Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Arriva wilde toch de Tieltrein 2x/uur laten rijden? Wanneer gaat dat gebeuren?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De nieuwe dienstregeling in december 2016 lijkt me.
In de spits tweemaal per uur op het gehele traject; tussen de spitsen in eenmaal per uur Arnhem Centraal - Tiel en eenmaal per uur Elst - Tiel.
In de spits tweemaal per uur op het gehele traject; tussen de spitsen in eenmaal per uur Arnhem Centraal - Tiel en eenmaal per uur Elst - Tiel.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Niet toch? Alle ritten zouden toch doorrijden naar Arnhem?
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.5909416
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.5909416
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoewel het extra treintje mooi is, vrees ik dat die extra trein een excuus is om het busvervoer verder af te breken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die moet ergens van betaald worden?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het valt toch wel te hopen dat er nog wat over was gebleven aan budget in het Rivierenland na de meest recente bezuiniging... :N
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Voor een verzameling kleine afgelegen dorpjes rijdt er juist aardig veel. Er wordt zover ik weet niet vraagafhankelijk geredenCamilleKreemers schreef:In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zelfde concessie en er is geen wafelijzerpolitiek in Gelderland, dus budget voor de extra trein Elst-Tiel kan ten koste gaan van busvervoer in de Achterhoek.Z2N schreef:En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik denk ook niet dat er veel winst gemaakt wordt met die extra ritten... de trein is al zo rustig in de daluren Zeker niet als de trein vanaf Elst gaat rijden, mensen vanaf Arnhem zullen niet direct doorhebben dat de trein vanaf Elst gaat vertrekken, als er een halfuur later een trein vanaf Arnhem vertrekt
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zou ik niet doen, aangezien die trein niet in Elst stopt danwaldo79 schreef:Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
Laten we die regel maar bij de 4400 neerzetten (die rijdt dan Arnhem-'s-Hertogenbosch)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waarom is het wel mogelijk in de spits om 2x/uur Tiel - Arnhem te bieden, maar ditzelfde niet mogelijk in de daluren?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat er in de daluren ook ruimte moet zijn voor goederentreinen, conform de AMvB Capaciteitsverdeling. Die goederentreinen maken gebruik van de ruimte van de trein uit Tiel, een andere mogelijkheid is er niet.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die AMvB Capaciteitsverdeling geldt voorlopig nog wel. Als de infrastructuur of de NS-dienstregeling wijzigt, verandert de situatie natuurlijk weer.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waarom worden sommige stukken tussen Arnhem en Nijmegen niet viersporig?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Omdat op de meest cruciale plaatsen twee enorme spoorbruggen liggen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik denk als je station Elst 4-sporig maakt dat de dienstregeling al een stuk betrouwbaarder wordt. Als de IC nu te laat is dan zit ie achter een sprinter, om dit op te lossen zou je bij Elst kunnen passeren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Mag hopen dat je sarcastisch bentErno-BE schreef:In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.
Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de ov visie worden toch praktisch alle lijnen rond Doetinchem kwartiersdiensten (op de stadsdienst die vast toch ooit weer eens wegbezuinigd wordt na dan)
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waarom krijg ik het idee dat de verdeling van SOV-gelden nadelig is voor plattelandsvervoerders? Veel concessies staan op scholierenvervoer tegenwoordig (Zeeland, Overijssel), maar de inkomsten lijken niet hoog te zijn.nsimmelink94 schreef:Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten