Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Waren die Scania's niet van TCR (A) ?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Niet meer. Arriva huurt ze nu
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het is natuurlijk niet zo dat wanneer een grote bus wordt ingezet omdat er net iets te veel reizigers zijn voor een buurtbus, het vervolgens gelijk een daverend succes is en minimaal 20 reizigers per rit kent.
🍉
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nee, waarschijnlijk door de ligging van de lijn is het goedkoper om de hele lijn uit te besteden. Als ik het goed begrepen heb ligt lijn 92 nu ook al geheel in aparte diensten. Er moeten nu 4 bussen van Uden naar, ik meen, Grave en Cuijk om uit te rukken. Dan moet er 4x afgelost worden in Mill. En aan het einde moeten die 4 bussen weer terug naar Uden. Tel uit je winst als je die 4 wagens ineens langs de route in Cuijk hebt staan.Etienne schreef:In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
's avonds eindigt een rit in Venray, een rit in Boxmeer en 1 in Mill en 1 in Grave.Delftse Chauff schreef:Nee, waarschijnlijk door de ligging van de lijn is het goedkoper om de hele lijn uit te besteden. Als ik het goed begrepen heb ligt lijn 92 nu ook al geheel in aparte diensten. Er moeten nu 4 bussen van Uden naar, ik meen, Grave en Cuijk om uit te rukken. Dan moet er 4x afgelost worden in Mill. En aan het einde moeten die 4 bussen weer terug naar Uden. Tel uit je winst als je die 4 wagens ineens langs de route in Cuijk hebt staan.Etienne schreef:In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
Opstart begint in 2x Cuijk, In St. Antonius en in Grave.
Hermes heeft maar 2 lange matritten die kant op met Lijn 23. De 1e bus uit Boxmeer van 06:25 en de extra bus om 07:30 langs het ROC. Wel is de opstart vreemd, gezien de eerste 2 ritten naar Boxmeer beginnen in Bakel ipv Helmond.
De enkele keer dat ik in Boxmeer ben zie ik toch minstens een man of 6 in die bus . Zelf heb ik eens de laatste bus naar Venray genomen, toen zaten er 12 reizigers in vanaf St. Antonius.Hainje schreef:Het is natuurlijk niet zo dat wanneer een grote bus wordt ingezet omdat er net iets te veel reizigers zijn voor een buurtbus, het vervolgens gelijk een daverend succes is en minimaal 20 reizigers per rit kent.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
6 tot 12 reizigers maakt nog geen kaskraker natuurlijk. ;)Mr-W schreef:De enkele keer dat ik in Boxmeer ben zie ik toch minstens een man of 6 in die bus . Zelf heb ik eens de laatste bus naar Venray genomen, toen zaten er 12 reizigers in vanaf St. Antonius.
Plus het eilandbedrijf dat de lijn toch min of meer is, snap ik heel goed dat Arriva de lijn uitbesteed.
🍉
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het eilandbedrijf ontstond vooral toen lijn 91 werd uitbesteed. Snapte al niet waarom lijn 92 ook niet werd uitbesteed, wegens de ligging. Beide lijnen zijn ook nog eens (volgens enkele chauffeurs) al jaren slecht bezet. Maar dat is wel meer in dat gebied in tussen de Maas, Uden en Helmond.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Wanneer is lijn 91 uitbesteed? Met ingang van de nieuwe concessie? In de oude concessie waren de lijnen 90/91/92 aan elkaar gekoppeld (90 rijdt in Grave verder als lijn 92 naar Cuijk en vanaf daar als 91 naar Uden alwaar hij op andere bussen over kan gaan of snel naar de stalling kon).
Die koppeling kan helaas ook niet meer. Heeft Veolia in Venray eigenlijk een stalling? Anders zou Arriva altijd daar vanaf december nog iets kunnen regelen. Maar uitbesteden zal wel goedkoper zijn.
Verder is de driehoek Grave - Cuijk - Uden altijd al een "probleemgebied" qua bezetting geweest, dat is niets van de afgelopen jaren. Het stuk Mill - Uden is zelfs een tijd verbuurtbust geweest bij Zuidooster voordat de bus weer doorgetrokken werd. Het sterke deel van de lijnen was altijd het stuk Grave - Nijmegen (toen lijn 91 nog via Grave ging).
Die koppeling kan helaas ook niet meer. Heeft Veolia in Venray eigenlijk een stalling? Anders zou Arriva altijd daar vanaf december nog iets kunnen regelen. Maar uitbesteden zal wel goedkoper zijn.
Verder is de driehoek Grave - Cuijk - Uden altijd al een "probleemgebied" qua bezetting geweest, dat is niets van de afgelopen jaren. Het stuk Mill - Uden is zelfs een tijd verbuurtbust geweest bij Zuidooster voordat de bus weer doorgetrokken werd. Het sterke deel van de lijnen was altijd het stuk Grave - Nijmegen (toen lijn 91 nog via Grave ging).
