Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Waren die Scania's niet van TCR (A) ?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Niet meer. Arriva huurt ze nu

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Het is natuurlijk niet zo dat wanneer een grote bus wordt ingezet omdat er net iets te veel reizigers zijn voor een buurtbus, het vervolgens gelijk een daverend succes is en minimaal 20 reizigers per rit kent.
🍉
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Delftse Chauff »

Etienne schreef:
Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')
Nee, waarschijnlijk door de ligging van de lijn is het goedkoper om de hele lijn uit te besteden. Als ik het goed begrepen heb ligt lijn 92 nu ook al geheel in aparte diensten. Er moeten nu 4 bussen van Uden naar, ik meen, Grave en Cuijk om uit te rukken. Dan moet er 4x afgelost worden in Mill. En aan het einde moeten die 4 bussen weer terug naar Uden. Tel uit je winst als je die 4 wagens ineens langs de route in Cuijk hebt staan.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Delftse Chauff schreef:
Etienne schreef:
Gothic-Writer schreef:Wat ik hoorde van een chauffeuse van taxi/touringcar bedrijf Van Dijk uit Cuijk was het uiteindelijk de bedoeling dat alle Scania's welke Arriva heeft gehuurd van EBS, uiteindelijk naar Cuijk zouden gaan. Ze hebben inmiddels al de 39 en 40, de andere zouden er bijkomen om vanaf december ook lijn 92 Grave - Venray te gaan rijden, zodat Arriva zelf de bussen die nu op deze lijn ingezet worden, elders kunnen gaan rijden.
In mijn ogen zegt dit dus dat ze de lijn 92 uitbesteden, omdat deze zo'n slechte bezetting kent. :')
Nee, waarschijnlijk door de ligging van de lijn is het goedkoper om de hele lijn uit te besteden. Als ik het goed begrepen heb ligt lijn 92 nu ook al geheel in aparte diensten. Er moeten nu 4 bussen van Uden naar, ik meen, Grave en Cuijk om uit te rukken. Dan moet er 4x afgelost worden in Mill. En aan het einde moeten die 4 bussen weer terug naar Uden. Tel uit je winst als je die 4 wagens ineens langs de route in Cuijk hebt staan.
's avonds eindigt een rit in Venray, een rit in Boxmeer en 1 in Mill en 1 in Grave.
Opstart begint in 2x Cuijk, In St. Antonius en in Grave.
Hermes heeft maar 2 lange matritten die kant op met Lijn 23. De 1e bus uit Boxmeer van 06:25 en de extra bus om 07:30 langs het ROC. Wel is de opstart vreemd, gezien de eerste 2 ritten naar Boxmeer beginnen in Bakel ipv Helmond.
Hainje schreef:Het is natuurlijk niet zo dat wanneer een grote bus wordt ingezet omdat er net iets te veel reizigers zijn voor een buurtbus, het vervolgens gelijk een daverend succes is en minimaal 20 reizigers per rit kent.
De enkele keer dat ik in Boxmeer ben zie ik toch minstens een man of 6 in die bus . Zelf heb ik eens de laatste bus naar Venray genomen, toen zaten er 12 reizigers in vanaf St. Antonius.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:De enkele keer dat ik in Boxmeer ben zie ik toch minstens een man of 6 in die bus . Zelf heb ik eens de laatste bus naar Venray genomen, toen zaten er 12 reizigers in vanaf St. Antonius.
6 tot 12 reizigers maakt nog geen kaskraker natuurlijk. ;)
Plus het eilandbedrijf dat de lijn toch min of meer is, snap ik heel goed dat Arriva de lijn uitbesteed.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Het eilandbedrijf ontstond vooral toen lijn 91 werd uitbesteed. Snapte al niet waarom lijn 92 ook niet werd uitbesteed, wegens de ligging. Beide lijnen zijn ook nog eens (volgens enkele chauffeurs) al jaren slecht bezet. Maar dat is wel meer in dat gebied in tussen de Maas, Uden en Helmond.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Wanneer is lijn 91 uitbesteed? Met ingang van de nieuwe concessie? In de oude concessie waren de lijnen 90/91/92 aan elkaar gekoppeld (90 rijdt in Grave verder als lijn 92 naar Cuijk en vanaf daar als 91 naar Uden alwaar hij op andere bussen over kan gaan of snel naar de stalling kon).

Die koppeling kan helaas ook niet meer. Heeft Veolia in Venray eigenlijk een stalling? Anders zou Arriva altijd daar vanaf december nog iets kunnen regelen. Maar uitbesteden zal wel goedkoper zijn.

Verder is de driehoek Grave - Cuijk - Uden altijd al een "probleemgebied" qua bezetting geweest, dat is niets van de afgelopen jaren. Het stuk Mill - Uden is zelfs een tijd verbuurtbust geweest bij Zuidooster voordat de bus weer doorgetrokken werd. Het sterke deel van de lijnen was altijd het stuk Grave - Nijmegen (toen lijn 91 nog via Grave ging).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Op lijn 91 rijdt sinds het begin van de huidige concessie Taxi Van Dijk met sowieso enkele Sprinter City bussen. Mede omdat lijn 91 met lijn 93 is geïntegreerd.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Zojuist gezien op de ov info app!!!! Momenteel (14:02) staat stadscitea 8119 in Rijen op het station als lijn 131 richting Tilburg.

Kortom er is dus een stadsbus uit 's-Hertogenbosch via Tilburg in Breda geweest.

Tot zover dus "bussen in eigen buurt houden".
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Mensen, hou alsjeblieft op met zeuren over of een bus ergens wel of niet mag rijden. Veel mensen hebben denk ik veel liever dat er een bus rijdt dan dat er geen bus rijdt omdat die bus daar niet mag rijden. Ook al is een stadsbus qua comfort veel minder dan een streekbus en een Volansbus. En als je over comfort gaat zitten klagen, ga dan even naar Wenen en neem daar de metro of de tram. De stoelen daar zijn echt plastic kuipen.

Maar goed verder ontopic dan maar.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Tja. Stadscitea's zitten inderdaad bagger, maar het is nog altijd beter dan die houten bankjes op het station in Breda.

Rituitval snap ik wel als het echt niet gaat, zoals Jasper ergens in dit topic beschreef over hoe een Volansvolvo niet past op lijn 80 omdat de bochten zo krap zijn, of als er echt geen bus meer beschikbaar is.

Wel vind ik dat ze als er geen Brabantliners meer beschikbaar zijn, dat ze dan op Breda CS gewoon een Volansbus kunnen wisselen, Lijn 316 en 325 zijn toch maar kort.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Zag net op weg naar huis van me werk de 8136 Arriva T-Bus op Lijn 3 uit Rosmalen rijden.
Weer een drol die niet oplet welke bus ie pakt qua omloop of sufkop die de omloop weer fout maakt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
Nou nee ik vind het niet erg als een Citea streekbus op stadsdienst rijd zie wel bijna elke dag hier.
Ik erger nou nee ik vind het gewoon raar dat er niet wordt opgelet dan vind ik die stickers ook maar nutteloos ja toch.
die namen op de bus hoort in zijn stad te blijven volgens Arriva toen ze met die actie kwamen.
Maar ik erger mij er niet aan zag alleen een grote T-Bus logo op de bus.
En een echte bus kenner weet dat 8136 een Tilburgse stadswagen is ;) dus dan was het mij ook opgevallen.
Maar wou het gewoon melden en qua drol of sufkop moet als grap zien, net als de grappen van Gordon :lol:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Oh, oké. :)
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Laatste tijd lopen wel veel mensen in Brabant te zeuren over die streekwagens op stadslijnen of stadsbussen in andere steden. Nieuwe trend zeker ofzo... Syntus mixt ook alles door elkaar. Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Etienne schreef:De dichtstbijzijnde stalling in die hoek is dan Waalwijk of Breda. Aannemelijk de eerste, want van daar uit worden ook de scholierenlijnen van/naar Andel gereden.
Rijdt TCR ook vanuit Oude Tonge of zit daar alleen hun werkplaats? En in Roosendaal staan toch ook bussen van TCR gestald?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Als de motor start en ik geen rode lampjes heb, boeit het niemand wat er op staat. Komt vanzelf wel weer goed. Je kan moeilijk een bus laten staan vanwege de sticker.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Zag net op weg naar huis van me werk de 8136 Arriva T-Bus op Lijn 3 uit Rosmalen rijden.
Weer een drol die niet oplet welke bus ie pakt qua omloop of sufkop die de omloop weer fout maakt.
Hainje schreef:Een stadswagen is een stadswagen. Als die stickertjes er niet op zaten had echt niemand door gehad dat het een Tilburgse wagen was.
Je hebt een punt als je ergert aan de inzet van een streekwagen op een stadsomloop (of andersom), maar je kunt ook overdrijven.
Als er een Citaro op een Bossche omloop terecht kwam, zou het wel opvallen, ook zonder sticker! Aan de andere kant zou het ook een oud vertrouwd beeld zijn, maar het zal zeer waarschijnlijk nooit gebeuren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Als een Tilburgse Citea op de Bossche stadsdienst terecht kan komen, dan zal dat voor wat betreft een Citaro een kwestie van tijd zijn.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven. :P
Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven. :P
Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.
Heb ik geen last van. Bij mij vertrekken ze vrijwel altijd op tijd. Bovendien is de rijtijd van sommige lijnen zo ruim dat als je 2 minuten te laat van het station vertrekt een paar haltes verder weer 2 minuten te vroeg bent

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten