons op school en dat regelde hij dus. Nu is die precies ontslagen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hendrik »

henk1234 schreef:Ja, dat is hier ook een heisa. Volgend jaar hebben alle leerlingen (stuk of 1200) hier een device (Ipad of Chromebook). Alle docenten op één na hebben een Macbook pro. Echter, er zijn genoeg docenten die niet met dat ding om kunnen gaan, dus hebben ze van de ICT bij een stuk of 5 docenten windows op een macbook gezet :')
Maargoed, volgend jaar 1350 devices hier op school, en geen glasvezel oid... Nu lukt het al niet met 550 devices (up 0,50 Mbit, down 0,90 Mbit en ping 25). Het leuke aan een chromebook is dat hij geen opslagruimte heeft, dus alles via de cloud. Als er één ding is wat ik niet meer vertrouw, is het de cloud wel. Ga dus ook maar proberen om een macbook air te regelen, werkt 100X prettiger.
De RGO en de Prins Maurits krijgen glasvezel. Zie http://www.eilandennieuws.nl/3140/aansl ... plaat.html
Ik weet nog (nu voel ik me toch wel een beetje oud... :P ) dat we internet kregen op de PM: de hele mediatheek op één ISDN-aansluiting. Zat je minutenlang te wachten op de met Altavista gevonden website, kreeg je alsnog de melding dat de pagina niet weergegeven kon worden... En als we vervelend zaten te doen, trok de mediatheek-beheerder gewoon even de stekker van het ISDN-modem eruit. Succes verzekerd! :P

Verder verbaast het mij wel dat er nog steeds scholen zijn die zo ongeveer 100% digitaal les willen geven, terwijl andere scholen daar na proeven toch weer van terugkomen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Bee schreef:Er zit een Marskramer op 300 meter van mijn huis, en ik woon in Rotterdam :P
Dat zegt ie toch, alleen in kleine plaatsen :')

Groetjes uit de Avala trouwens. Vanmorgen om 08:42 uit Wenen vertrokken, om volgens planning om 18:40 deze trein weer te verlaten 8-)

Gelukkig doet de airco het en is er zelfs WiFi binnen Hongarije *O*
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door MdJ »

Overigens is het verschrikkelijk om wiskunde te geven in een klas met alleen maar Ipads, cromebooks of macbooks. Ligt internet eruit, of een andere storing en je kunt niks meer als docent. Voor exacte vakken is het geen toevoeging, voor de rest kan het -mits goed gebruikt- uiteraard wel een toevoeging zijn.

Om nog maar te zwijgen over de andere dingen die de leerlingen (en geef ze eens ongelijk) doen tijdens de les.
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Daniel schreef:
Ardan schreef:Iedereen een iDing? Jemig.. Vroeger in mijn tijd had nog niet eens iedereen een telefoon! *zwaait met wandelstok*
Zal ik de rollator er dan maar bij pakken... in mijn middelbare schooltijd had nog niemand een telefoon en kreeg ik bij informatica les in WordPerfect :P
Goed, dat laatste was eigenlijk toen al een beetje achterhaald... desondanks, ik was in het derde jaar nog een van de eersten die thuis internet had. Moest ik wel altijd even de telefoonkabel voor uitrollen :lol:
Je had niet zo'n modem waar je de telefoonhoorn op moest leggen?

Ik weet nog goed dat ik toen een telefoon kocht met de wap: de sagem mw 936! Dat was de sjit jonguh! :Y 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Je had niet zo'n modem waar je de telefoonhoorn op moest leggen?
Neuj, niet zo'n ding nee... Sowieso was er geen telefoon op m'n kamer, daarom moest ik die haspel dus uitrollen van de aansluiting in de slaapkamer van m'n ouders naar mijn kamer :P

Kostte wat meer moeite dan 't nu is, maargoed, thuis had ik toen tenminste internet want op school kwam dat pas een paar jaar later toen de mediatheek gebouwd werd.

Even daarvoor was het ook nog de tijd dat ik om een verslag te maken precies zat uit te mikken waar ik een plaatje op de pagina moest plakken, dan dat blaadje kopieerde en vervolgens de tekst er netjes omheen liet uitprinten. Kan je tegenwoordig amper meer voorstellen dat je niet even iets kon downloaden maar echt met krantenknipsels en kopieën uit boeken aan de gang moest :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 110 gasten