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Op lijn 91 rijdt sinds het begin van de huidige concessie Taxi Van Dijk met sowieso enkele Sprinter City bussen. Mede omdat lijn 91 met lijn 93 is geïntegreerd.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zojuist gezien op de ov info app!!!! Momenteel (14:02) staat stadscitea 8119 in Rijen op het station als lijn 131 richting Tilburg.
Kortom er is dus een stadsbus uit 's-Hertogenbosch via Tilburg in Breda geweest.
Tot zover dus "bussen in eigen buurt houden".
Kortom er is dus een stadsbus uit 's-Hertogenbosch via Tilburg in Breda geweest.
Tot zover dus "bussen in eigen buurt houden".
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Mensen, hou alsjeblieft op met zeuren over of een bus ergens wel of niet mag rijden. Veel mensen hebben denk ik veel liever dat er een bus rijdt dan dat er geen bus rijdt omdat die bus daar niet mag rijden. Ook al is een stadsbus qua comfort veel minder dan een streekbus en een Volansbus. En als je over comfort gaat zitten klagen, ga dan even naar Wenen en neem daar de metro of de tram. De stoelen daar zijn echt plastic kuipen.
Maar goed verder ontopic dan maar.
Maar goed verder ontopic dan maar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Tja. Stadscitea's zitten inderdaad bagger, maar het is nog altijd beter dan die houten bankjes op het station in Breda.
Rituitval snap ik wel als het echt niet gaat, zoals Jasper ergens in dit topic beschreef over hoe een Volansvolvo niet past op lijn 80 omdat de bochten zo krap zijn, of als er echt geen bus meer beschikbaar is.
Wel vind ik dat ze als er geen Brabantliners meer beschikbaar zijn, dat ze dan op Breda CS gewoon een Volansbus kunnen wisselen, Lijn 316 en 325 zijn toch maar kort.
Rituitval snap ik wel als het echt niet gaat, zoals Jasper ergens in dit topic beschreef over hoe een Volansvolvo niet past op lijn 80 omdat de bochten zo krap zijn, of als er echt geen bus meer beschikbaar is.
Wel vind ik dat ze als er geen Brabantliners meer beschikbaar zijn, dat ze dan op Breda CS gewoon een Volansbus kunnen wisselen, Lijn 316 en 325 zijn toch maar kort.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zag net op weg naar huis van me werk de 8136 Arriva T-Bus op Lijn 3 uit Rosmalen rijden.
Weer een drol die niet oplet welke bus ie pakt qua omloop of sufkop die de omloop weer fout maakt.
Weer een drol die niet oplet welke bus ie pakt qua omloop of sufkop die de omloop weer fout maakt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nou nee ik vind het niet erg als een Citea streekbus op stadsdienst rijd zie wel bijna elke dag hier.Hainje schreef:Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
Ik erger nou nee ik vind het gewoon raar dat er niet wordt opgelet dan vind ik die stickers ook maar nutteloos ja toch.
die namen op de bus hoort in zijn stad te blijven volgens Arriva toen ze met die actie kwamen.
Maar ik erger mij er niet aan zag alleen een grote T-Bus logo op de bus.
En een echte bus kenner weet dat 8136 een Tilburgse stadswagen is ;) dus dan was het mij ook opgevallen.
Maar wou het gewoon melden en qua drol of sufkop moet als grap zien, net als de grappen van Gordon
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Laatste tijd lopen wel veel mensen in Brabant te zeuren over die streekwagens op stadslijnen of stadsbussen in andere steden. Nieuwe trend zeker ofzo... Syntus mixt ook alles door elkaar. Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Rijdt TCR ook vanuit Oude Tonge of zit daar alleen hun werkplaats? En in Roosendaal staan toch ook bussen van TCR gestald?Etienne schreef:De dichtstbijzijnde stalling in die hoek is dan Waalwijk of Breda. Aannemelijk de eerste, want van daar uit worden ook de scholierenlijnen van/naar Andel gereden.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Als de motor start en ik geen rode lampjes heb, boeit het niemand wat er op staat. Komt vanzelf wel weer goed. Je kan moeilijk een bus laten staan vanwege de sticker.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Jasper073 schreef:Zag net op weg naar huis van me werk de 8136 Arriva T-Bus op Lijn 3 uit Rosmalen rijden.
Weer een drol die niet oplet welke bus ie pakt qua omloop of sufkop die de omloop weer fout maakt.
Als er een Citaro op een Bossche omloop terecht kwam, zou het wel opvallen, ook zonder sticker! Aan de andere kant zou het ook een oud vertrouwd beeld zijn, maar het zal zeer waarschijnlijk nooit gebeuren.Hainje schreef:Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Als een Tilburgse Citea op de Bossche stadsdienst terecht kan komen, dan zal dat voor wat betreft een Citaro een kwestie van tijd zijn.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven.
Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Heb ik geen last van. Bij mij vertrekken ze vrijwel altijd op tijd. Bovendien is de rijtijd van sommige lijnen zo ruim dat als je 2 minuten te laat van het station vertrekt een paar haltes verder weer 2 minuten te vroeg bentChrysa schreef:Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten