OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Naar Roosendaal rijden overigens ook geen ICs, dus daarvoor is het wellicht wel handig om via Breda te reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door dylanwild94 »

Terwijl op Rotterdam centraal de reiziger naar Eindhoven en Maastricht wel via Utrecht en 's Hertogenbosch worden gestuurd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door verfmeer »

Waarschijnlijk waren ze bang voor een overbevolking van de IC-direct, dat was de enige trein die nog tussen Rotterdam en Breda reed.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Michael »

De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] reed ook gewoon.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door sneltram »

VIRM schreef:Gisteren had Tuffy spannende plannen met mijn [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie], die wegens werkzaamheden na Lelystad doorreed als IC naar Groningen. OpSloterdijk stond ik te wachten en hoorde haar dit omroepen: "Dames en heren. De Intercity naar Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle en Lelystad Centrum van 12:26 rijdt verder naar Zwolle en Groningen. Herhaling..."
Ik hoorde hetzelfde in Almere: "De intercity naar Lelystad Centrum, Zwolle, Assen, Groningen en Lelystad Centrum van 19 uur 30, rijdt verder naar Zwolle, Assen en Groningen. Herhaling..."
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Toen ik in de 12680 zat een paar dagen terug werd er juist omgeroepen dat de trein niet verder reed dan Den Haag HS ipv Roosendaal. :roll:

Was wel even schrikken, aangezien het de laatste trein is die langs mijn station (Lage Zwaluwe) komt. Gelukkig was het een fout van de conducteur, en kon ik gewoon naar huis.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door webguy »

sneltram schreef:
VIRM schreef:Gisteren had Tuffy spannende plannen met mijn [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie], die wegens werkzaamheden na Lelystad doorreed als IC naar Groningen. OpSloterdijk stond ik te wachten en hoorde haar dit omroepen: "Dames en heren. De Intercity naar Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle en Lelystad Centrum van 12:26 rijdt verder naar Zwolle en Groningen. Herhaling..."
Ik hoorde hetzelfde in Almere: "De intercity naar Lelystad Centrum, Zwolle, Assen, Groningen en Lelystad Centrum van 19 uur 30, rijdt verder naar Zwolle, Assen en Groningen. Herhaling..."
Bug in de bepaling van de omroeptekst die er al een paar jaar in zit. Schijnt opgelost te worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Een bug? Lijkt me dat het systeem gewoon omroept wat je erin stopt en aangezien men nog altijd weigert om gewoon de bestemming van de trein aan te passen in zo'n situatie is de omroep in dit geval gewoon consequent hetzelfde als wat er op de TBP staat in zo'n situatie namelijk "IC Lelystad Centrum; via Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum en Zwolle".
Lijkt me makkelijker een aangepaste bestemming in het systeem te zetten dan om deze bug op te lossen, vooral omdat die bug er eigenlijk alleen maar is doordat de bestemming niet aangepast wordt.

Maargoed, terug naar de actualiteit... door de werkzaamheden op Amsterdam Centraal kwam ik vandaag tussen Duivendrecht en Amsterdam Centraal in een M5 terecht. Daarvoor moest ik wel even de reisinfo negeren, want de bewuste metro reed een dienstrit met "Sorry, geen dienst" op de bestemmingsdisplays :P
Is het trouwens gebruikelijk dat de halte-informatie met de lampjes in de routestrip niet helemaal synchroon loopt met de werkelijkheid? Na vertrek van Duivendrecht waren opeens alle lampjes van Gein tot CS aan, kort daarna klopte het weer met de werkelijkheid. De aankondiging van station Nieuwmarkt bleef ook tot heel kort voor het CS op de lichtkranten staan.

Net zo iets had ik later in de Sprinter van Amsterdam Centraal naar Hoorn die station Halfweg-Zwanenburg zowel voor aankomst op het station als na vertrek van het station omriep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Ik geloof dat iemand zich afvroeg of er nog lang omgeroepen zou worden dat de bus naar Utrecht Zuilen vanaf de centrumkant vertrekt. Het antwoord is nee: vandaag hoorde ik voor het eerst dat bandje weer na de verhuizing van de bussen, en daarin werd keurig naar de jaarbeurszijde verwezen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Een bug? Lijkt me dat het systeem gewoon omroept wat je erin stopt en aangezien men nog altijd weigert om gewoon de bestemming van de trein aan te passen in zo'n situatie is de omroep in dit geval gewoon consequent hetzelfde als wat er op de TBP staat in zo'n situatie namelijk "IC Lelystad Centrum; via Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum en Zwolle".
Lijkt me makkelijker een aangepaste bestemming in het systeem te zetten dan om deze bug op te lossen, vooral omdat die bug er eigenlijk alleen maar is doordat de bestemming niet aangepast wordt.
De bug zal eerder zijn dat Lelystad Centrum (in de voorbeelden) twee keer wordt omgeroepen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:en daarin werd keurig naar de jaarbeurszijde verwezen.
Staan de reizigers alsnog op de verkeerde plek, want lijn 3 vertrekt van het Jaarbeursplein en niet van busstation Jaarbeurszijde :wink:

@Geert: dat is op zich volstrekt logisch, bij zo'n verlengde trein staat het immers ook twee keer op de TBP (als bestemming en als via, de eigenlijke bestemming staat er echter weer niet op). Eigenlijk nieteens een bug dus, want de omroep is ongetwijfeld ontworpen om wat belangrijke tussenstops en de eindbestemming te noemen.
Vandaar dus mijn opmerking dat het een beter idee is om gewoon de aangepaste eindbestemming als zodanig op de TBPs te zetten. Dan zit dat ook gelijk goed in het systeem en hoef je niet heel de automatische omroep om te bouwen om een probleem wat ze zelf gecreëerd hebben op te lossen. Immers lost NS hier eigenlijk juist de bijwerking van hun procedure op i.p.v. de werkelijke oorzaak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Zugführer »

Er wordt Jaarbeursplein omgeroepen, zelf gehoord :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Dat station in de verkeerde volgorde worden omgeroepen door Tuffy heb ik nog niet meegemaakt. Als een treindienst wordt verlengd wordt het laatste station op de normale route wel dubbel omgeroepen, mijn vermoeden is dat dit komt omdat het station als om te roepen knooppuntstation is gekwalificeerd en naast het eindpunt nu ook een tussenstop is geworden. En dan krijg je inderdaad omroepen als

De sprinter van 7:39 naar Schiedam Centrum, Vlaardingen Centrum, Maassluis, Hoek van Holland Haven en Hoek van Holland Haven rijdt verder naar Hoek van Holland Strand.

De intercity van 7:42 naar Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum en Lelystad Centrum rijdt verder naar Leeuwarden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Niet de beste foto, maar ik denk dat de fout wel duidelijk is als je naar de tijden kijkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Heb je er een vergrootglas bij? Met enige moeite weet ik een rechter TB te zien met tijden die zo'n 6 uur eerder liggen :P

Rond 19.40 uur werd op Utrecht Centraal omgeroepen dat vooraan op spoor 19 de IC naar Nijmegen van 19.23 uur stond en achteraan spoor 19 de IC naar Nijmegen van 19.38. Tja, je moet creatief zijn met de beperkingen van DSSU. Reden dat ze er allebei tegelijk stonden was dan weer een persoon in het spoor bij Driebergen-Zeist.

En nogal fout in de IC naar Schiphol vanmiddag bij Sittard: "over enkele ogenblikken landen wij op station Sittard" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Tja, je moet creatief zijn met de beperkingen van DSSU.
Dat heeft niet zozeer met de beperkingen van DSSU te maken, maar veel meer met de beperkingen van de huidige bouwstap door de ombouw. In de eindsituatie kun je gewoon uitwijken naar meerdere sporen (14, 15 en 18).
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Het ging over het rechterscherm inderdaad. Sorry voor de slechte foto, mijn telefoon is niet zo geweldig als het een beetje donker is. De resolutie zou toch hoog genoeg moeten zijn om het te lezen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Om naar spoor 14 te komen moet je in de eindsituatie wel een behoorlijk eind links rijden, weet niet of dat wel zo makkelijk past. Maar of je nou naar 15 of 18 uitwijkt (die laatste kan nu ook al) je blijft op die sporen behoorlijk in de weg staan als onduidelijk is wanneer je verder kunt. Vooral ook omdat de treinen die normaal spoor 15 en 18 gebruiken helemaal nergens anders heen kunnen.
Spoor 15 is eigenlijk pas handig als je al weet dat de trein helemaal niet verder kan gezien je dan zo door naar OZ kunt om te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door ZO6176 »

In Eindhoven rijdt lijn 2 al een weekje over zijn normale route via de Rooseveltlaan. Echter de OV-app alsmede de digitale aanwijzers op de halte WC Woensel/Genovevalaan geven nog de omleidingsroute aan. Is het zo moelijk om het meteen aan te passen zodat dit klopt?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Zugführer »

Tsja, in tegenstelling tot meestal bij omleidingen het geval is hebben ze de route over de Genovevalaan in de dienstregeling verwerkt en die wordt maar eens in de zoveel weken aangepast.
De nieuwste versie van de dienstregeling ging op 3 juli in en daar staat dus vrolijk de route via halte Genovevalaan in.
Beetje slordig, als hij nu inderdaad weer via de Rooseveltlaan rijdt :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:@Wubbo: Om naar spoor 14 te komen moet je in de eindsituatie wel een behoorlijk eind links rijden, weet niet of dat wel zo makkelijk past.
Je moet in Maarssen naar het binnenspoor en net onder Utrecht Zuilen kom je dan ´links´, zo ver is dat niet. En ook met veel wissels sta je in Utrecht gewoon in de weg als je langer staat, dat is niet veranderd.


Maar goed, dit topic gaat over reisinformatie. Tijd voor een quizje. Stel, er is een defecte trein op de HSL Zuid en daardoor rijdt Intercity Direct niet. Je bent een Argos-bord op Den Haag Centraal. Wat doe je?

Eeuwige roem en een baan bij NS voor de winnaar (wel zelf je sollicitatieprocedure doorlopen). Het goede antwoord komt later vanavond!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Zugführer »

Je adviseert reizigers naar Amsterdam Centraal via Amersfoort te reizen, gok ik :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door ODRAIL »

Reizigers via Utrecht en Hilversum naar Amsterdam centraal sturen. Of via Utrecht en Duivendrecht naar Amsterdam Centraal sturen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Ik ga voor een reisadvies naar Schiphol via Leiden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Reizigers adviseren om op een andere dag te reizen. :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten