Wat mij betreft een onwenselijke situatie, de reiziger verwacht niet gecontroleerd te worden door iemand met een ander uniform. Het achter een vluchtende verdachte aan rennen is een ander verhaal. Ik verwacht namelijk niet dat een NS medewerker mijn kaartje controleert tussen Groningen en Leeuwarden, maar als passagier aanwezig is en al helemaal niet dat ze zich bemoeien met de openbare weg.
henk1234 schreef:Ik had gisteren controle op de 133. Het waren dacht ik 2 leerlingen en 1 "echte" controleur. Ik zie ze trouwens wel steeds vaker controleren, minstens 1 keer per 2 weken in Middelharnis.
Denk eerder andersom 2 echte controleurs en 1 leerling, in de meeste regio's mogen de controleteams niet alleen werken, stagair(es) mogen alleen onder supervisie werken en tellen daarom niet mee. Overigens komt het in Zeeland vaker voor dat de politie komt bij incidenten dan BOA's.
Chrysa schreef:He, ik wist niet dat ze nog steeds controleren in bussen. Hier in Brabant ben ik ze al jaren niet meer tegengekomen.
Ik ben ze bij Hermes al jaren niet tegengekomen al controleren ze alle lijnen op buurtbussen na. De Flexbus in Helmond heeft al ooit eens een bezoekje gehad.(2x het service en veiligheidsbusje in de wijk zien rijden) Net zoals diverse lijnen in Helmond was de bus toen helemaal leeg
Bij Arriva ben ik ze 1x tegengekomen op lijn 2 in Tilburg, van het station naar het centrum.
Michael schreef:In Brabant controleren ze ook regelmatig. Je moet alleen het geluk hebben dat je ze tegenkomt. Aangezien in West Brabant alleen Breda controleurs
In de ochtendspits zijn ze regelmatig te spotten bij de bussen naar Avans om daar de doorstroom te verbeteren.
Michael schreef:. Maar als ze controleren staan ze in het Centrum van Breda.
Hun controlebus is ook wel eens te spotten op de stoep bij het politiebureau in Breda :')