OVer je reiservaringen in juli 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Wubbo »

Ook voor juli hebben we weer een topic!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Meltrain »

Wegens de Monster Jam in De Kuip stopt de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] vandaag extra te Rotterdam Stadion. Daarnaast rijdt de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] vandaag extra tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht, maar die stopt op Rotterdam Stadion in plaats van Rotterdam Zuid.
De [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] / [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] stoppen niet te Rotterdam Stadion.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed ik iets voor half zes in mijn [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie], toen de snelheid er vlak voor Hoofddorp eruit ging. Volgens de machinist was er een korte stroomstoring geweest, waardoor alle seinen op rood waren gesprongen. Even later kon de trein gelukkig weer verder, maar op Schiphol waren diverse treinen vertraagd.
Opvallend was dat de ICD van 17:35 naar Amsterdam Centraal stond aangegeven als de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 17:40. Werd wel binnen in de trein omgeroepen, maar uiteraard blijft het voor de omroepers erg moeilijk om dit ook op het perron te doen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door PatrickM »

Afgelopen zaterdag busjes wezen kijken bij CAS. In de 104 (Renesse-Hellevoetsluis) viel me één ding op: De chauffeur beheerste de duitse taal niet. Als het ergens handig is om de Duitse taal te beheersen, dan is het wel in Renesse. Engels en Nederlands(!) beheerste ze overigens ook gebrekkig. Uiteindelijk heb ik die twee toeristen maar uitgelegd (in m'n steenkolenscholierenduits) hoe ze in Spijkenisse konden komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Meltrain »

Veel vertragingen vanochtend vanuit de richting Dordrecht naar Rotterdam: de 5120 reed met +20 en de 5022 met +10. Tijdens het wachten op de trein te Rlb kwamen ook nog de 1922 en 2631 voorbij, beide met +15.

Net na Rlb kwam er ook nog een lege SLT voorbij met "Den Haag Centraal" op de displays.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Geert »

Vanmorgen zag ik over de Haagse Juliana van Stolberglaan een dubbel setje Randstadrail rijden op lijn 54. Bijzonder om daar een gekoppelde tram te zien rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Beverwijk wat plaatjes van de vervangende lijnen i.v.m. de afsluiting van de Velsertunnel gemaakt, waarna ik om het voltarief voor de trein in de avondspits te omzeilen maar een stukje met diezelfde lijnen terugreisde alvorens de trein te pakken. Lijn 77 naar de Velserpont wordt met een ProCity gereden, waarbij wel bleek dat de ouderdom die dingen niet bepaald goed doet. Alles piept en kraakt aan die dingen.
In Velsen-Noord geeft die lijn 77 een mooie aansluiting op de pont, daar kan je zo vanuit de bus op lopen en tijd is daar genoeg voor. Eenmaal in Velsen-Zuid is het vervolgens een wandelingetje onder de voormalige spoorlijn door naar de halte van lijn 74, maar dat is toch wel heel erg krap gepland qua aansluiting: er resteerde nog maar 1 minuut toen ik bij de halte aan kwam lopen waarbij een traag verkeerslicht niet hielp. Zelf besloot ik echter maar een stukje verder langs de Zeeweg te wandelen gezien ik naar Haarlem wilde en die lijn komt door andere werkzaamheden weer niet in het centrum van IJmuiden. Al met al ligt de boel daar aardig overhoop momenteel.

In Amsterdam Centraal had ik vervolgens een ruime overstap op de trein naar Amersfoort waarbij spoor 4/5 eens aanschouwd kon worden wegens de werkzaamheden aan 10/11. Ziet er best fraai uit die nieuwe perronbetegeling, beetje jammer alleen dat de boel inmiddels alweer ronduit smerig geworden was. Met mooie tegels op het perron lijkt een beetje meer aandacht voor het schoonmaken me niet overbodig.
Verbaasde me wel dat globaal gezien slechts het midden van het perron van de nieuwe tegels voorzien is. Dat het buiten de kap weer over gaat in gewone stoeptegels kan ik me op zich iets bij voorstellen (al zou doortrekken als in Rotterdam wel een fraaier totaalplaatje geven), maar boven de meest westelijke tunnel zit er ook nog altijd gewoon een stuk kaal beton als perronvloer.
En tja, als je dan toch bezig bent zou je zeggen dat je gelijk de boel vlak maakt, maar zo eens langs perron 7/8 kijkend viel wel op dat het nieuw betegelde perrondeel nog altijd een soort van golfbeweging maakt. Da's toch weer een beetje jammer, ziet er zo toch een stuk minder mooi afgewerkt uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Die perrons worden toch binnen een aantal jaar verbreed? Dus wat is het nut?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Tja als dat de reden zou zijn is de vraag waarom ze nu dan extra hinder veroorzaken door ze een voor een af te sluiten om betegelen. Vooral deze week is de impact nogal fors met buiten de spits geheel geen Sprinters tussen Breukelen en Amsterdam Sloterdijk (tussen Centraal en Sloterdijk rijden alleen de Sprinters uit Haarlem/Schiphol)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Misschien was de bus over de Afsluitdijk pakken niet zo'n handig idee zo na Delfsail. 20 minuten stilgestaan voor de sluizen in Kornwerderzand. Gelukkig wachtte lijn 71 zo lang.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door OmniLezer »

Vandaag maakte ik dus een jeugdtoer met een maat naar Eindhoven en het restaurant van mijn neven. Dat moest met de IC direct naar Breda en zo met de IC 3600 naar Den Bosch. Daar kwamen we op het busstation waar ik iets heel bijzonders mee heb gemaakt:
- De bussen stonden gewoon open en bloot zonder chauffeurs. Je kon instappen en zwartrijden, maar dat deed niemand. In de grote steden heb je dat dus niet. Ik kreeg dus bus 8461 als lijn 159 naar Veghel. De oude vrouw had haar rijbewijs bij GTA V gekregen omdat ze zowat elke stoeprand heeft geraakt. Daarnaast had ze ook nog vaak rekkingen van dat ze pas 20meter voor de kruisingen begon met remmen vanaf 80km/u. Bij de aangekomen bestemming stapten we uit. Mijn maar had kniepijn omdat hij met zijn knieën zo goed tegen de andere rugleuningen zat. Hij is ook wat langer als ik. We hebben daar gegeten en kennis gemaakt met wat familie. Het eten was lekker, maar alleen was het niet goed ingepakt. Dat kwam ook door het te kort aan personeel. We zijn ook weggegaan naar de bus. Bus 159 reed weg dus wachten we op 156. Toen kregen we een 82xx Ambassador. Daar had de chauffeur ook wat trekken van GTA V omdat die ook vaak het stuur losliet om iets grappigs tegen zijn vriend te zeggen die naast hem stond.

Veilig en heel, gelukkig, kwamen we aan in Eindhoven. Daar hebben we nog meer gegeten en rondgelopen. Op één of andere manier zijn we binneen 2 minuten het centrum uitgelopen. We kwamen ook weer bij Centraal Station Eindhoven uit. Daar hadden we de trein gepakt. Dat liep al fout omdat de IC 1900 naar Venlo en een Sprinter naar Deurne ook een aanrijding hadden veroorzaakt. De IC naar Venlo reed ook maar tot Eindhoven. Diezelfde IC 1900 die op spoor 2 aankwam, kwam te laat en vertrok te laat omdat de HC te laat kwam. Die was in Geldrop. Met een mooie +19 minuten vertraging vertrokken we met alles en iedereen in de ICMm 4213.

Aangekomen in Breda werd het nog leuker. Daar sprong de CTA van spoor 8 van IC Direct naar Niet instappen. Toen stapte iedereen in de ICMm 4213. Die reed ook niet naar R'dam en verder omdat er een kapotte goederentrein vaststond tussen Breda en Lage Zwaluwe. Die ging dus naar Venlo om 21:21. Met +18 kwam de IC Direct aan op spoor 8. Die vetrok met +28 omdat de trein omgebouwd moest worden. Aan het einde van de trip kwamen we met +27 aan op R'dam Centraal.
Eenmaal in de bus naar Zuidplein mochten we onder begeleiding in de Maastunnel "spookrijden."
Dat was mijn vreemde reiservaring van Juli.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

He, dan heb ik je waarschijnlijk zien lopen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door OmniLezer »

Chrysa schreef:He, dan heb ik je waarschijnlijk zien lopen.
Stond je ook te genieten van de heisa op Eindhoven?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

OmniLezer schreef:
Chrysa schreef:He, dan heb ik je waarschijnlijk zien lopen.
Stond je ook te genieten van de heisa op Eindhoven?
Nah, ik bedoelde Rotterdam CS. Eindhoven ben ik nog nooit geweest. :oops:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Geert »

OmniLezer schreef:Daar kwamen we op het busstation waar ik iets heel bijzonders mee heb gemaakt:
- De bussen stonden gewoon open en bloot zonder chauffeurs. Je kon instappen en zwartrijden, maar dat deed niemand. In de grote steden heb je dat dus niet.
Regelmatig meegemaakt bij de streekbussen in Utrecht, en dat is toch echt een grote stad...
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Geert schreef:
OmniLezer schreef:Daar kwamen we op het busstation waar ik iets heel bijzonders mee heb gemaakt:
- De bussen stonden gewoon open en bloot zonder chauffeurs. Je kon instappen en zwartrijden, maar dat deed niemand. In de grote steden heb je dat dus niet.
In Breda gebeurt dit ook veel. Stadslijnen hebben altijd een lange stop op het station, en soms wisselen de chauffeurs, maar de chauffeur die aankomt met de bus gaat meteen weg, terwijl de chauffeur die verder zal rijden pas een paar minuten later aankomt. Op lijn 6 zie ik dit altijd gebeuren, Toch checkt iedereen gewoon in.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hainje »

Mja, Rotterdam en Amsterdam zijn toch een beetje Sodom & Gomorra.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door regenmaker »

Geert schreef:
OmniLezer schreef:Daar kwamen we op het busstation waar ik iets heel bijzonders mee heb gemaakt:
- De bussen stonden gewoon open en bloot zonder chauffeurs. Je kon instappen en zwartrijden, maar dat deed niemand. In de grote steden heb je dat dus niet.
Regelmatig meegemaakt bij de streekbussen in Utrecht, en dat is toch echt een grote stad...
Gebeurt ook in o.a. Apeldoorn, Arnhem en Nijmegen. Ook geen kleine steden. :) Ik weet niet in wat voor'n criminele stad jij woont Omnilezer? :P Maar hier komt iedereen netjes naar de chauffeur toe om een kaartje te halen of checkt alvast in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door OmniLezer »

In Rotterdam zie je dit niet gebeuren. Dat is ook een grote stad.
Dat de bus daar gewoon open en bloot staat, ben ik niet gewend.
Rotterdam is best crimineel in dat opzicht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Ardan »

OmniLezer schreef:Rotterdam
Okay duidelijk helder :)

Nee toen ik net in Deventer woonde was ik ook verbaasd dat iedereen netjes naar de chauffeur liep om een kaartje te kopen als hij instapte..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Ardan »

Je hoeft echt niet zoveel moeite te gaan doen om drie keer hetzelfde station een wikilink te geven hoor :P
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren was het rond 21:15 lekker gezellig in tram 9 van Scheveningen naar Den Haag Centraal. Daardoor was de halte-afroep niet te horen. Kunnen HTM trambestuurders deze niet handmatig harder zitten, of staat hij gewoon op hetzelfde volume?

Aansluitend de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 21:44, die op Sloterdijk mooi aansloot op de [serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 22:39. Die werkzaamheden kwamen dus toch niet verkeerd uit. Wel opmerkelijk dat de [serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] op Sloterdijk begon, is het zo erg op Amsterdam Centraal met perronsporen die buiten gebruik zijn/
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Meltrain »

Door een seinstoring rijdt de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Volgens de NS is de dienstrgeling pas om 21:00 weer normaal (lees: dan rijdt de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] toch niet meer, dus kan hij ook niet uitvallen).
Is die storing zo hardnekkig dat hij vandaag niet meer opgelost kan worden? :?

Wel positief dat de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in elk geval op het noordelijke deel gewoon rijdt. :pos: Dat heb ik namelijk nog niet eerder meegemaakt bij een storing. Ik had al wel eerder gezien dat de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] alleen ten zuiden van Rotterdam Centraal rijdt bij een storing tussen Rotterdam en Den Haag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

Ik woon niet meer langs de spoorlijn Gouda - Alphen, maar ik heb vandaag nog wel een Vaste Klanten Voordeel-waardebon ontvangen voor praktisch onbeperkt gratis koffie voor de gehele maand juli omdat er wordt gewerkt bij Alphen aan den Rijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

Vanochtend door een ware volksoploop bijna zes minuten stilgestaan op Schiphol met de Intercity Direct. In alle hoeken en gaten van de trein waren mensen opgepropt. Na aankomst op Amsterdam Centraal heeft ook nog bijna tien minuten geduurd voordat ik de trein uit was en in de tunnel stond. Achteraf las ik dat het vandaag de drukste dag ooit is op Schiphol, dus dan is het wel enigszins te verklaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten