Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mijn tijdrekening 9 maanden, maar misschien dat dat in Ardanië gelijk staat aan één jaar.
Zat ik er met mijn voorspelling van 1 juli 2018 toch aardig dicht bij in de buurt.
Zat ik er met mijn voorspelling van 1 juli 2018 toch aardig dicht bij in de buurt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geluidskwaliteit van de persco is echt verschrikkelijk AT5 :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bijna een jaar dan, maar ach, wat zijn die drie maanden nou op een Noord-Zuidlijnleven?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oortjes in en geluid op zijn hardst en dan nog steeds heel goed luisteren :')JWM schreef:Geluidskwaliteit van de persco is echt verschrikkelijk AT5 :')
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor je het weet heb je begin 2018 weer een persconferentie waarin bekend wordt gemaakt dat het eind 2018-begin 2019 wordt. :')Alargule schreef:Volgens mijn tijdrekening 9 maanden, maar misschien dat dat in Ardanië gelijk staat aan één jaar.
Zat ik er met mijn voorspelling van 1 juli 2018 toch aardig dicht bij in de buurt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou, wat ik begreep kon het ook 1 juli open maar Gvb wil het laten samenvallen met de zomerdienst dus er is een extra marge van 3 weken.
Overigens. zeiden ze nu dat er slechts 100.000 reizigers per dag zijn?
Overigens. zeiden ze nu dat er slechts 100.000 reizigers per dag zijn?
Laatst gewijzigd door JWM op vr 08 jul 2016, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wel raar dat je de opening van een metrolijn laat afhangen van de dienstregelingswissel in plaats van andersom.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind het helemaal geen rare gedachte, misschien is eind augustus 2018 zelfs nog wel beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alsjebliefd zeg, breng ze niet op ideeën :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
wanneer werd de Amstelveenlijn nou ingekort tot Oudekerkerlaan, toch ook zomer 2018?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Yep :Y en dan daar in de buurt overstappen op pendelbus 55 ri. Westwijk.....JWM schreef:wanneer werd de Amstelveenlijn nou ingekort tot Oudekerkerlaan, toch ook zomer 2018?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gewoon in december de boel omgooien. Laat de metro eerst maar eens een beetje in proefbedrijf laten inrijden.Bee schreef:Ik vind het helemaal geen rare gedachte, misschien is eind augustus 2018 zelfs nog wel beter.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vandaag te zien op AT5.nl een promotiefilm uit 1996 van ongeveer 15 minuten over de geplande bouw van de NZL. In dat jaar ging men er nog van uit dat de NZL uiteindelijk verlengd zou worden naar Purmerend en Schiphol. De kosten van het project zouden 1,5 miljard GULDEN gaan bedragen en de oplevering werd verwacht in 2005 (!) We weten nu inmiddels dat het allemaal anders, veel duurder en veel langer is geworden. :@
https://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
Tja, "met de kennis van nu" hadden we het misschien toen anders gedaan.......
https://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
Tja, "met de kennis van nu" hadden we het misschien toen anders gedaan.......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heel logisch juist. Het nieuwe tramnetwerk en busnetwerk in Amsterdam Noord worden vormgegeven op een manier waarop ze elkaar zo goed mogelijk aanvullen (dus soms met een overstap op de metro ipv direct te reizen). Wanneer de metrolijn pas later gaat rijden dan de nieuwe dienstregeling is ingegaan, heb je dus een netwerk dat slecht aansluit op de vraag van de reiziger.Ardan schreef:Wel raar dat je de opening van een metrolijn laat afhangen van de dienstregelingswissel in plaats van andersom.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoe weet je van te voren nou écht wat "de vraag van de reiziger" is?
Wat Vinny aangeeft vind ik eigenlijk ook helemaal niet zo gek: laat die metro eerst een tijdje rijden. Niet alleen om de betrouwbaarheid ervan te testen, maar breng gelijk in kaart hoe de reizigersstromen veranderen door de N/Z-lijn en pas daarop het netwerk aan. We hebben in het verleden meerdere malen gezien dat verwachtingen van de SRA/GVB niet stroken met de werkelijkheid, in positieve en negatieve zin.
Gaat natuurlijk niet gebeuren omdat er dan misschien heel wat anders uitkomt dan het beeld dat nu door bestuurders geschetst wordt van hoe zij het willen zien.
Wat Vinny aangeeft vind ik eigenlijk ook helemaal niet zo gek: laat die metro eerst een tijdje rijden. Niet alleen om de betrouwbaarheid ervan te testen, maar breng gelijk in kaart hoe de reizigersstromen veranderen door de N/Z-lijn en pas daarop het netwerk aan. We hebben in het verleden meerdere malen gezien dat verwachtingen van de SRA/GVB niet stroken met de werkelijkheid, in positieve en negatieve zin.
Gaat natuurlijk niet gebeuren omdat er dan misschien heel wat anders uitkomt dan het beeld dat nu door bestuurders geschetst wordt van hoe zij het willen zien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je kan niet zien wat reizigers precies gaan doen als je niet ook het onderliggende tram/busnet aanpast.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Leuk filmpje. "Aan deze productie kunnen geen rechten worden ontleend"fred1954 schreef:Vandaag te zien op AT5.nl een promotiefilm uit 1996 van ongeveer 15 minuten over de geplande bouw van de NZL. In dat jaar ging men er nog van uit dat de NZL uiteindelijk verlengd zou worden naar Purmerend en Schiphol. De kosten van het project zouden 1,5 miljard GULDEN gaan bedragen en de oplevering werd verwacht in 2005 (!) We weten nu inmiddels dat het allemaal anders, veel duurder en veel langer is geworden. :@
https://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
En een jonge Pieter Jan Hagens...
Ja, je zou ook de dienstregelingswissel wat kunnen vervroegen als de lijn eerder open kan.Ardan schreef:Wel raar dat je de opening van een metrolijn laat afhangen van de dienstregelingswissel in plaats van andersom.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 09 jul 2016, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Reden: Quote hersteld
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Goed quoten Geert Maar dat bedoelde ik dus, je gooit de boel om op de dag dat de lijn open kan, en niet systeemautistisch denken 'nee huu we moeten nog drie weken wachten!!!!'Geert schreef:Leuk filmpje. "Aan deze productie kunnen geen rechten worden ontleend"fred1954 schreef:Vandaag te zien op AT5.nl een promotiefilm uit 1996 van ongeveer 15 minuten over de geplande bouw van de NZL. In dat jaar ging men er nog van uit dat de NZL uiteindelijk verlengd zou worden naar Purmerend en Schiphol. De kosten van het project zouden 1,5 miljard GULDEN gaan bedragen en de oplevering werd verwacht in 2005 (!) We weten nu inmiddels dat het allemaal anders, veel duurder en veel langer is geworden. :@
https://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
En een jonge Pieter Jan Hagens...
Ja, je zou ook de dienstregelingswissel wat kunnen vervroegen als de lijn eerder open kan.j7927 schreef:Wel raar dat je de opening van een metrolijn laat afhangen van de dienstregelingswissel in plaats van andersom.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is niet alleen te danken aan het systeemautisme van GVB, maar ook aan de zomervakantie van het gezinnetje van de bestuurder van lijn 2. Die willen ze namelijk niet last minute afzeggen.Ardan (toch?) schreef: 'nee huu we moeten nog drie weken wachten!!!!'
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
2 jaar van tevoren. Het is natuurlijk wel zo dat in de zomerdienstregeling er minder rijdt, en ze niet nog 3 weken een andere, dienstregeling willen om dan weer te moeten veranderen.trolly schreef:Die willen ze namelijk niet last minute afzeggen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ook goed, ik wil maar zeggen dat het om iets meer dan de beschikbaarheid van voertuigen gaat. En twee jaar? Misschien dat ze over een jaar iets meer duidelijkheid hebben, maar als het een kwestie van weken verschil is zou ik ook rustig nog even oude routes blijven rijden, desnoods terwijl de NZL al met passagiers rijdt.
Ik vind het best leuk om op GVB te mopperen, maar het is toch nogal een olietanker waarvan je niet eventje een eenmaal ingezette manoeuvre aanpast.
Ik vind het best leuk om op GVB te mopperen, maar het is toch nogal een olietanker waarvan je niet eventje een eenmaal ingezette manoeuvre aanpast.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zal de nieuwe AML concessie ook later in gaan? Wordt een mooie boel anders :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Eigenlijk kan je zo'n nieuwe concessie niet laten afhangen van deze datum, want dit is ook alleen een prpgnose. Zekerheid is er niet. Wat dat betreft zou het handig zijn als Connexxion blijft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb dit filmpje wel eens eerder gezien. Opvallend is dat Pieter Jan reist met bus 38 (die in Noord nogal om rijdt), het Buiksloterwegveer, loopt door het CS en dan met lijn 16 of 24 naar het Weteringcircuit reist en dan (vermoedelijk lopend) naar de RAI en daarna met lijn 51 naar Zuid en hier 55 minuten over zou doen tegen 15 minuten in 2005 met de NZL. In 1996 was het al (net als nu) mogelijk in 32 minuten met lijn 33 en 51 van het Buikslotermeerplein naar Zuid te reizen (9292).~~~~fred1954 schreef:Vandaag te zien op AT5.nl een promotiefilm uit 1996 van ongeveer 15 minuten over de geplande bouw van de NZL. In dat jaar ging men er nog van uit dat de NZL uiteindelijk verlengd zou worden naar Purmerend en Schiphol. De kosten van het project zouden 1,5 miljard GULDEN gaan bedragen en de oplevering werd verwacht in 2005 (!) We weten nu inmiddels dat het allemaal anders, veel duurder en veel langer is geworden. :@
https://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
Tja, "met de kennis van nu" hadden we het misschien toen anders gedaan.......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, dat denk ik niet. Alleen het PvE voor de periode dat de NZL nog niet rijdt zal aangepast moeten worden. Een van de speerpunten is dat ongeveer de helft van de 170-bundel moet eindigen bij Station Zuid. Zolang de NZL nog niet rijdt, hebben de AML bussen nog niks te zoeken op "eindpunt" Station Zuid. Die zullen vanaf december 2017 tot de zomerdienst 2018 grotendeels toch de route rijden, die er nu ook gereden wordt, zelfs tot het CS lijkt me, waar nu in het PvE staat, dat de Elandsgracht het eindpunt wordt voor de andere helft van de 170-bundel. Al met al wordt het een interessante opgaaf voor de nieuwe concessiehouder......Mike schreef:Zal de nieuwe AML concessie ook later in gaan? Wordt een mooie boel anders :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten