Als je bellen geen probleem vindt, 1 uurvan tevoren in een frequentie van 2 uur...sirvinniei schreef:Dat van deur tot halte gebracht worden klinkt wel erg mooi. Je zou bijna in een klein dorp willen wonen
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waar haal je die frequentie vandaan
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3595
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Achteruit zitten in de bus is ook erg vervelend (zeker voor langere afstanden), dus ik snap dat Arriva alle stoelen in de rijrichting plaatst.Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Dat routes worden strakgetrokken is ook een trend. Voordeel is de kortere reistijd, nadeel is de grotere afstand tussen halte en bestemming.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind die rode leeuw op de raam heel goed doorzichtig zo op de foto's je kan er goed door heen kijken naar buiten en ook lijkt wel naar binnen :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zag rond tien voor negen het flirtje van Arriva achter een diesellocje rijden in de buurt van Holten, zat zelf in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] richting Aml, maar hij zag er voor die halve seconde wel aardig uit :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb hem in Deventer op staan wachten (een uur lang maar liefst, hij was er pas om 21:10 :') ). Foto's zijn helaas wel erg slecht geworden maar hij zag er leuk uit :)
Ik doe ook maar wat
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een foto van 1Limburg.nl:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant. De leeuw mag wel iets groter en dan achteraan ofzo en de gele streep mag wat mij betreft ook over het witte gedeelte doorlopen. Ik vind hem nu ook wel mooi maar de bus was naar mijn mening mooier geweest met de bovenstaande punten verwerkt waren i.p.v. zoals ze nu zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9185
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als de leeuw groter is, dan zit je als reiziger tegen een witte ruit aan te kijken. Vind het wel goed dat ze hem niet te groot hebben gemaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als je goed naar de foto kijkt dan kan zitten er allemaal kleine gaatjes in de leeuw. Waardoor je wel naar buiten kan kijken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9185
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan zit er alsnog iets in je blikveld, zelfde is bij Syntus Twente met dat paard het geval. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Inderdaad. Maar in ieder geval beter dan die O op de bussen van Syntus Overijssel want die neemt echt je zicht weg.
Overigens heb ik zelf ook nog een paar foto's kunnen maken van de nieuwe Arriva treinen voor Limburg (wel met telefoon gemaakt): https://www.flickr.com/gp/144835359@N03/k4017w
Overigens heb ik zelf ook nog een paar foto's kunnen maken van de nieuwe Arriva treinen voor Limburg (wel met telefoon gemaakt): https://www.flickr.com/gp/144835359@N03/k4017w
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4397
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom zijn er twee bakken?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als het er 3 waren was je vraag zeker, waarom zijn er 3 bakken?CamilleKreemers schreef:Waarom zijn er twee bakken?
Het is de eerste trein die er is. Ze hebben nog ff tijd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ze hebben treinen met twee en drie bakken besteld voor het gehele Limburg sporentraject(Maasland, Heuvelland en andere lijnen).
De twee-bakken zijn er zoals ze te zien zijn op de foto's.
De drie-bakken hebben ook twee deuren aan elke zijde per bak.
Die zijn net als de twee-bakken voor de binnenlandse lijnen (Maasland en Heuvelland enzovoorts).
De drie-bakken met één deur per bak per zijde is voor de IC naar Aken en waarschijnlijk ook Luik. Dit is ook omdat alleen deze treinen geschikt zijn voor drie soorten voedingen, geloof ik 1,5kV, 3kV en 4,5kV. Geloof ik, ik weet niet precies de aantallen, maar wel dat ze geschikt zijn voor drie soorten stroomvoedingen of stroomnetwerken.
Ze zijn nog niet klaar en wil je meer weten, kijk je maar op de implementatie site van Arriva. Daar zie je een tekening van alle drie de treinen.
De twee-bakken zijn er zoals ze te zien zijn op de foto's.
De drie-bakken hebben ook twee deuren aan elke zijde per bak.
Die zijn net als de twee-bakken voor de binnenlandse lijnen (Maasland en Heuvelland enzovoorts).
De drie-bakken met één deur per bak per zijde is voor de IC naar Aken en waarschijnlijk ook Luik. Dit is ook omdat alleen deze treinen geschikt zijn voor drie soorten voedingen, geloof ik 1,5kV, 3kV en 4,5kV. Geloof ik, ik weet niet precies de aantallen, maar wel dat ze geschikt zijn voor drie soorten stroomvoedingen of stroomnetwerken.
Ze zijn nog niet klaar en wil je meer weten, kijk je maar op de implementatie site van Arriva. Daar zie je een tekening van alle drie de treinen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind die 8900 echt professioneel gephotoshopt. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zo te horen krijgen de Citea bussen Voiths. Yes, die ZF'jes laten echt geen moer horen. Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Vind je de treinen trouwens wel goed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Regio Eindhoven kent het helaas ook. Die vierzit was juist altijd mijn favoriete plek.Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik denk het wel alleen weet ik niet wat de bekleding is en hoe het stoeltype is. Maar net als de bussen zien ze er goed uit. :pos:Meltrain schreef:Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Vind je de treinen trouwens wel goed?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn die lijnennetkaarten uit de presentatie al ergens in goede kwaliteit te vinden?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kunnen er conclusies ontleend worden aan de kaartjes op dat filmpje?
Dat lijn 1 naar Kaldenkirchen gaat is al een tijd bekend.
Dat lijn 1 naar Kaldenkirchen gaat is al een tijd bekend.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien wel omdat het een dunne lijn is. Dan kan die blijven bestaan en heb je meteen een extra reismogelijkheid naar Kaldenkirchen.sirvinniei schreef:Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.
En wie weet wordt deze, nu dunne lijn, wel een dikke lijn.
Laatst gewijzigd door Zonnig op ma 04 jul 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten