Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

Tegenover de Blokker zit een horlogewinkel en wat kledingwinkels

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door STF »

Na reeds elf jaar in Reisdorf te wonen dien ik aan het eind van deze maand nu toch echt een Luxemburgs rijbewijs aan te vragen, langer valt het wettelijk niet uit te stellen (mijn ouders hebben al acht of negen jaar een Luxemburgs rijbewijs). Normaal gesproken krijgt hier iedereen die na 1994 heeft afgereden een tijdelijk rijbewijs en pas nadat je zeven uur scholing (theorie en praktijk) hebt gevolgd over hoe te handelen wanneer de auto in de slip raakt, waarom alcohol en verkeer niet samen gaat, etc. kun je het definitieve rijbewijs aanvragen. Omdat ik in 2006 heb afgereden zit ik ruimschoots na de invoering van die regeling, zodoende eens geïnformeerd of ik nu na tien jaar alsnog die zeven uur durende scholing moet volgen; nee ze kunnen onmogelijk nagaan of ik dat niet reeds in Nederland heb gedaan dus ik krijg er vrijstelling voor. Voor de grap ga ik er gewoon op vrijwillige basis heen! :lol:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Chrysa »

Kost zo'n scholing geen geld dan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Jeuzeskhriestoes!

Net naar een huis wezen kijken hier...

Huis heeft in totaal 4 verdiepingen: Kelder met garage en gastenverblijf (met eigen sanitair), begane/eerste verdieping met woonkamer en keuken met overdekt terras, dan de 2e etage met slaapkamer, werkkamer en badkamer en dan nog een zolder (die grappig genoeg alleen via een soort brandtrap via het slaapkamerbalkon te bereiken is :') )

En dan als kers op de taart is er ook nog een tuin MET zwembad *O*

Ten opzichte van het tweekamerflatje (woonkamer/slaapkamer) is het een verdubbeling van de kosten, totaal komen we namelijk uit op ongeveer 500 ( :') ) euro per maand :shock: :X :o

De kans is dus groot dat ik ga van een flatje in de randstad, naar een huis met zwembad. *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Geert »

Klinkt goed, maar is je salaris daar dan even goed als het in NL zou zijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Momenteel heb ik nog stufi, maar we proberen een manier te vinden om een "westers" salaris te verdienen vanuit hier...
We moeten alleen nog even uitdokteren hoe precies. Er zijn genoeg freelance-sites maar de concurrentie met spotgoedkope Aziaten is moordend daar, toch ben ik overtuigd dat er iets te bedenken moet zijn...

Met totaal 1000 euro kunnen we hier redelijk oké rondkomen. Dat is in Nederland zo ongeveer bijstandsniveau voor 1 persoon :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Een bijstandsuitkering is momenteel € 972,70 per maand. Hier zit wel vakantiegeld (€ 48,64) bij. Dit wordt normaal gesproken ingehouden en in mei uitbetaald. Uiteindelijk krijg je € 924,06 per maand bijgeschreven. Iemand met een bijstandsuitkering betaalt ongeveer € 3000,- inkomstenbelasting per jaar, echter staat alleen gespecificeerd op je Jaaropgaaf.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Dat zeg ik...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Gamma!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Soosjaaldienscht! :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

Ik zou maar gaan leren programmeren Aking, dat is een zeer populair beroep bij mensen die eeuwig op vakantie zijn.

Ik ga niet eeuwig op vakantie, maar nog wel een keer in de herfst waarvoor ik een leuk reisplan met twee nieuwe spoorlanden heb gemaakt. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

En waar wil je dan naartoe?

Door omstandigheden zal ik dit jaar evenals vorig jaar thuis blijven.

Dat is ook niet erg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

Ik ga niet te veel verklappen, want dan wordt het reisverslag te voorspelbaar, maar de in december 2015 heropende grensovergang tussen Duitsland en Tsjechië bij Selb-Plößberg zit erin. Die grensovergang was sinds 12 april 1945 gesloten en in 1996 zelfs opgebroken voor een nieuwe ringweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door STF »

Chrysa schreef:Kost zo'n scholing geen geld dan?
In principe wel maar ten eerste is het op vrijwillige basis een stuk goedkoper dan op verplichte basis en ten tweede kost het mij zelf geen geld omdat iemand anders de kosten op zich neemt.
Eigenlijk wil ik alleen maar eens zien hoe de nieuwe auto zich op de slipbaan gedraagt (daarmee sluit je die cursus af) en bovendien is het zo'n beetje de enige mogelijkheid dat terrein op te komen, elke vijf jaar moeten bus- en vrachtwagenchauffeurs daar namelijk een slipcursus volgen, ik wil dat weleens live zien gebeuren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

De computers van Arriva die maar de helft aan informatie aan het NDOV (en dus OVzoeker) doorgeven. GRRRRRR!!! :evil:
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

vanmorgen stroomstoring gehad op mijn stageschool. Gelukkig was de stroom weer precies om half 9 terug toen de lessen begonnen. Als dat niet zo was hadden we een probleem want er staat enkel een digibord in de klas. Geef mij maar een digibord gecombineerd met een whitebord (whitebord in twee delen die je weg kunt klappen als je het digibord gebruikt), dan kun je in dit soort gevallen nog iets.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door JWM »

Hainje schreef:De computers van Arriva die maar de helft aan informatie aan het NDOV (en dus OVzoeker) doorgeven. GRRRRRR!!! :evil:
Nu moet je opnieuw beginnen met de omlopen of wat is het probleem precies?
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Skinkie »

JWM schreef:
Hainje schreef:De computers van Arriva die maar de helft aan informatie aan het NDOV (en dus OVzoeker) doorgeven. GRRRRRR!!! :evil:
Nu moet je opnieuw beginnen met de omlopen of wat is het probleem precies?
Ik moest lachen :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Dat niet alle informatie die ik nodig heb in de ballonnetjes staan van een bus.

Ter visualisatie:

Afbeelding

Het ballonnetje links heeft dus niet de informatie die ik wil, wat ballonnetje rechts wel heeft.
Dit probleem speelt vooral op tijdens de spitsuren. :')
Dat is een paar ritten mis vind ik nog niet zo'n probleem, met een beetje puzzelen kom ik daar wel uit.
Het wordt een ander verhaal als 20% van de ritten ballonnetjes zoals links hebben.

#firstworldproblems
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door webguy »

Je bedoelt het omloopnummer? Is een scriptje niet makkelijker? Het is een paar regels python (die ik zelfs wel voor je wil maken als dat te moeilijk is :) )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

webguy schreef:Je bedoelt het omloopnummer? Is een scriptje niet makkelijker? Het is een paar regels python (die ik zelfs wel voor je wil maken als dat te moeilijk is :) )
Ja inderdaad het omloopnummer. Als je dat wilt doen heel graag. *O* Zeker voor in de toekomst kan dat mij flink wat uren werk schelen. Nu heb ik even geen leven, maar die omlopen vind ik ook wel interessant als dat wel weer heb. :lol:
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 04 jul 2016, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door webguy »

Ooit heb ik de droom elk berichtje te archiveren zodat je gewoon alles kan terugspelen. Maar goed, dan moet je ook leuke softwaretjes bouwen om het bij te houden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Dat is een nobel streven. 8-)
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Aking »

Dat grenscontroles zo midden in de nacht toch niet heel ideaal zijn... :')
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

Mijn fiets maakt geluiden alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen. Ik verbaas me er soms echt over dat dit wrak nog rijdt. Heb dit ding 5 jaar geleden voor €50 op de kop getikt

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten