Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Arriva wilde toch de Tieltrein 2x/uur laten rijden? Wanneer gaat dat gebeuren?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Frank »

De nieuwe dienstregeling in december 2016 lijkt me.

In de spits tweemaal per uur op het gehele traject; tussen de spitsen in eenmaal per uur Arnhem Centraal - Tiel en eenmaal per uur Elst - Tiel.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Niet toch? Alle ritten zouden toch doorrijden naar Arnhem?

http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.5909416
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Hoewel het extra treintje mooi is, vrees ik dat die extra trein een excuus is om het busvervoer verder af te breken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Z2N »

En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Die moet ergens van betaald worden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Z2N »

Het valt toch wel te hopen dat er nog wat over was gebleven aan budget in het Rivierenland na de meest recente bezuiniging... :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

CamilleKreemers schreef:In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.
Voor een verzameling kleine afgelegen dorpjes rijdt er juist aardig veel. Er wordt zover ik weet niet vraagafhankelijk gereden
Ik heb geen onderschrift
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Z2N schreef:En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)
Zelfde concessie en er is geen wafelijzerpolitiek in Gelderland, dus budget voor de extra trein Elst-Tiel kan ten koste gaan van busvervoer in de Achterhoek.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Ik denk ook niet dat er veel winst gemaakt wordt met die extra ritten... de trein is al zo rustig in de daluren :roll: Zeker niet als de trein vanaf Elst gaat rijden, mensen vanaf Arnhem zullen niet direct doorhebben dat de trein vanaf Elst gaat vertrekken, als er een halfuur later een trein vanaf Arnhem vertrekt
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

waldo79 schreef:Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
Zou ik niet doen, aangezien die trein niet in Elst stopt dan :wink:

Laten we die regel maar bij de 4400 neerzetten (die rijdt dan Arnhem-'s-Hertogenbosch) :wink:
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom is het wel mogelijk in de spits om 2x/uur Tiel - Arnhem te bieden, maar ditzelfde niet mogelijk in de daluren?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Omdat er in de daluren ook ruimte moet zijn voor goederentreinen, conform de AMvB Capaciteitsverdeling. Die goederentreinen maken gebruik van de ruimte van de trein uit Tiel, een andere mogelijkheid is er niet.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Is dit permanent of tijdelijk?
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Die AMvB Capaciteitsverdeling geldt voorlopig nog wel. Als de infrastructuur of de NS-dienstregeling wijzigt, verandert de situatie natuurlijk weer.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Waarom worden sommige stukken tussen Arnhem en Nijmegen niet viersporig?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Omdat op de meest cruciale plaatsen twee enorme spoorbruggen liggen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Ik denk als je station Elst 4-sporig maakt dat de dienstregeling al een stuk betrouwbaarder wordt. Als de IC nu te laat is dan zit ie achter een sprinter, om dit op te lossen zou je bij Elst kunnen passeren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Erno-BE schreef:In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.
Mag hopen dat je sarcastisch bent :lol:

Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten :P
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

In de ov visie worden toch praktisch alle lijnen rond Doetinchem kwartiersdiensten (op de stadsdienst die vast toch ooit weer eens wegbezuinigd wordt na dan)
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

nsimmelink94 schreef:Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten :P
Waarom krijg ik het idee dat de verdeling van SOV-gelden nadelig is voor plattelandsvervoerders? Veel concessies staan op scholierenvervoer tegenwoordig (Zeeland, Overijssel), maar de inkomsten lijken niet hoog te zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten