Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef:Dat van deur tot halte gebracht worden klinkt wel erg mooi. Je zou bijna in een klein dorp willen wonen :p
Als je bellen geen probleem vindt, 1 uurvan tevoren in een frequentie van 2 uur...
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Waar haal je die frequentie vandaan

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Achteruit zitten in de bus is ook erg vervelend (zeker voor langere afstanden), dus ik snap dat Arriva alle stoelen in de rijrichting plaatst.
Dat routes worden strakgetrokken is ook een trend. Voordeel is de kortere reistijd, nadeel is de grotere afstand tussen halte en bestemming.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Ik vind die rode leeuw op de raam heel goed doorzichtig zo op de foto's je kan er goed door heen kijken naar buiten en ook lijkt wel naar binnen :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door julsteren »

Ik zag rond tien voor negen het flirtje van Arriva achter een diesellocje rijden in de buurt van Holten, zat zelf in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] richting Aml, maar hij zag er voor die halve seconde wel aardig uit :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ardan »

Ik heb hem in Deventer op staan wachten (een uur lang maar liefst, hij was er pas om 21:10 :') ). Foto's zijn helaas wel erg slecht geworden maar hij zag er leuk uit :)
Ik doe ook maar wat
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Een foto van 1Limburg.nl:


Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant. De leeuw mag wel iets groter en dan achteraan ofzo en de gele streep mag wat mij betreft ook over het witte gedeelte doorlopen. Ik vind hem nu ook wel mooi maar de bus was naar mijn mening mooier geweest met de bovenstaande punten verwerkt waren i.p.v. zoals ze nu zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Als de leeuw groter is, dan zit je als reiziger tegen een witte ruit aan te kijken. Vind het wel goed dat ze hem niet te groot hebben gemaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Als je goed naar de foto kijkt dan kan zitten er allemaal kleine gaatjes in de leeuw. Waardoor je wel naar buiten kan kijken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Dan zit er alsnog iets in je blikveld, zelfde is bij Syntus Twente met dat paard het geval. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

Inderdaad. Maar in ieder geval beter dan die O op de bussen van Syntus Overijssel want die neemt echt je zicht weg.

Overigens heb ik zelf ook nog een paar foto's kunnen maken van de nieuwe Arriva treinen voor Limburg (wel met telefoon gemaakt): https://www.flickr.com/gp/144835359@N03/k4017w
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom zijn er twee bakken?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

CamilleKreemers schreef:Waarom zijn er twee bakken?
Als het er 3 waren was je vraag zeker, waarom zijn er 3 bakken?
Het is de eerste trein die er is. Ze hebben nog ff tijd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Ze hebben treinen met twee en drie bakken besteld voor het gehele Limburg sporentraject(Maasland, Heuvelland en andere lijnen).
De twee-bakken zijn er zoals ze te zien zijn op de foto's.
De drie-bakken hebben ook twee deuren aan elke zijde per bak.
Die zijn net als de twee-bakken voor de binnenlandse lijnen (Maasland en Heuvelland enzovoorts).
De drie-bakken met één deur per bak per zijde is voor de IC naar Aken en waarschijnlijk ook Luik. Dit is ook omdat alleen deze treinen geschikt zijn voor drie soorten voedingen, geloof ik 1,5kV, 3kV en 4,5kV. Geloof ik, ik weet niet precies de aantallen, maar wel dat ze geschikt zijn voor drie soorten stroomvoedingen of stroomnetwerken.
Ze zijn nog niet klaar en wil je meer weten, kijk je maar op de implementatie site van Arriva. Daar zie je een tekening van alle drie de treinen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind die 8900 echt professioneel gephotoshopt. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Zo te horen krijgen de Citea bussen Voiths. Yes, die ZF'jes laten echt geen moer horen. Daar hoor je echt alleen wat als je achter zit. 'K ben zelf met een R-net Citea geweest en hoorde echt niets. De R-net Citea van HWGO komen uit december 2015 trouwens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21336
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.
Vind je de treinen trouwens wel goed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Kent Limburg dan, net als de regio Utrecht, een eis dat alle zitplaatsen in de rijrichting zitten? Citea's en/of Ambassadors die daar direct achter het linker voorwiel geen vierzit hebben zitten zijn immers wel relatief schaars. Sowieso oogt de afstand tussen de stoelen op die foto behoorlijk ruim.
Regio Eindhoven kent het helaas ook. Die vierzit was juist altijd mijn favoriete plek.
"Een touringcar is geen bus"
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Meltrain schreef:
busfanNL schreef:Ik vind persoonlijk de bussen een klein beetje jammer. Ik had als interieur liever de donkerblauwe bekleding gehad die ook in ZHN NZWF en West en Oost Brabant.
Ik vind de bekleding juist wel mooi, het is weer eens wat anders en vrolijk. Ik hoop wel dat de stoelen wat beter zitten dan de stoelen in ZHN.
Vind je de treinen trouwens wel goed?
Ik denk het wel alleen weet ik niet wat de bekleding is en hoe het stoeltype is. Maar net als de bussen zien ze er goed uit. :pos:
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Zijn die lijnennetkaarten uit de presentatie al ergens in goede kwaliteit te vinden?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.
Ik heb geen onderschrift
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Kunnen er conclusies ontleend worden aan de kaartjes op dat filmpje?
Dat lijn 1 naar Kaldenkirchen gaat is al een tijd bekend.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zonnig »

sirvinniei schreef:Wat mij opvalt is dat lijn 1 in Venlo doorrijdt naar kaldenkirche. Apart dat dunne lijntjes doorgetrokken worden.
Misschien wel omdat het een dunne lijn is. Dan kan die blijven bestaan en heb je meteen een extra reismogelijkheid naar Kaldenkirchen.
En wie weet wordt deze, nu dunne lijn, wel een dikke lijn.
Laatst gewijzigd door Zonnig op ma 04 jul 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten