Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

datm schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Iew8zsA6z_A
Wat doet een Zeeuwse CXX bus aan de voet van de Willemsbrug in Rotterdam?
reclamefilmpje voor Aegon, geen idee waar die bus voor was, misschien vonden ze de bestickering leuk?
https://www.facebook.com/AegonNederland ... nref=story
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Zomerbus Walcheren, lijn 864, wordt gereden met dedicated bussen en een apparaat waarmee de chauffeur alle kaartjes kan uitprinten. Ook kan je met pin en contactloos betalen, ook contant. Vanaf 10 juli. Het apparaat is een proef.

Zomerbuskaartje is 3,50 enkele reis. Ook kun je nog gewoon inchecken met je OV chipkaart.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Het valt mij op dat iedere keer bij een controle waar dan ook in Zeeland dezelfde controleurs worden ingezet. Namelijk twee chauffeurs uit Oostburg. Soms ondersteund door stagiaires van Scalda. Heeft iemand een idee hoeveel controlleurs er in Zeeland actief zijn voor CXX?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Volgens een chauffeur uit Vlissingen kunnen er over de regio HWGO en Zeeland 8 controleurs worden ingezet, 2 uit Terneuzen en wat uit Spijkenisse. Overigens moet Veiligheid en Service van NS ook helemaal uit Roosendaal komen om toezicht te houden in Zeeland.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ik had gisteren controle op de 133. Het waren dacht ik 2 leerlingen en 1 "echte" controleur. Ik zie ze trouwens wel steeds vaker controleren, minstens 1 keer per 2 weken in Middelharnis.

Ze kwamen trouwens ook op vertrektijd binnenstormen, en ze stonden er toen we het busstation opreden nog niet. Was trouwens op het busstation van Zierikzee.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

He, ik wist niet dat ze nog steeds controleren in bussen. Hier in Brabant ben ik ze al jaren niet meer tegengekomen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

In Brabant controleren ze ook regelmatig. Je moet alleen het geluk hebben dat je ze tegenkomt. Aangezien in West Brabant alleen Breda controleurs heeft is de kans groot dat ze wanneer jij in de bus zit ze net ergens anders zijn. Maar als ze controleren staan ze in het Centrum van Breda. Alhoewel ik ze een tijdje terug ook in Etten-Leur en Zevenbergen ben tegengekomen. Ze controleren dus wel degelijk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Je moet alleen het geluk hebben dat je ze tegenkomt.
Of de pech. Afbeelding
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

henk1234 schreef:Ik had gisteren controle op de 133. Het waren dacht ik 2 leerlingen en 1 "echte" controleur. Ik zie ze trouwens wel steeds vaker controleren, minstens 1 keer per 2 weken in Middelharnis.
Hun heb ik zaterdagavond rond 23:00 uur zien staan op het transferium in Renesse. Ze controleren inderdaad steeds vaker en ook zie ik ze vaker in de avonden en weekenden.
Mr-W schreef:Volgens een chauffeur uit Vlissingen kunnen er over de regio HWGO en Zeeland 8 controleurs worden ingezet, 2 uit Terneuzen en wat uit Spijkenisse. Overigens moet Veiligheid en Service van NS ook helemaal uit Roosendaal komen om toezicht te houden in Zeeland.
Dat is duidelijk. Die twee uit Terneuzen zijn die twee die ik bedoelde uit Oostburg. Ik zie hun namelijk door heel Zeeland controleren.
Overigens mogen de controleurs van RET ook controleren op de bussen van CXX in HWGO. Daarvoor is een tijd terug afspraken over gemaakt tussen de vervoerders. http://www.ovpro.nl/personeel/2016/06/0 ... ij-veolia/
Laatst gewijzigd door datm op ma 04 jul 2016, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Zojuist op OV radar gespot: voertuig 5878 op lijn 52. Daarnaast de 5880 actief op de 56.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:Zojuist op OV radar gespot: voertuig 5878 op lijn 52. Daarnaast de 5880 actief op de 56.

Er worden op dit moment 4 gasbussen bestickerd in Heinenoord voor de zomerbus 864 en diesels uit Oostburg voor zomerbus 814. Deze citea's zijn hun tijdelijke vervangers. Tot eind volgende week.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

datm schreef:
henk1234 schreef:Ik had gisteren controle op de 133. Het waren dacht ik 2 leerlingen en 1 "echte" controleur. Ik zie ze trouwens wel steeds vaker controleren, minstens 1 keer per 2 weken in Middelharnis.
Hun heb ik zaterdagavond rond 23:00 uur zien staan op het transferium in Renesse. Ze controleren inderdaad steeds vaker en ook zie ik ze vaker in de avonden en weekenden.
Mr-W schreef:Volgens een chauffeur uit Vlissingen kunnen er over de regio HWGO en Zeeland 8 controleurs worden ingezet, 2 uit Terneuzen en wat uit Spijkenisse. Overigens moet Veiligheid en Service van NS ook helemaal uit Roosendaal komen om toezicht te houden in Zeeland.
Dat is duidelijk. Die twee uit Terneuzen zijn die twee die ik bedoelde uit Oostburg. Ik zie hun namelijk door heel Zeeland controleren.
Overigens mogen de controleurs van RET ook controleren op de bussen van CXX in HWGO. Daarvoor is een tijd terug afspraken over gemaakt tussen de vervoerders. http://www.ovpro.nl/personeel/2016/06/0 ... ij-veolia/
Er zijn ook twee Flakkeese controleurs. Die zie ik regelmatig ergens in HWGO. Ik kan me niet voorstellen dat die Oostburg/Terneuzen als standplaats hebben... :P Wellicht hebben ze dan Spijkenisse als standplaats, al dacht ik eigenlijk dat ze Dirksland als standplaats hebben.

Vorige week had ik trouwens voor het eerst in jaren weer eens controle in de bus. Bij halte Numansdorp A29 stapten twee controleurs in, die meegingen naar Rotterdam. Op andere lijnen zie ik wel eens controleurs, maar op lijn 437 (en eerder op lijn 396) eigenlijk nooit.

Nog verder off-topic, maar wel een reactie op het aangehaalde bericht: onlangs had ik in de metro controle van een Veolia-controleur. De samenwerking is dus blijkbaar twee kanten op.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Overigens mogen de controleurs van RET ook controleren op de bussen van CXX in HWGO. Daarvoor is een tijd terug afspraken over gemaakt tussen de vervoerders. http://www.ovpro.nl/personeel/2016/06/0 ... ij-veolia/
Wat mij betreft een onwenselijke situatie, de reiziger verwacht niet gecontroleerd te worden door iemand met een ander uniform. Het achter een vluchtende verdachte aan rennen is een ander verhaal. Ik verwacht namelijk niet dat een NS medewerker mijn kaartje controleert tussen Groningen en Leeuwarden, maar als passagier aanwezig is en al helemaal niet dat ze zich bemoeien met de openbare weg.
henk1234 schreef:Ik had gisteren controle op de 133. Het waren dacht ik 2 leerlingen en 1 "echte" controleur. Ik zie ze trouwens wel steeds vaker controleren, minstens 1 keer per 2 weken in Middelharnis.
Denk eerder andersom 2 echte controleurs en 1 leerling, in de meeste regio's mogen de controleteams niet alleen werken, stagair(es) mogen alleen onder supervisie werken en tellen daarom niet mee. Overigens komt het in Zeeland vaker voor dat de politie komt bij incidenten dan BOA's.
Chrysa schreef:He, ik wist niet dat ze nog steeds controleren in bussen. Hier in Brabant ben ik ze al jaren niet meer tegengekomen.
Ik ben ze bij Hermes al jaren niet tegengekomen al controleren ze alle lijnen op buurtbussen na. De Flexbus in Helmond heeft al ooit eens een bezoekje gehad.(2x het service en veiligheidsbusje in de wijk zien rijden) Net zoals diverse lijnen in Helmond was de bus toen helemaal leeg :lol:
Bij Arriva ben ik ze 1x tegengekomen op lijn 2 in Tilburg, van het station naar het centrum.
Michael schreef:In Brabant controleren ze ook regelmatig. Je moet alleen het geluk hebben dat je ze tegenkomt. Aangezien in West Brabant alleen Breda controleurs
In de ochtendspits zijn ze regelmatig te spotten bij de bussen naar Avans om daar de doorstroom te verbeteren.
Michael schreef:. Maar als ze controleren staan ze in het Centrum van Breda.
Hun controlebus is ook wel eens te spotten op de stoep bij het politiebureau in Breda :')
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Die bus zag ik dan weer vrijwel dagelijks. :')
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SuperGhost »

Vertrouwen ze je zo weinig dan? (A)
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

SuperGhost schreef:Vertrouwen ze je zo weinig dan? (A)
Nah, ik hang gewoon nogal vaak rond op Breda CS omdat mijn bus maar 1x/uur rijdt in de daluren en ik anders echt helemaal niks te doen heb.

Heb nog maar een keer zonder te betalen meegereisd, en dat was omdat mijn chipkaart doormidden lag.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Mr-W schreef: Wat mij betreft een onwenselijke situatie, de reiziger verwacht niet gecontroleerd te worden door iemand met een ander uniform. Het achter een vluchtende verdachte aan rennen is een ander verhaal. Ik verwacht namelijk niet dat een NS medewerker mijn kaartje controleert tussen Groningen en Leeuwarden, maar als passagier aanwezig is en al helemaal niet dat ze zich bemoeien met de openbare weg.
Misschien moeten ze eens een landelijk uniform invoeren voor de controleurs in het openbaar vervoer net als de meeste handhavingsteams nu een landelijk uniform dragen.
Mr-W schreef:Denk eerder andersom 2 echte controleurs en 1 leerling, in de meeste regio's mogen de controleteams niet alleen werken, stagair(es) mogen alleen onder supervisie werken en tellen daarom niet mee. Overigens komt het in Zeeland vaker voor dat de politie komt bij incidenten dan BOA's.
Nee afgelopen zaterdagavond waren het echt 2 stagiaires en een controleur uit Terneuzen. Ze hadden een ander uniform aan, waren erg jong en kwamen onzeker over en daarnaast droegen ze geen insigne.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Ik ben trouwens het controleteam van Connexxion wel eens in Breda tegengekomen. Ze waren toen lijn 19 aan het controleren. Wat mij betreft kunnen ze dan beter afspraken maken met Arriva dat hun ook lijn 19 controleren. Want om nou vanuit Zeeland naar Breda te rijden voor het controleren van 1 lijn is niet echt handig lijkt mij.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Kil busstation Terneuzen moet leuker
TERNEUZEN - Wie met het openbaar vervoer naar Terneuzen reist, wordt bepaald niet met open armen ontvangen. Het busstation bij het sluizencomplex is weliswaar door vooraanstaande architecten ontworpen, maar biedt geen enkel comfort.

De fracties van Provinciaal Belang Zeeland en de PvdA in de gemeenteraad van Terneuzen dringen daarom bij het college van B en W aan op verandering. Er moet een aantrekkelijke wachtruimte komen met op z'n minst een oplaadpunt én horeca.
Bron: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.6169487

Wat mij betreft verplaatsen ze het busstation naar het stadhuisplein. Een busstation hoort in het centrum van een stad te zijn en niet een half uur lopen aan de rand van de stad. Zo komt er ook nog een beetje leven in het saaie centrum vaan Terneuzen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Michael schreef:Ik ben trouwens het controleteam van Connexxion wel eens in Breda tegengekomen. Ze waren toen lijn 19 aan het controleren. Wat mij betreft kunnen ze dan beter afspraken maken met Arriva dat hun ook lijn 19 controleren. Want om nou vanuit Zeeland naar Breda te rijden voor het controleren van 1 lijn is niet echt handig lijkt mij.
Waarschijnlijk waren ze die dag in Tholen/Bergen op Zoom aan het controleren waar ook CXX lijnen langs komen. Maar het neemt niet weg dat ze beter afspraken hierover met elkaar maken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

datm schreef:Wat mij betreft verplaatsen ze het busstation naar het stadhuisplein. Een busstation hoort in het centrum van een stad te zijn en niet een half uur lopen aan de rand van de stad. Zo komt er ook nog een beetje leven in het saaie centrum vaan Terneuzen.
Eigenlijk wel goed plan ja. Scheelt ook een overstap als je naar het centrum wilt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

VLISSINGEN - De politie heeft zich ontfermd over een harige zwartrijder die in Rilland zonder kaartje was ingestapt in de trein naar Vlissingen. Naast het ontbreken van een kaartje had hij ook geen geldig identiteitsbewijs bij zich.Afbeelding
Afbeelding

BERGEN OP ZOOM - Bijna iedereen is weleens zonder kaartje de trein in gestapt, maar deze zwartrijder maakt het wel erg bont. Een man werd zaterdag in de trein van Vlissingen naar Amsterdam voor de 234ste keer in de trein gecontroleerd terwijl hij geen vervoersbewijs had.
Reisverbod
Personeel van de NS herkende de man toen hij in de trein zat. De man was ondanks een reisverbod toch ingestapt. De politie hield de man op het station van Bergen op Zoom aan. De zwartrijder moet zich later voor de rechter verantwoorden.
omroepzeeland.nl

Beide gevallen vind ik hilarisch, 234 235 keer zwartrijden :pos: Waarschijnlijk wordt dat een paar uurtjes schoffelen :')
Zo'n ondernemende hond tegenkomen in de trein lijkt me best wel leuk eigenlijk :) .

EDIT: Politie Bergen op Zoom heeft hem weer aangehouden in de trein van Roosendaal naar Bergen op Zoom (zouden de poortjes in Roosendaal + VenS die man niet vooraf al tegen moeten houden :?: )Politieteam Bergen op Zoom
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Jef400 »

Zou best kunnen dat ik afgelopen week zijn 233e keer heb gezien :P
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Wat moet die foto van die hond erbij?

Dit is een hardleerse man zeg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SuperGhost »

die foto's horen bij de 2 zinnen boven die foto's
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten