Korte vragen #18

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Korte vragen #18

Bericht door Nicketick »

Dat verklaart een hoop, is dat mysterie voor mij weer opgelost. Dankjewel!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #18

Bericht door Meltrain »

Helaas konden de originele motorwagens niet goed tegen de (weers)omstandigheden in Canada, dus zijn ze daar vervangen door Canadese motorwagens en vervolgens gesloopt. :(
Voordat de TEE-rijtuigen ooit weer op de baan verschijnen zal er dus eerst een replica-motorwagen gebouwd moeten worden (en uiteraard moet aan de rijtuigen zelf ook nog het een en ander gebeuren).
Maar de rijtuigen zijn in elk geval bewaard voor de toekomst. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #18

Bericht door dennistd »

Aking schreef:Overigens staan ze, voor zover ik weet, op de Dijksgracht (tussen CS en Muiderpoort) maar het kan zijn dat ze inmiddels verplaatst zijn naar de Watergraafsmeer (ter hoogte van station Science Park)
Om precies te zijn staan er twee stuurstanden met twee tussenrijtuigen op de Dijksgracht en staat er één tussenrijtuig op de Watergraafsmeer :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door regenmaker »

Waar kan ik de dienstregelingen van de bussen op Ameland vinden met een volledige haltelijst?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ardan »

Door een PB'tje naar Maurice Hooikammer te sturen :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door regenmaker »

Vreemde vind ik dat de lijnen van Vlieland, Ameland en Terschelling niet op de Arriva site staan. Of ik kan ze niet vinden in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ardan »

Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #18

Bericht door Meltrain »

De nieuwe site van Arriva is behoorlijk kwalitatief uitermate teleurstellend. :Y
Ik had ook al aan Arriva gevraagd waar ik de lijnennetkaarten kon vinden en toen werd ik doorverwezen naar www2.arriva.nl .
(URL-tags werken niet, dus even Ctrl+C en Ctrl+V doen. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Michael »

Arriva heeft bepaalde onderdelen nog op hun oude website staan. Ik ga er vanuit dat die tzt ook over gezet worden naar de nieuwe website

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #18

Bericht door Hainje »

Ze doen er wel errug lang over om de onderdelen over te zetten hoor. Deze situatie is nu al iets van twee maanden ofzo.
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #18

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?
Terschelling heeft ook een eigen site waar de volledige dienstregeling op staat: http://www.bus-terschelling.nl. De folder van Ameland 2016 staat op de site van de VVV Ameland: http://www.vvvameland.nl/vervoer/openba ... op-ameland. De folder van Vlieland staat op de site van TCR: http://www.tcr.nu/vlieland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door regenmaker »

Voor Ameland kan ik geen volledige lijst aan haltes vinden op die site, alleen de hoofdhaltes (waarschijnlijk tijdhaltes).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #18

Bericht door huibf »

Ik heb van Arriva vernomen dat ze echt over een paar weken beschikbaar zijn.
Ik heb dit via Rocov Gelderland gespeeld omdat ze niet voldoet aan het PvE.
En toen kwam er gas op de plank.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen #18

Bericht door Globetrotter »

Ardan schreef:Ik heb Terschelling wel eens gevonden (pdf'je van de lijnfolder waar alles instond), maar dat was een tijd geleden en Arriva schijnt tegenwoordig een nieuwe site te hebben?
De oude site is nog wel te raadplegen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #18

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom rijden de regionale treinen Offenburg-Basel Bad en Singen-Basel Bad niet door naar Basel SBB buiten de spitsuren? Lijkt mij toch dat met doorrijden veel meer reizigers kan trekken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Misschien omdat het dan een internationale verbinding is, met mogelijk bijbehoren "problemen" als grenscontrole en dergelijke?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Het is goed mogelijk dat de Zwitsers dat niet willen, niet alleen omdat Basel SBB tijdens de knoop al aardig vol staat, maar ook omdat de SBB geen vertraagde buitenlandse treinen op zijn netwerk wil. Het blijft nog steeds Zwitserland, waar men in Basel een vervangende trein met personeel heeft klaarstaan als een trein vanuit het buitenland te laat is. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Serieus ja? :o
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Jep, de internationale treinen die verder Zwitserland inrijden vallen namelijk binnen het nationale takt, met alle volknopen. En de Zwitsers laten liever een vervangende nationale trein rijden, als dat betekent dat de aansluitingen voor zijn eigen reizigers behouden blijven. De internationale reizigers moeten dan overstappen, als het niet lukt om het materieel optijd op het beginpunt van de volgende rit te brengen geldt dat ook voor reizen vanuit Zwitserland naar het buitenland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #18

Bericht door Aking »

Maar de andere kant op zit je ook nog met toelating in het buitenland lijkt me? of hebben ze dus standaard een overal toegelaten stam klaarstaan?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Nee hoor, de vervangende stam is binnenlands SBB-materieel, dat alleen in Zwitserland kan rijden. Als het lukt om de internationale stam die te laat uit het buitenland kwam optijd op zijn oorspronkelijke eindpunt te krijgen mag deze doorrijden en daarna terugkeren in zijn geplande schema, anders mogen de reizigers opnieuw overstappen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #18

Bericht door Nitein-Repart »

Maar op die vervangende-trein-regeling kan toch een uitzondering worden gemaakt voor de regionale treinen uit Offenburg en Waldshut? Lijkt mij heel reizigersonvriendelijk om veel reizigers één station voor het eindpunt laten overstappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #18

Bericht door Z2N »

Daar zit je vooral met het feit dat Basel SBB te weinig capaciteit heeft, omdat het feitelijk een kopstation is (alleen de TGV's rijden door). Zolang Basel geen S-Bahn tunnel heeft wordt dat niet opgelost, maar het referendum over de tunnel gaat pas in 2020 plaatsvinden. De RE naar Offenburg past nu alleen doordat er concessies gedaan worden (kort keren bij de SBB waar dat niet gewenst geacht wordt).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #18

Bericht door Suus »

Ik heb begrepen dat de SBB van de twee treindiensten afwil en bij een nieuwe aanbesteding ervan niet zal inschrijven. Oorspronkelijk zijn het ook treindiensten van DB, die historisch gezien niet verder komen dan Basel Bad Bf, zeker toen Zwitserland nog niet in Schengen zat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten