Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Overtoomsesluis vervalt ook per 17 juli, net zoals de Lepellaan 'tot 1 januari 2017', yeah right. En nog een zooitje bushaltes. Blijft er nog wel wat over? :')

Ik vind dat dit soort belangrijke dingen wel duidelijk op de homepage mogen staan in plaats van zo ver verstopt...
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Welnee. Haltes zijn toch maar irritant en dat vinden reizigers ook.

Saillant is ook de omschrijving bij de opheffing van Overtoomsesluis:
Met ingang van zondag 17 juli wordt de halte Overtoomsesluis van tram 1 in beide richtingen definitief opgeheven.
Maar er dan wel een einddatum bij zetten. Eindigt de wereld op 1 januari 2017?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het systeem vraagt een einddatum. Bij de nieuwe dienstregeling is de halte gewoon verdwenen.

Zie ook de halte Frissenstein, die is half december verdwenen maar eigenlijk al in juni 2015 opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Afbeelding

Snapt iemand iets van de route op het bovenste kaartje bij de Huizingalaan :shock:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik vond het al raar dat beide lijnen stad-uit rechtdoor rijden zonder stoppen maar ik zie nu pas dat er wél een halte in beide richtingen op de rotonde is.. Ik ga er dan vanuit dat de ene lijn linksom rijdt en de andere rechtsom..
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

De bussen rijden dat stuk richting Osdorp rechtstreeks over de Pieter Calandlaan. Richting Surinameplein maken ze een extra lus. Er staan richtingspijlen op de kaart die dat aangeven.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

De oplossing lijkt mij dat de bussen stad-uit een stukje Johan Huizingalaan op-en-neer doen, met een lus onder het viaduct, terwijl de bussen stad-in een blokje rijden. Maar ik laat me graag verrassen :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Welnee. Haltes zijn toch maar irritant en dat vinden reizigers ook.
Ik vind wel dat er de laatste tijd veel haltes op vrij random momenten worden opgeheven.

Sinds het ingaan van de dienstregeling 2016 zijn nu al de haltes Museumplein, Daalwijk, Dennenrode, Plantage Lepellaan, Overtoomsesluis, Slijperweg (schijnt nog terug te komen), Draaierweg en Rijksstraatweg opgeheven...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Die 2e halte Museumplein heeft sowieso geen bestaansrecht meer nu tram 24 exit is.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Volgens mij zaten Daalwijk en Dennenrode sowieso in de pijplijn vanwege de verbouwing van de Daalwijkdreef tot busbaan en 'pluscorridor' voor bussen. Lepellaan zou moeten terugkeren - of dat meen ik tussen de regeltjes van het GVB-bericht door te lezen - en ook Rijksstraatweg schijnt tijdelijk opgeheven te zijn ivm werkzaamheden aan de Van der Madeweg (dit betreft overigens alleen een nachtbushalte). Hoe het met die andere haltes zit en wat voor beleid daar achter schuil gaat (if any, wat ik betwijfel; men lijkt vooral heel opportunistisch te werk te gaan en een herprofilering te baat te nemen, of wellicht gaat men uit van in elkaar geraapte Excelsheetjes met in- en uitcheckgegevens waar men dan de rustigste haltes van de dag ervoor tussenuit vist, of zoiets): geen idee.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Alargule schreef:Volgens mij zaten Daalwijk en Dennenrode sowieso in de pijplijn vanwege de verbouwing van de Daalwijkdreef tot busbaan en 'pluscorridor' voor bussen.
Dit klopt en was ook redelijk ver vantevoren aangegeven bij de reiziger op de website. Maar eerlijk, die bus hoefde amper gas te geven of moest alweer stoppen voor telkens weer één reiziger :')

Alargule schreef: Lepellaan zou moeten terugkeren - of dat meen ik tussen de regeltjes van het GVB-bericht door te lezen


Zo komt het inderdaad over, maar ik weet vrijwel zeker dat de halte niet terugkomt. Halte Artis wordt verplaatst aan de overzijde van het kruispunt, als onderdeel om de gemiddelde snelheid op het traject van de 9 te verhogen. Alternatief voor Lepellaan wordt dan Alexanderplein of Artis. Overtoomsesluis hetzelfde. Ligt redelijk dichtbij Rheinvis Feithstraat of het Surinameplein. (Als ze die stoplichten maar goed afstellen :') :') :') )
Alargule schreef: en ook Rijksstraatweg schijnt tijdelijk opgeheven te zijn ivm werkzaamheden aan de Van der Madeweg (dit betreft overigens alleen een nachtbushalte). Hoe het met die andere haltes zit en wat voor beleid daar achter schuil gaat.
Die weg heeft allang een nieuwe laag asfalt etc. Ik denk sws dat GVB haltes van de 755 waar mogelijk schrapt omdat wel gebleken is dat een grote meerderheid van de reizigers niet in Duivendrecht wilt zijn, maar bij Bijlmer Arena. Vandaar ook de routewijziging een tijdje terug waardoor de route in Duivendrecht gestrekt werd.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Natorious schreef:(Als ze die stoplichten maar goed afstellen :') :') :') )
Laten we hopen dat Overtoomse Sluis geen tweede Elisabeth Wolffstraat wordt.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het houdt niet op, niet vanzelf...
2017 lijkt gepasseerd station voor oplevering Noord/Zuidlijn
http://www.parool.nl/amsterdam/2017-lij ... ~a4335233/

Geen hele grote verrassing, desalniettemin jammer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Morgen live om 13u op AT5 de bekendmaking van de datum :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Dé datum? Of een datum? ;-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

RTL Nieuws meldde dat een vertraging zou komen omdat 'beveiligingssystemen op elkaar moeten worden afgestemd'. Is me nog een beetje vaag.
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Lijkt me dat de faillissementen tijdens de afbouw van de stations ook een rol hebben gespeeld. Daar zijn ze veel te lang te afwachtend in geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het zijn er een of twee geweest. Het probleem voor de gemeente is dat als je leverancier failliet gaat je eigenlijk opnieuw moet aanbesteden. Dat nu een bedrijf waarmee het grootste failliete bedrijf (Imtech) mee in een samenwerkingsverband zat het werk en personeel heeft overgenomen is heel positief, omdat anders alle kennis zou zijn weggelekt en je qua opleverdatum nog veel verder van huis zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Er zijn ook wel uitzonderingen toch wat betreft zo'n aanbestedingsronde? Als er acute haast/nood bij is bijvoorbeeld. Denk dat de gemeente de problemen rondom die bedrijven lange tijd heeft onderschat. Dat bleek ook wel uit de berichtgeving waar heel lang is beweerd dat het allemaal wel goed kwam.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

22 juli 2018 dus!
Laatst gewijzigd door JWM op vr 08 jul 2016, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Hoe weet je dat? AT5 zendt helemaal geen persco uit..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Sorry foutje inderdaad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Lieve help dat is gewoon wéér een jaar erbij!
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten