Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:
Chrysa schreef:
regenmaker schreef: Wees gewoon blij met dat er bus aankomt op de tijd dat het staat aangegeven. :P
Kwamen ze maar op tijd. Vrijwel elke streekbus vertrekt te laat vanaf Breda CS omdat de chauffeur staat te roken/koffiedrinken.
Heb ik geen last van. Bij mij vertrekken ze vrijwel altijd op tijd. Bovendien is de rijtijd van sommige lijnen zo ruim dat als je 2 minuten te laat van het station vertrekt een paar haltes verder weer 2 minuten te vroeg bent
Zeg dat maar tegen degene die lijn 6 rijdt in de ochtendspits. Dat ding is vrijwel altijd te laat in het Wilhelminapark, waar ik tot vorige maand naar school ging. Hetzelfde geldt voor lijn 132. Ik weet niet waar die chauffeurs blijven, maar hij is nog nooit op tijd vertrokken.

Het is dit jaar niet zo erg als met de vorige dienstregeling, maar ik ben regelmatig te laat gekomen hierdoor. Gelukkig nooit problemen mee gehad.



In het Veolia-tijdperk was het nog veel erger. Toen er nog touringcars reden op lijn 122 was ik vrijwel elke dag wel te laat. Ook kwam ik regelmatig in Zevenbergen terecht omdat die chauffeurs de route niet kenden. :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

datm schreef:
Etienne schreef:De dichtstbijzijnde stalling in die hoek is dan Waalwijk of Breda. Aannemelijk de eerste, want van daar uit worden ook de scholierenlijnen van/naar Andel gereden.
Rijdt TCR ook vanuit Oude Tonge of zit daar alleen hun werkplaats? En in Roosendaal staan toch ook bussen van TCR gestald?
TCR heeft een hele zwik stallingen in het zuidwesten: Renesse/Scharendijke, Oude Tonge (tevens werkplaats), Heinenoord, Roosendaal, Breda, Waalwijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PatrickM »

TCR rijdt ook vanuit st.Maartensdijk met 4 integro's. Middelburg is trouwens ook een TCR-vestiging, daar zit ook het hoofdkantoor.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Ik zag vandaag op station Breda o.a. de 8904 en de 8919, op Bredase omlopen. Is er met bussen geschoven van Oost naar West?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ja is hier al eerder gezegd.

De elektrische citea rijdt op dit moment op lijn 70. De lijnfilm werkte (nog) niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
Weet iemand ook hoe het technisch werkt? Moet de chauffeur het bedrag zelf intikken op het pinautomaat of zet er ergens een terminal waar de chauffeur het bedrag kan kiezen? En hoe moet de chauffeur dit verantwoorden dat hij een aantal kaartjes per pin heeft verkocht?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De chauffeur moet het bedrag invoeren op het apparaat zelf, er komt geen terminal. De verantwoording weet ik niet.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

datm schreef:
Michael schreef:De inbouw van de pinapparatuur in de stadsbussen van Breda verloopt voorspooedig. Alle stadsbussen die ik toestraks zag rijden hadden al pinapparatuur aan boord. Ik ga er dus vanuit dat de meeste bussen dus al voorzien zijn van deze apparatuur.
Weet iemand ook hoe het technisch werkt? Moet de chauffeur het bedrag zelf intikken op het pinautomaat of zet er ergens een terminal waar de chauffeur het bedrag kan kiezen? En hoe moet de chauffeur dit verantwoorden dat hij een aantal kaartjes per pin heeft verkocht?
De pinbon die door de chauffeur is gestempeld is het vervoerbewijs. De chauffeur hoeft dus in principe niks te verantwoorden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Michael op do 07 jul 2016, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hij staat er de oplaad paal voor de VDL Citea bij Lijn 70 P+R

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ziet er niet verkeerd uit.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Stond/staat wel verkeerd. Hij stond te ver van de bushalte af en als je hem eronder zet, zou je niet uitkomen met de blindegeleide tegels.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hij staat nu goed, en de hele halte qua weg is ook aangepast en langer gemaakt
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Die laadpaalzou te ver naar achteren staan, maar ik ga het volgende week beleven.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Even een serieuze vraag. Laden die bussen noubij elke halte op? Als ze dat doen, betekent dat dat de Accu's heel klein zijn?
Is het de bedoeling dat heel NL op dit netwerk gaat, want het. Is vrij lastig als er verschillende soorten manierenn van laden worden getolereerd.
Zouden die bussen geen omleiding kunnen rijden of in andere plaatsen ingezet kunen worden. Stel dat Dordrecht of Den Bosch zo'n zelfde systeem heeft en de bussen moeten daar over worden gependeld. Kan dat?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Nee kijk:
In Den Bosch heb je lijn 70, transferium-centrum vv. De bus kan ongv 80km(kan iets meer iets minder zijn) rijden zonder opnieuw op te laden. Stroom is er voor de aandrijving, maar ook de airco, lampen, computers etc. Je kunt meerdere keren op en neer rijden zonder bij te laden, maar dan ga je dus spelen met je marge. Mocht je het opladen uitstellen tot het laatste moment, dan hoeft er maar iets mis te gaan en hij is leeg. Ze rijden geen lijndienst, puur de pendel. Het is een snellader, dus hij zou snel moeten laden.

Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.

De bussen kunnen ook aan de stekker, maar als die apparatuur er niet is, kun je hem ook niet opladen.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

gliderfighter schreef: Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.
Dat klopt er komt een heel oplaadcomplex, overigens ook aan de overigens stallingen van Hermes in oa. Helmond, Valkenswaard en Reusel.
er zijn dacht ik steeds 5 bussen aan het laden op het complex aan de Dorgelolaan in Eindhoven.
Er gaan dus best wat bussen heen en weer rijden tussen station en de Hermesgarage. Het is geen grote afstand (1,5 km), maar toch.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Ebswaterland schreef:Goedemiddag wou ff reageren op de nieuwe bus in brabant het zou gaan om een ontstapte r net bus uit waterland de 5033 het gaat hier om een 12 meter scania stadsbus van Ebs wateland die omgespoten is in de r net kleuren dit ivm de verhuur er rijd er nog eentje bij Van Dijk uit Cuijk
Ik zag die tweede zogauw nergens in dit topic meer langskomen, maar dat is de 5014 (in de diverse apps te vinden onder nummer 39) zo zie ik op m'n fototje van vanmiddag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

huibf schreef:
gliderfighter schreef: Ik hoorde van een paar chauffeurs van Hermes, dat hun nieuwe elektrische bussen op de garage worden opgeladen en dat er een (paar) dienst(en) bijkomen om de bussen naar de garage en terug te brengen voor het opladen.
Dat klopt er komt een heel oplaadcomplex, overigens ook aan de overigens stallingen van Hermes in oa. Helmond, Valkenswaard en Reusel.
er zijn dacht ik steeds 5 bussen aan het laden op het complex aan de Dorgelolaan in Eindhoven.
Er gaan dus best wat bussen heen en weer rijden tussen station en de Hermesgarage. Het is geen grote afstand (1,5 km), maar toch.
Zijn er wel plannen voor snellaadstations op Neckerspoel?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Nee. Temeer dat de Remise dichtbij ligt.
En is is geen plaats voor geleed.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Man voor de 234ste keer betrapt op zwartrijden in Bergen op Zoom

234 keer... Indrukwekkend, maar dom.
Zal ie bij de 250 keer een bosje bloemen krijgen? :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door STF »

En een kaartje!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk ook wel een overnachting bij hotelketen Justitia. :lol:
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Hoeveel maanden mag hij blijven in dat hotel. Is het teouwens gratis of niet, want deze rekening wordt wel een beetje groot voor hem om te betalen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden. Laten we uitgaan van het boetebedrag van 35 euro.
Dat is dan 35 x 234 = 8190 euro heeft hij open staan aan boetes en nu pas gaan ze hem voor de rechter brengen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten